Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen velvollisuus auttaa rahallisesti

Vierailija
17.10.2012 |

kun minulla tilanne, että tarvitsen rahaa terveyteni hoitoon? Mies on siis hyvätuloinen, mutta tarkka rahoistaan.

Itse olen hoitovapaalla (kuopus täytti juuri 1v), omia säästöjä ei juuri ollenkaan enää jäljellä. Saan kotihoidontuen+lapsilisät (lisät menee kyllä lasten tileille). Eli rahaa saan muutamia satasia kuussa, jotka eivät riitä kustantamaan kuluja.

Olisin myös valmis myös ottamaan lainaa mieheltä, mutta sekin tuntuu olevan miehen puolelta täysin mahdoton ajatus.

Eli onko ainoa vaihtoehto nyt minulla mennä töihin ja laittaa lapset hoitoon? Miten tämän kuvion kuuluisi mennä?

Mitä olette mieltä?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä millainen liitto se on, jossa toisen pitä kerjätä rahaa toiselta. Miten puolison ja lasten äidin terveys ei mukamas olisi niin tärkeä etteikö siihen olisi rahaa.

Eri asia jos terveydenhoito tarkoittaa kosmetologilla käyntiä...

Vierailija
2/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useampi lapsikin on.

Ja ei ole tod. kyse kosmetologikäynnistä, vaan ihan muusta.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun avioliitto kerran on solmittu. Meidän mielipiteellä ei ole merkitystä, vaan sun pitää selvittää tilanne miehesi kanssa.

Mies on ensisijainen kohde, jolta pyydät rahoitusta, tietenkin.

Millaisesta vaivasta on kyse? Akuutti hoitohan ei maksa kun sen klinikkamaksun verran. Vai puhutaanko tässä nyt silikoneista joilla torjutaan masennusta?

Vierailija
4/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan terveyden hoitoon tarvitset rahaa.

Jos käyttäisit "omat rahat" terveyden hoitoon ja pyytäisit mieheltä sitten talouden pyörittämiseen, vai onko sillä miehellesi eroa?

Vierailija
5/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useampi lapsikin on.

Ja ei ole tod. kyse kosmetologikäynnistä, vaan ihan muusta.

-ap-

kustantamaan sun hoitoa, jos ette ole naimisissa. Sortsi vaan, oma vikasi. Olisitte menneet naimisiin.

Vai saanko arvata, mies ei ole suostunut?

Vierailija
6/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietenkin, jos yhdessä eletään, toisen tulee huolehtia. Elatusvelvollisuushan on laissa kyllä. Mieheni maksoi taannoin mun useamman tonnin hammasremontin, kun miehellä oli silloin rahaa ja mulla ei, enkä pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä uhrauksena aviomieheltäni ja lasteni isältä.

Vierailija
7/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies suostu lainaan? todella omituista. Sen jotenkin ymmärrän, jollei suostu rahaa antamaan, mutta lainaamallahan hän saa rahat takaisin!

Vierailija
8/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuvailemasi tilanne on sairas ja mahdoton.

Vierailija
9/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ainoa johtopäätökseni on, ettei mies rakasta sinua.

Vierailija
10/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaisi asiaa?! Ja ei ole edes käynyt mielessä mennä naimisiin, minulla siis.

Olemme avoliitossa ja yhdessä yli 5v. Eikö se riitä?

-ap-

Vierailija
11/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

niin ei sitä ole myöskään rahallisesti.

Vierailija
12/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Aika outoa. Kyllä meillä minä elätin miestä sen ajan kun oli työttömänä, ei ollut asiassa kahta kysymystä. Tosiaan, miksei mies suostu lainaamaan rahoja? onko hänellä jotkin perustelut asialle?

Vierailija
13/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Ja leskeneläkkeeseen.

Vierailija
14/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka katsovat tämän kämppiksesi tulot myös ja tulos on varmaan nolla.

jos olisitte naimisissa...miehellä olisi elatusvelvollisuus. ta-daa.

Vierailija
15/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja henkistä väkivaltaa, että äiti ei saa rahaa edes lääkärissä käyntiin.

Ainoa vaihtoehtosi on ero, muuten menetät itsesi, oman arvon tunteesi ja elämäsi ja katkeroidut.

Olen aika järkyttynyt, että tuollaisia sairaita liittoja on, joissa toinen voi hallita toista ja käyttää valtaansa noin.

Vierailija
16/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Mutta minusta teidän tilanteenne on silti outo. Olette yhdessä päättäneet hankkia lapsia ja ilmeisesti yhteisellä päätöksellä olet myös kotona heidänsaan.

Minä tekisin kuten joku aikaisempi sanoi, eli käyttäisin "omat" rahat terveydenhoitoon ja pyytäisin mieheltä sitten talousrahaa. GEi hän nyt kuitenkaan voi jättää sinua tai lapsia ruuatta.

Mekään emme ole miehen kanssa naimisissa mutta on ihan selvää, että rahat ovat yhteisiä, koska asutaan saman katon alla ja on yhteisiä lapsia.

Vierailija
17/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

miehesi olisi juridisesti velvollinen elättämään sinua kuten myös sinä miestä.Nyt et voi mitenkään saada rahaa muuten kuin manipuloimalla ja/tai uhkailemalla ja kiristämällä ellei mies halua antaa.

Miksi haluat elää tuolla tavalla? Miehesi taitaa maksaa ihan kaiken jos kerta lapsilisätkin menee säästöön ;=D

Vierailija
18/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoliitossa niin miehellä ei ole juridista velvoitetta auttaa rahallisesti. Avioliitossa on elatusvelvollisuus puolisoa kohden.

Itse sairastuin masennukseen toisen lapsen syntymän jälkeen ja vaikka töitä tein (vajaata viikkoa), niin miehen harteille se suurin taloudellinen vastuu jäi. Maksoi paitsi suurimman osan perusmenoista, myös mun hammaslääkärikäyntejä, masennuslääkkeitä, mun auton huoltoja jne... omat tuloni ei olleet huimat tuona aikana, mutta niillä selvisi pieniä laskuja maksaa ja lasten kuluja. Eikä todellakaan ole laskettu, kuinka paljon olisin miehelle velkaa. Näin siis vaikka teoriassa meillä on "omat"rahat.

Vierailija
19/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juridisesti se on muutakin kuin "paperinpala". Juuri sinunkaltaisiasi naisia se suojelisi. Avopuolisoilla ei ole juridista elatusvelvollisuutta toisiinsa. Olet siis omillasi, ja mielestäni olisi paikallaan tarkastella laajemminkin, onko tuossa miehessö kaikki ihan kohdallaan.

Vierailija
20/67 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mistään leskeydestä. Toki voihan mies kupsahtaa milloin vaan.

Eli yhteinen johtopäätös oli teillä se, että miehen ei tarvitse maksaa minulle mitään, koska emme ole NAIMISISSA?

Ja ei minulle ole juttu eikä mikään mennä töihin :D Eli en nyt yritä päästä helpolla ja saada rahoja tuosta noin vaan.

Pitää kysyä mieheltä nyt uudestaan tuosta lainasta, miksi ei siitä innostunut. Eihän se ole siltä pois, kun maksan kaikki takaisin. Nyt vain itsellä ei ole tuollaista summaa. Kyse kuitenkin useammasta tonnista.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä