Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avokadopasta/Pecorino-juusto

Vierailija
19.10.2012 |

No,rouvat hyvät olettekos selvinneet viime viikon hitistä:avokadopastasta jonka ohjeeseen kuului desi pecorinojuustoa jota ei meinannut saada mistään suuren kysynnän vuoksi

Tänään tehdessäni viikonlopun ruokaostoksiani kysyinkin piruuttani Jumbon kitumarketista löytyykö heiltä kyseistä juustoa johon myyjä vastasi että heiltä ei kyseinen juusto pääse loppumaan ihan heti.Eli sinne suunnatkaa normi stokkan sijaan jos haluatte päästä yhdellä kauppareissulla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokado menee ruuassa ihan muhjuksi. En pitänyt suutuntumasta, lisäksi oli liian mausteista.

Vierailija
2/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokado menee ruuassa ihan muhjuksi. En pitänyt suutuntumasta, lisäksi oli liian mausteista.

Ehdin näköjään "alta pois", kun tein pastaa jo samana päivänä, kun Hesarin juttu julkaistiin. Kaikki tarpeet löytyivät perus S-marketista.

Minä tykkäsin kovasti. Jos liian mausteiselta tuntui, olet varmaan tottunut lähinnä karjalanpaistitasoiseen maustamiseen - minusta tuo puolikas tuore chili toi lähinnä tarpeellisen potkun. Avokadon muhjuisuuteenkin voi jonkin verran itse vaikuttaa. Mut makuasioitahan nämä ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mausteisen ruuan ystävä, yleensä. Tässä ruuassa valkosipuli ja chili jätetään raa´aksi mikä varmaan teki sen, että ruoka oli polttavaa.

Ehdin näköjään "alta pois", kun tein pastaa jo samana päivänä, kun Hesarin juttu julkaistiin. Kaikki tarpeet löytyivät perus S-marketista.

Minä tykkäsin kovasti. Jos liian mausteiselta tuntui, olet varmaan tottunut lähinnä karjalanpaistitasoiseen maustamiseen - minusta tuo puolikas tuore chili toi lähinnä tarpeellisen potkun. Avokadon muhjuisuuteenkin voi jonkin verran itse vaikuttaa. Mut makuasioitahan nämä ovat.

Vierailija
4/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä on tehty jo Dust in The Wind -blogissakin

(entinen Tyylisuuntauksia) Tosin omalla twistillä ja ilman viitauksia itse ilmiöön ja sen alkulähteille :)

Vierailija
5/15 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä touhua sivusta katselleena ymmärrän ajatustasi,mutta mielestäni moinen hermoilu ei nyt ole aiheellista.Jos joku resepti on noin hyvä,antakaamme sitä testata kaikkien,tämä ruokasnobismi on nyt vain tätä.Ruokaahan voi laittaa ilman reseptejä,niinkuin sinäkin(?)mutta jos muut tahtoo tehdä sen ohjeista,suotakoon se heille,se voi jopa olla hyödyllistä.Minulle ruoka on ruokaa,mutta tykkään välillä hifistelläkin esim. tässä tapauksessa,Joskus myös pyöräytän silkat hutut ja hyvää on.JOTEN:Ota se vanne päästäsi,taitaa hiukka kiristää.

Vierailija
6/15 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin kokeilla, mutta ei ole varaa noin kalliisiin raaka-aineisiin. Lisäksi pelkään avocadoja, jos ovatkin raakoja! Taidan tehdä karvalakkiversion kesäkurpitsalla ja Lidlin juustoraasteella - laitan reseptin blogiini - se voi olla ensi viikon hitti!

Vierailija
7/15 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta K-marketista, hallista tai Stockalta. Olen siis jo vuosia käyttänyt pecorinoa.

Vierailija
8/15 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mtv3.fi/makuja/uutiset.shtml/tasta-reseptista-tuli-alyton-hi…

Reseptin tarina

Reseptin takana on helsinkiläinen kokki ja ravintoloitsija Alexander Gullichsen. Alun perin hittiresepti julkaistiin tänä syksynä ilmestyneessä Alexander ja Hanna Gullichsenin Safkaa-keittokirjassa, josta tuli myyntimenestys. Miksi reseptistä sitten tuli niin iso hitti? Ehkäpä siksi, että sen avulla pystyy hurmaamaan treffiseuralaisensa.

