Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tossa Lauttasaaressa maksaa

Vierailija
21.10.2012 |

Kertokaas nyt Lauttasaarelaiset tai muut aluetta tuntevat mikä siinä paikassa on niin ihmeellistä? Siis siellä on ihan käsittämättömät hinnat. Esim tuo Melkonkadun betonibunkkeri:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/7503827

Itse käyn siellä silloin tällöin ja minusta siellä ei ole mitenkään kovin kaunista ja kulkuyhteydet on ainakin tällä hetkellä aika huonot.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niinkuin Tapiola vanhoine taloineen, Larussa ei ole edes parkkipaikkoja autoille. Ehkä lähellä mutta toistaiseksi en pidä yhteyksiä hyvänä kun sieltä pääsee vain bussilla.... metro tekee Larulle pelkkää hyvää!

Kaunista siellä ei ole vaikka meri liplattaakin siinä vieressä.

Se on sitä vanhaa kuvitelmaa että täällä on jotenkin hienoa

Meren läheisyys, vehreys, kylämäisyys ja hyvä henki, jota ulkopuoliset eivät välttämättä tiedä, ymmärrä eivätkä arvosta. State of Mind, niin sanotusti :D

Vierailija
22/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 17:57"]

Sijainti, meri, kauneus. Tapiolan hintoja en käsitä... Lauttasaareen verrattuna periferiassa, ei merta, rumaa arkkitehtuuria. Voisko joku selittää?

[/quote]

Kaikki mahdolliset palvelut on Tapiolassa, siksi se maksaa. On käytännössä Espoon keskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaren huonot yhteydet voivat tarkoittaa myös sitä, että sieltä on pitkä matka oikeastaan kaikkialle muualle paitsi keskustaan ja itä-Espooseen.

Vierailija
24/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo enpä minäkään ymmärrä. Kaiketi joillekkin se yhteisöllisyys on sitten se juttu. Minä en pitänyt ja olin vain töissä Lauttasaaressa. Johtuu varmaan siitä, että olen asunut tuppukylässä, joka on hyvinkin yhteisöllinen. Toisin sanoen muiden asiat tiedetään paremmin, kuin asianomainen itse :D

Vierailija
25/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti kesällä fillaroinut Lauttasaaressa ja mennyt Tapiolaan ja sieltä luontoreittiä pitkin Westend, Haukolahti, Iirislahti jne. Vaurasta seutua.

Vierailija
26/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun metro tulee niin voi välillä käydä Lauttasaaressa mukavasti ja sieltä Espoon puolelle.

Vierailija
27/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein hyvä, että kaikki eivät Lauttasaaren hyviä puolia ymmärrä. Meitä, jotka viihtyvät täällä erinomaisesti, on riittävästi.

Vierailija
28/37 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: 

Lauttasaaressa asuntojen keskikoko on 62,9 m2. Kahden huoneen asunto on tavallisin. Yleisimpiä ovat 1950- ja 1960-luvuilla rakennetut asunnot; 1970-luvulta alkaen asuntotuotanto on alueella vähentynyt. Vuokra-asuntoja Lauttasaaressa on 33,5 %.

Vilkasliikenteiset Lapinlahden Silta ja Länsiväylä kulkevat Lauttasaaren halki. Lapinlahden sillan keskimääräinen vuorokausiliikenne syyskuussa 2013 oli Helsingin kaupungin laskennan mukaan noin 56 710 autoa.

Lauttasaaressa sijaitsee myös Lauttasaaren tukikoti, joka on tarkoitettu asunnottomille mielenterveysongelmaisille ja päihdeongelmaisille naisille.

Houkuttelevalta totta vie kuulostaa, ei ihme että herättää palstalla niin suurta kateutta.

Vierailija
29/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tajua näitä hintoja, vaikka oon täällä viisi vuotta asunut. Ehkä joku vanha maine muka paremmasta paikasta, mikä ei enää pidä paikkaansa. Kamalan täyttä joka paikassa ja koko ajan nousee uusia taloja. Ja kiva sitten siitä kalliista hienostokodista tuijotella naapuritalon tiiliseinää ;)

Vierailija
30/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 17:32"]

Meri, historia, perinteet, arkkitehtuuri/ kapunkisuunnittelu. Ihminen, joka kirjoittaa "lauttasaarelaiset" isolla alkukirjaimella ei tietenkään osaa arvostaa mitään noista. 

[/quote] unohdit mainita pikkusieluisuuden

Vierailija
31/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaressa on ystävällisiä ihmisiä. Ei täällä kuitenkaan jatkuvasti samat naamat tule vastaan. Tottakai jos on esim. töissä jossain larun ruokakaupassa niin asiakkaat tulevat tutuiksi tai lasten koulukavereiden vanhemmat jne. Hyvä puoli on merimaisemat ja ulkoilumahdollisuudet, huonona puolena tuleva täyteenrakentaminen ja kalliit ruokakaupat (poislukien lidl).

Vierailija
32/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2013 klo 02:45"]

meri ja meri. Ulkosaaristossahan täällä ollaan.
Rantoja ei ole rakennettu umpeen, vaan ovat kaikkien uluttuvilla. Ihania luonnontilaisia kalliorantoja ym.
Lapsillamme varmaan Suomen kaunein koulumatka tuosta rantaa pitkin, venekerhojen ohi ja puiston läpi.

Täällä on kaikki mitä lapsiperhe tarvitsee.
Unohtamatta sitä että täällä lapset (ja aikúisetkin) saavat rauhassa puhua äidinkilelenään toista kotimaista ilman että joku tulee huomauttelemaan että Suomessa puhutaan suomea, saa**na.

[/quote]

Jep, state of minä tosiaan. Tämä on ihan paras paikka Suomessa. Pääkaupungin keskusta lähellä, mutta tuntuu kuin olis pienessä paikassa. Ihmiset ystävällisiä, mutta osaavat antaa tilaa. En ole koskaan kuullut kenenkään juoruilevan muiden asioista vaikka olen viimeiset vuodet pyörinyt puistoissa ja mammakerhoissa.

Ulkosaariston rannat loistavat ulkoiluun. Isokaaren ihanat omenapuut, kesällä rannassa veneet. Kasarin kahvilassa pääsee lomatunnelmaan vaikka joka päivä töiden jälkeen.

Joku sanoi täällä hyvin, että lasten kavereilla tuntuu olevan turvalliset ja lämpimät kodit! Olen huomannut saman. Uskaltaa päästää kavereiden kanssa, kun vähän kasvavat.

ihanan ihana saari. En koskaan muuta täältä pois.

Koti on ollut jokaisen euron arvoinen. Home is where your heart is.

Vierailija
33/37 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos et ymmärrä. Voitte kyllä pysyä poissa ja jättää Larun meille jotka sitä arvostamme. Ikinä en muuta pois.

Vierailija
34/37 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut suomessa sekä ulkomailla lukuisissa kaupungeissa ja pääkaupunkiseudulla muissa kaupungin osissa ja oma mielipiteeni on että Lauttasaari on upein paikka missä olen asunut. Muutaman vuoden jälkeen se tuntuu kodilta ja on mahdoton ajatella että asuisin muualla. Meri, ihmiset ja itselleni ainakin hyvät palvelut lähellä ovat syy tyytyväisyyteen.Lauttasaaren hinnat tuntuvat jopa halvalta kun vertaa ydinkeskustaan. Pienemmällä rahalla saa täysin uniikkia asumista metro linjan vierestä.

Vierailija
35/37 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta on kuin suomalainen pikkukaupunki matalaa pahviseinäistä laatikkoa täynnä. Merenranta parilta sivulta hieno, parilta sivulta aika karsea. En ymmärrä miksi koko paketin hinta on kallis jos vaan osa sivuista on  hienoa ja tuo sisus aika kamala.

Vierailija
36/37 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikein hyvä, että kaikki eivät Lauttasaaren hyviä puolia ymmärrä. Meitä, jotka viihtyvät täällä erinomaisesti, on riittävästi.

Juuri näin :)

Vierailija
37/37 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larussa on hiukan kielilisää hinnoissa. Aika hyvin siellä on kivijalkaliikkeitä muihin lähiöihin verrattuna.