Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivä alkaa pidentyä jo kahden viikon kuluttua!

Vierailija
07.12.2024 |

Arvon palstalaiset, talvipäivänseisaus on jo 2 viikon kuluttua 21.12. Päivä alkaa pidentyä, jaksakaamme siis kaikki siihen asti. Pimeys ja talvi alkaa taittua. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä talvi on mennyt jotenkin nopeasti. 

Vierailija
2/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tsemppiä ja terveyttä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ehdin tottua pimeyteen. Miksi se valo alkaa jo pukkaamaan takaisin. Kylmyys on pahempi.

Vierailija
4/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko niin että ensi maanantai 9.päivä on se pimein. " Onpa yötä yökytellä Annin päevän aekaan".

ja Tapaninpäivänä päivä on jo kukonaskelta pitempi.

Vierailija
5/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Talvipäivänseisaus on pohjoisella pallonpuoliskolla ajankohta, jolloin Aurinko on suoraan Kauriin kääntöpiirin yläpuolella.[1] Tämä tapahtuu vuoden lyhyimpänä päivänä. Silloin Auringon deklinaatio on minimissään ja aurinko on alimmillaan taivaalla etelässä ollessaan.[2] Pohjoisen napapiirin pohjoispuolella aurinko ei silloin nouse lainkaan.[3] Talvipäivänseisaus pohjoisella pallonpuoliskolla on aina 21. tai 22. joulukuuta.[4]"

Vierailija
6/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, vihdoin niitä kaivattuja lisätunteja vuorokauteen :)))

Vierailija
7/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täpinöissäni hehkuttanut tätä jo töissäkin työkavereille. En tykkää talvesta. Kevät, kesä ja syksy ovat lempivuodenaikojani, mutta talvea vihaan.

Parin viikon päästä alkaa lähtölaskenta kevättä kohti! Ai ettien että!

Vierailija
8/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättä kohti mennään!

Vierailija
9/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se päivä lyhenee vielä siihen saakka eli kaksi viikkoa.Sitten vielä siitä pari viikkoa niin ollaan samassa kuin nyt. Eli kuukauden kuluttua alkaa lyhetä tästä päivästä. 

Vierailija
10/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se päivä lyhenee vielä siihen saakka eli kaksi viikkoa.Sitten vielä siitä pari viikkoa niin ollaan samassa kuin nyt. Eli kuukauden kuluttua alkaa lyhetä tästä päivästä. 

Juuri paras kausi tyhjentää avaruuskaakaovarastoa vilttiin kääriytyyneenä :)

Vierailija
11/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pidentyminen on peruttu.

Säästösyistä. 

Vierailija
12/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä talvi ole vielä alkanutkaan. Kohtahan ne kovimmat pakkaset vasta tulee, mutta hyvä jos jaksatte näinkin pienistä asioista iloita

Vierailija
13/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi alkaa taittua vasta tammikuun lopussa, silloin on kylmintä keskiarvoisesti.

Vierailija
14/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vuorokaudessa on aina 24 tuntia

Vierailija
15/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää etsiä maapallolta todella pimeä kolkka ja muuttaa sinne, ettei vaan valoa tule liian aikaisin. Ja lämmintä saisi vähän olla. ;)

Vierailija
16/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuorokaudessa on aina 24 tuntia

No wau, ihanko oikeasti🙄 -sama

17/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä talvi on mennyt jotenkin nopeasti. 

Samaa voisin sanoa koko kuluneesta vuodesta. Ei edes tunnu siltä, että kohta olisi 2025. Elän vielä jossain päin vuotta 2022.

Vierailija
18/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, ei kiinnosta. En edes tiedä moneltako aurinko tällä hetkellä laskee. Onko se sitten 14:38 vai vaikkapa 15:52, ihan sama. Ei vaikuta minun elämään. Jo tulee elämä raskaaksi, jos tuollaista rupeaisi miettimään.

Vierailija
19/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh, ei kiinnosta. En edes tiedä moneltako aurinko tällä hetkellä laskee. Onko se sitten 14:38 vai vaikkapa 15:52, ihan sama. Ei vaikuta minun elämään. Jo tulee elämä raskaaksi, jos tuollaista rupeaisi miettimään.

Monelle tämä pimeys on raskasta. 

Vierailija
20/24 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin aurinkoinen ja leuto syksy, että ei tunnu vielä pahalta ollenkaan. Pari sumppupäivää menee hienosti jos tietää, että sitten näkee taas auringonkin.

Kyllä minulle on henkinen muutos tuo, kun päivä alkaa pidetä. Ei mitään väliä, että sillä menee kuukausi matalalennossa, sen ajan nyt seisoo vaikka päällään ja on kiva kun siinä jo kuitenkin huomaa, että hei viikko sitten oli tähän aikaan ihan pimeä ja nyt ei. Ja puulämmittäjänä ero on valtava, kun keväämmällä aurinko lämmittää kämppää. Kyllä sen vaikutuksen nytkin silti huomaa, kun kylmimmät huoneet ovat etelään päin.

Senkin olen todennut, että syyskosteilla tuulikeleillä kannattaa käyttää ilppiä mieluummin kuin imeä sitä kosteutta sisälle. Puiden haaskaamistahan se on. Pakkasilla sitten enemmän puita pesään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä