Mitä mieltä? Kaveri pyysi 1,70€ tekemästään välipalasta, kun olin kylässä.
Kävin ensimmäistä kertaa kaverillani kylässä. On tähän asti asunut vanhempiensa luona, vaikka ikää jo 28v. Sinkku, työssäkäyvä ihminen.
Olin alkuiltapäivästä käymässä, poikkesin tunnin varoitusajalla, kun olin lähistöllä ja kysyin, voisiko tulla käymään. Kaveri kysyi, haluaisinko leivän. No, kyseli mitä haluan päälle ja mitä leipää jne. Vaihtoehtoja löytyi sinkkutaloudeksi ihmeellisen paljon.
Sitten lähtiessä kaveri sanoi, että niin se välipalaleipä. Että laskeskeli, että siihen meni sellainen euro seitsemänkymmentä. Oli jotain jyväsämpylää, voita, goudaa, paprikaa, ohuen ohutta härkäleikkelettä, salaattia ja basilikaa.
Olin ensin vähän hoomoilasena, että siis öö aijaa. En osannut sanoa yhtään mitään ja kaivelin epäluuloisena lompakostani kolikoita. Oli vain kaksieuroinen. Kaveri otti sen ja kävi keittiöstä hakemassa 30 senttiä. Sanoin, että pidä loput, on sitten varastossa seuraavaa kertaa varten pientä pesämunaa.
Kaveri oli TODELLA OUTO. Outoa siis jo sekin, että on pyörinyt vanhempiensa nurkissa tähän asti, ei ole seurustellut vakavasti ikinä, tuskin oikeastaan ollenkaan, mutta on muuten ollut ihan tavallinen nainen. Opiskeli nopeasti ja valmistuttuaan sai töitä. Ja pari vuotta töitä tehtyään ja säästettyään osti pienen kaksion ja sinne nyt sitten muuttu.
Aika puun takaa tuli tämä rahastus.
Kommentit (47)
todella omituista käytöstä aikuiselta ihmiseltä, en ehkä hetkeen pitäis yhteyttä
että olisit saanut etukäteen kertoa että tämä tarjoaminen onkin maksullista.... En ole käytännössä ikinä tuollaiseen törmännyt ja tosi kummalliselta tuntuisi.
Ei minusta nuo muut kertomasi asiat ko. ihmisestä kovin oudolta kuulosta, lähinnä siltä että hän on ilmeisesti varsin pihi ihminen. Varmaan asunut vanhemmillaankin vain siksi että säästää niin rahaa. Ja siksi rahastaa tarjoamuksistaankin.
Ja luulen, että ottaisin etäisyyttä. Eksän veljellä oli aikoinan tuollainen kaveri, ja sen kanssa oli rasittavaa kun se vaikka söi vatsansa täyteen muiden ruokia, mutta vaati 20 senttistä, kun olin vienyt sen ostaman limupullon kauppaan. Rasittavaa ja todella outoa.
Tunnen myös tyypin, joka pyysi aina kaksi kuppia kuumaa vettä ja suostui maksamaan vain yhdestä teepussista kun olimme kaupungilla, sillä periaatteella, että säästetään...
Mutta tiedätpä seuraavalla kerralla, jos muuten on hyvä tyyppi..
Mullakin on kaveri, joka on hirveän kiva muuten, mutta meillä käydessään.. No, tietää, että olen köyhä, asiasta on keskusteltu useasti ja ihan tarkkaan ja kuitenkin yrittää esim. saada minulta kalliita tavaroita lahjaksi ja ratsaa ruokakaapit ja pyytää parhaat herkut syödäkseen.. vähän outo fiilis siinäkin, että pitää piilotella ruokaa, ennen kuin kaveri tulee kylään. Ja kaveri siis käy töissä, mä olen lasten kanssa kotona ja yh.
Ikinä en ole tuollaisesra kuullut. Älä vaan mene iltaa viettämään, voi tulla kalliiksi! Mahtaisko kaveri kysyä hintaa jja maksaa, jos hänelle veisi tuliaisen?
Olisit työntäny sormet kurkkusi ja yrjönnyt leivän ja sanonut että ole hyvä, saat takaisin!
Aika uskomaton tapaus.
Olen mäkin aika köyhä mutten koskaan alkaisi periä maksua tarjottavista.
Tuossa tapauksessa voisin tehdä kaverille samoin....ihan vain vittuillakseni.
Olipahan yllätys, ihan syytäkin loukkaantua. Ei ole oikein kaverillasi sosiaaliset taidot vielä hallussa.
Nytpä tiedät miten tämän tyypin kanssa toimitaan. Ensi kerralla omat eväät mukaan. Tosin saattaa laskuttaa mikron/lautasen/vessan/hengarin tms. käytöstä... ;-).
Onko hän muuten käynyt koskaan sinun luonasi kylässä? Tarjosiko rahaa syömisistään?
Toisaalta, mullakin oli yks kaveri (mies!), joka oli tosi tarkka siitä, että vieraat käyttävät hänen luonaan korkeintaan 2 arkkia wc-paperia per wc-käynti. Ja nekin vähän pitkin hampain... tyyliin, "no, jos sun on ihan pakko, niin 2 arkkia sit vaan."
Kieltämättä aika tuore.
Mietinkin, mitä tänään.
Mutta minä en kyllä ottaisi etäisyyttä tuollaisen asian takia, jos kaveri muuten on mukava. Jotakin voisi kuittailla ja huumoria heittää, mutta tuo on sellaisia pieniä "vikoja", jotka voi antaa kaverissa anteeksi. Kaikenlaisesta syystä sitä neuvotaankin ottamaan etäisyyttä...
Ehkä en jatkossa söisi mitään tuollaisen kaverin luona tai veisin kylässä käydessäni silloin tällöin tuliaisia. Sitten voisin todeta, että eikö tämä leipä ole kuitattu sillä että toin kahvipaketin.
yksi parhaimmista ystävistäni on kuitenkin.
En vain ole koskaan ollut hänellä kylässä, koska aiemmin olen kyläillyt (omasta mielestäni) hänen vanhempiensa luona, vaikka he eivät ole olleet kotonakaan.
Jaa-a. Olin kyllä todella yllättynyt, en millään tavalla loukkaantunut.
Kaveri on kyllä ollut meillä syömässä sata kertaa, käynyt saunassa, tullut mökille, ihan normaalia mielestäni. Kuinkahan rikas olisinkaan, jos olisin kerännyt rahoja näistä kaikilta kavereiltani?
ap
tosi erikoista. sano seuraavaksi, että tilaa mitään etkä sponsoroi harmaata taloutta
vedoten siihen että hinnat pitää käydä esiin ennen tilausta
yksi parhaimmista ystävistäni on kuitenkin.
En vain ole koskaan ollut hänellä kylässä, koska aiemmin olen kyläillyt (omasta mielestäni) hänen vanhempiensa luona, vaikka he eivät ole olleet kotonakaan.
Jaa-a. Olin kyllä todella yllättynyt, en millään tavalla loukkaantunut.
Kaveri on kyllä ollut meillä syömässä sata kertaa, käynyt saunassa, tullut mökille, ihan normaalia mielestäni. Kuinkahan rikas olisinkaan, jos olisin kerännyt rahoja näistä kaikilta kavereiltani?
ap
Paina mieleesi, mitä kaverisi syö sinun luona ollessaan. Sitten seuraavan kerran kun menet hänen luokseen ja hän ehdottaa maksua ruuasta, alat luetella, mitä kaikkea hän sinun luona käydessään söi ja sano, että eiköhän maksu ole niillä kuitattu.
Ehkä hän jossakin vaiheessa tajuaisi, miten hölmösti käyttäytyy.
vierailut viimeisen kymmenen vuoden ajalta juomineen saunoineen, 5000 €
yksi parhaimmista ystävistäni on kuitenkin. En vain ole koskaan ollut hänellä kylässä, koska aiemmin olen kyläillyt (omasta mielestäni) hänen vanhempiensa luona, vaikka he eivät ole olleet kotonakaan. Jaa-a. Olin kyllä todella yllättynyt, en millään tavalla loukkaantunut. Kaveri on kyllä ollut meillä syömässä sata kertaa, käynyt saunassa, tullut mökille, ihan normaalia mielestäni. Kuinkahan rikas olisinkaan, jos olisin kerännyt rahoja näistä kaikilta kavereiltani? ap
ja tuumannu vaan, että siinä sulle jos on tiukkaa.
vaikuttaa tarkan markan tytöltä tämä ystäväsi. Halpahan tuo leipä oli kahvilahintoihin verrattuna, kuitenkin oli härkää ja goudaakin välissä.
Voi hyvänen aika, päivän naurut soit ap minulle. Et varmaan kovin usein jatkossa tuolla vieraile?
Ai niin mut kun jätit sen 30 senttiä, saat varmaan mehulasillisen joskus jos janottaa.