Pystyisitkö viemään 10kk ikäisen hoitoon?
Kysyjä ei pystyisi viemään itse mistään hinnasta.Onneksi ei tarvitsekaan :)
Kommentit (34)
Lasteni oli alunperin tarkoitus mennä hoitoon esikoisen ollessa vajaa 3v ja kuopuksen ollessa 1v. Jäin kotiin vielä vuodeksi. Olen kyllä hyppinyt tässä välillä seinille ja miettinyt, että lasten olisi ehkä sittenkin hyvä hiljalleen hoitoon mennä.. No, he menevät päiväkotiin kun ovat 2v. ja vajaa 4v. Se on ehdoton katto!
olivat ryhmiksessä ennen kuin jäin äitiyslomalle.En ole fanaattinen
kotiäiti.ap
Onneksi ei ole rahasta kiinni... kun sitä ei kuitenkaan sen enempää olisi vaikka opiskelemaan takaisin menisinkin :)
Minä ainakin saan palautteen pieneltä lapseltani joka ikinen päivä, että hänen on hyvä olla kotona ja minun kanssani. Mutta tiedän myös perheitä joissa raha on niin tärkeä seikka että lapsilla on todellakin parempi olla pienestä asti hoidossa kuin kuunnella sitä joka päiväistä valitusta köyhyydestä ja aistia se vanhempien kireys siitä syystä, että on tiukkaa.
Kumpi on sitten parempi, se että äiti on kotona eikä jaksa kuin pakolliset siivoukset ja ruoanlaitot ei mitään retkiä, askarteluja, laululeikkejä jne. mitä päiväkodissa, HUOM! Päiväkodissa tehdään. En ikinä veisi pph:lle lasta joka ei vielä osaa puhua koska olen kuullut ja kokenut karmeitä juttuja niistä. Tarhassa on aina useampi aikuinen eikä väärinkohtelua pääse näin tapahtumaan. Mielestäni lapsi, kyllä jo vuoden vanhakin nauttii ikäistensä seurasta joka päiväkodissa ei ole kuin kork. 4 alle 3-vuotiasta samassa ryhmässä. Nytkin ne menee katsomaan Peppi Pitkätossua, tulisiko kotiäitinä lähdettyä, ei koska en ole kotiäitityyppiä. Vastatkaa jos osaatte perustella, kysymys siis kuului: kumpi on parempi, aktiivinen tarha vai turhautunut kotiäiti?
Onneksi ei ole, ajattelin olla kotona kunnes nuorempi on 2v. kun ei rahahuolia ole. Mutta jos kotona olo tarkoittaisi järkyttävää kituuttamista niin menisin töihin ilman huonoa omaatuntoa.
Pph:lle mahdollisesti, mutta hänenkin olisi sitten oltava TODELLA luotettava ja samalla aaltopituudella kuin minä!
Kaksoset hoidin kotona 3-vuotiaiksi. Olivat kyllä jotenkin niin ujoja ja varovaisia, että olisi ollut vaikea viedä heitä mihinkään sitä ennen.
Tulevaa kolmosta hoidan äitiysloman verran ja sitten hoidamme vuorotellen miehen kanssa ½ vuotta. Menee kai sitten hänkin pph:lle 1½-vuotiaana.
Mielestäni ap on kirjoittanut asiallisesti kokoajan, vailla fanaattisuutta. Itsekään en pystyisi lastani (1v3kk) hoitoon vielä viemään, mutta pelkkä kotona " pyöriminenkään" ei minulle riitä tässä tilanteessa, joten opiskelen yliopistossa ja hoidan samalla lapsemme kotona toivottavasti kolmivuotiaaksi asti ainakin. Rakastan häntä ylikaiken, enkä voisi kuvitellakkaan, että lapseni viettäisi päivänsä jonkun toisen aikuisen kanssa poissa kotoaan... Mutta ymmärrän niitäkin, joilla tilanne on toinen. Mielestäni jokainen tekee niinkuin parhaaksi omalle perheelleen kussakin tilanteessa näkee, elämäntilanteet ja perheet kun vaihtelevat suuresti. Se mikä sopii toiselle, ei käy toiselle.
ja suunnitelmissa olisikin, että kun lapsi täyttää 9kk voisin olla itse muutaman päivän viikossa töissä ja lapsi silloin hoidossa.
vaikka kärsinkin siitä. Mutta opiskelijana on tehtävä sellasiakin ratkaisuja jos aikoo edetä opinnoissaan. Ei voi heittäytyä kotona oleiluun ja olla ikiopiskelijana. Täytyy valmistuakin joskus...sitten kun ammatti, voin jäädä hyvillä mielin kotiin lasten kanssa joksikin aikaa.
Mulla on paskaa paskempi duuni odottamassa, mutta sinne vaan! =)
Uraäidiksi mua ei voi sanoa, ei niin mitenkään.. Mutta kun ostat ens kesänä maksalaatikkoa lapsellesi niin se voi olla minun lähettämää!
Eiköhän jokasen lapsi sano äidilleen jotain ihanaa voimia antavaa; ehkä mun lapsi sanoo sun lapselle että meidän äiti tekee teidän äidin ruuat!
Ja enköhän minä tee sen kasvatustyön miehen kanssa vaikka töihin menen, musta 8 tuntia poissa lapsen luota ei ole liikaa vaadittu ja kestän sen kuin nainen ja vuorotyöläisenä joka toinen viikko lasten kanssa silti kotona! Jäädään vielä upeesti plussalle kun meillä on kuitenkin viikonloput ja iltapäivät ja illat lisänä puuhailulle.
Pääasia että löytyy ihana hoitopaikka!
Taisin olla 3
että sen ikäinen tarvitsee virikkeitä? Tuskin ;) ap
Jos pystyisin, olisin sitä mieltä että omaa lasta ei olisi kannattanut hankkia vaan kaverin lapsen katsominen olisi riittänyt.
En missään tilanteessa hyväksy vauvan hoidattamista vierailla.
Taitaa olla arka aihe,kun heti saa lokaa niskaan?! Hitto että te olette
negatiivisia! Sanoin että tyttäreni lause teki minut onnelliseksi ja sain
energiaa siitä.Argh!!! ap