Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin yhden panacodin lihaskipuihin ja alkoholia

Vierailija
07.10.2012 |

onko vaarallista?? Siis olen juonut yhden siiderin (8%) ja yhden lonkeron(5,5%).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi määrä alkoholia ja Panacodia voi aiheuttaa hengityslaman.

Mä olen monestikin ottanut pari lasia viiniä ja kaksi Panacodia esim. kovaan hammassärkyyn.

Vierailija
2/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

panacodi kera viinan on monille ihan lepo cocktail.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskin toi yksi pilleri nyt sun päätä saa sekaisin, olisihan se jo saanut.

Vierailija
4/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haudan lepoa

Vierailija
5/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi määrä alkoholia ja Panacodia voi aiheuttaa hengityslaman.

Mä olen monestikin ottanut pari lasia viiniä ja kaksi Panacodia esim. kovaan hammassärkyyn.

Oon aika arka noitten lääkkeitten kanssa ja panacod on aika vahva lääke, niin siksi kysyin. Tuoteselosteessa kehoitetaan välttämään alkoholia lääkken kanssa, mutta ei suoranaisesti kielletä.

Vierailija
6/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relax :)

Vierailija
7/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen joka saattoi ottaa panacodia 10-15 ja vielä känni päälle, ja seurauksena oli helvetillinen kylmähiki ja valvepainajaiset. Noin ko. henkilö kuvasi oloaan. Sama henkilö oppi myöhemmin erottamaan panacodista parasetamolin pois, jolloin ei ole vissiin maksalle niin vaarallista, ja veti kodeiniinia joko paljaaltaan tai viinan/kaljan kanssa. Olot ei kuulemma parantuneet, vaan pahenivat kun pystyi ottamaan kodeiinia enemmän. Lisäksi toleranssi kasvaa kuulemma tosi nopeasti. Eli jos olet nyt kerran ottanut tuollaisen koktailin, niin ei siitä mitään seuraa. Mutta älä jatka. Parasetamoli ei ole suurissa määrissä hyväksi maksalle, ja alkoholi aina pahentaa asiaa. Unohda ja jatka elämää, ja jätä pillerit ja alkoholi eri päiville.

ps. Se olin oikeasti minä josta kerroin

Vierailija
8/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Panacod ei ole vahva, vaan yksi miedoimmista kodeiinipohjaisista särkylääkkeistä.

b) Panacod yhdessä alkoholin kanssa ei aiheuta hengityslamaa, sen tekevät rauhoittavat lääkkeet yhdessä alkoholin kanssa. Jos ottaa todella monta panacodia alkoholin kanssa (tai vaikka ilman alkoholia), voi seurauksena olla maksanekroosi, joka on hengenvaarallinen, mutta saman voi aiheuttaa ihan perus paratabs yms, koska se maksalle haitallinen on nimenomaan se parasetamoli.

Vierailija
9/9 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni 7 vuotias poika otti 4 panacodia ja joi oluen melkein kokonaan. Hän on nyt 37.