naisen ei pidä tehdä aloitetta, nyt sen tiedän
en olisi tätäkään uskonut ennen kuin itse koin. lähestyin erästä miestä tavoistani poiketen, mies on kyllä kiinnostunut, mutta koko homma on ihan vinksahtanut. mies odottaa että teen lähestymiset ja esittää jotain vaikeasti tavoiteltavaa sitoutumiskammoista prinsessaa.
tosin sanoen miehen kiinnostus ei ollut tarpeeksi suurta että olisi tarttunut vihjeisiin itse ja nyt kuvittelee pullistuneella egollaan, että on joku taivaan lahja mulle.
ja olen viehättävä nainen jolla on vientiä muutenkin, ajattelin nyt tässä tapauksessa auttaa( olla itse rohkea) ei niin ulospäinsuuntautunutta miestä, jonka kiinnostus oli tullut selväksi.
kirjoitin tämän kommentin jo toiseen ketjuun, mutta ärsyttää niin paljon että pitää aloittaa oma ketju tästä..kommentteja, kokemuksia?
hohhoijaa. enpä tee tuota virhettä enää. miehet lähestyy naisia kyllä kun ovat saaneet vihreää valoa jos kiinnostus vaan on tarpeeksi suurta.
Kommentit (45)
ap täällä myös, hauskaa, että joku oli nostanut tän! (ja toisaalta pitäiskö mun etsiä muuta elämää myös..)
todellakin nyt jo tajuan saaneeni mieheltä pakit, jotka ei johtuneet aloitteellisuudestani vaan siitä, että jostain syystä en kiinnostanut tarpeeksi. mies palaili aina sopivin väliajoin ottamaan yhteyttä, ja olin toiveikkaana mukana, kunnes tajusin, ettei siitä ole mitään sen enempää tulossa.
nyt kun ego on palautunut saamtaan kolauksesta, tajuan entistä paremmin, kuinka paljon miehet joutuu tehdä aloitteita ja kestämään torjumista. itse en ole kyllä syyllistynyt töykeään torjumiseen ikinä aiemminkaan.
tajusin myös sen, että pidän aloitteellisista ja suorista ihmisistä, enkä enää jaksaisi tuhlata aikaa jonkun lämmittelyyn noin paljon. toisaalta tiedän myös sen, ettei ole vaarallista olla avoin ihmisiä kohtaan eikä pakkeihin kuole.
miehille sanoisin neuvoksi, että ei kannata jututtaa sarjatulella naisia, se vie kiinnostuksen. mutta kannattaa olla ystävällinen ja jutella avoimelta vaikuttavien naisten kanssa rohkeasti ihan tavallisia juttuja.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2012 klo 16:52"]
en olisi tätäkään uskonut ennen kuin itse koin. lähestyin erästä miestä tavoistani poiketen, mies on kyllä kiinnostunut, mutta koko homma on ihan vinksahtanut. mies odottaa että teen lähestymiset ja esittää jotain vaikeasti tavoiteltavaa sitoutumiskammoista prinsessaa.
tosin sanoen miehen kiinnostus ei ollut tarpeeksi suurta että olisi tarttunut vihjeisiin itse ja nyt kuvittelee pullistuneella egollaan, että on joku taivaan lahja mulle.
ja olen viehättävä nainen jolla on vientiä muutenkin, ajattelin nyt tässä tapauksessa auttaa( olla itse rohkea) ei niin ulospäinsuuntautunutta miestä, jonka kiinnostus oli tullut selväksi.
kirjoitin tämän kommentin jo toiseen ketjuun, mutta ärsyttää niin paljon että pitää aloittaa oma ketju tästä..kommentteja, kokemuksia?
hohhoijaa. enpä tee tuota virhettä enää. miehet lähestyy naisia kyllä kun ovat saaneet vihreää valoa jos kiinnostus vaan on tarpeeksi suurta.
[/quote]
En tiedä miehenä kannattaako tuota yleistää kuitenkaan. Jos joku ihana nainen tekisi aloitteen, en kyllä toimisi kuten AP:n löytämä köriläs on toiminut. Jos joku ylittää minun kriteerini ja itse vielä tekee aloitteen, olisin kyllä aivan myyty.
Kertomasi perusteella olet törmännyt vain harvinaisen iljettävään otukseen.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2012 klo 21:50"]
Erittäin tyypillinen naisen vastaus: jos mies saa pakit, on hänessä jotain pahasti vialla. Tämä on muuten se syy, miksi miehet eivät koskaan kerro naisille totuutta naisteniskennän työläydestä. On aivan tavallista saada yhden illan aikana pakit juurikin 5-15 eri naiselta ilman, että tekisi jotain oleellisesti väärin tai näyttäisi vastenmieliseltä. Oma saldoni on yleensä siinä 6-8 välillä, ja sen jälkeen ei enää viitsi (tai ainakin on vaihdettava illanviettopaikkaa).
[/quote]
Öh, tuo kertoo jotain olennaista naisten ja miesten eroista, ehkä. Mies iskee summamutikassa kaikkea lyhyttä, hoikkaa ja huoliteltua. Itse en voisi kuvitellakaan toimivani noin.
Vähentää varmaan mahdollisuuksiani huomattavasti, mutta tosiaan ollessani baarissa olen kavereideni kanssa viettämässä iltaa ja silloin joku ylimääräinen tunkeilija on vain ylimääräinen tunkeilija. Tämän takia tuleekin nykyään jätettyä lihatiskipaikat useimmiten väliin. Voi olla että tulee pakit joskus annettua ihan ok tapaukselle mutta kun en vaan halua tuhlata harvinaisia tyttöjen iltoja ventovieraiden miesten kanssa jutusteluun. Etenkin tietää, että näistä suurin osa on pillun perässä ja jos ei antaudukaan suuteloon tms niin saa pian juomat päälleen ja kuulee olevansa huora ym ym. Minun täytyy ensin tietää miehestä jotakin, tarkkailla matkan päästä ja ns tutustua etäältä (ei tarkoita humalaisin silmin savukoneen hämärtämän tanssilattian yli tiirailua) ennen kuin voin kiinnostua miehestä.
Eli käytännössä voin löytää mieheni kaverien kavereista, työ- ja opsikelukavereista, harrastuskavereista jne.
Toisaalta en tiedä onko se nyt sitten kuinka todennäköistä hakuammunnalla baarista löytää joku sielunkumppani, jotenkin ajattelisi että pariutumisen onnistumisen mahdolisuudet ovat suuremmat henkilön kanssa jonka arvo- ja ajatusmaailmoista tietää jo jotakin kuin jonkun random kapakkasäädön, joka voi "siviilissä" olla ihan mitä tahansa.
No mun mielestä on hyvä että miehet uskaltavat tehdä aloitteita koska itse olen siinä vähän ujo, tai jostain syystä vaan miehet on tulleet aina tekemään aloitteita vaikka ei itse olisi sellaisella meiningillä liikenteessä. Pitää nostaa hattua miehille että uskaltavat ja vaikka naisten oma-aloitteisuudessa ei ole mitään vikaa vaan päinvastoin, toivon silti edelleen että omalla kohdalla mies on se joka tekee siirtonsa.
Se vaan voi olla vikana noissa miesten 5-15 iskuyrityksessä illassa, että se antaa poikkeuksetta epätoivoisen kuvan. Tuskin kovin moni nainen haluaa tehdä tuttavuutta miehen kanssa joka on yrittänyt jo iskeä 10 naista ennen häntä. Tulee se fiilis että "miksi tulee viimeisenä mun luo ja yrittänyt jo kaikkia ennen minua", sekä että on epätoivoinen.
Minä ainakin haluaisin olla se ykkösvalinta sekä se että mies iskee kaikkia vastaantulevia kertoo että on epätoivoinen. Jos olisi oikeasti kiinnostunut jostakusta tai jotain omaa makua pelissä, ei yrittäisi kaikkia vaan vain niitä jotka aidosti kiinnostaa. En osaa kuvitella että itse lähestyisin baarissa useita miehiä, sillä harva vaikuttaa niin kiinnostavalle...
