Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilijan "läheltä piti"-tilanteet:

Vierailija
23.10.2012 |

Mimmoinen ihmistyyppi sinun kohdallasi yleensä aiheuttaa nämä läheltä piti tilanteet, joissa joutuu vetämään liinat lukkoon?

Mä olen huomannut, että eniten näitä tilanteita sattuu, kun joku nuori nainen (yleensä vielä blondi) ei huomioi liikennesääntöjä, koska ajaa sillä isän tai kullan ostamalla törkeen kalliilla autolla.

Välillä mietityttää, miten nuo on päässeet edes inssistä läpi? :O

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liian kovaa ajavat pyöräilijät, jotka ilmestyvät eteen jostain puskasta

- ilman heijastinta poukkoilevat mustiin pukeutuneet jalankulkijat

- sivutieltä suoraan eteen tulevat autoilijat (miksi pitää suoraan eteen tulla, jos minun jälkeeni ei tule ketään, eikö voisi odottaa vuoroaan vai eivätkö edes katso?)

- skootteriteinit, joilla tuntuu olevan liikennesäännöt hukassa

- ja bonuksena vitutusta aiheuttavat peräpuskurissa roikkujat

Vierailija
2/36 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liian kovaa ajavat pyöräilijät, jotka ilmestyvät eteen jostain puskasta

>>>> Autoilijat, jotka eivät tunne liikennesääntöjä ja eivätkä huomioi ja/tai huomaa pyöräilijöitä liikenteessä

- ilman heijastinta poukkoilevat mustiin pukeutuneet jalankulkijat

>>> autoilijat, jotka ajavat laput silmillä ja jalka kaasulla valaistujen suojateiden kohdalla eivätkä huomioi jalankulkijoita

- sivutieltä suoraan eteen tulevat autoilijat (miksi pitää suoraan eteen tulla, jos minun jälkeeni ei tule ketään, eikö voisi odottaa vuoroaan vai eivätkö edes katso?)

>>>> ylinopeutta ajavat autoilijat, joille on liikaa nostaa jalkaa kaasulta tilanteessa, jossa sivutieltä tullut ei ehdi "alta pois". Bonuksena sitten vihainen ohitus tulpakeltaisilla tai roikutaan perseessä mielenosoituksellisesti

- skootteriteinit, joilla tuntuu olevan liikennesäännöt hukassa

>>>> tästä samaa mieltä, tytöt keskimäärin taitamattomampia mutta pojat tekevät hurjempia yksittäisiä liikennettä vaarantavia temppuja

- ja bonuksena vitutusta aiheuttavat peräpuskurissa roikkujat

>>>> osui ja upposi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmiota ei huomioida ja unohdetaan se oma väistövelvollisuus, liian monta kertaa meinannut kylkeen tulla joku kolmion takaa -_- Ylivarovainen olen liikenteessä nykyään, juurikin näiden takia. Kurkkaan tosi tarkkaan, onko kolmion takaa joku törppö tulossa eteen.

Kaveri ajoi kerran kolarin, eikä olen sen jälkeen suostunut rattiin. Kolari toki oli hänen oma vikansa, koska hänellä oli väistämisvelvollisuus. Ei ollut vielä suorittanut 2-vaihetta ja tuskin suorittaa, näin ainakin sanonut.

Vierailija
4/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin silloin etuajo-oikeus ei ratkea sillä, kumpi teistä on leveämpi. Tämä virhe aiheuttaa eniten vaivaa meillä päin

Vierailija
5/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmoinen ihmistyyppi sinun kohdallasi yleensä aiheuttaa nämä läheltä piti tilanteet, joissa joutuu vetämään liinat lukkoon?

Lapsi juoksi tielle. Piti jarruttaa. Pari viikkoa sitten olin kieroliittymässä ja Lada päätti, että hänellä on kolmiosta huolimatta etuajo-oikeus. Ajoi aika lähelle parkkikselle ja kävin kysymässä eikö hän nähnyt minua. Näytti eläkeikäiseltä. Hän kertoi, että näki, mutta hän kääntyi oikealle ja minä tulin hänen vasemmalta puolelta. En osannut vastata siinä mitään järkevää.

