Mitä mieltä? Kaveri pyysi 1,70€ tekemästään välipalasta, kun olin kylässä.
Kävin ensimmäistä kertaa kaverillani kylässä. On tähän asti asunut vanhempiensa luona, vaikka ikää jo 28v. Sinkku, työssäkäyvä ihminen.
Olin alkuiltapäivästä käymässä, poikkesin tunnin varoitusajalla, kun olin lähistöllä ja kysyin, voisiko tulla käymään. Kaveri kysyi, haluaisinko leivän. No, kyseli mitä haluan päälle ja mitä leipää jne. Vaihtoehtoja löytyi sinkkutaloudeksi ihmeellisen paljon.
Sitten lähtiessä kaveri sanoi, että niin se välipalaleipä. Että laskeskeli, että siihen meni sellainen euro seitsemänkymmentä. Oli jotain jyväsämpylää, voita, goudaa, paprikaa, ohuen ohutta härkäleikkelettä, salaattia ja basilikaa.
Olin ensin vähän hoomoilasena, että siis öö aijaa. En osannut sanoa yhtään mitään ja kaivelin epäluuloisena lompakostani kolikoita. Oli vain kaksieuroinen. Kaveri otti sen ja kävi keittiöstä hakemassa 30 senttiä. Sanoin, että pidä loput, on sitten varastossa seuraavaa kertaa varten pientä pesämunaa.
Kaveri oli TODELLA OUTO. Outoa siis jo sekin, että on pyörinyt vanhempiensa nurkissa tähän asti, ei ole seurustellut vakavasti ikinä, tuskin oikeastaan ollenkaan, mutta on muuten ollut ihan tavallinen nainen. Opiskeli nopeasti ja valmistuttuaan sai töitä. Ja pari vuotta töitä tehtyään ja säästettyään osti pienen kaksion ja sinne nyt sitten muuttu.
Aika puun takaa tuli tämä rahastus.
Kommentit (47)
Siis voiko olla tottakaan?
No ei ihme että on sinkku...
vierailet jonkun kylässä (joka on vielä ostanut oman asunnon), niin et vie mitään tuliaisiksi? Muistitko edes kiittää hyvästä voileivästä?
että pidit toimintapaani outona! Ja onpa kiva tietää mikä on todellinen mielipiteesi minusta.
Mieluummin tosin olisin sen kuullut kasvotusten, kuin lukenut täältä! Toiste ei kyllä sämpylää heru.
alkoi heti kavereita pörräämään.Monet tuli 100 km päästä pk-seudulle ja yöpyivät luonani ilmaiseksi , aamiainen kului hintaan kuten iltapala ja lakanat sekä pyyhkeet. Sitten oli niitä kotonaan asuvia jotka tulivat syömän jääkaapistani eivätkä edes tajunneet että ruoka maksaa.
Tässä ap:n tapauksessa ei ole kyse tästä mutta muistui vain mieleeni.
... oksentanut sen leivän takaisin sen naisen käteen. On tämä maailma jumalauta mennyt ihan sekaisin!
että pidit toimintapaani outona! Ja onpa kiva tietää mikä on todellinen mielipiteesi minusta.
Mieluummin tosin olisin sen kuullut kasvotusten, kuin lukenut täältä! Toiste ei kyllä sämpylää heru.