Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitsit! Parhaassa chilipuskassa on kirvoja :( Ja chilit vielä vihreitä

Vierailija
18.10.2012 |

Jos napsaisen nyt muutaman raakileen irti niin saako niistä itäviä siemeniä? Vai itääkö vain kypsän chilin siemenet?

Puskan heivasin jo pihalle mutta haluaisin saada kyllä siemeniä talteen uusia kylvöjä varten..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2012 klo 11:52"]

suihkuta chilipensas kokonaisuudessaan tulikuuman suihkun alla. suihkuttele huolellisesti sekä ylösalaisin että päältäpäin.

ihme kyllä, kasvit kestävät melkein 60 asteen kuumuuden!

[/quote]

ÄLKÄÄ VAAN TEHKÖ NÄIN TAI KASVINNE ON ENTINEN! Kannattaa käydä chilifoorumilla lukemassa ohjeita, eikä uskoa jonkun tappovinkkejä :-/

Vierailija
2/9 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon koko kesän kamppaillut kirvoja vastaan. Vaikka niitä on ollut, niin kyllä silti on paljon tullut satoa. Oon tehnyt mäntysuopaseoksen 20 l sankoon (2 dl mäntysuopaa) ja upottanut chilit ylösalaisin sinne ja pitänyt siellä hetken. Mäntysuopa ilmeisesti estää kirvojen hengittämisen ja ne kuolee. Jos jaksaisi tehdä vähintään viikon välein niin saattaisi päästä niistä eroon kokonaankin.

Sitä en tiedä, itääkö raakojen chilien siemenet. Mä olen aina ottanut vaan kypsistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS 10 l sankoon tietenkin.

Vierailija
4/9 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita banaaninkuoret puskan juurelle ja puska jonnekin tarpeeksi kauas muista kasveista. Parissa päivässä kirvat katoavat.

Vierailija
5/9 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita banaaninkuoret puskan juurelle ja puska jonnekin tarpeeksi kauas muista kasveista. Parissa päivässä kirvat katoavat.

Mihis toi perustuu?

2

Vierailija
6/9 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kivoja kavereita :)

Vierailija
7/9 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan laitan sitten tammikuussa uudet tulemaan kesää varten.Normaalisti olisi tässä vaiheessa jo kypsää satoa mutta kylmä kesä teki tehtävänsä..Otin nyt kuitenkin niitä raakoja talteen,jospa ne lähtis sitten itämään.ap

Vierailija
8/9 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raidilla lähtee. Pienet chilly-paprikkat voi suojata tarvittaessa kondoomilla ja suihkia raidia ympäri ongelma-aluetta.

Jos et halua suihkia raidia tai muita pyretriinivalmisteita niin kylmä vesi tehoaa hyvin myös. Usein kirvat voi tuhota myös mekaanisesti litistämällä ne lehdille. Samalla lehdet saavat lehtilannoitusta kirvamehusta.

Vierailija
9/9 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkuta chilipensas kokonaisuudessaan tulikuuman suihkun alla. suihkuttele huolellisesti sekä ylösalaisin että päältäpäin.

ihme kyllä, kasvit kestävät melkein 60 asteen kuumuuden!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän