Huonot välit kälyyn.
Pakko päästä purkautumaan. Miten joku ihminen voi aiheuttaa näin kovat ahdistus/ärsytyskohtauksen? Kyseessä on siis mieheni veljen vaimo, jota en voi yksinkertaisesti sietää ja tuntuu että samaan mieltä on toinen käly sekä anoppi.
Emme joudu olemaan kovin usein tekemisissä, mutta pelkästään kun tämä käly kirjoittaa minulle facebookissa niin karvani nousevat pystyyn. Kaikki on aina ihanaa ja mahtavaa ja todella upeaa. Hienoa jos on positiivinen elämänasenne ei siinä, mutta kun kälyni puolelta asia menee jo teennäiseksi.
Nainen lähestyy 40, mutta käytös on kuin teinillä. Suuttuu jos häviää vaikka tenniksessä, humalassa käyttäytyy kuin pikkutyttö, ja kaikki on ihkuu.
Miten toimia huonoissa väleissä? Monesti olen miettinyt sanoisinko asiasta, mutta miten voin sanoa kälylle, että anteeksi vain, mutta olet mielestäni hyvin ärsyttävä.. Mitään oikeaa riitaa meillä ei koskaan ole ollut, koska aina nielen ärsytykseni, mutta minulle ottaa todella koville tapaamiset, kun jo etukäteen ahdistaa ja joudun tsemppaamaan itseni, että en oikeasti räjähdä. Tämä käly on ainut ihminen ketä kohtaan tunnen noin suurta "inhoa".
Olemme ihmisinä aivan erilaisia ja kiinnostuksen kohteet aivan erilaiset. Käly kuitenkin aina kaikille kertoo kuinka ollaan tyyliin "bestiksiiiiiii" ja ollaan niin samanlaisia ja tämä suorastaan ällöttää minua.
Huoh, haluaisin asiaan omalta kohdaltani jonkun ratkaisun, kun hän kuitenkin tulee pysymään elämässämme, mutta haluaisin tämän ahdistuksen häntä kohtaan pois, mutta miten?
Kommentit (14)
Kälykset yleensä inhoavat toisiaan. Niin minäkin omaani. Emme tule lainkaan toimeen. En tajua, miksi hän pyysi minut fb-kaverikseen?! Oli pakko hyväksyä, ettei aiheuta suurta riitaa.
Ei sinun tarvitse pystyä sanomaan hänelle, että hän on ärsyttävä! :D Mitä hyötyä siitä olisi? Pitäkää etäisyyttä ja laiha sopu, ei ole parempaa ratkaisua. Kaikki eivät vain tule toimeen keskenään, mutta sukulaisiaan on pakko jossain määrin sietää.
Minun kälyni on yksi parhaista ystävistäni ja on vaan sivuseikka että olemme samaa sukua =)
joka sua ärsyttää. Ja jo on helpompaa jatkossa olla tekemisissä se minimi, mikä on pakko.
Jos sulla on elämässä vain yksi ihminen, josta et pidä, niin Unohda se.
Oikeastaan sun kannattaisi, miettiä miksi se käly ärsyttää. Taustalla on jotain syvempää jota et täällä paljasta. Oletko kateellinen jostakin vai oletko salaa ihastunut miehesi veljeen? Älä heti ala puolustuskannalle, normaaleja tunteita nuokin ovat.
Mitä taas saavuttaisit sillä, että sanoisit suoraa tälle kälylle että tämä on ärsyttävä? Tuskin mitään hyvää siitaa vain ja mahdollisesti mehevän riidan miehesi kanssa tai miehesi ja tämän veljen välillä, jos veli on kuitenkin miehellesi tärkeä. Pahoittaisit myös kälun mielen ja miksi. Siksi että omassa päässäsi ajattelet ikäviä tästä kälystä.
Yritäpä olla siellä nyt aikuinen ja tulla jotenkin toimeen. Ei kaikista tarvitse pitää, mutta toimeen voi yrittää tulla.
Oikeastaan sun kannattaisi, miettiä miksi se käly ärsyttää. Taustalla on jotain syvempää jota et täällä paljasta. Oletko kateellinen jostakin
todennäköinen syy. Meillä on niin, että miehen äiti aina hehkuttaa kälyäni, kuinka on niin kaunis ja nuori ja kiva ja koulutettu ja vaikka mitä. Minusta ei sano mitään positiivista koskaan (jollei sitten kälylle, sitähän en tiedä, saattaa lietsoa tällaista eripuraa). Olen aika hyvän näiköinen itsekin, vain kaksi vuotta vanhempi, en siis mikään ikäloppu luuska, minäkin olen koulutettu (itse asiassa korkeammin) ja ihan suht ok tyyppi vaikka ehkä vähän hankalampi..
Näillä perustein käly otti mua tosi paljon päähän. Lisäksi tavattiin aina jotenkin jännittyneissä perhetilanteissa, missä ainakin mulla oli pinna kireällä ja olin varautunut ja valmiiksi negatiivisesti suhtautuva.
Sitten kuitenkin tutustuttiin ja hän on kiva tyyppi, vaikka ei mikään bestikseni. Että kälyssä ei missään vaiheessa ollut mitään vikaa.
Selkeästi kälysi ei ole paha ihminen, vaan ainakin yrittää olla positiivinen ja ystävällinen (?) Jos joku on tarkoituksella inhottava, loukkaava tms. ärsyyntymeninen ja inho on ymmärrettävää. Mutta miksi ärsyyntyä positiivisuudesta.. Ehkä se on asia mikä ärsyttää sinua jollain muotoa itsessäsi?
Vähennät kontaktit minimiin ja niinä kertoina kun joudut tapaamaan kälyäsi yrität vain sietää sen pienen hetken.
En sanoisi, että olette varsinaisesti "huonoissa väleissä", koska teillä ei ole selkeää riitaa. Kälysi on vain erilainen ihminen kuin sinä ja se on varmaan melko yleinen syy siihen, että toinen ihminen ärsyttää.
Sukulaisten kohdalla ärsytys vain kasvaa helpommin isommaksi, koska heitä on pakko tavata. Jos ärsytyksen kohde on joku muu tuttavuus niin silloinhan ei tarvitse pitää mitään yhteyksiä ja sillä siitä selviää.
mutta syynä ei tosiaankaan ole kateus tms. En ikinä vaihtaisi elämääni miltään osin hänen elämäänsä! Niin että ei tuo teidän joka välissä heiluttelema kateuskortti aina päde!
omista huolistaan, omista saavutuksistaan, omasta ahkeruudestaan, omista lapsistaan. Käyn joskus kommentoimassa jotakin mukavaa hänene saavutuksistaan esim. FB:ssa, mutta hän ei ole tainnut koskaan poiketa minä-minä -linjastaan vastavuoroisesti, ei vuosikausiin. Olkoon ympyröissään, en tuppaudu yhtään lähemmäksi.
ikuista valitusta. Sitten totesin, että parempi on pysyä omissa piireissään.
olen monesti miettinyt että miten hänen puolisonsa suku jaksaa häntä tai oikeastaan jaksaako, koska hän aina valittaa miten huono asenne heillä on häntä kohtaan.
Tämä ihminen on AINA NIIIIN YLTIÖpositiivinen. Kaikki on NIIIN HIENOO ja ihkuu ja vau ja sitä ja tätä.
Hän loukkaantuu ihan hirveän verisesti hyvin vähästä ja hänen kanssaan pitäisi olla koko ajan tekemisissä. Joka päivä hänen lapsillaan pitää olla koulun jälkeen kavereita ja kyselee muiden muksuja heille leikkimään. Muiden harrastukset, läksyt ym. lasten "velvollisuudet" ei saisi olla esteenä.
On tosi raskasta olla tekemisissä ihmisen kanssa joka vetää överiksi ja jos et itse oikein seuraa koko juttua, niin sitten ollaan hyvin loukkaantuneita ja hän kyllä sitten levittää tätä loukkaantuneen osapuolen versiota pitkin kyliä, väittäen muiden tekevän sitä hänelle.
Ooh...tosi raskas ihminen.
mutta syynä ei tosiaankaan ole kateus tms. En ikinä vaihtaisi elämääni miltään osin hänen elämäänsä! Niin että ei tuo teidän joka välissä heiluttelema kateuskortti aina päde!
vaihtaisi, pidän paljon enemmän omastani, kuin siitä miltä hänen vaikuttaa. Mutta eipä se "kateus" ollutkaan niin suoraviivaista. Minua ärsytti se, että häntä pidetään/pidettiin parempana kuin minua, ilman mitään tolkullista syytä. Eli koin, että minä en tullut oikein nähdyksi.
Itselleen voi olla rehellinen. Joku syy siihen on, että et pidä hänestä. Eikä se syy ole se, että hän on "tyhmä", "inhottava", "tylsä" tms.
-7
Oikeastaan sun kannattaisi, miettiä miksi se käly ärsyttää. Taustalla on jotain syvempää jota et täällä paljasta. Oletko kateellinen jostakin vai oletko salaa ihastunut miehesi veljeen? Älä heti ala puolustuskannalle, normaaleja tunteita nuokin ovat.
Mitä taas saavuttaisit sillä, että sanoisit suoraa tälle kälylle että tämä on ärsyttävä? Tuskin mitään hyvää siitaa vain ja mahdollisesti mehevän riidan miehesi kanssa tai miehesi ja tämän veljen välillä, jos veli on kuitenkin miehellesi tärkeä. Pahoittaisit myös kälun mielen ja miksi. Siksi että omassa päässäsi ajattelet ikäviä tästä kälystä.
Yritäpä olla siellä nyt aikuinen ja tulla jotenkin toimeen. Ei kaikista tarvitse pitää, mutta toimeen voi yrittää tulla.
Olen miettinyt tuota kateutta ja rehellisesti voin sanoa, että kyse ei ole siitä. En vain tule tämän naisen kanssa toimeen, vaikka kuinka yritän. Ja olen oikein onnellinen kyllä oman mieheni kanssa :) Ja niinkuin kirjoitinkin, että minusta ei todellakaan huomaa, etten hänestä pidä, koska en ole halunnut asiasta tehdä numeroa, kun varsinaista syytä tähän "inhoon" ei ole. Ja siksi nyt pohdinkin, että varmaan vain paras niellä kiukkuni ja pitää itselläni tämä asia..
Miksi sinun täytyisi olla jonkun miehen sukulaisen kanssa tekemisissä? Tai siis varmaankin pari kohteliaisuuskäyntiä vuodessa on hyvä tehdä, mutta ei kai sen enempää. Hän on erilainen kuin sinä, eikä varmaan muu auta kuin oman asenteen muuttaminen.