Ylen teiniäidit, aika rankkaa...
Nostan kyllä hattua noille tytöille, ei ole kovin hyviä lähtökohtia, ja aika rankkoja juttuja jo pienen elämänsä aikana käyneet läpi, sit tuollaisia paskamiehiä, lapsia, juoppoja tai väkivaltaisia, yksin siinä sitten yrittävät selvitä.
Toinen juttu, joka mietityttää ja jotenkin koskettaa on tuo ulkoinen olemus.
Itse vähän osaa suhteuttaa omaa elämäänsä, kun on rahaa ja suhteellisen hyvä elämäntilanne, ok parisuhde, perhe jne.
Kommentit (41)
Ja vitut. Äitejä on kutattu ainakin se 30h ja jos telkkariin on laitettu just se kohta missä joku kieltää lastaan tai pitää sitä hetken hoitopöydällä ,niin onhan siinä jumalauta ollu se kameramies vieressä. Kai noilla äidellä oma lapsen hyvinvointi on tärkeintä ei se mitä tollaset ämmät rynkyttää vauva palstalle on aikantarkalleen sanottuna pilkun nussimista.
"Vierailija - 18.10.2012 20:32 (2/20)
Aika raisusti käsittelevät vauvojaan,vauvat retkottivat miten sattuu ja jättivät vauvat yksinään sängylle, hoitopöydille, yms. "
Esitä toki se kohta missä vauva retkotti miten sattuu missä sattuu ohjelman aikana?
Mitä te keski-ikäiset mammat oikein valitatte. Se, että joku toinen toimii eri tavalla kun te aikoinaan, EI tarkoita, että se olisi yhtään sen huonompi valinta. Ei kaikkien elämä voi mennä samalla tavalla. Nykyajan mammat ei vaan sitä näköjään ymmärrä. Surullista putkinäköä.. Tietysti ymmärrän, että kurttuisena ja elämän lihottamana tekee mieli haukkua ja solvata muiden elämää, jotta sitä tuntisi itsensä paremmaksi.
Mistä sinä noin varmasti tiedät, että täällä kirjoittavat ovat kurttuisia ja lihavia?
Itsekin sen sanoitte; nuoret ovat itsekeskeisiä jne. ja se kuuluu siihen vaiheeseen. Joten miksi oi miksi te vanhat, "fiksummat" mammat lähdette arvostelemaan heitä?? Lapset tulevat kyllä hoidetuksi vaikkei olisi miehen maksamaan omakotitaloa ja kultaista noutajaa. ;) Pelottaako teitä se, että joku uskaltaa elää elämänsä vähän eri järjestyksessä kuin te? Näitä äitejä haukutaan työttömyydestä, alhaisesta sosiaaliluokasta jne., mutta jokaisella heistä on tietääkseni ideoita ja suunnitelmiakin mm. opiskelun suhteen. Vanhin äideistä aloittaa/aloitti jo opiskelut, eikös? Äiti voi olla monella tapaa, varmasti parhaansa yrittävät vaikeassa tilanteessa.
Sitä ihmettelen, miksi ette ole kritisoineet noiden lasten isejä? Pojat ovat olleet saman ikäisiä kuin tytöt tullessaan vanhemmiksi, tai jopa vanhempia, ja todella vastuuttoman oloisia kaikki! Sietäisittekö omalta pojaltanne vastaavaa?
Itse ovat elämänsä tuohon jamaan järjestäneet.
Nostan kyllä hattua noille tytöille, ei ole kovin hyviä lähtökohtia, ja aika rankkoja juttuja jo pienen elämänsä aikana käyneet läpi, sit tuollaisia paskamiehiä, lapsia, juoppoja tai väkivaltaisia, yksin siinä sitten yrittävät selvitä.
Toinen juttu, joka mietityttää ja jotenkin koskettaa on tuo ulkoinen olemus.
Itse vähän osaa suhteuttaa omaa elämäänsä, kun on rahaa ja suhteellisen hyvä elämäntilanne, ok parisuhde, perhe jne.
Sitä ihmettelen, miksi ette ole kritisoineet noiden lasten isejä? Pojat ovat olleet saman ikäisiä kuin tytöt tullessaan vanhemmiksi, tai jopa vanhempia, ja todella vastuuttoman oloisia kaikki! Sietäisittekö omalta pojaltanne vastaavaa?
Katos kun pojilla on oikeus tehdä miljoona lasta teini-ikäisenä, mutta on eriasia olla teini-isä kuin teiniäiti, äitihän siitä lapsesta huolehtii, eihän niiden isien tarvitse!
Voi apua oikeasti, mitä jos te mammat vaan kattoisitte mikä siinä teidän elämässä on vikana, kun pitää yrittää etsiä toisten elämästä kauheasti vikaa. Tytöt hoitivat fiksusti ja vastuullisesti omat lapsensa, yrittivät päästä kouluun ja osa pääsi jopa töihin! Lapset hoitivat itse, ei niiden äidit. Sarita oli fiksu ja rohkea, kun haki ihan itse apua masennukseensa! Sanna oli vastuuntuntoinen, kun etsi asunnon itselleen ja lapselleen isän tietämättä, eipähän isä tule häiritsemään saatikka tekemään pahaa lapselleen. Teya ja Teemu ovat edelleen yhdessä ja kasvattavat lastaan yhdessä. Tanjahan pääsi kouluunkin vai töihinkö se oli ja Jamikin osallistui enemmän lapsen hoitoon, kuin aikaisemmin. Likat kasvoivat sarjan aikana huomattavasti ja ovat koko ajan vastuuntunoisempia. Se, että te ette olisi pystyneet yhtä aikuismaiseen tapaan hoitamaan lapsianne tuossa iässä, ei tarkoita, etteikö nämä tytöt siihen onnistu! Ja aika "aikuisilta" vaikutatte, kun on varaa haukkua muita ja kritisoida, mutta teidän elämähän onkin ihan täydellistä... Ja silti moni teistä valittaa, kun se oma mies ei osallistu lapsen hoitoon tai oma mies oli pikku jouluissa ja petti...
Itse olin 18v, kun sain esikoiseni. Tein lapselle ruoat ihan itse, kaupan soseita meillä ei syöty! Olen ollut lapselleni läsnä, valvonut VALITTAMATTA yöt, kun lapsi on kiukutellut ja hampaita on tullut. En ole kertaakaan valittanut, vaikka olin sentään yksinkin lapsen kanssa. Olen nauttinut joka hetkestä, minkä saan viettää lapseni kanssa. En ymmärrä miksi te jaksatte valittaa vauva-ajan raskautta, mitä raskautta? Sehän oli minusta helpointa aikaa maailmassa, luin vaikeisiin tentteihin samalla, kun valvoin lapseni yöunia. Että kyllä me jotkut vaan pystytään olemaan hyviä vanhempia, vaikka olemme nuoria!!
ja sainkin vauvan sitten 18-vuotiaana. En olisi voinut kuvitella/haluta mitään muuta elämältäni siinä tilanteessa. En ole koskaan polttanut tupakkaa, äitini silloin 38v poltti odottaesaan, imettäessään ja lapsuudessani myös sisällä. Olin ympäristötietoinen, kasvissyöjä, raitis ja vauvalla kestovaipat (ei mitenkään suosittua ysärillä).
Minä halusin lapsen, aloin harrastamaan seksiäkin vain siitä syystä.
Mutta tokihan teiniäidit ovat aina ongelmanuoria ja aivottomia pissiksiä jos niin kerran sanotte.
Se on tutkittu juttu, samoin kuin sosiaaliluokan periytyminen ja köyhyys. Valitettavasti nämä kaikki periytyvät usein samoille ihmisille ja nämä äidit vielä hankkivat usein liudan lapsia.
esim. oma äitini sai minut "normaalissa iässä", ja itse sain lapsen teininä.
18-vuotias äiti tai jopa tätä vähän nuorempi ei todellakaan ollut mikään harvinaisuus. Ja monessa kulttuurissa lapsenteko aloitetaan 16-17-vuotiaana edelleen.
Itse oon 19-vuotias teiniäiti, ja oon ihan keskiluokkaisesta perheestä, saanut hyvän kasvatuksen ja ollut hyvä koulussakin.
Satuin vaan tulemaan raskaaksi yhdenillanjutun jälkeen (niitä muuten harrastaa ihan ne rikkaidenkin perheiden teinit!) ja päätin kantaa vastuuni pitämällä lapsen.
Nyt mulla on yksivuotias lapsi, jonka kanssa olen kotona, mutta tarkoitus on lähteä pian töihin ja opiskelemaan. Tiedän että voin tarjota lapselleni hyvän ja tasapainoisen lapsuuden, yksinhuoltajana ei tietenkään oo varaa järjettömästi tuhlailla, mutta varmasti tullaan pärjäämään ihan tarpeeksi hyvin kun pääsen työelämään.
Ärsyttää kun aina yleistetään että teiniäidit on tupakoivia pissiksiä, jotka käy joka viikonloppu juomassa ja jättää lapset isovanhempien hoitoon.
Mun mielestä noi teiniäidit ovat pärjänneet hyvin. Oishan se ihme, jos ikä ei äitiydessä mitenkään näkyisi. Ihmetyttää lukea joitain lynkkausketjuja täällä mm. Teyan. Aika ihmiset jaksaa haukkua nuorta äitiä. Paljon aikuisemmalta tää Teya tuntu ku monet vanhemmat äidit. Suoraan sanottuna ala-arvosta tekstiä.
Mulla itellä on muutama kaveri, ketkä tulleet teininä äidiksi ja hyvin ovat pärjänneet.
T. 35v kahden lapsen äitee
Ja mitä moralisointia... Mäkin olen jättänyt vauvani yksin hoitopöydälle monen monta kertaa jo ja sängyllekin, oi voi ja hermostunutkin olen, tiuskinut vauvalleni jne. Ja sanon suoraan, että musta noi teiniäidit pärjäävät olosuhteisiin ja lähtökohtiinsa nähden hyvin, rakastavat lapsiaan jne. Kukaahan ei voi tietää 100 % varmasti mitä jatkossa tapahtuu.
Itse en olisi voinut kuvitellakaan tossa iässä kantavani vastuuta kenestäkään muusta kuin itsestäni. Saati että hermot olisivt kestäneet huutavaa lasta. Vieläkin tekee tiukkaa välillä, täytyy myöntää. Mut hei mä oonkin jo 36 vee, kahden korkeakoulututkinnon suorittanut "kokenut" äiti. Mutta äitiyttä kunei opi kirjoista ja toisaalta ei siitä jaeta palkintojakaan (ainakaan useimmille), vaikka niin jotkut tuntuvat kuvittelevan.
että festareilla ollessa esim. teya vaikutti siltä että olisi mielummin ollut lapsensa kanssa kotona kuin kyseisessä paikassa ryyppäämässä!
Itse olen katsonut ja olen pystynyt vain eläytymään heidän tuntemuksiinsa, vaikka teini äiti en olekaan. Se on rankkaa jättää koko muu elämä lapsen takia, heistä moni oli vielä yksin sitä tekemässä.
Itse yllätyin ja positiivisesti.
Sitä ihmettelen, miksi ette ole kritisoineet noiden lasten isejä? Pojat ovat olleet saman ikäisiä kuin tytöt tullessaan vanhemmiksi, tai jopa vanhempia, ja todella vastuuttoman oloisia kaikki! Sietäisittekö omalta pojaltanne vastaavaa?Katos kun pojilla on oikeus tehdä miljoona lasta teini-ikäisenä, mutta on eriasia olla teini-isä kuin teiniäiti, äitihän siitä lapsesta huolehtii, eihän niiden isien tarvitse!
Voi apua oikeasti, mitä jos te mammat vaan kattoisitte mikä siinä teidän elämässä on vikana, kun pitää yrittää etsiä toisten elämästä kauheasti vikaa. Tytöt hoitivat fiksusti ja vastuullisesti omat lapsensa, yrittivät päästä kouluun ja osa pääsi jopa töihin! Lapset hoitivat itse, ei niiden äidit. Sarita oli fiksu ja rohkea, kun haki ihan itse apua masennukseensa! Sanna oli vastuuntuntoinen, kun etsi asunnon itselleen ja lapselleen isän tietämättä, eipähän isä tule häiritsemään saatikka tekemään pahaa lapselleen. Teya ja Teemu ovat edelleen yhdessä ja kasvattavat lastaan yhdessä. Tanjahan pääsi kouluunkin vai töihinkö se oli ja Jamikin osallistui enemmän lapsen hoitoon, kuin aikaisemmin. Likat kasvoivat sarjan aikana huomattavasti ja ovat koko ajan vastuuntunoisempia. Se, että te ette olisi pystyneet yhtä aikuismaiseen tapaan hoitamaan lapsianne tuossa iässä, ei tarkoita, etteikö nämä tytöt siihen onnistu! Ja aika "aikuisilta" vaikutatte, kun on varaa haukkua muita ja kritisoida, mutta teidän elämähän onkin ihan täydellistä... Ja silti moni teistä valittaa, kun se oma mies ei osallistu lapsen hoitoon tai oma mies oli pikku jouluissa ja petti...
Itse olin 18v, kun sain esikoiseni. Tein lapselle ruoat ihan itse, kaupan soseita meillä ei syöty! Olen ollut lapselleni läsnä, valvonut VALITTAMATTA yöt, kun lapsi on kiukutellut ja hampaita on tullut. En ole kertaakaan valittanut, vaikka olin sentään yksinkin lapsen kanssa. Olen nauttinut joka hetkestä, minkä saan viettää lapseni kanssa. En ymmärrä miksi te jaksatte valittaa vauva-ajan raskautta, mitä raskautta? Sehän oli minusta helpointa aikaa maailmassa, luin vaikeisiin tentteihin samalla, kun valvoin lapseni yöunia. Että kyllä me jotkut vaan pystytään olemaan hyviä vanhempia, vaikka olemme nuoria!!
t. 35, se vähemmän täydellinen (epätyypillinen AV) äiti
Mutta todella fiksu ei todennäköisesti ikinä joudu tuollaiseen tilanteeseen.
Ei fiksuudella välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa. Nuoret harrastavat seksiä siinä missä vanhemmatkin ja joskus tapahtuu vahinkoja. Jotkut tulevat raskaaksi ja tekevät abortin, kun taas toiset eivät siihen pysty. Tekisitkö itse abortin? Miettisit koko loppuelämäsi millainen lapsestasi olisi tullut vaikka sinulla ei olisi ollut mahdollisuutta antaa hänelle parasta kasvatusympäristöä, ei tarkoita että sinulla ei olisi tunteita tai aivoja päässä.
Ootte kyllä naurettavia vanhat äidit jotka ette muuta osaa enää ku makaa reikä housuissa nuhruinen mies vieressä ja arvostelemaan muita nuorempia jotka silti hoitaa kaiken Yksin. Minäkin nuori äiti ja tällä hetkellä olen opiskellut ja olen töissä ja saan varmasti samaa palkkaa kuin tekin mukamas paremmat äidit
Teiniäideistä jäi siitä turkulaisesta päihde ja masennusäidistä kauhea olo. Hyväksikäyttöä laittaa ohjelmaan. Tampereen lähellä tyttö teetti kolmet isyystestit... Fiksulta vaikutti se miehen kanssa asuva, jolla oli hyvä tuki kotoa
Tänään tuli uusintana pari jaksoa.
Sarita: päihdeongelma
Sanna: lähihoitajaopiskeija. Asiat jää kesken
Demi: Lukio. Hyvä tuki äidiltä ja kaikin puolin fiksu tyttö. Hyvä ennuste
Thea: 3 isäehdokasta. Haahuilija
Mitäs mieltä olette tuosta Emilian sairaalloisesta liikalihavuudesta? Eikös ole tutkittu, että se vaikuttaa pysyvästi myös kohdussa kehittyvään lapseen?