Aika harvoin tulee äkkijarrutuksia toisen ajotavan vuoksi. Ne on pääsääntöisesti vältettävissä juuri ennakoinnilla.

Vierailija
6/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset ja naiset ylipäätään. Sorge vaan sisaret. Risteysten ajosäännöt ovat hukassa, eli oikealta tulevaa ei väistetä, ja käännöksissä "lohmitaan". Näen näitä joka päivä, kun liikun päiväkodin lähellä. Kiireiset äipät tuovat lapsia hoitoon renkaat vinkuen, ja siinä ei paljon säännöistä välitetä.

Toinen läheltäpiti-ryhmä on aikuiset pyöräilijät. Tuskin tarvitsee valintaa perustella.

Vierailija
7/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuntuvat olevan kaksi kaikkein vaikeinta asiaa liikenteessä. Vilkku erityisesti kiertoliittymässä onnistuu korkeintaan puolelta autoilijoista. Ja loput odottavat sitä pahuksen pelleä. Toinen on sitten se kiihdytyskaista moottoritielle tullessa. Sen nimi on kiihdytyskaista ihan syystä. Siinä pitäisi kiihdyttää muun liikenteen nopeuteen ja siirtyä sitten moottoritielle. Mutta ei. Ajetaan koko perhanan kaista 40 km/h ja lopulta pysähdytään kaistan päähän. Sitten nollavauhdista työnnytään kaistalle missä muut ajavat 120 km/h. Se jos mikä on vaarallista.

Aargh! Nuo kiihdytyskaistalle pysähtelijät!!! Niitä näkee lähes joka päivä liikenteessä. Eivät tunnu tajuavan, että se on oikeasti hirvittävät vaarallista. Siinä kohdassa missä pitäisi lyödä talla pohjaan, lyödäänkin jarrut pohjaan.

Koska nuo pysähtelijät ovat lähes 100% aina naisia, ja kun tällaisella palstalla ollaan, voisitteko arvon pysähtelijät kertoa miksi niin toimitte? Jonkun pysähtelijän on tätä palstaa luetteva, koska se on niin yleistä. Kertokaapa rehellisesti miksi?

Vierailija
8/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat muodostuneet silloin kun: a) vanha mies koittaa vaihtaa kaistaa eikä pää käänny enää niin että näkisit jos auto on vieressä. b) Miehet joilla on suuria ongelmia oman egonsa kanssa. c) Teinit mopoautoilla ja mopoilla. d) Kiihdytyskaistalla jarruttelevat, pariin otteeseen on saanut pelätä joko kolisee kun edellä oleva vetää liinat kiinni kiihdytyskaistalla.

Vierailija
9/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mulle on osunut eteen näitä kiihdytyskaistalle pysähtelijöitä niin ovat olleet vanhat miehet pääosin ja mukaan on sitten mahtunut kerran vain reilusti yli 50 oleva nainen.

Vierailija
10/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kortin saaneena olin ajamassa kiertoliittymään. Ympyrässä ajoi auto, joka vilkutti oikealle, tulkitsin että sääntöjen mukaan olisi poistumassa ympyrästä. Eipä ollut. Mitään ei sattunut, mutta läheltä piti. Yleisärsytyksen aihe ovat keski-ikäiset miehet Mersuilla ja Volvoilla. Moottoritiellä on sattunut useampikin läheltä piti -tilanne, kun ajan itse ohituskaistalla ja keski-ikäinen herra kiilaa suoraan eteen ilman vilkkua. Eipä siinä muuta voi kuin jarrut ja torvi pohjaan.

Vierailija
11/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajat ohituskaistalla?!

nyt tuota ihan tosissasi?

