Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lohduttaa pituutensa takia kärsivää esiteiniä?

Vierailija
18.10.2012 |

12v on nyt 172+cm pitkä, kasvu jatkunee vielä vähintään pari vuotta (vuosi sitten alkoi menkat).

On kaikkia kavereitaan selvästi pidempi, pari parasta kaveria on jopa alle olkapäiden. Ei halua käyttää kenkiä missä on vähänkään korkoa ja valitti juuri, että ei haluaisi olla niin pitkä kun kaikki ihmettelee ja haluaisi niitä korkkareitakin joskus pystyä käyttämään.

Olen yrittänyt puhua, että pituus on hieno asia ja että kaikki nyt vaan on eri pituisia ja kasvaa eri tahdissa.

Millä itse lohduttaisitte tällaista pitkää tyttöä? Kasvoiltaan on kyllä todella kaunis, olenkin kyllä vihjannut että ihan malliainestakin olisi hänessä :)

Itse olen jo 3cm lyhyempi...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todelliseksi ongelmaksi. Itse kävisin joka tapauksessa kuvauttamassa tytön "luuiän", siitä näkee paljonko vielä kasvaa.

172 on hurja pituus 12v:lle (oma tytär samassa vauhdissa, nyt 10v/160cm) mutta tasaantuu myöhemmin kun muut ottaa kiinni. Suurempana ongelmana pitäisin sitä jos rinnat kasvaa liian aikaisin - se todella herätää huomiota! Jos ei tuosta enää hirveästi kasva on todella upean kokoinen, ei mikään hujoppi vielä!!

Korosta vaan positiivisia puolia!

Meillä kasvuennuste kuopuksella 180cm, aikuiset siskot 156cm ja 169cm.... veli 180cm!

Vierailija
22/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 19v. poika, joka on vain 170 cm pitkä eikä mikään lohduta.

Kasvu on pysähtynyt jo monta vuotta sitten, joten ihan turha selittää, että kasvaisi vielä. Ei kasva. Ja pojalle se on kova paikka.

Tytöt haluavat pitkän miehen, jopa lyhyemmät (alle 150 cm) tytöt haluavat pitkän miehen.

Maailma on pitkien miesten, niin se vain on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikuisena toki hänelle on koko maailma avoin, toisin kuin lyhyille. Se taas ei juuri nyt varmasti juuri nyt lohduta, joten ei kannata hirveästi ainakaan hokea että sitten vanhempana tulet olemaan niin tyytyväinen pituuteesi ja kaikki ihailevat sinua.

Ehkä kannattaa lähteä vähän enemmän siitä, että melkein jokaisella on piirteitä, jotka herättävät huomiota ja joiden takia erottuu joukosta. Joillakin se on pituus, toisilla taas esim. rinnat kasvavat aiemmin ja siitä saa epämiellyttävää huomiota jne.

Vierailija
24/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kasva enää. Pituus kasvu pysähtyy vuosi menkkojen alkamisen jälkeen. Joten ei tule olemaan mikään erikoisen pitkä vaan normaali pituinen nainen. Joten kohta ei enää kukaan sano pitkäksi ja voi hyvin käyttää korkkareita.

Vierailija
25/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kuitenkaan enää hirveästi kasvaa jos menkatkin ovat jo alkaneet.

Ehdottomia plussia pituudessa ovat ainakin nämä.

- vaatteet näyttävät tyylikkäämmiltä pitkien naisten päältä

- tutkimusten mukaan pitkillä ihmisillä on parempi urakehitys kuin lyhyillä (tämä on tilastotietoa ja käsittelee keskiarvoja, ei yksittäistapauksia)

Tuossa iässä sitä tietenkin haluaisi olla lähes identtinen kavereidensa ja muun teinilauman kanssa.

Vierailija
26/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista muistuttaa ryhdistä. Omalla tyttärelläni on pitkä kaveri joka on pituutensa vuoksi alkanut jossain vaiheessa kulkea hartiat lysyssä.Ikävän näköistä ja terveydelle haitallista.

Ota viereesi illalla ja katsokaa yhdessä huippista. Ei tarvi sanoa mitään erikoista, kommentoida vaan ihan normaalisti että kuka on onnistunut kuvissa ja jne.

ei tarvitse puhua pituudesta mitään kun sanoa vaan että rakastat häntä ja hän on sinulle ja isälleen tärkeä.Annat ymmärtää että kelpaa ja on just hyvä tuollaisena omana itsenään eli yleinen itsetunnon kohotus. Käykää shoppailemassa isoissa liikkeissä, siellä on aina pitkiä tyttöjä liikenteessä.

Tietenkin pituus on kova tuon ikäiselle, mutta lohduttanee se että hänen kasvupyrähdyksensä oli nyt ja toisten vasta tulollaan.

tsemppiä t pätkä äiti,jolla pätkä tytär

Vierailija
27/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikuisena toki hänelle on koko maailma avoin, toisin kuin lyhyille.

Nyt mua alkoi kiinnostaa millä tavalla ap:n tyttärelle on "koko maailma avoin, toisin kuin lyhyille?" Omasta mielestäni koko maailma on avoin kaikille, pituudesta riippumatta

Vierailija
28/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

160cm on hurja pituus 10 vuotiaalle

Meidän 10-vuotias on 153 cm eikä edes luokkansa pisin. Muutama luokkakaveri on varmaan lähemmäs tuon 160 cm.

Vierailija
29/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 19v. poika, joka on vain 170 cm pitkä eikä mikään lohduta. Kasvu on pysähtynyt jo monta vuotta sitten, joten ihan turha selittää, että kasvaisi vielä. Ei kasva. Ja pojalle se on kova paikka. Tytöt haluavat pitkän miehen, jopa lyhyemmät (alle 150 cm) tytöt haluavat pitkän miehen. Maailma on pitkien miesten, niin se vain on.

Ymmärrän poikaasi. Maailmanlaajuisesti poikasi ei ole kuitenkaan mitenkään erityisen lyhyt. Monet filmitähdetkin ovat tuon pituisia (Tom Cruise ainakin on lyhyempi) ja jos katsoo katukuvaa, ei 170 senttinen mies nyt mikään poikkeuksellisen lyhyt ole Suomessakaan.

Pituus on vaikea paikka, on sitten pitkä tyttö tai lyhyt poika, mutta tärkeintä on itse hyväksyä pituutensa. Itsevarmoille pojille löytyy tyttöjä, ei se ole pituudesta kiinni.

Vierailija
30/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuntuu hassulta, että joku 12-vuotias voi olla noinkin pitkä kun itse näin pätkä.

Mun mielestä kuulostat...no antaa olla.

Ilonaiheensa kullakin.

Hassunhauskaa syksyä sinulle !

Vierailija
31/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompensoida puuttuvaa pituutta lihaksikkaalla keholla, joten salille mars.

Vierailija
32/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä eikä pahassa. Olen ollut samassa tilanteessa kuin tyttäresi ja hurja elämänvaihe oli just 10v-13v pituuden vuoksi. Kasvoin tuossa ajassa 164 cm-> 184. Vitutti suuresti olla erilainen kuin muut, varsinkin niin näkyvällä tavalla. Ja vielä enemmän vitutti, kun tuli olo että olen vain pitkä, en mitään muuta, kun ihmiset joka tilanteessa sitä mulle naamaan hieroivat. Toisin sanoen minusta ei huomattu muuta kuin se pituus. Anna tyttärellesi mahdollisuus olla ihan vaan oma itsensä, älä kiinnitä ylenmäärin huomiota hänen kokoonsa.

Tyttäresi varmasti kasvaa vielä sinuiksi itsensä kanssa, ja huomaa pituutensa positiivisetkin puolet ajan mittaan. Tsemppiä teille!

Vierailija
33/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä ihminen on AINA kaunis ! Muista ryhti :-)

t eräs nelikymppinen joka todellakin on mieluummin näyttävä kuin hiirulainen !

Mutta kieltämättä omillakin tyttärillä tuo ikä on haastava...vaatteet harrastukset ulkonäkö KAIKKI pitäisi olla niin kuin kavereilla.

Paras lohdutus olet sinä itse kun äitinä rakastat itseäsi ja omaa kroppaasi ja hyväksyt itsesi ja lapsesi.

Vierailija
34/43 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina tiennyt että mun tytöistä tulee pitkiä kun olen itsekin 176 cm, joten mä olen markkinoinut pituutta hienona asiana. Sellaisena on meillä mennytkin.

Erottuminen joukosta on vaan teinille yleensä vaikea paikka, joten rohkaisua tarvitaan.

Mä en käyttäisi edes sanaa lohduttaa, kun ei tuossa mitään lohduttamista ole. Eihän tytössä mitään vikaa ole. Kehut hänen pituuttaan jokaisessa tilanteessa, ja valjastat sukulaiset ja tuttavat samaan. Näin minimoit sen jatkuvan päivittelemisen, mitä mä aikoinani sain kokea.

ja mammoille korkkarit jalkaan...koska on hienoa olla pitkä (tai pätkä, kaikki on hyviä)

Vierailija
35/43 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus ei ole häpeä, vaan ylpeys! :)

Vierailija
36/43 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanikäinen ja sinun tyttöasi pari senttiä pidempi tyttö. Ei surkuttele pituuttaan, vaan on tyytyväinen itseensä. En itsekään ymmärrä miksi pitäisi surkutella, itse olen myös lyhyempi.

Vierailija
37/43 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten alkamisen jälkeen kasvaa 5 cm sanoi kouluterkka.

Vierailija
38/43 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2012 klo 13:26"]

todelliseksi ongelmaksi. Itse kävisin joka tapauksessa kuvauttamassa tytön "luuiän", siitä näkee paljonko vielä kasvaa.

172 on hurja pituus 12v:lle (oma tytär samassa vauhdissa, nyt 10v/160cm) mutta tasaantuu myöhemmin kun muut ottaa kiinni. Suurempana ongelmana pitäisin sitä jos rinnat kasvaa liian aikaisin - se todella herätää huomiota! Jos ei tuosta enää hirveästi kasva on todella upean kokoinen, ei mikään hujoppi vielä!!

Korosta vaan positiivisia puolia!

Meillä kasvuennuste kuopuksella 180cm, aikuiset siskot 156cm ja 169cm.... veli 180cm!

[/quote]

Miten niin hurja pituus.

Itse kasvoin 12 vuotiaana syksyllä 10cm ja olin 170cm pitkä. Pituuskasvu loppui siihen. Ysillä olin enää vain viidenneksi pisin, vaikka 12 vuotiaana olin kaikkia pitempi. 

Vierailija
39/43 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHA KETJU
........
Taas vastasin turhaan ap:lle.

Vierailija
40/43 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:06"]VANHA KETJU