Saankö lähteä käymään ruokakaupassa vaikka olen sairauslomalla?
Kommentit (23)
Riippuu myös syystä. Jos työyhteisösi usko, että olet sairaalassa makaamassa niin ei ehkä paras mahdollinen idea. Mutta käynti lähikaupassa on mun mielestä ok flunssassa. Shoppailu hulluilla päivillä ei. Uupumuslomalla sekin sallittua.
sairauslomalla saa tehdä kaikkea, mikä ei hidasta toipumista. Välttämättömät asiat tietenkin pitää hoitaa, vaikka ne hidstaisivatkin.
Oscar.
Jos olet oksennustaudissa, niin et saa lähteä kauppaan. Jos taas olet pois töistä katkenneen käden takia niin saat. Jos sulla on influenssa niin et saa. Jos sulla on masennus niin saat.
Mulla revähti kummatkin reidet ja istuminen oli tuskaa. Sain viikon sairasloman ja kyllä hävetti kun vein lapset museoon ja törmäsin siellä kesälomalla olevaan pomoon.
En silti voinut istua 5 minuuttia pitempään tai jalat alkoivat särkeä merkittävästi.
Riippuu myös syystä. Jos työyhteisösi usko, että olet sairaalassa makaamassa niin ei ehkä paras mahdollinen idea. Mutta käynti lähikaupassa on mun mielestä ok flunssassa. Shoppailu hulluilla päivillä ei. Uupumuslomalla sekin sallittua.
Voi siellä hulluilla päivilläkin käydä jos jaksaa. Ei se ketään kiinnosta, ellei sitten kyseessä ole joku krooninen lintsari joka on jatkuvasti pois ja on syytä epäillä että TAAS on muuten vaan omalla lomalla. Jos taas on tavallinen tunnollinen työntekijä jolla ei ole paljoa poissaoloja, ei kukaan ala kyseenalaistaa ihmisen ilmoittamaa sairautta vaikka tämä olisi jossain kaupungilla pyörinytkin. Ja sairauksissa joissa työkyvyttömyydestä lääkärin todistus vielä selkeämpi: lääkärin toteamaa sairautta ei tosiaan jotkut hulluilla päivllä käymiset kumoa.
Myöskään sairasloman syytä ei tarvitse kertoa työpaikalla joten ei ne muut sitäkään pysty arvioimaan että onko nyt tässä tapauksessa shoppailu sallittua vai ei. Itse en ole koskaan kertonut lomieni syitä.
Jos olet oksennustaudissa, niin et saa lähteä kauppaan. Jos taas olet pois töistä katkenneen käden takia niin saat. Jos sulla on influenssa niin et saa. Jos sulla on masennus niin saat.
kyllä näin, että syy vaikuttaa.
Mutta oksutaudissa ja influenssassa SAA mennä kauppaan. Kaikilla kun ei ole ketään, joka voisi käydä puolesta, eikä joka paikassa kaupat toimita kotiin.
Ikäväähän se on tartuntariskin kannalta, mutta minkäs teet.
Mulla revähti kummatkin reidet ja istuminen oli tuskaa. Sain viikon sairasloman ja kyllä hävetti kun vein lapset museoon ja törmäsin siellä kesälomalla olevaan pomoon.
En silti voinut istua 5 minuuttia pitempään tai jalat alkoivat särkeä merkittävästi.
Viikon poissaoloa varten sinulla oli varmasti lääkäriltä todistus. Ei sitä todellakaan tarvitse hävetä, että lääkäri asiantuntijana on todennut sut viikoksi työkyvyttömäksi omaan työhösi ja sitä noudatat. Ihmeellisiä suomalaiset, kun meinaa että heti jos vaan sängystä ylös pääsee niin pitäisi olla töissä, tai hävetä kotonaoloaan!
En ole enää kuumeessa mutta yskittää. Jaksan tehdä kotihommia ja meinasin lähteä nyt kauppaan, saa lapsikin vähän ohjelmaa. Pystyn varmaan olemaan yskimättä kaupassa.
ap
Myöskään sairasloman syytä ei tarvitse kertoa työpaikalla joten ei ne muut sitäkään pysty arvioimaan että onko nyt tässä tapauksessa shoppailu sallittua vai ei. Itse en ole koskaan kertonut lomieni syitä.
kyllä se siinä lääkärintodistuksessa lukee. Koodilla tosin, mutta ainakin kaikki tuttavapiirissäni tietävät, mitä mikäkin koodi tarkoittaa.
F-koodit ovat mielenterveyssyitä, Z uupumus. Siitä ei alallani tule palkkaa.
Viikon poissaoloa varten sinulla oli varmasti lääkäriltä todistus. Ei sitä todellakaan tarvitse hävetä, että lääkäri asiantuntijana on todennut sut viikoksi työkyvyttömäksi omaan työhösi ja sitä noudatat. Ihmeellisiä suomalaiset, kun meinaa että heti jos vaan sängystä ylös pääsee niin pitäisi olla töissä, tai hävetä kotonaoloaan!
todellakin ahdistaa olla pois töistä.
kyllä se siinä lääkärintodistuksessa lukee. Koodilla tosin, mutta ainakin kaikki tuttavapiirissäni tietävät, mitä mikäkin koodi tarkoittaa. F-koodit ovat mielenterveyssyitä, Z uupumus. Siitä ei alallani tule palkkaa.
sait tosta sairauslomaa???
Mulle kävi samantapainen juttu, sain särkylääkkeitä, fysioterapiaa ja TYYNYN takamuksen alle... Kivut jatkuivat useamman kuukauden, kotona sitten istuin kylmän kauratyynyn päällä. Paranemisessa oli ratkaisevana tekijänä se, että lopulta tuli loma, silloin en istunut kuin ihan pakolliset. Nyt puolen vuoden päästä olen kunnossa.
Pidettiin työterveydessä ihan naurettavana kun sanoin, että en pysty istumaan.
En olisi edes halunnut saikkua, pelkät antibiootit olis riittäneet kun kuumekin lähti niiden myötä. Mutta lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että 3 päivää kotona tai tartutan kaikki muut. Ja en tunne itseäni yhtään kipeäksi...
Kävin itsekin kaupungilla joka päivä kuuden viikon sairauslomani aikana shoppailemassa. Päällepäin näkyvää sairautta minulla ei toki kolmen päivän jälkeen enää ollut, mutta töihin en pystynyt.
Joko käyt kaupassa ja saat potkut työnantajan huijaamisesta tai sitten kuolet nälkään.
Vaan ihan aikuisten oikeesti.
Ei sairasloma ole mikään kotiaresti :)
sairauslomalla saa tehdä kaikkea, mikä ei hidasta toipumista.
Ei sitä ole missään kielletty.
mutta varo esim käymästä kaljalla pubissa koska jos pomo näkee sinut niin tulee kyllä käsky takaisin töihin tai vähennetään palkasta!
saat myös käydä vaikka baaarissa, yökerhossa, juoksulenkillä tai ihan missä vaan. Ihan oman sairautesi laadun ja jaksamisesi mukaan.
Mä aina vähän ihmettelen näitä kysymyksiä että mitä näissä on takana, että meinaavatko ihmiset että jotta on oikeus olla sairaslomalla pitää olla niin sairas ettei pysty sängystä nousemaan edes lähikauppakäynnin ajaksi? Vaikka todellakin kyvytön täyteen työpäivään omassa työssään voi olla jo paljon vähemmästäkin. Ja sairauksiakin on erilaisia, esim. itse olin masennuksen takia lomalla ja lääkäri oikein suositteli että niin paljon kun vain jaksan pitää liikkua, tavata ihmisiä, käydä ulkona.