Vierailija
12/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mulle on osunut eteen näitä kiihdytyskaistalle pysähtelijöitä niin ovat olleet vanhat miehet pääosin ja mukaan on sitten mahtunut kerran vain reilusti yli 50 oleva nainen.

Vierailija
13/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan sama onko fillarilla, scootilla tai kävellen:

paristokäyttöisiä led-valoja löytyy jokalähtöön, heijastinliivejä ja -nauhoja saa joka marketista!

Hulluja ovat!

Tietty seksikkyys ja uskottavuus voi kärsiä otsalampun ja heijastinliivin käytöllä?!?

Vierailija
14/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty seksikkyys ja uskottavuus voi kärsiä otsalampun ja heijastinliivin käytöllä?!?

ne kärsiä siitäkin kun aivot murskautuvat auton tuulilasiin ja loppuelämän tuo idiootti on nimenomaan kuolaava vaippaansa paskantava idiootti josta ei ikinä lähde ölinää kummempaa ääntä.

Vierailija
15/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska harvoin ohituskaista toimii tarkoituksen mukaisella tavalla, koska liikenne jakautuu tasan ohituskaistan ja tavallisen kaistan välillä ja törmään vaaratilanteisiin ohituskaistaa kulkevien ajoneuvojen pyrkiessä jälleen yhdelle kaistalle.

Vierailija
16/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kortin saaneena olin ajamassa kiertoliittymään. Ympyrässä ajoi auto, joka vilkutti oikealle, tulkitsin että sääntöjen mukaan olisi poistumassa ympyrästä. Eipä ollut. Mitään ei sattunut, mutta läheltä piti. Yleisärsytyksen aihe ovat keski-ikäiset miehet Mersuilla ja Volvoilla. Moottoritiellä on sattunut useampikin läheltä piti -tilanne, kun ajan itse ohituskaistalla ja keski-ikäinen herra kiilaa suoraan eteen ilman vilkkua. Eipä siinä muuta voi kuin jarrut ja torvi pohjaan.

Tosissaan kysyn minäkin...

Vierailija
17/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska harvoin ohituskaista toimii tarkoituksen mukaisella tavalla, koska liikenne jakautuu tasan ohituskaistan ja tavallisen kaistan välillä ja törmään vaaratilanteisiin ohituskaistaa kulkevien ajoneuvojen pyrkiessä jälleen yhdelle kaistalle.

Taidat puhua ohituskaistatiestä?! Esim. moottoritiet ovat vähintään kaksi kaistaisia, ei niillä mitään ohituskaistoja ole.

Vierailija
18/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan sama onko fillarilla, scootilla tai kävellen: paristokäyttöisiä led-valoja löytyy jokalähtöön, heijastinliivejä ja -nauhoja saa joka marketista! Hulluja ovat! Tietty seksikkyys ja uskottavuus voi kärsiä otsalampun ja heijastinliivin käytöllä?!?

Tilasin nipun heijastinliivejä ja olen niitä 3 kpl jo jakanutkin tuolla liikenteessä. Kiitosta tosin ei ole kuulunut...

Vierailija
19/36 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuntuvat olevan kaksi kaikkein vaikeinta asiaa liikenteessä. Vilkku erityisesti kiertoliittymässä onnistuu korkeintaan puolelta autoilijoista. Ja loput odottavat sitä pahuksen pelleä. Toinen on sitten se kiihdytyskaista moottoritielle tullessa. Sen nimi on kiihdytyskaista ihan syystä. Siinä pitäisi kiihdyttää muun liikenteen nopeuteen ja siirtyä sitten moottoritielle. Mutta ei. Ajetaan koko perhanan kaista 40 km/h ja lopulta pysähdytään kaistan päähän. Sitten nollavauhdista työnnytään kaistalle missä muut ajavat 120 km/h. Se jos mikä on vaarallista.

Vierailija
20/36 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin venäläiset ja vanhemmat ihmiset.

Hyvä kuski on se joka ottaa muut huomioon, myös ne törpöt kuskit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme