Ihmeellinen huuto.net myyjä :)
Maksoin lastenvaatepaketin viime viikolla ja kun nyt kysyin milloin meinaa lähettää paketin, niin totesi, että on jo käyttänyt rahat laskujenmaksuun ja voi lähettää paketin, kun tulee lapsilisät! Aika tiukilla vissiin talous joillain nykyisin, vaikka aiemmin oli varaa ostaa kalliita lastenvaatteita.
Edellinen hassu kokemus oli toissa vuodelta, jolloin eräs ostaja halusi minun toimittavan ostamansa ensiaskelkengät kaupungin toiselle puolelle rekkaparkkiin autoon, jonka rekkari on sejase perjantaiyönä klo 01. Tietenkiin samaan huutohintaan 2e50snt. En sitten mennyt.
Onko muilla yhtä hassuja kokemuksia?
Kommentit (34)
Mulla oli huudossa olohuoneen pöytä, sellainen jossa oli jalat, jA niitä ei saanut irti. Kohtuullisen iso ja painava. Ilmoituksessa luki että vain nouto.
Joku naishenkilö sen huusi ja kyseli, voisiko sen postittaa, asui melko kaukana. Minä sitten mittailin ja selvitin asiaa. Posti ei niin isoa huolinut, kun ei sopinut rullakkoon. MATkahuolto peri jotain 70 e kuljetuksesta. Eihän niitä kauppoja tullut.
Toinen kummallisuus oli kun ihmiset tulivat hakemaan halpaa, mutta ei mitenkään laadukasta huonekalua ihan jopa 50 km.n päästä. Yksi tapaus nosti kirjoituspöydän kantta niin nopeasti, etten ennättänyt varoitella; puuruuvit katkesi, kulma murtui. Pöytälevy olisi pitänyt nostaa samanaikaisesti molemmista päistä. Minusta se on oli ostajan moka, mutta annoin halvemmalla; pääsin eroon.
Eräs ostaja lupasi tulla noutamaan tuotteen työpaikaltani. Vastasi aika hitaasti sähköpostiini ja sitten lopulta sovittiin, että tulee viikolla X, huudon päättymisestä oli kulunut tuossa vaiheessa jo varmaan 2 viikkoa. emme sopineet kellonaikaa eikä päivää sen tarkemmin, tein nelipäiväistä viikkoa, se oli mainittu huutoehdoissa. Ajattelin, että tulee minä päivänä tahansa, siellähän minä töissä olen.. Torstaina ei ketään kuulunut, laitoin sähköpostia että aiotko lunastaa.
Hän olisi tullut perjantaina. Sanoin, etten ole töissä, vaan kotona (60 km.n päässä), joten hän ei lähtenyt tulemaan sinne asti.
Sitten huutajasta ei kuulunut mitään. Aikani odottelin ja sitten annoin negan.
Hän antoi takaisin kostonegan, jonka ylläpito poisti. Omaan nega-palautteeseensa hän kommentoi, että olin ollut epäystävällinen ja hyökkäävä ja hän oli päättänyt että lunastaa huudon vasta kun kauniisti pyydän häntä lunastamaan sen. !!???!!
MULLA OSTAJA HALUAAKIN PALAUTTAA TUOTTEEN "TESTATTUAAN" SITÄ VUOROKAUDEN.KUMPI MAKSAA POSTIKULUT? MINÄ JO TOIMITIN TUOTTEEN HÄNELLE (70KM MATKAA) JA NYT PITÄISI VIELÄ MAKSAA PALAUTUS POSTIKULUT (200KM)...
MULLA OSTAJA HALUAAKIN PALAUTTAA TUOTTEEN "TESTATTUAAN" SITÄ VUOROKAUDEN.KUMPI MAKSAA POSTIKULUT? MINÄ JO TOIMITIN TUOTTEEN HÄNELLE (70KM MATKAA) JA NYT PITÄISI VIELÄ MAKSAA PALAUTUS POSTIKULUT (200KM)...
Oliko tuotteessa joku vika? Ei näissä kohteissa ole mitään palautusoikeutta, jollei sitä olla erikseen sovittu. Tietysti jos on joku vika ilmennyt, niin voit tulla vastaan... Muuten et tee mitään.
vaikka jätti ostoksen lunastamatta. Suuttui, kun annoin neutraalin.
yhteydessä postikulut, myyjän olisi pitänyt lähettää paketti heti miten mahdollisuuksien mukaan eikä käyttää maksettuja postikuluja omiin laskuihinsa.
Ota yhteyttä ylläpitoon.
juu, tuohon ap:n tapaukseen voi vaan todeta että se raha jonka maksoit, ei ole sen myyjän ennen kuin tuota on lähetetty maksajalle/vastaanotettu. Tosi törkee tyyppi. Laita palautetta sinne ettei muut mene samaan halpaan.
Oliko tuotteessa joku vika? Ei näissä kohteissa ole mitään palautusoikeutta, jollei sitä olla erikseen sovittu. Tietysti jos on joku vika ilmennyt, niin voit tulla vastaan... Muuten et tee mitään.
oli hänen mielestään vika johon hommasin uuden osan tilalle.En ole tosin nähnyt edes vikaa, mutta uskoin kun hän niin sanoi...Tarjouduin perumaan kaupan heti, mutta ei halunnut...vasta kuin vuorokauden kuluttua...nyt on viikko mennyt eikä tuotetta ole palautettu.Mitä voin tehdä?
kun ostin joltain nuorelta tytöltä kirjasarjaa jota kerään. Oli pakettina myynnissä ja kaikki osat kuin uusia, noista pyydetään huutiksessa jotain 5 euroa kappaleelta.
Tyttö pyysi muistaakseni 8 € kirjoista (olikohan niitä 5 vai 6 kirjaa, en muista) ja postikuluista 2 €. No, paketti sit tuli aikanaan ja sillä raukalla oli mennyt kymppi postikuluihin eli ei jäänyt voittoa ollenkaan.
Huomasin asian paketin päältä ja laitoin sille vielä muistaakseni 15 euroa tilille kun mun mielestä tuo 8 euroakin oli alakanttiin kun huomasin kirjojen todella olevan uusia.
Niin no en mä tiedä kumpi meistä oli se hölmömpi, ostaja vai myyjä :)
Sinä olit ainakin ihana ihminen! Virtuaalihalaus, kerrankin tällä palstalla jostain viestistä tulee hyvä mieli! :)
vastaan ja kyllä veetutti! Mä en tajunnut siitä ilmoituksesta, että vain postitus käy. Soitin huudon umpeuduttua iloisena, että asuu vain kilometrin päässä tästä meiltä. Siksi juuri huusin kohteen, että halusin sen täältä Tampereelta, ettei tarvi maksaa 10 Euroa postareita. No, myyjälle nouto ei käynyt, vaikka oli kotona ja olisin voinut samantein hypätä autoon. Olisin ollut ovella parissa minuutissa. Ei, hän vaan hoki, että ilmoituksessa sanotaan, että ainoastaan postitus. Olipa hienoa. Rahtasi ne romut tonne 3km:n päähän postiin, josta minä hain sitten samasta postista ne.
Laitin negan. Vaikka ilmoituksessa luki vain nouto, niin joku järki sentään...
vastaan ja kyllä veetutti! Mä en tajunnut siitä ilmoituksesta, että vain postitus käy. Soitin huudon umpeuduttua iloisena, että asuu vain kilometrin päässä tästä meiltä. Siksi juuri huusin kohteen, että halusin sen täältä Tampereelta, ettei tarvi maksaa 10 Euroa postareita. No, myyjälle nouto ei käynyt, vaikka oli kotona ja olisin voinut samantein hypätä autoon. Olisin ollut ovella parissa minuutissa. Ei, hän vaan hoki, että ilmoituksessa sanotaan, että ainoastaan postitus. Olipa hienoa. Rahtasi ne romut tonne 3km:n päähän postiin, josta minä hain sitten samasta postista ne.
Elän tosi hektistä elämää tällä hetkellä, opiskelen iltaisin ja päivisin, teen lopputyötä, eli olen paljon kirjastossa ja tekemässä haastatteluja. Mulle tulee ihan säännöllisesti näitä tuo tänne tsi tavataan toisella puolen Helsinkiä puolen tunnin päästä, ota tavara mukaan.
On todella ikävää ettei ihmiset viitsi lukea ko kohtaa ja suuttuvat kun en viitsi jonkun huudon takia jäädä valmistumisen takia tärkeältä kurssilta pois.
Jonkin verran olen huuto.netissä myynyt ja yleensä on sujunut mallikelpoisesti, mutta yksi ulkomaalaistaustainen perhe heittäytyi hankalaksi. Kyse on ollut lastentarvikkeista. Huudon voitettuaan ovat alkaneet vängätä hintaa alemmaksi, ehdotelleet tuomista tai noutoa vaikka selvästi ilmossa lukee että vain postitan, ja lisäksi heillä oli tapana ottaa yhteyttä hetioitis kaupaksi menemättömän huudon umpeuduttua ja alkaa kinuta sitä itse ilmoittamallaan hinnalla. Kerkesin tehdä useammat rasittavat kaupat ko. perheen kanssa, mutta kun heitä ei pystynyt rajaamaan pois, lopetin huuto.netin käytön ko. tavaroitten osalta kokonaan. He olivat saaneet paljon negatiivista palautetta juuri hankaluudestaan ja rasittavuudestaan, johon heidän vastauksensa yleensä näkyi olevan "mielisairas ihminen, tarvitsee hoitoa". Ihan uskomaton tapaus. Mutta vissiinsä lunastivat huutonsa loppujen lopuksi monen mutkan ja vänkäyksen kautta, joten edelleen näyttävät huuto.netissä olevan. Eikö tällaisia superoikukkaita tyyppejä saa mitenkään rajattua pois?
itse ihmetten näitä kotoa noutajia kun asutaan maalla niin suurin osa on valmiina ajamaan 60 km matkan vaikka postikulut ois vaan 2€. säästäähän siinä...
kerroit että ilmoituksessa luki "vain noutu" mutta et kuitenkaan tajunnut. mik siinä on vaikea tajuta?
mielestäni jos myyjä on kertonut ehtonsa niin niiden ehtojen mukaan sinä huudat, et sinä voi päättää että "tämä ei ole järkevää, on tehtävä näin, siitä huolimatta mitä ilmoituksessa luki". itse olisin myyjänä valitanut ylläpidolle negastasi koska et voi yksipuolisesti muuttaa kaupan ehtoja. ei meistä kukaan tiedä mikä sillä tyypillä oli syynä ettei halunnut tavata mutta ensi kerralla lue ne ohjeet ja usko niitä.
minullekin tullut tapauksia joissa näen että myyjä on lähellä muta lukee van postitus, jolloin laitan kyselyä etukäteen että onnistuuko nouto siksi ja siksi.
ja tehdä vaikka ne treffit sinne postin pihaan, jollei halunnut ketään kotiinsa.
ja kaikenlaisia tallaajia on osunu kohdalle. Muutatamia on jääny mieleen:
- Myyn enimmäkseen nuorten vaatteita ja eräs rouva ostikin multa ison satsin. Lähetti vuolaan kiitosviestin miten vaatteet sopi kaikki hänen tyttärelleen ja menee kyllä ahkeraan käyttöön jne. Seuraavana päivänä huomasin että oli laittanut KAIKKI minulta ostamani vaatteet itse myyntiin todella kalliilla, tyyliin paita jonka itse möin 2€:lla oli lähtöhinnaltaan kympin jne. :D
- Joku äijä "vainosi" mua muutaman kuukauden. Aina kun lisäisin uusia kohteita, huusi niitä tiettyyn pisteeseen saakka, joitain toki voittikin. Laitteli mulle myös yksityisviestiä että voisinko ilmoittaa hänelle kun tulee uutta tavaraa myyntiin. Vihjaili myös jotain pikkuhousujen ostamisesta yms. Äijä lopetti onneksi kun en enää vastannut viesteihin.
- Just noita jotka pyytää tuomaan jonkun kahden euron topin toiselle puolelle Helsinki löytyy paljon. Mitä ihmiset oikein kuvittelee? Monet myös ajattelee että jos sovitaan joku noutoaika niin siitä voi joustaa ihan mielin määrin, ihan kuin oisin kotona 24/7. Erään rouvan kanssa oltiin sovittu muutaman euron hameen nouto keskustasta. Rouva teki mulle KOLMET oharit (noutopaikka oli työmatkallani joten en onneksi tehnyt turhia reissuja) ja kun laitoin negaa niin haukkui minut huijariksi ja valehtelijaksi. Pyysi kuitenkin vielä tämän jälkeen sähköpostilla neljättä noutomahdollisuutta :D