Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies paljastui tyhjätaskuksi?

Vierailija
22.10.2012 |

Oletko/oletko koskaan ollut suhteessa varakkaalta vaikuttavan miehen kanssa, joka olisi paljastunut tyhjätaskuksi? Ehkä kulutusluottoja, ehkä mies on vippaillut sinulta rahaa jne. Miten siinä kävi? Entä mitkä asiat puolison rahankäytössä ärsyttävät?

Olen toimittaja ja teen aiheesta Anna-lehteen juttua. Löytyisikö tätä kautta haastateltavia. Voit kertoa tarinasi tänne tai ottaa yhteyttä hanna.leivonniemi at otavamedia.fi

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kehui ensitapaamisella rakentavansa upeaa omakotitaloa. Näytti piirustukset ja käytti minua rakennuksellakin. Hienolta näytti. Maalaili ruusuista tulevaisuutta meille tuossa ihanassa talossa. Ja sai minutkin mukaan haaveisiin. Myöhemmin paljastui, että oli aloittanut talon rakentamisen silloisen avovaimon kanssa ja oli tullut ero. Oli sitten ottanut lainat omiin nimiinsä ja yritti varastomiehen palkalla ja omin voimin rakentaa taloa. Eihän siitä mitään tullut velkojat koputteli oven takan ja ulosottomies kurkki ikkkunoista, eikä talosta tullut lasta eikä paskaa. Vihdoin joutui myymään keskeneräisen tekeleen pilkkahintaan.

Tosi kiinnostavaa. jos haluat kertoa privaatisti lisää, niin ota yhteyttä! Mun tiedot löytyvät siis viestiketjun alusta..

Olitteko pitkään yhdessä? Koska sinulle selvisi kuvio jne? Jätitkö tämän takia miehen vai miksi?

Vierailija
2/12 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiinnostavia kokemuksia. Osaa varmasti käytän lehtijutussa. Toivottavasti se on ok! ja vielä ehtii kertoa oman tarinansa myös!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kurvasi taksilla ostarin pihaan ja meni automaatille. Hän sai sieltä ulos 50 EUR. Kaverille siinä vieressä haasteli että mihin ihmeeseen sitä raha menee kun nytkin oli tilillä enää 50 ja juuri oli palkkapäivä. Kaveri siihen että esimerkiksi tuo taksilla ajelu on aika kallista.Totta puhut,niin varmaan onkin sanoi mies ja jatkoi matkaansa pubiin.

Vierailija
4/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää laitetaan pensaaseen heti kun tulee ongelmia.

Ei voi sopia maksuaikaa vaan annetaan mennä ulosottoon asti vaan,ja samalla sitten voi kuitenkin käyttää rahaa omaan kivaan kuten baari-iltoihin.

Vierailija
5/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mennään baariin, otetaan vaan yhdet!

2. Vippaa satanen, saat huomenna takas!

3. Koitan vaan sormella.......

... ei kannata miehen sanomana uskoa.

Odotan kyseistä Anna-lehteä. Toivottavasti saat yhteydenottoja ja tarinoita.

Vierailija
6/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista mainita myös se, MIKSI miehet ylipäänsä tällaista tekevät. Tietenkin siksi, että varakkuus on suuri osatekijä miehen viehätysvoimassa. Englanninkielinen termi tällaisille naisille on gold digger.

Kävin joskus treffeillä 30-vuotiaan mimmin kanssa, joka sanoi ihan suoraan, ettei harrasta seksiä muuta kuin sellaisten miesten kanssa, jotka tienaavat vähintään 3000e kuussa. Sanoin suoraan, ettei tällä muijalla ole mitään tarjottavana etsimälleen superurokselle (jota hän ei siis saisi jo mielin määrin muualtakin). Vastauksena oli, ettei raha ole hänelle tärkeää ja kyllä yksinkin pärjää hyvin. Ööh... siis hä...?

Terveisin miestoimittaja, mutta ihan toiselta alalta

Vierailija
7/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lainkaan kiinnostunut miehen rahoista, olen etsinyt itselleni vain hyvää miestä. Tietysti se on plussaa, jos mies on tienannut edes sen verran, että on esim. oman kodin voinut ostaa.

Mutta aikoinaan baarissa minua tuli iskemään eräs mies tai poikahan hän vielä oli. Selosti ummet ja lammet siitä miten hänellä on hieno omakotitalo maalla, jopa järven rannalla! Ja miten on sellaiset autot ja tällaiset jutut jne. Lopulta paljastui, että kaikki on vanhempien. Mutta tietysti hän ne joskus saa :D :D

voi luoja ajattelin vaan...

Vierailija
8/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kehui ensitapaamisella rakentavansa upeaa omakotitaloa. Näytti piirustukset ja käytti minua rakennuksellakin. Hienolta näytti. Maalaili ruusuista tulevaisuutta meille tuossa ihanassa talossa. Ja sai minutkin mukaan haaveisiin. Myöhemmin paljastui, että oli aloittanut talon rakentamisen silloisen avovaimon kanssa ja oli tullut ero. Oli sitten ottanut lainat omiin nimiinsä ja yritti varastomiehen palkalla ja omin voimin rakentaa taloa. Eihän siitä mitään tullut velkojat koputteli oven takan ja ulosottomies kurkki ikkkunoista, eikä talosta tullut lasta eikä paskaa. Vihdoin joutui myymään keskeneräisen tekeleen pilkkahintaan.

Vierailija
9/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin miehen netissä, tavattiin ensimmäisillä treffeillä jossain kahvilassa. Miehellä tyylikäs puku, hyvällä maulla valittu kraga ja kurvaili paikalle avoautolla.

Tapailtiin muutaman kerran ja ihastuttiin molemmin puolin (näin ainakin kuvittelin). Mies asui vähän pääkaupunkiseudun ulkopuolella tyylikkäässä kelohonkatalossa, jonka kuvittelin olevan hänen omansa. Miehen työ paljastui vähemmän hohdokkaaksi kuin olin ensin kuvitellut, mutta ulkoisten puitteiden perusteella arvioin hänet kuitenkin yhtä vakavaraiseksi ja hyvätuloiseksi kuin itsekin olen.

Seurustelu jatkui ja muutaman kuukauden kuluttua minulle tarjoutui töissä tilaisuus ulkomaankomennukselle. Yritin kovasti kutsua miestä käymään, suunnittelin romanttisia viikonloppuja Välimeren rannoilla, mutta miehelle ei ikinä ollut sopivaa tilaisuutta ja kerran hän sitten jopa tiuskaisi, että just nyt ei vaan ole rahaa, usko jo! No, minä mietin, että sattuuhan sitä, että joskus joku yllättävä lasku tulee ja hetkellisesti on vähän vähemmän käteistä.

Palasin Suomeen ja sillä aikaa mies oli muuttanut maalta vuokra-asuntoon Helsingin keskustaan. Tässä vaiheessa paljastui, että talo oli vuokrattu eikä oma ja vuokra-asunto oli saatu edullisesti tutun tutun kautta, kun tämä puolestaan oli lähtenyt ulkomaankomennukselle. Mies ehdotti, että muutettaisiin yhteen.

Yhteisasuminen lähti ihan mukavasti käyntiin. Minä tosin maksoin aika paljon enemmän talouskuluja, mutta ajattelin että kai se tästä tasaantuu ja minulla oli varaakin tuon ulkomaankomennuksen takia.

Yhtenä päivänä kaappeja siivotessani törmäsin miehen passiin ja uteliaisuudesta sen avasin ja mies olikin 5 vuotta vanhempi kuin olin kuvitellut!

Noh minä taas järkeilin vain, että ehkä se ikä ei ollut oikein tullut puheeksi seurustelumme aikana. Kai sitä nettideittaillessa helposti tulee tuollaisessa asiassa vähän huijattua.

Minulla oli ulkomaankomennuksen jäljiltä paljon käteistä mukanani, koska olin tyhjentänyt ulkomaantilini käteiseksi kotiin palatessani. Jossain vaiheessa rupesin sitten miettimään, että käteiseni kyllä hupenee nopeammin kuin pitäisi. Mietin jopa, että olisiko miehen poika voinut varastaa jonkun viisikymppisen. Oman arvioni mukaan kirjekuoressa vaatekaapissamme oli n. 300 euroa vähemmän kuin olisi pitänyt olla. En kuitenkaan ollut varma, joten otin vain ja siirsin käteisen pankkitililleni.

Seuraavana viikonloppuna, kun miehen poika oli taas käymässä, se olinkin minä joka maksoin leffaliput, karkkipussit leffaan ja leffan jälkeen maksoin kaikkien hampurilaisateriatkin. Mies ei edes kysynyt etukäteen mitään, vaan kassalla vain tokaisi, että viitsisitkö nyt maksaa kun mulla ei just ole käteistä. Olin vähän yllättynyt, kun leffaan lähtö oli kuitenkin miehen idea, eikä minusta minun kuuluisi tyttöystävänä maksaa miehen pojan kuluja. Mielessä myös käväisi yhteys miehen yhtäkkiseen rahapulaan ja käteiskassani siirtämiseen pankkitilille.

Jonkin ajan päästä lähdimme automatkalle halki koko Suomen. Matka oli ihana, eikä rahasta ollut puhetta koko matkan aikana. Mies tankkasi auton (kuten aina, koska kyseessä on hänen työsuhdeautonsa) ja maksoi kahvit matkalla ja niin edelleen. Kotiin tultuamme muutaman päivän kuluttua mies oli kuin persiiseen ammuttu karhu ja minä sitten ihmettelin mikä vaivaa ja mies sitten lopulta ärisi, että kun minä vain loisin hänen kustannuksellaan koko tuon matkamme ajan ja löi tekemänsä kustannusarvion pöytään, että paljonko olisi minun osuuteni tuosta matkastamme. Summa ei ollut hirveän iso ja ihmettelin miten jostain viidestäkympistä voi tulla näin iso haloo. Enemmän minä käytin ruokaostoksiimme joka viikko.

Tässä vaiheessa aloin jo epäillä tosissani, että miehen talous ei ollut ihan kunnossa. Maksoin useammin ja useammin vuokramme kokonaan ja miehen lapsenkin ruuat ja viikonloppujen viihdykkeet menivät useammin ja useammin minun pussistani. Rahasta oli kuitenkin aina vaikea puhua, mies vahtoi puheenaihetta tai taikoi jostain sen viisikymppisen, millä käytiin ulkona syömässä tai ostettiin hyvä viinipullo kotiin.

Eräänä päivänä taaskin kaappeja siivotessani löytyi pino perintätoimiston kirjeitä ja velkakirja miehen veljeltä. Miehellä oli elatusmaksuja rästissä usean kymppitonnin edestä, verorästejä ja velikin oli ruvennut karhuamaan sitä muutaman tonnin velkaa. Tässä vaiheessa mies rupesi kinuamaan minulta lainaa; "ihan vaan muutama tonni, että saan pahimmat laskut pois".

Koska parisuhde ei enää oikein kukoistanut monestakaan syystä, ja koska mietin, että jos miehen velikään ei ilman velkakirjaa miehelle mitään lainaa, niin en minäkään nyt ilman kirjallista todistetta miehelle rahaa anna. Lainasin sitten muistaakseni tonnin verran ja tehtiin todistajien kanssa velkakirja. Mies otti velkakirjan vaatimisen todella raskaasti, syytteli luottamattomuudesta ja niin edelleen.

Onneksi se kuitenkin tehtiin, koska muutaman kuukauden päästä muutin jo ihan omaan osoitteeseen. Lainaamani rahat sain takaisin parin kuukauden ruinaamisen jälkeen. Onneksi oli se velkakirja. Tietenkään en ikinä saanut takaisin sitä n. 300 euroa, joka vain katosi vaatekaapistamme tai niitä rahoja, joita käytin meidän molempien elatukseen. Kesti aika kauan ennen kuin talouteni täysin toipui tuosta suhteesta.

Vierailija
10/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteen muutettaessa mies muuttui tyhjätaskuksi. En tiedä millä pikavipeillä eli seurusteluajan. Maksoin kaikki asumiskulut, ruuan ja sain vielä vipata rahaa milloin bensaan tai tupakkaan. Sit selvisi kun pengoin miehen papereita, että miehen liksasta meni kolmasosa ulosottoon maksamattomien laskujen takia. Tyyppi kehtas aina valittaa, kun olin ostanut ihan vääränlaista ruokaa jääkaappiin, tykkäs lainata mun autoa milloin milläkin verukkeella (kun siinä oli aina bensaa)... argh. Ja huippu oli, että kehui kaverilleen miten "asuminen on halpaa". Vajaan vuoden kattelin ja sitten sai lähteä. Meni pitkään ennen kuin kehtasin kertoa kenellekään tästä.

Vierailija
11/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein osaa sanoa miten tässä kävi näin, mutta mieheni tienaa puolet vähemmän kuin minä ja hän harvemmin osallistuu yhteisen taloutemme maksuihin. Vuokran ja laskut hoidan minä, hänen tuloistaan 1/3 menee ulosottoon ja lopuilla en oikein tiedä mitä milloinkin tapahtuu. Hänelle jää kuussa käteen tuon ulosoton jälkeen alle 1000 euroa.

Meillä on yhteinen lapsi ja rakastan miestäni, joten olen hyväksynyt tilanteen mutta kyllä monesti mietin, että tein tyhmästi kun lähdin tällaiseen tai oikeastaan tajusin tilanteen liian myöhään, kun en kuitenkaan halua erota tämän takia. Ei sitä rakastuneena osaa miettiä, että miten tämä henkilö maksaa perheen kulut, kun hänellä silloinkin kuitenkin oli raha käytössään.

Toisaalta mietin myös, että jos mies olisi maksaja ja minä tienaisin jollain keraamiikkasuunnittelulla ropoja, olisiko tilanne helpompi hyväksyä.

Vierailija
12/12 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62191

rikkaita rinssejä lehti-ilmoissa.