– Se oli ensimmäinen ruoka, jota vaimolleni kokkasin. Hän on kertonut jälkeenpäin, että meinasi itkeä syödessään – oli kuulemma niin hyvää. Rehellisyyden nimissä kerron, ettei resepti ollut yhdeksän vuotta aivan sama kuin se on nyt. Alkuperäisessä versiossa käytin vuohenjuustoa ja valkoviiniä. Vaimo oli tuolloin laiha kuin kukkakeppi, oli yritettävä saada hiukan lihaa luidensa ympärille, Alexander kertoo blogissa.

Hanna Gullichsen kertoo Makuja-osiolle olevansa yllättynyt reseptin suosiosta.

– No todella yllättynyt olin kyllä. Eihän tämmöistä voinut odottaa. Resepti kyllä oli suosittu heti alussa ystäväpiirissämme. Olen miettinyt, että ehkä siinä vetoaa se tarina, joka siinä on taustalla. Kirjamme on hyvin henkilökohtaisesti kirjoitettu ja ihmisten into reseptistä on ollut niin aitoa. Eihän se riitä, että minä sanon, että "kokeilkaas nyt tätä hemmetin hyvää pastareseptiä", Hanna pohtii.

Ainekset loppu? Ei hätää!

Nyt kun avokadopastasta on kasvanut melkeinpä älytön ilmiö, voi reseptin ainesten löytäminen ruokakaupasta olla paikoin haastavaa. Reseptiä voi kuitenkin varioida useilla eri keinoilla: lehtipersiljan sijaan yrttinä voi käyttää esimerkiksi raikasta korianteria. Lisää makua pastaan saa puolestaan lisäämällä reseptiin hiukan enemmän chiliä ja limeä. Kannattaa myös testata eri basilikalajikkeita, kuten thaibasilikaa.

Entäpä sitten se kaikista haastavin saalis, pecorino-juusto? Stockmannin juustomyyjällä on ässä hihassaan kaikkia meitä avokadopasta-hulluja varten:

– Tähän reseptiin sopii aivan hyvin myös tällainen 9 kuukautta kypsytetty manchego-juusto. Se on vahvuudeltaan samaa luokkaa kuin pecorino.

Kun lähden juustotiskiltä kaikki tarvittavat ainekset korissani, kuulen selkäni takaa tutun kysymyksen: "Anteeksi, onko teillä pecorino-juustoa?".

Vierailija
9/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ogelin alepassa ja sieltä löytyi kaikki ainekset jopa lehtipersiljaa, pecorinojuustoakin oli ja kaksi kypsää avokadoa.

Vierailija
10/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomen on yhtäkkiä vallannut avokadopastamania ja kaikkien on yhtäaikaa vaan saatava sitä hiton pastaa. Ei mitään järkeä. Ja sitä paitsi ne avokadot roudataan tänne jostain ihan vitun kaukaa eli se "trendiherkku" ei mitään lähiruokaa enää ole. Ja se ruoka tasan lakkaa olemasta muotitietoisten edelläkävijöiden pöperöä siinä vaiheessa, kun siitä kohtakaan jossain AV-palstalla. Vittu mitä jengiä...

Vierailija
11/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan avokadoa ja sen takia meinaankin kokeilla tuota reseptiä.

Vierailija
12/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomen on yhtäkkiä vallannut avokadopastamania ja kaikkien on yhtäaikaa vaan saatava sitä hiton pastaa. Ei mitään järkeä. Ja sitä paitsi ne avokadot roudataan tänne jostain ihan vitun kaukaa eli se "trendiherkku" ei mitään lähiruokaa enää ole. Ja se ruoka tasan lakkaa olemasta muotitietoisten edelläkävijöiden pöperöä siinä vaiheessa, kun siitä kohtakaan jossain AV-palstalla. Vittu mitä jengiä...

Miksei sitä saisi kokeilla kun niin kohkataan? Itsekin kokeilen huomenna. Onhan se tiedettävä että onko hyvää.

Vierailija
13/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvää, mutta ei lemppariksi kyllä muodostunut :) Ja juustot löyty Oulun stokkalta :)

Vierailija
15/15 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin ko. pastaan ihan pelkästään "Formaggio da pasta" -juustoraastetta, jonka ostin Stockalta. Hyvää oli pasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme