Haastan kaikki imettäjät luovuttaan maitoa!
Mää laitoin miehen hakeen sairaalalta maitopumpun ja tänään se alkaa! Mää palan innosta kun perjantaina tulevat hakeen ekaa satsia!!
Anna hyvän kiertää ja luovuta sääkin ylimääräset maidot pois, tästä saa ittellekin hyvän mielen kun tekee jotain tarpeellista! =)
Kommentit (37)
Vieruspetiläisen lapsi oli lastenteholla tai jossain semmosessa ja vei maitonsa sinne. Lapsi oli vaan laiska syömään. Hän tuputti pulloa ja mua komennettiin vaan kiusaan rintoja.
Pojalla oli kamala imemisen tarve muutenkin sillon sairaalassa ja antoivat tutin kun terrorisoi koko osastoa.. Mutta miten paljolta olis säästytty jos olisivat antaneet enempi maitoa? No, onnesta sai sentään öisin lisää..
Ap
En usko että kiusallaan evätään ruokaa 2,5 kiloselta.
Mun vauva painoi normaalin 3,5 kun syntyi ja samaa kettuilua siis..
Nyt sain kakkosen jolla painoa 4,2 kiloa ja kukaan ei valittanut lisämaidosta ja sitä jopa tarjottiin eikä tarttenu kysellä jatkuvasti erikseen.
Ap
Mutta toisaalta olivat koko ajan muistuttamassa, että alle kolmikiloisen täytyy syödä vähintään kolmen tunnin välein ja ennen ja jälkeen jokaisen syötön on tehtävä syöttöpunnitus.
Vauva oli aluksi tosi vaisu ja uninen, eikä jaksanut imeä. Kun yritin imettää aina kun äänteli, käytti vauva kaiken energiansa tyhjän rinnan imemiseen (maito ei siis vielä ollut noussut) eikä sitten jaksanut pullolta enää imeä. Peptiditutteli, jota antoivat lisämaidoksi sai aikaan sen, että oksensi kaiken mitä oli vaivalla saanut syötyä. Kolmen sairaalayön jälkeen lähdimme kotiin vaikka maidon tulosta ei ollut tietoakaan. Päästivät koska olin uudelleensynnyttäjä. Heti kun pääsin kotiin, tuntui se ihana kuumotuksen tunne kun maito on nousemassa =)
t.19 ja 23
Esikoisen aikana maitoa tuli yli äyräiden ja pakastin sitä varmuuden vuoksi. Ja pakastettua maitoa annettiin pojalle kun olin jumpassa tms. mutta silti sitä meni paljon vanhaksi ja piti heittää pois. Silloin jo mietin tota luovutusasiaa.
Nyt odotan toista lastamme ja jos maitoa tulee yhtä hyvin kuin edellisellä kerralla, voisin kyllä luovuttaa sitä. Asutaan Helsingissä. Mutta kerropa vielä, miten toi pumppaus käytännössä menee? Itse pumppailin käsipumpulla aina silloin tällöin, mutta en olisi jaksanut montaa kertaa päivässä pumpata ainakaan kovin kauan kerrallaan. Kuinka usein siis pumppaat, kauako kerralla? Meillä esikoinen oli niin vaativa vauva, eikä nukkunut päivisin millään, joten hänen kanssaan tiheämpi pumppailu olisi saattanut olla aika vaikeaa. Sitä myös mietin, kun pumppaaminen tietenkin lisää maidon tuloa ja mulla suihkusi rinnat vielä pojan ollessa 6 kk, etten yhtään enempää tota suihkuamista olisi jaksanut. Aina oli paita märkänä liivinsuojista huolimatta ja imetys oli aika sotkuisaa.
Se, että SINÄ olet jaksanut tuollaista rumbaa, on sinun oma asiasi. Haiskahtaa todella ikävältä tulla vinoilemaan kaikille niille, jotka ei jaksa (ja ole vieläpä valmiita maksamaan siitä itse). Jokainen voimiensa ja mahdollisuuksiensa mukaan. Varmasti maailmanhistoriasta löytyy vielä sinuakin uutterampia ja epäitsekkäämpiä äitejä!
kolmesta satsista 2 pitää olla puhdasta ja bakteeritonta, että luovutus onnistuu.
Maidosta ainakin täällä maksettaisiin 16 ¿ litra ja maitoo tulee kun putouksesta. Toivottvasti nyt minut hyväksyvät ja saisin ne 20¿ ja 20 sentin pumpunosat itselleni niin helpottaisi lypsämistä, mulla nyt tuollanen aataminaikuinenl lypsytin :D
koska mieheni ei ole suomalainen niin maitoni ei kelpaa luovutettavaksi. Mieheni on kyllä asunut 20 vuotta suomessa ja on suomenkansalainen eli ihan yhtä suomalainen kuin joku 20 vuotias suomessa syntynyt sällikin. Silti maitoni ei kelpaa luovutettavaksi.
nim. rasismin uhri
Joskus jossain lehdessä oli tosta syrjimisestä juttua, mutta en muista, miten lääkärit tms. perusteli kantansa, ettei ulkomaalaisten miesten vaimot saa luovuttaa äidinmaitoa. Hölmöä!
Tiedän monta jotka olisivat kovasti halunneet luovuttaa, mutta bakteereja ollut liikaa vaikka kuinka hygienisesti yrittänyt suoriutua pumppaamisesta ja maidon käsittelystä ja säilyttämisestä. Kuulin, että joillakin äideillä normaali bakteerifloora sellainen, ettei läpäise niitä testejä. Eihän oma vauva tietenkään niistä bakteereista kärsi, tottuu kun altistuu niille ensi hetkistä asti.
T. 33 (se sädekehäänsä tänne kiillottamaan tullut marttyyriäiti onnellisena siitä että on onnistunut edes yhdessä asiassa elämässään)
jos sinä olet jaksanut kärrätä maitoa niin miksi syyllistätä sen äidin joka ei jaksa ja joka ei siitä edes rahallisesti kostu mitään vaan jää vieläpä tappiolle?
Tarkoitus oli todeta yleensä kaikille surkuttelijoille, että asioista saa tehtyä juuri niin vaikeita kuin haluaa jos asennoituu joka hommaan niin. Maidonluovutus on juuri tällainen juttu, että tarkoitus pyhittää keinot, tai sinne päin. Kehutaan: olisinhan minäkin luovuttanut, mutta kun...
Eihän verenluovutuksestakaan makseta, ja silti verivarastot täydentyvät koko ajan. Samaa mieltä olen siitä, että kuuden euron korvaus on mitätön, verrattuna siihen että jossakin saa 19e kilolta. Totean vielä, että minulla oli auto käytössä, en ehkä itsekään olisi bussilla lähtenyt maitojani mihinkään raijaamaan. Tosin matkahuollon kautta onnistuisi maidon toimitus ainakin meilläpäin.
t.33
vaan olisi pitänyt vain asennoitua siihen että maitoa jaksaa viedä. valitsit sanasi tyhmästi.
Minunn olisi itse pitänyt kuljettaa maito 30km päähän synnytyssairaalaan. Oman paikkakuntani sairaala ei sitä voinut tehdä. Litrasta olisi maksettu 6e että eipä ollut vaivan arvoista joten heitin lavuaariin ylimääräiset.
Vaikka siitä nyt vain 6e olisi maksettu.
Kätevästi sujui aina kauppa/asiointireissun yhteydessä, vaikka oli talvi. Kaukalo toisessa kädessä ja kylmälaukku toisessa kiikutin maitoni sairaalaan maitokeittiölle. Ja 3 v vielä koikkelehti siinä perässä, kiukutteli ja välillä makasi sairaalan lattialla, ei suostunut tulemaan hissistä ym. Ja silti jaksoin tätä rumbaa yli neljä kuukautta.
Asioistahan saa vaikeita, jos niihin asennoituu niin ettei mikään onnistu... =)
eihän sillä maksa edes bussi lippua!
Me käydään lähikaupassa ostoksilla.
Kaikilla vaan ei ole mahdollisuuksia ja voimia kärrätä sitä maitoa pitkän matkan taakse. Ei siitä tarvitse alkaa syyllistämään että kun sinäpä jaksoit niin minä olen huono ja laiska.
Vierailija: