Autoilijan "läheltä piti"-tilanteet:
Mimmoinen ihmistyyppi sinun kohdallasi yleensä aiheuttaa nämä läheltä piti tilanteet, joissa joutuu vetämään liinat lukkoon?
Mä olen huomannut, että eniten näitä tilanteita sattuu, kun joku nuori nainen (yleensä vielä blondi) ei huomioi liikennesääntöjä, koska ajaa sillä isän tai kullan ostamalla törkeen kalliilla autolla.
Välillä mietityttää, miten nuo on päässeet edes inssistä läpi? :O
Kommentit (36)
Melkein pissat housussa sen jälkeen. Hesari olisi ehkä just mahtunut siihen väliin, järkäleen persvillat hipoivat keulaa. :I
Lasta kun autossa kuskailee, joutuu olemaan silmät selässäkin. Ärsyttää vaan, kun sitä kolmiota EI huomioida eikä välitetä omasta väistövelvollisuudesta. Tosi harva huomioi myös turvallisuusvälejä, ei tarvitse siellä perseessä ajaa vesisateessa, jolloin jarrutusmatka muutenkin pitenee...
Vain omaan käytökseensä voi liikenteessä vaikuttaa.
Pitäkää ne turvavälit niin ei tarvitse kuin hiljentää ja vaihtaa kaistaa. Ei tule niitä niskavammoja ja stressihormoneja sitten.
T: eräs ennakoivan ajon kurssin tuplannut
taksikuskeista. Yleensä nuoria miehiä, joille ei tule mieleenkään hidastaa tai väistää esim. jalankulkijaa.
Sitten, kun tulee äkillinen, yllättävä tilanne eteen, niin ovat ihan pissit pöksyssä.
Sunnuntaiautoilijat on ihan yhtä suurta tuskaa!
jotka ajavat ns isompaa tietä, mutta eivät katso lainkaan jos auto on tulossa oikealta ns pienemmältä kadulta, jossa ei kuitenkaan ole kolmiota. Tekisi mieli joskus päräyttää suoraan eteen, ihan piruuttaan opetusmielessä.
Eli en ole suurelta osin sen ansioista tainnu ikinä oikeesti joutua laittaa tosissaan ns. liinoja lukkoon. Yleensä jarrutella on ehtiny iha hyvin.
Ehkä ainoot tilanteet jotka harvakseltaan tulee, joissas joutuu tosissaan jarruttaa enemmän/kaahaamaan lujaa "alta pois" on nää kun oon jo puol välissä menossa bussipysäkil seisovan bussin ohi kun se yhtäkkiä ilman vilkkua lähtee tulee vauhdilla eteeni. Yleensä näin käy aamuruuhkissa. Eli bussikuskit, ne on musta hiukan omavaltaisia. Jotkut ei näytä vilkkua lainkaan liikkeelle lähtiessä, osalla vilkku vilkkuu kerran kaksi kun se on jo edessäni huonossa saumassa.
NE kun poukkoilee pyöränsä kanssa siitä mistä huvittaa, ei sieltä, mistä olisi tarkoitus mennä. Melko vaikeaa myös nähdä pimeässä pyöräilijää, jolla ei ole minkäänlaisia heijastimia ja joka henkeään uhmaten pyöräilee tien yli liikennesäännöistä piittaamatta.
On yksi pariskunta, kenellä on ihan pieni koira, vissiin chihu. Nämä ulkoiluttavat koiraansa sitten ilman hihnaa, kerran näin vaan, että piski juoksi auton luokse, enkä uskaltanut sitten lähteä ajamaan, kun pelkäsin ajavan tämän rakin päälle. Eikä omistaja tehnyt MITÄÄN, että koira tulisi pois autoni luota...
tuli päin punaisia ajanut ajokortiton juoppo. Siinä ei voinut tehdä mitään, se vain tuli päälle ja lähti vielä karkuun.
Tukevahkot lenkkeilijät, mustissa tuulipuvussaan ILMAN HEIJASTINTA!!!
tilanteet liittyvät aikuisiin pyöräilijöihin jotka ajavat erittäin kovaa. Risteyksissä eivät hidasta lainkaan ja vaikka olen tarkka niin tuollainen raketti on päässyt useinkin yllättämään.
Tukevahkot lenkkeilijät, mustissa tuulipuvussaan ILMAN HEIJASTINTA!!!
...jotka eivät kehtaa valoisaan aikaan liikkua. Pimeäässä poukkoillaan tien yli ihan mistä sattuu vaikka esim. alikulku saattaa olla ihan kohdalla.
Vain omaan käytökseensä voi liikenteessä vaikuttaa. Pitäkää ne turvavälit niin ei tarvitse kuin hiljentää ja vaihtaa kaistaa. Ei tule niitä niskavammoja ja stressihormoneja sitten. T: eräs ennakoivan ajon kurssin tuplannut
Turvavälin pitäminen ei olekkaan niin helppoa, kun luulisi. Lähes poikeuksetta, joku ystävällinen kanssa autolija itsensä siihen väliin tunkee ja siinä sitten saa olla itse jarruttelemassa.
Vasta kortin saaneena olin ajamassa kiertoliittymään. Ympyrässä ajoi auto, joka vilkutti oikealle, tulkitsin että sääntöjen mukaan olisi poistumassa ympyrästä. Eipä ollut. Mitään ei sattunut, mutta läheltä piti.
Yleisärsytyksen aihe ovat keski-ikäiset miehet Mersuilla ja Volvoilla. Moottoritiellä on sattunut useampikin läheltä piti -tilanne, kun ajan itse ohituskaistalla ja keski-ikäinen herra kiilaa suoraan eteen ilman vilkkua. Eipä siinä muuta voi kuin jarrut ja torvi pohjaan.
Täällä aasialaiset eivät osaa ajaa (Lue: intialaiset ja kiinalaiset). Myös minäNytHeti-asenne. Ärsyttää eteen kiilaavat, jotka kuvittelevat pääsevänsä reilusti nopeammin määränpäähänsä jos vaihtavat yhden auton lyhyempään jonoon valoissa. Paljon myös puhelimessa puhuvia.