[quote author="Vierailija" time="22.10.2012 klo 17:10"]
Miehen pitää saada olla metsästäjä. Ainakin tosimiehen. Nössöt on erikseen.
[/quote]
Lähes pari vuotta myöhemmin nostan uudelleen esiin tämän aina ajankohtaisen, todella oudon ilmiön. Siis että miehet usein alkaa leikkiä sitoutumiskammoista, vaikeasti tavoitettavaa satumaaprinssiä/taivaanlahjaa, jos nainen on tehnyt aloitteen...
Nyt olen mieheni "metsästänyt" ja häneltä asiaa kysynyt, näissä tapauksissa ei kyse olekkaan "oikeista miehistä" . Ja tämän mulle kertoi mies, jota lähestyin ja jonka kanssa nyt vuosi on oltu yhdessä. Tämä Mies kertoi, että kyseessä ei ole alfauros vaan lauman reunustoilla hännystelevä alempiarvoinen, nössö, joka siis pelkää että koska tahansa tulee se Mies joka vie naisen eikä siksi oikein uskalla sitoutua... aika surullista jos näin on. He tavallaan päästävät peloissaan mahdollisuutensa onneen menemään... Tää mun mieheni on tosi miehekäs ja sanoikin että "tosimiehelle" on ihan sama kuka aloitten tekee... Rohkeutta tytöt! :)
Olisi kiva tietää miten vanhoja nämä naiset on, kun ette tiedä että mies ylipäätänsä joutu tekemään aloitteita jos haluaa lähemmin tutustua vaikkapa seurustelumielessä naisiin. Ja sen takia baarissa ei viitsi jutella joka naisen kanssa koska se 10 ihmisistä on ihan likaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:37"]
Muiden ketjuun kirjoittaneiden miesten kanssa täysin samaa mieltä.
On hyvä, että naisillekin valkenee, että pakkien saaminen ei ole mitenkään erityisen mieltä kiihottavaa, ja että me miehet emme pääsääntöisesti nauti metsästyksestä muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.
Ja jos otat miehen, joka metsästyksestä nauttii, se metsästäminen ei todennäköisesti lopu siihen että hän ryhtyy kanssasi parisuhteeseen.
[/quote]
Ja jos otat naisen, joka on aloitteellinen miesten suhteen, niin se aloitteellisuus ei varmasti lopu siihen parisuhteeseen, vaan nainen flirttailee edelleen joka suuntaan. Näin se menee.
jopa suhteen jo alettua, jos olen ollut liian aloitteellinen esim. itse soittanut miehelle. Mies on ottanut siitä nokkiinsa jotenkin, kokenut liiaksi tunkeiluksi ja tyrkkyilyksi ja häipynyt kuvioista.
Sen myötä olen päättänyt että olen mieluummin yksin kuin yritän olla aloitteellinen enää.
ja olen myös päättänyt että vastaisuudessa en tee enää minkäänlaisia aloitteita, vaikka kuinka olisi ujo mies.
Miehen pitää saada olla metsästäjä. Ainakin tosimiehen. Nössöt on erikseen.
jopa suhteen jo alettua, jos olen ollut liian aloitteellinen esim. itse soittanut miehelle. Mies on ottanut siitä nokkiinsa jotenkin, kokenut liiaksi tunkeiluksi ja tyrkkyilyksi ja häipynyt kuvioista.
Sen myötä olen päättänyt että olen mieluummin yksin kuin yritän olla aloitteellinen enää.
Onko selvä ap?
mies on ilmaissut kiinnostuksensa? Olen kyllä itsekin huomannut usein saman. Toisinaan se mies olisi kyllä seksistä kiinnostunut ja siksi vihjailee, mutta jos itse haluaisi jotain muuta (siis yleensäkin ottaen, eihän näissä tapauksissa toista edes niin hyvin tunne että itsekään tietäisi haluaisiko seurustella) niin ei sitä enää kiinnostakaan..
olisiko tähän jotain mieheistä näkemystä kenelläkään tarjolla?
mies on ilmaissut kiinnostuksensa? Olen kyllä itsekin huomannut usein saman. Toisinaan se mies olisi kyllä seksistä kiinnostunut ja siksi vihjailee, mutta jos itse haluaisi jotain muuta (siis yleensäkin ottaen, eihän näissä tapauksissa toista edes niin hyvin tunne että itsekään tietäisi haluaisiko seurustella) niin ei sitä enää kiinnostakaan..
nimenomaan ärsyttää tuo, että mies ilmeisesti luulee että mun kiinnostuksen osoitus tarkoittaa että suunnittelen jo jotain häitä meille!
en tunne tyyppiä niin hyvin että olisin halunnut muuta kuin tutustua paremmin (ja ehkä vähän fyysistä kontaktia..)
"olisiko tähän jotain mieheistä näkemystä kenelläkään tarjolla?"
Vähän sellainen fiilis, ettei asiasta kannata mitään sanoa, koska miehenä on kuitenkin aina väärässä.
Vai että pakkien saaminen on osoitus siitä, ettei kannata tehdä aloitteita? Vastaavalla logiikalla kaikki miehet olisivat luopuneet naisten iskemisestä viimeistään 15-vuotiaina.
Miesten ylivoimainen enemmistö on tottunut siihen, etteivät naiset koskaan tee aloitteita. Tai jos tekevät, on naisessa silloin yleensä jotain hämärää. Ennen sain olla baarissa täysin rauhassa, mutta sitten kolmikymppisenä leikkautin hiukseni lyhyiksi, korjautin likinäköisyyteni ja bodasin 15kg lisää lihasmassaa. Nykyään saan aloitteita baarissa, mutta tekijänä ovat humalaiset, 45-55-vuotiaat rupsahtaneet rouvat. Tällaiset mimmit lähestyvät itse miehiä, koska miehet eivät lähesty heitä. Ikäneitojen lisäksi olen huomannut, että kaunis nainen lähestyy minua vain, jos haluaa saada minulta rahaa. Hän saattaa olla prostituoitu tai ehkä jonkinlainen tuotemyyjä. Nämä olivat siis omia kokemuksiani, mutta aika lailla saman kuvauksen voi lukea kaiken pahuuden alkujuuren, Henry Laasasen, blogeista.
Suhteen vakiinnuttua tilanne muuttuu: on kiva, että emäntä tekee edes joskus jotain oma-aloitteisesti.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2012 klo 16:52"]
[/quote]
No sinähän selvästi olet kiinnostunut tästä miehestä. Hän on selvästi osoittanut olevansa korkealla tasolla kun leikkii tuollaista vaikeasti tavoiteltavaa.
Naisia saa kun on vähän ärsyttävä.
Et sinä kenestäkään tylsästä nörtistä jaksaisi edes ärsyyntyä. Et kyllä varmasti olisi kiinnostukaan sellaisesta nörtistä, joka toimisi joka tilanteessa moraalisesti.
varmasti totta että 40-50v naiset tekevät / tyrkyttävät itseään koska kukapa mies heihin vilkaisisi.
olen aina ollut aloitteellinen. Kyllähän mulla on ollut huonojakin kokemuksia, mutta eihän tyypistä tiedä, millainen se on, jos sille ei puhu, ja kaikenlaisia maailmaan mahtuu. Jotenkin tykkään itse olla aktiivisemmassa asemassa miesten kanssa, ja muhun vetoaa vähän semmoiset ujommat ihmiset, jotka varmaan teidän mielestä on sit nössöjä. :D
Miehet lähestyy muakin usein, ei siitä ole kiinni. Seuraa saisin passiivisella kököttämiselläkin, mutta ei sellainen oikein nappaa. Mua lähestyy ulkonäön huokuttamana ihan vääränlaiset miehet.
"olisiko tähän jotain mieheistä näkemystä kenelläkään tarjolla?"
Vähän sellainen fiilis, ettei asiasta kannata mitään sanoa, koska miehenä on kuitenkin aina väärässä.
Vai että pakkien saaminen on osoitus siitä, ettei kannata tehdä aloitteita? Vastaavalla logiikalla kaikki miehet olisivat luopuneet naisten iskemisestä viimeistään 15-vuotiaina.
Miesten ylivoimainen enemmistö on tottunut siihen, etteivät naiset koskaan tee aloitteita. Tai jos tekevät, on naisessa silloin yleensä jotain hämärää. Ennen sain olla baarissa täysin rauhassa, mutta sitten kolmikymppisenä leikkautin hiukseni lyhyiksi, korjautin likinäköisyyteni ja bodasin 15kg lisää lihasmassaa. Nykyään saan aloitteita baarissa, mutta tekijänä ovat humalaiset, 45-55-vuotiaat rupsahtaneet rouvat. Tällaiset mimmit lähestyvät itse miehiä, koska miehet eivät lähesty heitä. Ikäneitojen lisäksi olen huomannut, että kaunis nainen lähestyy minua vain, jos haluaa saada minulta rahaa. Hän saattaa olla prostituoitu tai ehkä jonkinlainen tuotemyyjä. Nämä olivat siis omia kokemuksiani, mutta aika lailla saman kuvauksen voi lukea kaiken pahuuden alkujuuren, Henry Laasasen, blogeista.
Suhteen vakiinnuttua tilanne muuttuu: on kiva, että emäntä tekee edes joskus jotain oma-aloitteisesti.
Teininä tottelin äitipuolen, joka kauhisteli jos tein miehelle selväksi kiinnostukseni, neuvoja. Tuolla linnanneito-taktiikalla sain tosin vain väkivaltaisia juoppoja, "tosimiehiä". Päädyin varastamaan taktiikkani siltä ainoalta "the one that got away"-tyypiltä.
Nykyisen aviomieheni jouduin, tai "jouduin" iskemään itse, mies on kultainen, herkkä, mutta kovin ujo, entinen teininörtti, joka vieläkin luulee olevansa huonompi kuin onkaan, salitreeineisä sun muista huolimatta, eikä olisi kuulemma uskaltanut itse lähestyä "tasoistani" naista. (:DD)
Mutta asiaan, oikea lähestymistapa on, siis ainakin kohdallani, sopiva sekoitus kuumaa ja kylmää. Jos baarissa menisin juttelemaan, kertoisin vain miehen näyttäneen mielenkiintoiselta ja alkaisin juttelemaan kuin kaverille, enkä varsinaisesti iskemään. Ehkä hiukan tökkäistä pepulla peppua tms. Ja kaikkein hitaimmalle sanoa nauraen, et "oot kyllä sua vois varmaan panna". Mutta jättää se sitten siihen.
Pohjustuksen jälkeen sun tilanteeseeen. Ehkä palautaisin miehen ns. maanpinnalle, tekisin katoamistemput viikoksi tai kahdeksi, syyttäisin kiireitä tms. Jos miehestä ei kuulu, niin tuonkin ajan jälkeen voisin jopa laittaa viestiä että tulit mieleen yhdestä tapahtumasta, mitä sulle kuuluu?
En tiedä onko hiukan huonosti selitetty. Ja mun neuvot voi olla täysin päin brinkkalaa, mut ainakin moni mies on vaikuttanut kovin innostuneelta. ;) tottakai aina ei voi toimia, ja joillekin vain nousee pissi päähän, luuleehan moni nainenkin olevansa taivaanlahja miehille. ;)
Sorry mahdolliset kirjoitus/autocorrect/ajatusvirheet, kännykkä, bussimatka ja väsymys.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:37"]
Ja jos otat miehen, joka metsästyksestä nauttii, se metsästäminen ei todennäköisesti lopu siihen että hän ryhtyy kanssasi parisuhteeseen.
[/quote]
Tätä kannattaisi hieman pohtia.