Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä? Kaveri pyysi 1,70€ tekemästään välipalasta, kun olin kylässä.

Vierailija
17.10.2012 |

Kävin ensimmäistä kertaa kaverillani kylässä. On tähän asti asunut vanhempiensa luona, vaikka ikää jo 28v. Sinkku, työssäkäyvä ihminen.

Olin alkuiltapäivästä käymässä, poikkesin tunnin varoitusajalla, kun olin lähistöllä ja kysyin, voisiko tulla käymään. Kaveri kysyi, haluaisinko leivän. No, kyseli mitä haluan päälle ja mitä leipää jne. Vaihtoehtoja löytyi sinkkutaloudeksi ihmeellisen paljon.

Sitten lähtiessä kaveri sanoi, että niin se välipalaleipä. Että laskeskeli, että siihen meni sellainen euro seitsemänkymmentä. Oli jotain jyväsämpylää, voita, goudaa, paprikaa, ohuen ohutta härkäleikkelettä, salaattia ja basilikaa.

Olin ensin vähän hoomoilasena, että siis öö aijaa. En osannut sanoa yhtään mitään ja kaivelin epäluuloisena lompakostani kolikoita. Oli vain kaksieuroinen. Kaveri otti sen ja kävi keittiöstä hakemassa 30 senttiä. Sanoin, että pidä loput, on sitten varastossa seuraavaa kertaa varten pientä pesämunaa.

Kaveri oli TODELLA OUTO. Outoa siis jo sekin, että on pyörinyt vanhempiensa nurkissa tähän asti, ei ole seurustellut vakavasti ikinä, tuskin oikeastaan ollenkaan, mutta on muuten ollut ihan tavallinen nainen. Opiskeli nopeasti ja valmistuttuaan sai töitä. Ja pari vuotta töitä tehtyään ja säästettyään osti pienen kaksion ja sinne nyt sitten muuttu.

Aika puun takaa tuli tämä rahastus.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on trolli siltä kirjoittajalta, joka aloittaa aina Aatamista ja Eevasta. On sentään jättänyt jännittävistä juonenkäänteistä pois No, -aloituksen.

Eikun hetkinen, onhan se tuolla yhä.

Innoitus tuli varmaan tuosta keskusteluaiheesta "Outoa siis jo sekin, että on pyörinyt vanhempiensa nurkissa tähän asti, ei ole seurustellut vakavasti ikinä, tuskin oikeastaan ollenkaan"

Onko tämä ap sellaine paljon puhuttu mytomaanikko vai itseään huippuälykkäänä pitävä provoilija??

Vierailija
22/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverisi suomalainen? Nimittäin ainakin Sveitsissä tuo on kokemuksieni mukaan ollut yleistä, että vieraat jättävät isännille kahvittelusta maksun. Tuntui aluksi itsestäni todella kummalliselta ja kylmältä meiningiltä, mutta maassa maan tavalla ja kaikkeen tottuu. Tapakulttuuria tuokin, ja tavallaan myös toisen näkemän vaivan huomioimista ja arvostamista, jos niin haluaa ajatella.

Myös noin pitkä lapsuudenkodissa viihtyminen viittaisi johonkin muuhun kulttuuriin kuin suomalaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottiko kahvirahankin?

Vierailija
24/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottiko kahvirahankin?

trolli ei ota elääkseen.

Vierailija
25/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et olis totta, mutta itse olisin sanonu ettei ole rahaa. Useimmiten mulla ei olekaan, kun käytän pankkikorttia. Olisin kutsunut iltateelle vastavuoroisesti. Kysyisin, että onko häneltä itseltään useinkin pyydetty ruokarahaa kylässä käydessä?Kannattaisi ajatella niin, että reppanalle pitää opettaa sosiaalisia taitoja, ettei tee samoja hirheitä muiden kanssa. Teit hänelle karhunpalveluksen suostuessasi maksuun.

Vierailija
26/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ensimmäistä kertaa kaverillani kylässä. On tähän asti asunut vanhempiensa luona, vaikka ikää jo 28v. Sinkku, työssäkäyvä ihminen.

Olin alkuiltapäivästä käymässä, poikkesin tunnin varoitusajalla, kun olin lähistöllä ja kysyin, voisiko tulla käymään. Kaveri kysyi, haluaisinko leivän. No, kyseli mitä haluan päälle ja mitä leipää jne. Vaihtoehtoja löytyi sinkkutaloudeksi ihmeellisen paljon.

Sitten lähtiessä kaveri sanoi, että niin se välipalaleipä. Että laskeskeli, että siihen meni sellainen euro seitsemänkymmentä. Oli jotain jyväsämpylää, voita, goudaa, paprikaa, ohuen ohutta härkäleikkelettä, salaattia ja basilikaa.

Olin ensin vähän hoomoilasena, että siis öö aijaa. En osannut sanoa yhtään mitään ja kaivelin epäluuloisena lompakostani kolikoita. Oli vain kaksieuroinen. Kaveri otti sen ja kävi keittiöstä hakemassa 30 senttiä. Sanoin, että pidä loput, on sitten varastossa seuraavaa kertaa varten pientä pesämunaa.

Kaveri oli TODELLA OUTO. Outoa siis jo sekin, että on pyörinyt vanhempiensa nurkissa tähän asti, ei ole seurustellut vakavasti ikinä, tuskin oikeastaan ollenkaan, mutta on muuten ollut ihan tavallinen nainen. Opiskeli nopeasti ja valmistuttuaan sai töitä. Ja pari vuotta töitä tehtyään ja säästettyään osti pienen kaksion ja sinne nyt sitten muuttu.

Aika puun takaa tuli tämä rahastus.

Ilmoita verottajalle,ai niin ja muista kysyä,jos vielä meet kyläilemään,että onko hygienia passi voimassa,kun ottaa maksun leivästä

Vierailija
27/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit järkkäsivät yhdessä bileet ja ostivat sinne tarjottavat puoliksi. Bileet pidettiin toisen kotona ja kaikki ylijäämät jäi tietysti sinne. Sitten kun laskuja jaettiin, tää toinen oli sanonut, ettei maksa siitä osuudesta, jonka toinen sai itselleen. No tää toinen oli sitten pokkana kaivellut homeiset patongit roskiksesta ja sanonut, että hänpä sitten palauttaa nämä. :D

Vierailija
28/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa maailman opettaa ääliötä. Miten voi olla niin idiotti että itse syö ja saunoo ilmaiseksi kylässä mutta sitten kuvittelee että voi rahasta vieraat

Et olis totta, mutta itse olisin sanonu ettei ole rahaa. Useimmiten mulla ei olekaan, kun käytän pankkikorttia. Olisin kutsunut iltateelle vastavuoroisesti. Kysyisin, että onko häneltä itseltään useinkin pyydetty ruokarahaa kylässä käydessä?Kannattaisi ajatella niin, että reppanalle pitää opettaa sosiaalisia taitoja, ettei tee samoja hirheitä muiden kanssa. Teit hänelle karhunpalveluksen suostuessasi maksuun.

Vierailija
29/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallista kyllä, mutta ei ainutlaatuista.

Tiedän tapauksen, jossa parisuhteessa elävät henkilöt maksoivat toisilleen aamupaloista mitä toinen oli ostanut...

En tiedä oliko heillä sitten jonkin sortin menu ja hinnasto minkä mukaan rahastivat toisiaan vuoroin, mutta tosiaan maksoivat toisilleen sen mukaan kuinka paljon kukin söi leipäpussista.

Vierailija
30/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano sille, että pistää hinnaston näkyville keittiön seinälle. Kuluttajavirasto edellyttää, että myynnissä olevien tuotteiden ja palveluiden hinnat tulee olla selkeästi nähtävillä.

Vierailija
31/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi erikoista. sano seuraavaksi, että tilaa mitään etkä sponsoroi harmaata taloutta

Vierailija
32/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran monipuoliselta leipä kuulosti, että tuo kustantaa raaka-aineet jos sitäkään.

Vierailija
33/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi erikoista. sano seuraavaksi, että tilaa mitään etkä sponsoroi harmaata taloutta

Vierailija
34/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon todeksi koska tiedän että yksi kaverini voisi tehdä juuri noin :D sinänsä huvittaa koska hän ja miehensä molemmat työssäkäyviä ja itse opiskelijana en koskaan pyytäisi rahaa jostain mitä tarjoan hänelle tai muille vierailleni.

Vierailija
35/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni yks kaveri tykkää käydä kovinkin usein, ja kas kummaa ruoka aikaankin vielä. Lappaa mahan täyteen ja harvoin edes kiitosta heruu. Itse käyn hänen luonaan n.5 kertaa vuodessa ja hän tarjoaa yleensä pelkän kahvin. Joskus voi olla jotain ulkolaisia halpiskeksejä, ja paketti katoaa kyllä nopeasti takaisin kaappiin. Olen muutaman kerran syönyt sielä, ja yhdestäkin kerrasta voin sanoa sen verran, että hernekeitto Oli laimennettua. Meinasin ottaa toisen halvan leivän, että saisin liemen paremmin alas, niin kaveri laitti käden eteen ja sanoi "eikähän jo riitä". Itse hän puhuu itsestään hyvin vieraanvaraisena...

Vierailija
36/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut että "tulen huomenna puoli seitsemältä, varaa sama pöytä".

Vierailija
37/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani ex toimisi noin. Todellinen visukinttu, Roope-Ankan sukulaissielu.

Nololta kuulostaa. Ajattelepa sitä jos sinulla ei olisikaan ollut rahaa mukana.

Minä en olisi kyllä maksanut. Olisin todennut että todennäköisesti tarjoomukset ovat vastavuoroisia ja ei ole maan tapa vieraita rahastaa. Ette olleet sopineet asiasta etukäteen. Nyyttärit ymmärrän.

Vierailija
38/47 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi hän on ollut meillä vuosien aikana ainakin 100 krt yötä, aina, ihan ihan aina tulee 2 kättä heiluttaen.

Kerran menin hänelle yöksi ja hänpä sitten sanoi kun lähdin kulut ovat 20 euroa.

Ilmoitin seuraavalla kerralla kun oli tulossa meille että hän on velkaa mulle aina monta 20 eurosta vuosien varrelta että voi etsiä uuden majapaikan.

Vierailija
39/47 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yksi vähän samantyyppinen ystävä, ei sentään kyllä noin paha.... Hän kerran pyysi meidän yhteisen kaverin tulemaan piirakka-kahville, mutta kun tää kaveri oli tulossa niin tuli puhelua "tuotko sitä tätä ja tuota sitä piirasta varten", nooh, eipä ollut yllätys ettei missään vaiheessa edes ehdottanut että olisi nämä ainekset maksanut.

Ei sillä, tämä meidän ystävä ei niin paljon välitä, mutta olisi ehkä ollut kohteliasta EDES TARJOTA sitä rahaa.

oli muuten kerran töissä ruokatauolla ehdottanut työkaverilleen, että tilaavat pizzat pizza.onlinestä, joo noh, tää samainen kaveri oli sitten nettipankkitunnuksillaan maksanut pizzat, eikä tämä työkaveriKAAN ollut edes tarjoutunut maksamaan. Mun mielestä olisi kohteliasta edes sanoa, että voisi maksaa....

Kun kyse ei ole siitä, etteikö voisi tarjota, mutta mun mielestä kyllä pitäisi edes ehdottaa itse et voisi maksaa :/

Ei mulla tulis pieneen mieleenkään olla niin epäkohtelias et ite TARJOAISIN leipää, ja sitten vielä rahastaa siitä.

Kyllä meillä kun ystäviä käy, niin ne saattaa kysyä "Saisko leipää syödä", ja mä yleensä sanon, eeei, on siellä ihan ruokaakin, senkus otat :)

Enkä nyt per, mitään maksuja pyydä. Tee toisille niinkuin toivoisit itsellesi tekevän ;)

Vierailija
40/47 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan pyytäminen oli outoa, mutta vielä oudompaa oli se, että voileipä jossa on juustoa ja lihaa ja vaikka mitä oli sinulle vain välipala. Minulle se olisi ollut täysi lounas tai illallinen. Taidat syödä liikaa ja olla aika pullero, ap!