Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä luokalla teidän lasten kouluissa alkaa tyttöjen ja poikien liikunta erikseen

Vierailija
17.10.2012 |

Meillä 5.-luokkalaiset ovat vielä yhdessä. Kun itse olin lapsi, niin jo kolmannella luokalla oli tytöt ja pojat erikseen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä

Vierailija
2/13 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus oli yhteisiä joukkuepelejäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsillani on koulussa kuudenteen luokkaan asti liikunta yhdessä. Omassa koulussani liikuntaryhmät tytöille ja pojille erikseen alkavat viidennellä luokalla. Ainakin muutama vuosi sitten Viikin Norssissa tytöt ja pojat olivat samassa liikuntaryhmässä ja liikunnanopettajana aineenopettaja. Eli silläkään ei ole merkitystä kuka liikuntaa opettaa (lo vai ao).

Vierailija
4/13 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liki joka vuosi ollut liikunnassa liikunnanopettja, yksi vuosi oli luokanope ( yhtenäiskoulu)

Vierailija
5/13 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös silloin, kun minä olin nuori

Vierailija
6/13 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin niin pientä koulua, että siellä oltiin aina yhdessä :)

Vierailija
7/13 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten koulussa on monta vuotta ollut vaan 1-2 luokkalaiset koko luokka samassa liikunnassa. Yllättäin tänä vuonna on kolmoset koko luokk samassa ja nelosilla samoin. Sen sijaan vitosen ja kutosen tytöt on samassa ja pojat samoin keskenään.

( pieni koulu, ei siis rinnakkaisluokkia)

Itse kun olin koulussa 80-luvulla niin aina kolmsluokasta eteenpäin oli tytöt ja pojat eri liikassa

Vierailija
8/13 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntikehyksestä, sukupuolten jakautumisesta, luokan ja koulun koosta jne.

Vierailija
9/13 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikana oli jo kolmannella myös molemmat erikseen.

vm 1971

Vierailija
10/13 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti aika paikkakuntakohtaista ja riippuu koulun koostakin. Onko yläkoulu samassa yhteydessä eli opettaako liikuntaa liikunnanopettaja vai luokanvalvoja.

Vierailija
11/13 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alakoululaisetko on sekaryhmissä? Sekin tieto olisi kiva, oikeesti kiinnostaa.

Vierailija
12/13 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse kävin koulua, tytöt ja pojat olivat samoilla liikuntatunneilla koko kouluajan, ekaluokalta yhdeksänteen luokkaan asti.

Vierailija
13/13 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä edes yläkoulussa. Meidän nyt ysille menevä kuopustyttömme oli ikionnellinen, kun vitosen ja kutosen "tyttöryhmien" jälkeen seiskalla olikin taas sekaryhmä ja sai "tehdä kunnolla". Kasillakin oli vielä näin, nyt ilmeisesti ysille tulee eri ryhmät. Urheilupainotteinen yläaste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi