Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rikkoo tavaroitani suuttuessaan

Vierailija
21.10.2012 |

Riitelemme nykyään usein. Suuttuessaan mies ei hillitse itseään ja rikkoo minun tavaroitani. On katkaissut useasti Orkidea kukkiani. Nyt en jaksa enää ostaa uutta orkideaa, vaikka niistä kovasti pidän. En jaksa selitellä niile, jotka ihmettelevät kuinka olen taas "tappanut" kukkani ja miten en osaa hoitaa niitä. Vaikka todellisuudessa pidän todella hyvää huolta kasveistani. Niitä ei vain enää voi pitää, kun mies ne suutuspäissään katkaisee :(

Hän on myös rikkonut sisustuskirjaimia, joita pidän hyllyn päällä. Kerran hän meinasi käydä muumimuki kokoelmani kimppuun.

Pelottaa mitä hän seuraavaksi rikkoo. En tykkää siitä millaista esimerkkiä hän näyttää käytöksellään lapsellemme. Ja kuinka tämä kärsii siitä!

Onko muilla samoja kokemuksia? Tai vinkkejä miten toimia tässä suhteessa? Olen vain niin väsynyt tähän :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumimukikokoelma-tyyppi, sä et tiedä mun elämästä hittoakaan. Mulla on Muumi esineitä tuhansien eurojen edestä, mites paljon sulla itselläs on? Ap

Vierailija
2/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumimukikokoelma-tyyppi, sä et tiedä mun elämästä hittoakaan. Mulla on Muumi esineitä tuhansien eurojen edestä, mites paljon sulla itselläs on? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota myös esineiden hajottaminen on, on traumaattista.

Muumi muki kokoelman kohtalo on pientä verrattuna siihen, mitä väkivaltaisen käytöksen näkeminen tekee lapsellesi nyt ja tulevaisuudessa.

Suojele lastasi.

Vierailija
4/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta edes lapsesi!

Itsestäsi et tietenkään välitä ja ajattelet, että olet ansainnut sen, kun mies sitten aikanaan rikkoo luitasi. Itsehän sinä hänet suututit, vai mitä? Mutta pelasta edes lapsesi järjestämällä hänelle turvallinen koti!

Siihen on kaksi keinoa. Jos ehdottomasti haluat katsoa nykyisen suhteesi loppuun saakka, luovu lapsestasi ajoissa, kun hän on vielä terve.

Toinen vaihtoehto on se, että muutat lapsesi kanssa pois sen miehen luota.

Vierailija
5/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta edes lapsesi!

Itsestäsi et tietenkään välitä ja ajattelet, että olet ansainnut sen, kun mies sitten aikanaan rikkoo luitasi. Itsehän sinä hänet suututit, vai mitä? Mutta pelasta edes lapsesi järjestämällä hänelle turvallinen koti!

Siihen on kaksi keinoa. Jos ehdottomasti haluat katsoa nykyisen suhteesi loppuun saakka, luovu lapsestasi ajoissa, kun hän on vielä terve.

Toinen vaihtoehto on se, että muutat lapsesi kanssa pois sen miehen luota.

onpa hysteeristä palstatouhua taas! -Ap

Vierailija
6/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella miehesi särkee sinulle rakkaita esineitä? Jokin sinussa ärsyttää häntä. Keskitytkö liikaa sisustamiseen, etkä huomioi miestäsi? Mistä riitelette?

Teillä on ongelmia. Selvittäkää ne pariterapiassa.

Eniten olisin huolissani lapsesta. Lapsen tulee saada elää turvallisessa kodissa turvallisten aikuisten hoivassa!

Nykyään pärjää yksinhuoltajanakin, toimimaton suhde tuhoaa lapsen!

Olet kaikki lapsellesi. Ole sen arvoinen!!!

Vierailija
7/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivallan muoto! Miehen pitää opetella parempia menetelmiä purkaa agressioitaan. Terapia olisi hänelle tarpeen.

Hätäapuna miehen olisi hyvä lähteä aina suuttuessaan pois kotoa pitkälle kävely-/juoksulenkille. Ja kotiin hän saisi tulla vasta, kun on rauhoittunut.

Vierailija
8/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä tuollaista katselisi, tai pakottaisi lasta elämään tuollaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
9/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti parempi että purkaa raivokohtaukset elottomiin esineisiin kuin sinuun ja lapseen,mutta ei ole kyllä tuokaan tervettä touhua. Miesystävänä repi kerran suutuspäissään päiväkirjani kahtia,ja se suututtaa vieläkin,vaikka oli yksittäinen tapaus.Miksi ihmeessä siedät tuollaista jatkuvasti?Jotain itsekunniotusta pitäisi ollaa!

Vierailija
10/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti parempi että purkaa raivokohtaukset elottomiin esineisiin kuin sinuun ja lapseen,mutta ei ole kyllä tuokaan tervettä touhua. Miesystävänä repi kerran suutuspäissään päiväkirjani kahtia,ja se suututtaa vieläkin,vaikka oli yksittäinen tapaus.Miksi ihmeessä siedät tuollaista jatkuvasti?Jotain itsekunniotusta pitäisi ollaa!

mutta minusta kylläkin liioiteltua kehottaa sen vuoksi_jättämään_miehen. Onhan hän sentään lapseni isä. Eikä se minunkaan käytös aina niin fiksua ole. -Ap

Vierailija
11/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain yksi väkivallan monesta muodosta. Noin se meilläkin on alkanut vuosia sitten. Nykyään olen todistanut miten veri lentää ja mustelmat syntyy.

Joten ei kannattaisi syyttää jonkun liioittelevan. He saattavat tietää mistä puhuvat. Sinä et, vielä.

Vierailija
12/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo "sinussa joku ärsyttää miestäsi". No eihän se jumalauta sinun vikasi ole jos mies ei hillitse raivoaan ja hajottaa sinun arvokkaita tavaroita. ENemmän kuitenkin olisin huolissani siitä, mitä se aiheuttaa lapselle. Keskustele asiasta sitten kun tilanne ei ole päällä eli mieskin on rauhallinen. Kerro että et aio antaa lapsenne nähdä sellaista enää ja jos tämä vielä toistuu, sinun täytyy alkaa miettiä jotain muuta ratkaisua elämällenne. Lapsi ottaa mallia ja joku päivä hajottaa suutuspäissään jonkun omaa.

Meillä mies hajotti aikoinaan minun muutamia esineitä ja repi jopa valokuviakin. Valokuvien repiminen oli viimeinen niitti. Sanoin että kerta vielä niin se on ero, minun rakkaisiin tavaroihin ja asioihin et koske sen vuoksi, ettei osaa hillitä itseään. Minä olin silloin miehelleni velkaa kun makseli meidän vuokria opiskellessani ja aina kun hajotti jotain, lyhensin velkalistaa :D Sanoin sen suoraankin hänelle.

Ehkä teidän pitäisi miettiä myös sitä, miksi riitelette niin paljon?

Vierailija
13/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt joku toinen kirjoittanut tekstejä ja lisännyt siihen -Ap loppuun! Se en ole minä! Raivostuttaa tuollainen!! Minä aloitin viestiketjun ja luin vasta nyt nämä tekstit ja tämä on toinen kirjoitukseni tänne.

Kiitos vastauksistanne! Mutta miksi joku toinen esiintyy Ap:nä tässä viestiketjussa ja väittää minulla olevan tonnin arvosta muumimukeja?!! ei asia niin ole! Enkä ole mikään muumifriikki. Muumimukit ovat keräilyni kohde enkä halua, että niitä rikotaan. Ei kai sen takia tarvitse friikki olla!!

Olen myös huolissani lapsestani. Olen vain niin väsynyt tähän. Tuntuu, että olen umpikujassa ja juoksen vain oravanpyörää.

Olen myös joskus puhunut erosta. Siihen mies sanoi, että hän taistelisi silloin että saisi lapsen itselleen. Eli käyttää varmaan tätä nyt sitten uhkailukeinona.. en tiedä. Miten erotilanteissa päätetään kummalle lapsi menee asumaan? Oikeudessako?

En jaksaisi mitään taistelua :(

Vierailija
14/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi rikkoo riidellessä tavaroitasi. Teillä on perheväkivaltaa, hän luo väkivallan uhkaa omalla toiminnallaan.

Lapsen huoltajuudella uhkailu on myös todellakin uhkailua ja kiristämistä. Sanooko hän sinua huonoksi äidiksi? Eli syyllistääkö?

Muista, että oikeudessa hänen pitäisi näyttää toteen sinun kelvottomuutesi huonoon vanhemmuuteen. Sinun ei siis tarvitsisi todistella mitään, mutta hänen pitäisi pystyä näyttämään väitteensä toteen.

Suomessa nykyään yleisin huoltajuusmuoto on yhteishuoltajuus. Helposti yksinhuoltajuutta ei nykyään saa. Lapsella on aina, huoltajuusmuodosta huolimatta, oikeus tavata vanhempaansa, tapaamisiin huoltajuus ei vaikuta.

Voit kysyä oman alueesi turvakodista neuvoa ja apua, mistä saisit apua. Www.turvakoti.net löydät yhteystiedot. Toinen hyvä väylä on www.naistenlinja.fi, heillä on puhelinajat.

Jos haluat jatkaa miehen kanssa, niin suosittelen perheneuvontaa tai perheterapiaa. Esimerkiksi seurakunnat järjestävät sitä.

Muista, että väkivalta ei lopu itsestään, kun se on kerran alkanut. Väkivallalla on taipumus raaistua, kerta kerralta. Se voi alkaa henkisellä väkivallalla: vähättelyllä, ilkeilyllä, mitätöimällä, syyllistetämällä, uhkailemalla esim. esineitä rikkomalla. Fyysinen väkivalta voi olla aluksi tönimistä, kiinni pitämistä, parvekkeelle tai huoneisiin lukitsemista jne

Millaista parisuhdemallia sinä haluat opettaa lapsillenne? Lapset ottavat vanhemmistaan mallia.

Riitely ei ole väärin, mutta väkivalta ei ole riitelyä. Se on alistamista ja pelon luomista.

Kuuluuko rakkauteen sinun mielestäsi pelko?

Vierailija
15/15 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu myös se, että on oikeus omiin tavaroihinsa ja omaisuuteensa. Ilkivaltakin on rikos ja mies on korvausvelvollinen sinun tavaroistasi.

Alistaminen eli perheväkivalta alkaa monesti tavaroiden särkemisellä, nyrkin seinään lyömisellä, pikkuhiljaa sinua tönitään, sitten riepotellaan ja lyödään, jonain päivänä kuristetaan/puukotetaan hengiltä. Jonain päivänä SINÄ olet sinun tavaroittesi tilalla. Sinä pelkäät jo, ja sitä mies haluaa. Tuo ei ole tervettä riitelyä, vaan alistamista.

Ehdottaisin asumuseroa ja avun hakemista. Mies ei ole tervepäinen. Myös huoltajuusriidalla uhkailu on alistamista.