Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen velvollisuus auttaa rahallisesti

Vierailija
17.10.2012 |

kun minulla tilanne, että tarvitsen rahaa terveyteni hoitoon? Mies on siis hyvätuloinen, mutta tarkka rahoistaan.

Itse olen hoitovapaalla (kuopus täytti juuri 1v), omia säästöjä ei juuri ollenkaan enää jäljellä. Saan kotihoidontuen+lapsilisät (lisät menee kyllä lasten tileille). Eli rahaa saan muutamia satasia kuussa, jotka eivät riitä kustantamaan kuluja.

Olisin myös valmis myös ottamaan lainaa mieheltä, mutta sekin tuntuu olevan miehen puolelta täysin mahdoton ajatus.

Eli onko ainoa vaihtoehto nyt minulla mennä töihin ja laittaa lapset hoitoon? Miten tämän kuvion kuuluisi mennä?

Mitä olette mieltä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tod, ei ole kyse mistään turhamaisuudesta, vaan välttämättömästä hoidosta ja kunnallisella puolella. Ei siis mitään kauneushoitoja virossa tai yksityisellä puolella.

Ja kela ei tule asiassa yhtään vastaan, asiaa olen jo selvittänyt.

Ja kyse on sairaudesta tai oikeammin sairauden aiheuttamasta vaivasta, joka pahentunut vuosien saatossa.

-ap-

Vierailija
42/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun ei tartte kertoa mistä on kyse mut mieti vaikuttaako asian hoitamattomuus mitenkään mieheesi nyt tai tulevaisuudessa?

Sanoit et on kyse sairauden seurauksesta eli voisiko roolisi äitinä ja vaimona huonontua jos et mene operaatioon?

Voisiko miehesi ymmärtää asian tärkeyden jos hankkisit häntä varten lääkärin lausunnon jossa operaatiosta ja sen kustannuksista kerrotaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun ei tartte kertoa mistä on kyse mut mieti vaikuttaako asian hoitamattomuus mitenkään mieheesi nyt tai tulevaisuudessa?

Sanoit et on kyse sairauden seurauksesta eli voisiko roolisi äitinä ja vaimona huonontua jos et mene operaatioon?

Voisiko miehesi ymmärtää asian tärkeyden jos hankkisit häntä varten lääkärin lausunnon jossa operaatiosta ja sen kustannuksista kerrotaan?

jos sitä ei hoideta. Olen menossa kuulemaan hoitosuunnitelman ja saan samalla arvion kustannuksista. Ehkä se tosiaan sitten saa miehen ymmärtämään asian tärkeyden :) Toivotaan. Ja jos nyt mies ei ole valmis tulemaan asiassa yhtään vastaan ja auttamaan rahallisesti, niin keksin kyllä keinon. Enää en lykkää asian hoitamista, vaan haluan, että asia hoidetaan nyt.

Monenlaisia vastauksia sain ja osa sai miettimäänkin. Mutta en minä tosiaan oleta, että mies maksaisi, vaikka osa teistä niin automaattisesti olettaisikin. Ja olen iloinen teidän puolesta, joiden ei tarvitse tällaisia asioita edes miettiä. Olkaa onnellisia.

Mutta minä olen aina selvinnyt elämässä ja saan tämänkin asian hoidettua tavalla tai toisella ;) Näillä eväillä mennään. Kiitos mielipiteistänne.

-ap-

Vierailija
44/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä olisi tuollaisen pihin ukon kanssa.

Samassa perheessä kaikilla on sama elitaso PISTE

Kun opiskelimme niin minä olin se varakkaampi ja maksoin usein ruuat ja paljon ylimääräisiä menoja kuten ravintolareissuja ;)

Kun siirryimme työelämään niin mies tienasi paljon enemmän kuin minä ja hän maksoikin esim. asuntolainan vaikka minä omistan asunnosta puolet.

Nyt kun olen kotiäiti niin mies maksaa kaiken ja jos menen vaikka kavereiden kanssa syömään+ viihteelle niin meinaa ihan väkisin antaa rahaa ettei vain lopu kesken vaikka minulla on omaakin rahaa ;)

Ja jonkun mies ei anna rahaa edes lääkäriin!!!!

Minun mieheni kuskaisi minut autolla sinne lääkäriin, maksaisi laskun ja kävisi vielä apteekissakin.

Vierailija
45/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ijos menen vaikka kavereiden kanssa syömään+ viihteelle niin meinaa ihan väkisin antaa rahaa ettei vain lopu kesken vaikka minulla on omaakin rahaa ;)

[/quote]

Sama juttu. Välillä vaikka nyt on töissäkin, on rahaa tosi vähän just sillon, kun olis mahdollisuus mennä kavereiden kanssa syömään tms. Mies kaivaa lompsasta rahaa ja käskee mennä.

Vierailija
46/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa asumisesta mitään, saan olla lasten kanssa kotona ja käydä töissä, jos siltä tuntuu. Mies elättää noin muuten. Antaa rahaa ruokaan, lasten vaatteisiin yms. jos tarve.

Mikäs minun on tässä ollessa.

No mikäs tossa on tosiaan ollessa. Mä en kyllä "kehtais" valittaakaan...

Vierailija
47/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kerran tuolla tavalla haluat elää, niin yritä puhua sitä lainaa mieheltä. Tai sitten menet töihin ja siirrät hoidon aloittamista

Vierailija
48/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisiä lapsia ei ole, eikä tulisi mieleenkään kustantaa miehen lääkärikuluja! Tekeekö se minusta vai miehestäni kynnysmaton? Rakastan miestäni ja hän minua, mutta kumpikin hoitakoon omat raha-asiansa.

Asumme minun talossani, joten minä hoidan asumiskustannukset. Mies ostaa joskus ruokaa, minä pääasiassa. Hän hoitaa autoni renkaanvaihdot ja kodin pikku korjaukset.

Haluan olla omillani, enkä kenenkään siivellä. Mies samaten.

Sitä järkeäkin saa käyttää. Teillä on ehkä hieman eri tilanne kuin aloittajalla. Mikäs siinä on noin tehdessä, jos molemmilla tulot riittävät itsensä elättämiseen.

Tai niin no...kai sen yksivuotiaankin (ja muut lapset samaten) jo voi hoitoon nakata ja mennä töihin, että eihän tietenkään ap:llakaan olisi varaa valittaa. ;>

Vierailija
49/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran miehesi maksaa kaiken muun niin että kotihoidontuki jää kokonaan omiin humputteluihisi, niin sillä saat maksettua muutaman tonnin lainan ihan helposti. Varmasti saat lainan kun kerrot pankissa ammattisi ja että saat työpaikan tarvittaessa milloin vain. Jos siis haluat olla kotona, itsehän sanoit että töihin menokaan ei olisi ongelma.

Mitä tulee varsinaiseen kysymykseesi, ei minunkaan mielestäni miehesi velvollisuus ole maksaa sinun terveydenhoitomaksujasi kun ette ole naimisissa. Paitsi moraalisesti. Tuleekin mieleen, millainen on keskinäinen suhteenne? Sisältyykö siihen ollenkaan rakkautta? Nopeasti olette ainakin aloittaneet lasten tekemisen, jos olette olleet yhdessä n. 5 vuotta ja vähintään kaksi lasta on jo puristettu maailmaan, joista nuorinkin vuoden ikäinen. Tunsitteko toisianne ennen ensimmäistä raskautta ollenkaan?

Vierailija
50/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ymmärrä, miksi sinä et voisi lapsilisärahoilla hoitaa itseäsi kuntoon.

En ymmärä sitäkään, että joku hoito on kunnallisella puolella niin kallis, että siihen menee useampia tuhansia.

Enkä sitä, että toisen hyvinvoinnista ei ole sen verran kiinnostunut, että suostuisi edes lainaamaan rahaa, jos kuitenkin yhdessä samana perheenä eletään. Rakkaalle ihmiselle kun toivoisi kaikkea hyvää, onnea ja terveyttä. Jos sitä olisi jotenkin rahalla ostettavissa, niin varmasti lasteni isälle jonkun hoidon kustantaisin.

Vierailija
51/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös avopuoliso on velvollinen elättämään puolisoaan. Esim. työttömäksi jäänyt ei saa sossutukia, joita yksin elävänä saisi, jos avopuolisolla on riittävät tulot. Sitä ei kai sitten toisaalta kukaan valvo, minkä verran töissä käyvä avopuoliso osallistuu oikeasti toisen osapuolen elatukseen.

Vierailija
52/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme minun talossani, joten minä hoidan asumiskustannukset. Mies ostaa joskus ruokaa, minä pääasiassa. Hän hoitaa autoni renkaanvaihdot ja kodin pikku korjaukset.

No mieshän on sun siivellä kun ei maksa asumisestaan. Asuu sun "loisena".

Vierailija
53/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei. Hoito maksaa rakkaat kanssasisaret paljon paljon enemmän. Ei sitä summaa tosin kertalaakista makseta, mutta kokonaissumma on suuri.

Ja ei sitä lainaa kuule niin vaan pankista saa. Tai ei tietääkseni saa, nyt kun en ole töissä. Korjatkaa, jos olen väärässä?? Jos saa, niin marssin heti pankkiin.

-ap-

Vierailija
54/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin kauneusleikkauksiin haluat rahaa?

Vierailija
55/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on tosi itsekäs

Vierailija
56/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainoa johtopäätökseni on, ettei mies rakasta sinua.

Olet siis niitä naisia

Vierailija
57/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksaisi mieheni tuhansien eurojen lääkärikuluja, en todellakaan. Eikä varmaan kukaan näistä mammoistakaan.

suomessa normaalit syöpä- ym. hoidota maksaa yhteiskunta. Nuo AP:n vaivat ovat varmasti kauneus- tai muuta turhamaisuuskirurgiaa tyyliin silmäluomileikkaus tai vatsamakkaran poisto.

Mies on fiksu, kun ei puutu tuollaisiin riskialtiisiin juttuihin.

Vierailija
58/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mene töihin ja elätä itse itsesi. Aviopuoliso ei siis ole mikään maksuautomaatti, jonka turvin saa tehdä mitä tahansa.

Minusta jokainen vastaa itse omista kuluistaan eli joko menet töihin tai sitten hyväksyt sen, että et mene hoitoihin.

Vierailija
59/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saaminen muuttaa kuvion kokonaan: menetät äitiysloman palkkatulot, hoitovapaan palkkatulot, urakehityksesi on jumissa hoitovapaan ajan, tiput palkkakehityksestä.

Perheessä kukaan ei elä kenenkään siivellä, vaan työssä käydään perhettä varten ja perheen kumpikin aikuinen tekee osuutensa: kotona olija hoitaa lapset ja kodin, työssäkäyvä hankkii rahat.

yhteisiä lapsia ei ole, eikä tulisi mieleenkään kustantaa miehen lääkärikuluja! Tekeekö se minusta vai miehestäni kynnysmaton? Rakastan miestäni ja hän minua, mutta kumpikin hoitakoon omat raha-asiansa.

Vierailija
60/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tiesitte, että avioliitossakin mies voi sanoa että mene töihin ja elätä itse itsesi. Aviopuoliso ei siis ole mikään maksuautomaatti, jonka turvin saa tehdä mitä tahansa. Minusta jokainen vastaa itse omista kuluistaan eli joko menet töihin tai sitten hyväksyt sen, että et mene hoitoihin.

Avioliitossa on puolison elatusvelvollisuus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme