Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltaja vaikka elän parisuhteessa???

Vierailija
21.10.2012 |

Olen aina tuntenut itseni yksinhuoltajaksi!

Joo ja kiitos ei nyt vastauksia että miksi olet tuollaisen miehen kanssa hankkinut vielä lisää lapsia.

Ensinnäkin yhden lapsen kanssa sitä ei oikeastaan edes ajatellut niin että yksin hoiti kaiken ja ei vielä toisen lapsenkaan aikana koska ikäeroa lapsilla 5 vuotta.

Mutta nyt, nyt kun kolmas syntyi niin alan olla niin loppu tähän rumbaan.

Mies on tietysti päivät töissä ja illat joko löhöö sohvalla ja sairastaa jotain tai sitten on (joskus harvoin) tekemässä remonttia (jonka valmistumista on odotettu jo monta vuotta).

Yksin laitan lapset kouluun ja hoidan vauvan, sitten teen ruuan että mies voi tulla syömään aamupäivällä, pesen pyykit, haravoin yms pihahommaa, lasten välipala, pyykkiä, lasten läksyjä,välipalaa, päivällistä, kaupassa käyntiä, vauvan hoitoa, pihahommia, siivousta yms yms yms...

Mies kun tulee kotiin tulee minulle vaan lisähomia, kahvin keittoa, miehen potkimista hommiin ylös sohvalta, tappelua kun se ei tee mitään, lasten riitojen selvittelyä, kuskaamista lapsia kavereille, taistelua lasten kanssa kotihommista (isä antaa todella hyvää esimerkkiä niin perustele siinä sitten lapsulle miksi heidän pitää osallistua mutta isän ei...)

No, tuossa nyt jotain sepustusta elämästäni.

Aina välillä mietin että ilman miestä pärjäisin paremmin mutta kyllähän mä joskus harvoin pääsen kauppaan yksin ja sienimetsään tms.

Iltaisin on hankalinta kun pitäis lapset saaa ajoissa sänkyyn että jäis omaakin aikaa ja yhteistä aikaa miehen kanssa. mies kastsoo telkkaria ja suuttuu jos joutuu keskeyttämään ohjelmansa jos pyydän apua kun tuntuu että ilta vaan venyy ja venyy ja kohta kello on 22 ja lapset vielä kukkuu alakerrassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tuntenut itseni yksinhuoltajaksi!

Joo ja kiitos ei nyt vastauksia että miksi olet tuollaisen miehen kanssa hankkinut vielä lisää lapsia.

Ensinnäkin yhden lapsen kanssa sitä ei oikeastaan edes ajatellut niin että yksin hoiti kaiken ja ei vielä toisen lapsenkaan aikana koska ikäeroa lapsilla 5 vuotta.

Mutta nyt, nyt kun kolmas syntyi niin alan olla niin loppu tähän rumbaan.

Mies on tietysti päivät töissä ja illat joko löhöö sohvalla ja sairastaa jotain tai sitten on (joskus harvoin) tekemässä remonttia (jonka valmistumista on odotettu jo monta vuotta).

Yksin laitan lapset kouluun ja hoidan vauvan, sitten teen ruuan että mies voi tulla syömään aamupäivällä, pesen pyykit, haravoin yms pihahommaa, lasten välipala, pyykkiä, lasten läksyjä,välipalaa, päivällistä, kaupassa käyntiä, vauvan hoitoa, pihahommia, siivousta yms yms yms...

Mies kun tulee kotiin tulee minulle vaan lisähomia, kahvin keittoa, miehen potkimista hommiin ylös sohvalta, tappelua kun se ei tee mitään, lasten riitojen selvittelyä, kuskaamista lapsia kavereille, taistelua lasten kanssa kotihommista (isä antaa todella hyvää esimerkkiä niin perustele siinä sitten lapsulle miksi heidän pitää osallistua mutta isän ei...)

No, tuossa nyt jotain sepustusta elämästäni.

Aina välillä mietin että ilman miestä pärjäisin paremmin mutta kyllähän mä joskus harvoin pääsen kauppaan yksin ja sienimetsään tms.

Iltaisin on hankalinta kun pitäis lapset saaa ajoissa sänkyyn että jäis omaakin aikaa ja yhteistä aikaa miehen kanssa. mies kastsoo telkkaria ja suuttuu jos joutuu keskeyttämään ohjelmansa jos pyydän apua kun tuntuu että ilta vaan venyy ja venyy ja kohta kello on 22 ja lapset vielä kukkuu alakerrassa.

Vierailija
2/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä jos kokeilisit jättää tekemättä kaiken passauksen? Älä tee miehelle ruokaa, pese pyykkejä tai ylipäänsä mitään, ennen kuin alkaa ottaa vastuuta yhteisistä asioista. Tai sitten häivyt viikoksi/viikonlopuksi reissuun kavereiden kanssa tai vastaavaa, ja mies saa hoitaa koko arjen pyörittämisen itse.

Meillä mies piti kotonaoloa pelkkänä laiskotteluna, kunnes jouduin muutamaksi päiväksi sairaalaan, ja miehen piti selvitä lasten kanssa yksin. Sen jälkeen on aina toivottanut töihin lähtiessään myös mulle hyvää työpäivää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se käy töissä ja maksaa koko lystin...?

Vierailija
4/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mys tekee sen talonympärilesi. Kokeile yksinhuoltajuutta minimirahoilla kerrostalossa. tai vaihtakaa osia. Mene töihin ja anna miehen jäädä vuorotteluvapaalle.

Vierailija
5/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa sitten lopetin miehen passaamisen eli en pese pyykkejään, en laita sille ruokaa jne. Tämä ei ole hotelli vaan koti, ja jos mies ei tee osuuttaan, en tee sitä minäkään hänelle.

Vierailija
6/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehköön mies sitten 50% kaikista hommista.

Meilläkin tilanne oli kotihoidontuen aikana tuollainen, lisäksi mies mollasi minua, kun en ansainnut rahaa (ensimmäistä kertaa yhteiselämämme aikana mies ansaitsi enemmän).

No, tämä meidän suhde on entinen. Mies asuu nyt tilapäisjärjestelyssä muualla. En voisi enää ajatellakaan esim. samassa huoneessa nukkumista. Sotkuinen laiska vätys. Ei kiitos.

Pahinta kaikessa oli se, että olin itsekin pahalla tuulella, kun jouduin katselmaan täyshoitola-asukasta, joka tiuski ja ilkeili vielä minulle. Tästä syystä hermoni olivat myös kireällä lasten kanssa. Ei kiitos enää tuota elämää!

Vierailija
7/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sössinyt raha asiansa melko pahasti joten minä tienaan ä-lomalla saman kuin mies töissä käydessään, elämme siis aivan täysin kädestäsuuhun.

Toisekseen, mies on nyt 4 vuotta koittanut rakentaa meille kylpyhuonetta... että eipä se mitään rakenna, talo on vanha ja oljyä esim kuluu vaikka kuinka ja paljon ylimääräistä kun mies ei viitsi ikkunoita esim hoitaa kuntoon, hän halusi talon ja sillä ehdolla suostuin että hän sitten hoitaa tuollaiset homamt.

Ja toinen juttu, olen ollut töissä monta vuotta tässä välissä ja silloin sovittiin että hommat menee puoliksi, no eipä mennyt, hommissa muuttui vain se että minä menin töihin kaikki muu pysyi ennallaan.

Siitä syystä ja silloisen työpaikkani ongelmista johtuen jouduin monen kk:n saikulle työuupumuksesta/masennuksesta/ahdistuneisuushäiriöstä ja senkin aikana hoidin kodin ja lapset niin kuin ennenkin.

Tosiasissa yh:na saisin tällä hetkellä lähes saman verran rahaa yksin kuin minä ja mies yhteensä nyt.

Kun tämä kolmas lapsi syntyi, olin viikon sairaalassa ja miehen äiti oli tehnyt ruuat joka päivä... täällä oli eletty kuin pellossa, olen saanut näistä tietää jälkeenpäin, lapsilla ei ollut mitään rajoja ja lapset oli siivonnut sillä välin kun mies oli hakemassa minua ja vauvaa kotiin.

ap

Vierailija
8/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä "yksinhuoltaja" tarkoittaa, vois helpottaa sun oloa ;)

T: oikea yh

Vierailija
9/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos asuisin ilman miestä, yksinhuoltajana, mulla olis enemmän vapaa aikaa kuin tällä hetkellä kun hoidan yksin laspet JA miehen...

ap

Vierailija
10/10 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja on sellaisen lapsen huoltaja, jolla ei ole muita huoltajia. Joskus yksinhuoltajan lisäksi lapsista huolehtii myös vanhempi, joka ei ole huoltaja.

mitä "yksinhuoltaja" tarkoittaa, vois helpottaa sun oloa ;)

T: oikea yh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan