Olisiko täällä ketään Washington D.C:ssä asuvaa/asunutta?
Kommentit (11)
Olin opiskeluaikoina kolme kuukautta, se sen lyhyen ajan perusteella ainakin sanoisin, että voisin muutaa kaupunkiin nyt lapsiperheelläkin oikein mielellään! Asuin Georgetownissa, ja se on rauhallinen, kodikas ja turvallinen alue, kuten koko se puoli kaupungista. Toisaalta kaupunki on kovin kahtiajakautunut, itäpuolelle en eksynyt kertaakaan, yksi suomalaiskaveri eksyi ja joutui heti todistamaan yökerhoammuskelua. Downtown on tietysti hieno paikka nähtävyyksineen ja valkoisine taloineen, mutta todellisen elämän kanssa sillä ei oikein ole tekemistä.
Siis tykkäsin tosi paljon D.C:stä, koska se on tavallaan aika eurooppalaistyyppinen paikka, eikä mikään jenkkijunttila. Ilmasto on kiva, tuli siellä talvella luntakin, mutta suurinpana osana päivistä aurinko paistoi ympäri vuoden eikä loskasta tai synkkyydestä tietoakaan. Länsi-, pohjoisosa kaupungista on turvallista ja sellaista pikkukaupunkimaista, olin todella yllättynyt kuinka pieni kaupunki tuo kuitenkin toisaalta oli. Mitähän vielä osaisin tästä kertoa..? Minä tykkäsin ja jos työpaikkaa tarjottais niin lähtisin perheen kanssa varmasti!
Olen asunut pitkään DC:ssa. Kerro tarkemmin paikka (esikaupunkialue), niin osaan vastata paremmin :)
Olen asunut pitkään DC:ssa. Kerro tarkemmin paikka (esikaupunkialue), niin osaan vastata paremmin :)
kun vasta haettiin tuota työpaikkaa, joka sijaitsee ihan Valkoisen Talon naapurissa. :)
Mutta lähinnä kiinnostaisi sitten myös ne asuinalueet, että missä olisi suomalaisperheen turvallista ja mukavaa asustella + mistä olisi inhimillinen matka töihin/nähtävyyksiin jne. Onko "pienuudesta" huolimatta siellä yleisesti ottaen kuitenkin ruuhkaista, ts. onko ihan normaalia että työmatka kestää tunnin? Mutta julkinen liikenne ilmeisesti toimii, vai tarvitseeko perheessä esim. kahta autoa? Ja myös jos joku osaisi kertoa suositeltavista kansainvälisistä päiväkodeista/kouluista, niin olisin hyvin kiitollinen.
Siis tykkäsin tosi paljon D.C:stä, koska se on tavallaan aika eurooppalaistyyppinen paikka, eikä mikään jenkkijunttila. Ilmasto on kiva, tuli siellä talvella luntakin, mutta suurinpana osana päivistä aurinko paistoi ympäri vuoden eikä loskasta tai synkkyydestä tietoakaan. Länsi-, pohjoisosa kaupungista on turvallista ja sellaista pikkukaupunkimaista, olin todella yllättynyt kuinka pieni kaupunki tuo kuitenkin toisaalta oli. Mitähän vielä osaisin tästä kertoa..? Minä tykkäsin ja jos työpaikkaa tarjottais niin lähtisin perheen kanssa varmasti!
olipa kiva kuulla positiivisista kokemuksista!
Perheellisenä ja työssäkäyvänä kannattaa katsoa asuntoja alueelta Georgetown, Glover Park, Cathedral Heights tai Embassy Row'n läheltä, tosin voi olla että siellä on perheasunnot tosi kalliita. Mutta sieltä ainakin pääsisi suoralla bussilla White Housen lähelle. Mulla ei ollut itselläni autoa tuolloin käytössä ja pärjäsin hyvin, siinäkin mielessä D.C on aika epäamerikkalainen kaupunki. Myös metro toimii.
Taidan olla vähän kade... Olen halunnut DC'hen kun eka kerran kuulin kaverin käynnistä siellä (kaverin sukulaiset asuu kaupungissa nimeltä Annapolis, on kait suht lähellä Washinton DC'tä.
Ja nyt haluan sinne vielä enemmän :D
Oliskohan siellä työpaikkoja biotekniikan insinööreille?
Tarviiko sinne muuten junkun muunkin luvan kun Green Cardin, jos töihin aikoo?
Perheellisenä ja työssäkäyvänä kannattaa katsoa asuntoja alueelta Georgetown, Glover Park, Cathedral Heights tai Embassy Row'n läheltä, tosin voi olla että siellä on perheasunnot tosi kalliita. Mutta sieltä ainakin pääsisi suoralla bussilla White Housen lähelle. Mulla ei ollut itselläni autoa tuolloin käytössä ja pärjäsin hyvin, siinäkin mielessä D.C on aika epäamerikkalainen kaupunki. Myös metro toimii.
Nyt vaan peukut pystyyn että hakemuksemme saisi suopean vastaanoton.
Hyvin rauhallinen kaupunki, kun otetaan huomioon millainen määrä ihmisiä ja kansallisuuksia. Oli ulkomaankomennuksella, osoitettaan en muista.
Olin opiskeluaikoina kolme kuukautta, se sen lyhyen ajan perusteella ainakin sanoisin, että voisin muutaa kaupunkiin nyt lapsiperheelläkin oikein mielellään! Asuin Georgetownissa, ja se on rauhallinen, kodikas ja turvallinen alue, kuten koko se puoli kaupungista. Toisaalta kaupunki on kovin kahtiajakautunut, itäpuolelle en eksynyt kertaakaan, yksi suomalaiskaveri eksyi ja joutui heti todistamaan yökerhoammuskelua. Downtown on tietysti hieno paikka nähtävyyksineen ja valkoisine taloineen, mutta todellisen elämän kanssa sillä ei oikein ole tekemistä. Siis tykkäsin tosi paljon D.C:stä, koska se on tavallaan aika eurooppalaistyyppinen paikka, eikä mikään jenkkijunttila. Ilmasto on kiva, tuli siellä talvella luntakin, mutta suurinpana osana päivistä aurinko paistoi ympäri vuoden eikä loskasta tai synkkyydestä tietoakaan. Länsi-, pohjoisosa kaupungista on turvallista ja sellaista pikkukaupunkimaista, olin todella yllättynyt kuinka pieni kaupunki tuo kuitenkin toisaalta oli. Mitähän vielä osaisin tästä kertoa..? Minä tykkäsin ja jos työpaikkaa tarjottais niin lähtisin perheen kanssa varmasti!
Et sitten kokenut kesan kuumia, kosteita paivia? Laita listaa niista jenkkijunttiloista tuon kokemuksesi perusteella.
t. foggy bottom.
Hän kulkee metrolla töihin Marylandin puolelta Silver Springistä ja sanoo, että monina päivinä menee 1,5 tuntia yhteen suuntaan. Olemme olleet siellä muutamia kertoja kylässä ja täytyy sanoa, ettei sikäläinen kapunkirakenne miellytä yhtään. Se sama esikaupunki vain jatkuu ja jatkuu. Voin kyllä kuvitella, että Georgetownissa on ihan kiva asua, mutta oikeissa lähiöissä asuville liikenne ja sen ruuhkaisuus on iso ongelma. Sukulaiseni suunnittelee käytännössä lähes kaiken ohjelmansa sen ympärille, milloin mihinkin suuntaan pääsee helpoiten liikkumaan. Esimerkiksi kun olimme käymässä, ei tiettyyn ostoskeskukseen voinut mitenkään mennä (autolla) sinä päivänä kun olin ajatellut, koska silloin liikenne sinne suuntaan olisi täysin tukossa. Suomensuomalaiselle aika erikoinen lähestymistapa.
joten vaihtelee kovasti. Väestörakenne on varsin kirjava.
Nähtävää tietysti on tosi paljon ja lämmintä riittää.