Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen teiniäidit, aika rankkaa...

Vierailija
18.10.2012 |

Nostan kyllä hattua noille tytöille, ei ole kovin hyviä lähtökohtia, ja aika rankkoja juttuja jo pienen elämänsä aikana käyneet läpi, sit tuollaisia paskamiehiä, lapsia, juoppoja tai väkivaltaisia, yksin siinä sitten yrittävät selvitä.

Toinen juttu, joka mietityttää ja jotenkin koskettaa on tuo ulkoinen olemus.

Itse vähän osaa suhteuttaa omaa elämäänsä, kun on rahaa ja suhteellisen hyvä elämäntilanne, ok parisuhde, perhe jne.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat retkottivat miten sattuu ja jättivät vauvat yksinään sängylle, hoitopöydille, yms.

Vierailija
2/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen täytyy olla joku sosiaaliluokkajuttu, enitse tunne yhtään tuollaist atapausta, ei myöskään suvussa (omassa tai miehen) eletä tavalla, joka johtaisi noiden tyttöjen tilanteeseen.

Hyvinhän tytötä pärjäävät, en minä sitä kiistä. Mutta todella fiksu ei todennäköisesti ikinä joudu tuollaiseen tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat retkottivat miten sattuu ja jättivät vauvat yksinään sängylle, hoitopöydille, yms.

Voin vain kuvitella, kuinka sumussa nuo ihmiset oikeasti kulkevat tuon vauva-ajan, kun ovat itsekin lapsia ja oma elämä on ikään kuin aivan kesken, rahaa vähän ja rikkonaiset taustat / parisuhteet. Silti näkee sen, että oikeasti välittävät vauvoistaan ja yrittävät selvitä.

Vierailija
4/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelee, tekee töitä ja hankkii lapsilleen turvallisen lapsuuden. Teiniäitiys on minusta synonyymi alhaiselle sosiaaliluokalle ja peritylle kyvyttömyydelle tehdä järkeviä ratkaisuja.

Vierailija
5/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hermostuneisuus tarttui vauvoihin. Sanna vaikutti kypsältä ja aikuiselta vaikka oli vain pari vuotta muita vanhempi.

Vierailija
6/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tarvitaan ensinnäkin liian varhain (1) väärän ihmisen kanssa (2) harjoitettu seksielämä (3), jossa ehkäisystä ei ole huolehdittu(4).

Eli pieleen on menty todella monessa asiassa jo ennen teiniäitiyttä. Lapsi saattaa itse asiassa pelastaa tytön vieläkin pahemmalta.

Vierailija
7/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelee, tekee töitä ja hankkii lapsilleen turvallisen lapsuuden. Teiniäitiys on minusta synonyymi alhaiselle sosiaaliluokalle ja peritylle kyvyttömyydelle tehdä järkeviä ratkaisuja.

Mutta nämä ihmiset, sekä heidän lapsensa ovat yhtä arvokkaita ihmisiä kuin muutkin, paremman arpaonnen elämässään saaneet ihmiset. Se on varma, että ihminen ei aina voi elämäänsä vaikuttaa. Nämäkään tytöt eivät ole voineet vaikuttaa siihen, millaisiin oloihin ovat sattuneet syntymään tai millaiseen sosiaaliseen ympäristöön ovat sosiaalistuneet.

Heidän lapsensa ovat myöskin arvokkaita sellaisina kun he tuossa tulevat kasvamaan.

Vierailija
8/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimi tappaa sen kakaransa.

on enemmänkin suomalaisten miesten hommaa. Ulkomaalaiset uhkailevat pois viemiseltä, mutta suomi-juntti tappaa, yleensä sen äidinkin.

Vierailija
9/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen täytyy olla joku sosiaaliluokkajuttu, enitse tunne yhtään tuollaist atapausta, ei myöskään suvussa (omassa tai miehen) eletä tavalla, joka johtaisi noiden tyttöjen tilanteeseen.

Hyvinhän tytötä pärjäävät, en minä sitä kiistä. Mutta todella fiksu ei todennäköisesti ikinä joudu tuollaiseen tilanteeseen.

Eihän sitä koskaan tiedä kuka esim tehnyt abortin.. Se ei mun mielestä ole yhtään ainakaan vastuuntuntoisempaa. Yllättävän monet ns. hyvissä piireissä liikkuvat tekee abortteja

Vierailija
10/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tytöt pärjäävät paremmin kuin te olisitte tuon ikäisenä pärjänneet lapsen kanssa, kannattaa varmaan lopettaa sarjan katsominen. Vältytte omalta mielipahakateudeltanne :)

Vierailija
11/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyivät juuri niinkuin kakarat käyttäytyy. Ei mitään vastuuntuntoa eikä pisaraakaan aikuista. Onneksi joukossa oli yksi poikkeus, se yksinhuoltajuuden saanut.

Vierailija
12/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä koskaan tiedä kuka esim tehnyt abortin.. Se ei mun mielestä ole yhtään ainakaan vastuuntuntoisempaa. Yllättävän monet ns. hyvissä piireissä liikkuvat tekee abortteja

Olen samaa mieltä, varmasti nk ylemmän keskiluokankin kakarat raskautuu, mutta asiat hoidetaan hiljaisuudessa pois päiväjärjestyksestä ja vanhemmilla on liian iso sananvalta näihin asioihin. Tässä kolmannen jakson nettiennakossa minusta sen saritan (?) äiti esimerkiksi suhtautui todella hienosti tytön seksuaaliseen suuntautuneisuuteen. :) Jotenkin hellytti se heidän kahvikeskustelunsa.

Sitten siitä muslimista, jäi vähän sellainen olo, ettei tämä mies oikein ymmärätänyt minkä sopimuksen teki sannan hakiessa yksinhuoltajuutta, mutta samapa tuo, tyytyväisiä tuntuivat olevan ja varmasti lapsen kannalta erinomainen päätös, kun isä on uhkaillut maastaviemisellä.

Vierailija
13/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 10kk pojan äiti, mutta ohittanut teini-iän jo ajat ajat sitten. seuraan kyseistä ohjelmaa kuitenkin suurella mielenkiinnolla samoin Vappu Pimiän luotsaamaa Erilaiset äidit-ohjelmaa. Jotenkin tuo teiniäidit ohjelma saa aikaan minussa monenlaisia tunteita, sääliä, "pelkoakin" jne. Toisaalta taas arvostan kovasti nuoria jotka uskaltavat ottaa uuden tulevan vastuun vastaansa ja kantaa vastuun teoistaan. Toisaalta säälittää hirvittävästi kuinka avuton moni tuon ikäinen nuori on ja kuinka itsekin vielä "tarvitsevat" omia äitejään. Ihastelen rohkeutta joilla he uskaltavat tarttua lapseensa, mutta samalla monista huokuu valtava epävarmuus.Entä sitten jos hauska kotileikki ei enää tunnukaan kivalta, toivottavasti vastuunkantaminen onnistuu sittenkin. Näin voi toki käydä muillekin kun teini-ikäisille. Huomaan myös, että todella huolimattomasti ehkä ajattelemattomuuttaan jättävät vauvansa milloin mihinkin, toivottavsti vaan ei satu kuinkaan. Ja todella huomasin myös kuinka äidin levottomuus tarttui vauvaan.Ja kukin saa näyttää siltä miltä itse haluaa,mutta kyllä tuo ulkoinen habitus on aika hurja monella äidillä kyseisessä sarjassa. En halua kuulostaa mitenkään ilkeältä eikä voi yleistää, mutta saako todella nuorten vanhempien vauvat varmasti hyvää hoitoa ja huolenpitoa ja mitä on kun lapsi leikkii perhe-elämää luulee olevansa "aikuinen".

Vierailija
14/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

polttavat avoimesti tupakkaa vaikka ikää ei ole 18.

Varmaan pärjäävät lastensa kanssa mutta jotenkin kurjaa katsottavaa. Tukiverkostoa tuntuu onneksi olevan kaikilla ihan hyvin.

Vierailija
15/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna on täysin aikuisen ja itsenäisen ihmisen oloinen, mutta onhan hän toisia vanhempi ja ollut äitinäkin kauemmin. Ehkäpä toisetkin opiskelevat jo parin vuoden päästä.

Vierailija
16/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nämä ihmiset, sekä heidän lapsensa ovat yhtä arvokkaita ihmisiä kuin muutkin, paremman arpaonnen elämässään saaneet ihmiset. Se on varma, että ihminen ei aina voi elämäänsä vaikuttaa. Nämäkään tytöt eivät ole voineet vaikuttaa siihen, millaisiin oloihin ovat sattuneet syntymään tai millaiseen sosiaaliseen ympäristöön ovat sosiaalistuneet. Heidän lapsensa ovat myöskin arvokkaita sellaisina kun he tuossa tulevat kasvamaan.

ja ihan itse he elämänsä ja lastensa elämän arvokkuuden pilaavat, ei ympäristö.

Vierailija
17/41 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen täytyy olla joku sosiaaliluokkajuttu, enitse tunne yhtään tuollaist atapausta, ei myöskään suvussa (omassa tai miehen) eletä tavalla, joka johtaisi noiden tyttöjen tilanteeseen. Hyvinhän tytötä pärjäävät, en minä sitä kiistä. Mutta todella fiksu ei todennäköisesti ikinä joudu tuollaiseen tilanteeseen.

Olen samaa mieltä, varmasti nk ylemmän keskiluokankin kakarat raskautuu, mutta asiat hoidetaan hiljaisuudessa pois päiväjärjestyksestä ja vanhemmilla on liian iso sananvalta näihin asioihin. Tässä kolmannen jakson nettiennakossa minusta sen saritan (?) äiti esimerkiksi suhtautui todella hienosti tytön seksuaaliseen suuntautuneisuuteen. :) Jotenkin hellytti se heidän kahvikeskustelunsa. Sitten siitä muslimista, jäi vähän sellainen olo, ettei tämä mies oikein ymmärätänyt minkä sopimuksen teki sannan hakiessa yksinhuoltajuutta, mutta samapa tuo, tyytyväisiä tuntuivat olevan ja varmasti lapsen kannalta erinomainen päätös, kun isä on uhkaillut maastaviemisellä.

eikä niitä keskiluokkaisten tyttöjen abortteja ole kuin muutama vuodessa. Sen sijaan alimpien sosiaaliluokkien lasten abortit ovat arkipäivää. Niissä eniten sananvaltaa on poikaystävillä, joiden suomen kielen taito ei ole kaksinen.

Vierailija
18/41 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niiden äitien takia, vaan siksi, että olin itse nuori äiti, ja mieheni, joka oli mua 7 vuotta vanhempi eli siis ihan aikuinen, käyttäytyi samalla tavalla kuin tuo 17 -vuotias pojankloppi sen 2 vuotta, jonka asuimme yhdessä. kunnes erottiin.

muistan niin miltä tuntui anella miestä heräämään ja olemaan lapsensa kanssa, mutta iltamenot ja sitten päivällä podettu krapula olivat aina meitä tärkeämpiä. hyi. ja samalla tavalla kuin tuo teiniäiti yritin sitten miellyttää miestä, tehdä aamupalat ja ruuat valmiiksi.

Vierailija
19/41 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija - 18.10.2012 20:32 (2/20)

Aika raisusti käsittelevät vauvojaan,

vauvat retkottivat miten sattuu ja jättivät vauvat yksinään sängylle, hoitopöydille, yms. "

Esitä toki se kohta missä vauva retkotti miten sattuu missä sattuu ohjelman aikana?

Mitä te keski-ikäiset mammat oikein valitatte. Se, että joku toinen toimii eri tavalla kun te aikoinaan, EI tarkoita, että se olisi yhtään sen huonompi valinta. Ei kaikkien elämä voi mennä samalla tavalla. Nykyajan mammat ei vaan sitä näköjään ymmärrä. Surullista putkinäköä.. Tietysti ymmärrän, että kurttuisena ja elämän lihottamana tekee mieli haukkua ja solvata muiden elämää, jotta sitä tuntisi itsensä paremmaksi.

Vierailija
20/41 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teiniäiti=kurttuinen lihava keski-ikäinen

Vauvoja ei pitäisi jättää yksin korkealle mutta ehkäpä näissä tapauksissa se on jopa hyväksi, luonnonvalintaa.

"Vierailija - 18.10.2012 20:32 (2/20) Aika raisusti käsittelevät vauvojaan, vauvat retkottivat miten sattuu ja jättivät vauvat yksinään sängylle, hoitopöydille, yms. " Esitä toki se kohta missä vauva retkotti miten sattuu missä sattuu ohjelman aikana? Mitä te keski-ikäiset mammat oikein valitatte. Se, että joku toinen toimii eri tavalla kun te aikoinaan, EI tarkoita, että se olisi yhtään sen huonompi valinta. Ei kaikkien elämä voi mennä samalla tavalla. Nykyajan mammat ei vaan sitä näköjään ymmärrä. Surullista putkinäköä.. Tietysti ymmärrän, että kurttuisena ja elämän lihottamana tekee mieli haukkua ja solvata muiden elämää, jotta sitä tuntisi itsensä paremmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän