tuomitseeko hoitajat aina vanhuksen omaiset jos nämä eivät pidä yhteyttä vanhukseen?
itse en ole väkivaltaiseen hulluun isäni väleissä enkä halua todellakaan alkaa hänen asioitaan hoitamaan. Miten käy kun isä joutuu laitokseen, soitellaanko sieltä minulle tietoja tai tilannekatsauksia? Voinko kieltää nämä yhteydenontot? Joudunko automaattisesti hoitajien silmissä "mustalle listalle"?
En haluaisi/jaksaisi alkaa tilittämään mitä kaikkea kauheaa isäni on tehnyt vaan haluaisin vain että ukon asioilla ei minua vaivattaisi. Onnistuuko tällainen vai onko ns. pakko olla kiinnostunut ja osallistua?
Kommentit (26)
Minä käyn 4-6 kertaa viikossa tapaamassa äitiäni. Syötän hänet ja vaihdan kuiviin. Jos käyn viikonloppuna päivällä, puen ja nostan sängystä ja vien ulos. Illalla vaihdan yövaatteisiin ja syötän iltapalan.
Ei ole koskaan ollut hoitohenkilökunnan kanssa ongelmia. Aina on voitu sopia asiat hyvin. Ja kun olen soittanut, että tulen tänään, mutta tulen hiukan myöhemmin, että älkää vaihtako äitiä yövaatteisiin, vaihdan itse, ovat ymmärtäneet-
Monesti ovat tahtoneet kahville kahvitauolla hoitajien huoneeseen kun olen tullut äidin kanssa ulkoa. Mukavia ovat jutelleet siellä.
Ei ole ikinä ollut hoitohenkilökunnasta valittamista. Ehkä se metsä vastaa niin kuin sinne huutaa.
Ei sieltä todellakaan soitella. Asenne on enemmänkin se, että pysykää poissa. Aina, kun jotakin kysyy, saa tuntea olevansa ylimääräinen haitta ja vaivaksi. Omainen on typerys, joka ei tunne talon tapoja eikä ymmärrä normaaleja käytäntöjä. Siltä ainakin tuntuu.
Edunvalvojan määrää maistraatti. Edunvalvonnan tarpeessa olevasta ihmisestä voi tehdä ilmoituksen maistraatin lomakkeella. Katso lisää maistraattien nettisivuilta ja soita oman alueesi maistraatin holhousasioiden neuvontapuhelimeen.
Edunvalvoja hoitaa sellaisen ihmisen taloudelliset ja muutkin asiat, joka ei enää pysty tekemään päätöksiä itse.
Koskaan ei ole tarvittu mitään apua. Ei syöttämiseen, pukemiseen, ulkoiluttamiseen, ei mihinkään. Omaiselta ei myöskään henkilökunnan mukaan puutu mitään, joten sinne ei tarvitse viedä mitään. Kukista on sanottu erikseen, että niitä ei toivota.Ja omia vaatteita ei haluta asukkaille. Eipä siinä muuta jää omaisen tehtäväksi kuin käydä juttelemassa.
ja en pidä mitään yhteyttä isääni enkä ala hänen asioitaan hoitamaan vaikka kuka sanoisi mitä! Ja en piittaa vaikka koko maailma ajattelisi minusta, että olen huono tytär!
Sitä varten on olemassa sosiaalihoitajat ym.
Ukko saa sitten niitä haukkua ja valehdella ja esittää kuinka HÄN on uhri...kaikissa muissa on vikaa paitsi HÄNESSÄ!
Ei me hoitajatkaan mitään yli-ihmisiä olla, että olisi varaa ketään tuomita! Tavallisia työssäkäyviä, joilla pitäisi olla muutakin elämää, kuin vaan työ.
Ei sieltä todellakaan soitella. Asenne on enemmänkin se, että pysykää poissa. Aina, kun jotakin kysyy, saa tuntea olevansa ylimääräinen haitta ja vaivaksi. Omainen on typerys, joka ei tunne talon tapoja eikä ymmärrä normaaleja käytäntöjä. Siltä ainakin tuntuu.