Anteeks tyhmä kysymys, mutta näkeekö kassahenkilö kenen kortilla joku maksaa?
Mietin, onko sallittua antaa oma korttini (ja tunnuslukuni) pojalleni, jotta kävisi puolestani kaupassa...
Siis tiedän toki että pankki ohjeistaa kortin olevan henkilökohtainen, mutta sitten näin ihan käytännössä...
Kommentit (81)
Ei näe, mutta jos tulisi joku erikoinen ongelmatilanne niin olisihan siinä sitten vähän setviminen.
Ei kannata tehdä noin. Kohta huomaat, että tililtä häviää pikku hiljaa rahaa. Miksi? No siksi, että jälkeläisesi käy aika ajoin hakemassa vähäsen taskurahaa pankkiautomaatilta.
Miksi poika ei voi maksaa omalla kortillaan tai käteisellä ja sinä sitten siirrät jälkeenpäin hänen tililleen?
Hanki lapselle oma kortti tai nosta automaatista käteistä.
Mun poika on monesti maksanut mun kortilla. Ei ole ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi poika ei voi maksaa omalla kortillaan tai käteisellä ja sinä sitten siirrät jälkeenpäin hänen tililleen?
Poika itse ehdotti tätä, mutta kun mä haluaisin kaupasta bonukset (jotka saa vain mun kortilla) 😅😅 poika käy kuitenkin tekemässä puolestani isot koko viikon ostokset..
Ap
Ei näe, mutta jos toinen ihminen sitten tyhjentää tilin, niin et saa mitään mistään turvasta takaisin ja rikosilmoituskin on heikoilla kantimilla. "Annoin tuolle kaikki rahani, mutta sanoin , että saa käyttää vaan kympin" tuskin menee läpi.
Jos siitä jää kiinni, kortti otetaan pojalta pois ja sinä maksat satasen poisottopalkkion.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tehdä noin. Kohta huomaat, että tililtä häviää pikku hiljaa rahaa. Miksi? No siksi, että jälkeläisesi käy aika ajoin hakemassa vähäsen taskurahaa pankkiautomaatilta.
On luotettava ja rehellinen poika, ei tällaisesta pelkoa. 🙂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näkee.
Rikosnimike , kavallus.
Poliisin talousrikosyksikkö kurvaa pillit päällä kaupan pihaan hakemaan pojan ja sen jälkeen ap:n. Pasilan poliisivankilaan vievät.
Mikset tee verkkotilausta kauppaan niin saat bonukset ja poika hakee vain paketin? Tai saathan senkin kaupan kotiinkuljetuksella, ei tarvitse vaivata lasta
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käyttö ei ole tätä päivää.
Kauppa ottaa kortin pois, jos huomaa, että käyttäjä ei ole haltija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee.
Rikosnimike , kavallus.Poliisin talousrikosyksikkö kurvaa pillit päällä kaupan pihaan hakemaan pojan ja sen jälkeen ap:n. Pasilan poliisivankilaan vievät.
Niin ja sitten on pärstät iltapäivälehtien kansissa, ja meitä ruoditaan täällä palstalla. "Rikolliskopla äiti & poika"
😱
😆
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee verkkotilausta kauppaan niin saat bonukset ja poika hakee vain paketin? Tai saathan senkin kaupan kotiinkuljetuksella, ei tarvitse vaivata lasta
Verkkotilaus ja keräily maksaa jo enemmän, kuin mitä saisin bonuksia... Eli hyöty miinukselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkotilaus ja keräily maksaa jo enemmän, kuin mitä saisin bonuksia... Eli hyöty miinukselle.
Ap
Kai sinä lapsellesikin jotain hakupalkkaa antaisit?
No joo, ehkä sivuutan ne bonukset sitten. Poika maksakoon omalla kortilla ja minä maksan sitten hänelle.
Ei tarvi stressata mahdollisesta kassahenkilön tarkkuudesta. 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käyttö ei ole tätä päivää.
Minä olen antanut kortin pojalleni, niin että nostaa rahaa ja ostaa mitä olen pyytänyt. Ei ole koskaan kortillani maksanut eikä maksa.
Ei näe, ellei katso sitä itse korttia. Me ollaan vuosikausia käytetty miehen kanssa toistemme kortteja eikä siitä koskaan ole mitään seurannut.