Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakimies vastaa kysymyksiin

Vierailija
20.10.2012 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auer syyllinen vai syytön?

Vierailija
2/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitä kiertää jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kesti valmistua?

Missä ajassa normaalisti valmistutaan?

Millainen työllisyystilanne?

Saitko jo oiskeluaikana töitä ja saitko ilman suhteita?

Onko mukava ammatti?

Mihin olet erikoistunut?

Vierailija
4/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että lapsi saa myydä testamentilla saamansa omaisuuden vasta täytettyään vaikka 24 vuotta?

Vierailija
5/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta missä omaisuus on sen ajan ja mitä jos maailma muuttuu yllättäen?

Vierailija
6/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään sopimussuhteessa erään isännöitsijäfirman kanssa. Olen antanut vain suostumukseni tiettyyn toimenpiteeseen, mistä heidän mukaansa "minulle ei koidu mitään kustannuksia".

Sain tuhannen euron laskun.

Kieltäydyin maksamasta sitä ja ilmoitin heille tämän. Laskuun ei ole mitään perustetta. Neljä kuukautta myöhemmin isännöitsijä ilmoitti halukkuutensa laskun puolittamiseen. En vastannut.

Kaksi kuukautta sen jälkeen sain postissa maksumuistutuksen - ensimmäisen - jossa ko. summa oli puolitettu. En maksanut.

Toiset kaksi kuukautta myöhemmin sain sähköpostiviestin. Deletoin sen avaamatta.

Nyt on kulunut kahdeksan kuukautta laskun saamisesta. Mikäli tuohon laskuun olisi peruste, olisin todennäköisesti saanut jo useita karhukirjeitä, perintätoimisto olisi ottanut yhteyttä, ulosottomies ovella ja haaste käräjäoikeuteen tulossa, mutta mitään tällaistahan ei ole tapahtunut. Lasku on perätön ja he tietävät sen itsekin, mutta ahneuksissaan yrittävät rahastaa.

Miten päästä tästä eroon?

Kiitos todella paljon, jos osaat neuvoa!

Vierailija
7/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaamisesta. Jos kuvaan kadulla, se lienee sallittua julkaista. Mutta jos tilaisuus on maksullinen, niin julkaisu on kiellettyä,

Entä jos kuvaan vaikka naapureita meillä, saako heidän kuviaan lain mukaan laittaa vaikka fb-sivuille.

Entä lapsia, jotka tulevat minun kotiini virpomaan.

Vierailija
8/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ero, mies jäi asumaan taloon, josta yhteinen velka. Sovittiin, että saa asua siinä maksamalla lainat (reilusti alle käyvän vuokratason). Tuli taloon uusi tyttöystäväkin. Lapset asuvat minun luonani. Nyt talo on myynnissä, mies sanoo, että kun talo myydään, hänen pitää saada reilusti isompi osa voitosta kun on lyhentänyt lainoja. Kuitenkaan minä en ole saanut mitään korvausta siitä, että he asuvat talossa, joka on puoliksi minun. Kuinka tämä menee?

Vierailija
9/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus olisi lapsen omistuksessa, mutta siis olisi tuo kielto myymisestä vaikkapa 24 ikävuoteen asti. (Ettei tule hätäisin perustein myytyä, vaan harkinnalla.)

Vierailija
10/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti 7 vuotta.

Vierailija
11/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elossa olevan vanhemman testamenttiin maininta huoltajatoiveesta?

Vierailija
12/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyystilanne on erinomainen. Olin opiskeluajan töissä 2. vuodesta alkaen ilman suhteita. Ammatti on mukava. Erikoistunut rikoksiin.

Vierailija
13/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kannata kiertää.

Vierailija
14/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon asiasta pääsee sopimalla, ettei laskua enää lähetetä. Saatavat myös vanhenevat. Perättömien laskujen lähettäminen ei ole rikos, mutta voit uhata petoksella.

Vierailija
15/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan julkaiseminen on eri asia. Kuvaa ei saa julkaista jos se loukkaa jonkun yksityisyyttä tai kunniaa. Kotirauhan piirissä kuvaamiseen tarvitaan kuvattavan lupa, joka voi olla hiljainen suostumus.

Vierailija
16/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan julkaiseminen on eri asia. Kuvaa ei saa julkaista jos se loukkaa jonkun yksityisyyttä tai kunniaa. Kotirauhan piirissä kuvaamiseen tarvitaan kuvattavan lupa, joka voi olla hiljainen suostumus.

netistä, mutta milloin se loukkaa yksityisyyttä tai kunniaa?

Vierailija
17/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeen päin on hankala vaatia korvauksia asumisesta paitsi, jos mitään ei ole paperilla. Silloin voisit saada kohtuu korvauksen, mutta asia kannattaa sopia.

Vierailija
18/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei meillä mitään ole kirjoitettuna siitä että hän saa siinä asua maksamatta vuokraa, eikä toisaalta sitäkään että hän maksaa lyhennykset. Minä omistan puolet asunnosta, eikö minun kuulu joka tapauksessa saada jotain korvausta siitä, että omaisuuttani käytetään? t. 10

Vierailija
19/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omaisuus siirtyy täysin omistusoikeuksin vasta 24 vuoden jälkeen. Jos kyse on rahasta tai osakkeista järjestely on sovittavissa esim. Pankin kanssa.

Vierailija
20/32 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elossa olevan vanhemman testamenttiin maininta huoltajatoiveesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan