Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita EI ärsytä eikä masenna pimeä ja sateinen keli???

Vierailija
17.10.2012 |

Ihan sama avaako lehden, netin vai radion, joka paikasta toitotetaan kuinka masentavaa ja kamalaa kun koko ajan sataa vettä ja on pimeää...ja mua kun ei haittaa yhtään tippaa! Tänäkin aamuna jäin oikein miettimään et onks muka joka päivä satanut (asun pk-seudulla)!Mua ei siis haitata yhtään, mutta oon sisäduunissa, lapsi on jo sen ikäinen et ei tarvii nököttää hiekkalaatikolla ja näillä keleillä en edes harkitse ulkoliikuntaa, ehkä siksi :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama avaako lehden, netin vai radion, joka paikasta toitotetaan kuinka masentavaa ja kamalaa kun koko ajan sataa vettä ja on pimeää...ja mua kun ei haittaa yhtään tippaa! Tänäkin aamuna jäin oikein miettimään et onks muka joka päivä satanut (asun pk-seudulla)!Mua ei siis haitata yhtään, mutta oon sisäduunissa, lapsi on jo sen ikäinen et ei tarvii nököttää hiekkalaatikolla ja näillä keleillä en edes harkitse ulkoliikuntaa, ehkä siksi :)

sadetta 6-7kk vuodessa... minä en kestä. Mua ahdistaa jo lokakuun alussa ja ensimmäisen kerran tunnen taas eläväni maaliskuun valossa.... eli lähes 6kk menee ihan sumussa, kunhan sinnittelee. Toki vielä huhti-toukokuukin on sillä hilkulla, lämpimät ja aurinkoiset päivät on ok, ne pimeät kuraiset ja sateiset ei!

En saa oikein mitään aikaiseksi, lysähdän vain tv:n eteen töiden jälkeen (no ruoka on tehtävä ja talo siivottava) - on hirveän vaikea aloittaa mitään. Mieluiten vain olisin yksin ja lukisin takkatulen ääressä mutta perheellisenä ei ole mahdollisuutta siihen.

Syön vitamiinirikasta ruokaa (mielummin kuin purkista) ja harrastan liikuntaa joten nekin on huomioitu muttei auta!

Vierailija
22/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten kukaan harrasta esim. juoksua...? Hiukan ottaa päähän kun joka lenkillä sataa ja on tosi vaikeaa saada itsensä väännettyä sinne.

Sade, jos ei nyt ihan vaakasuoraan ja kaatamalla sada, on vain plussaa lenkillä, viilentää mukavasti ja ihmisiä on vähemmän liikenteessä.

t. 19

mutta kun on kesän lomamatkalta palattua joutunut juoksemaan kaatosateessa kahta kertaa vaille joka kerta, niin ei kyllä enää "viilennä mukavasti". Minä kuitenkin juoksen 4 krt viikossa, että "pari" kertaa tässä on tultu kastuttua. Noh, 3 kuukatta enää ja sitten etelään treenaamaan.

Koirien kanssa en selviäisi ollenkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadetta 6-7kk vuodessa... minä en kestä. Mua ahdistaa jo lokakuun alussa ja ensimmäisen kerran tunnen taas eläväni maaliskuun valossa.... eli lähes 6kk menee ihan sumussa, kunhan sinnittelee. Toki vielä huhti-toukokuukin on sillä hilkulla, lämpimät ja aurinkoiset päivät on ok, ne pimeät kuraiset ja sateiset ei!

En saa oikein mitään aikaiseksi, lysähdän vain tv:n eteen töiden jälkeen (no ruoka on tehtävä ja talo siivottava) - on hirveän vaikea aloittaa mitään. Mieluiten vain olisin yksin ja lukisin takkatulen ääressä mutta perheellisenä ei ole mahdollisuutta siihen.

Syön vitamiinirikasta ruokaa (mielummin kuin purkista) ja harrastan liikuntaa joten nekin on huomioitu muttei auta!

Ei tähän auta liikunta eikä vitamiinit. Eikä muuten edes kirkasvalo. Nukunkin melkein 9 tuntia yössä.

Olen ratkaissut tämän niin, että olen mahdollisimman paljon talvella ulkomailla, mutta sekään ei oikeastaan auta kuin siellä ollessa. Takaisin tullessa on taas niin paha shokki...

En vaan ymmärrä, miten joitain ei haittaa yhtään..

- se valittava juoksija

Vierailija
24/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä osittain ulkona, mutta en oikeastaan noteeraa sadetta tai tuulta, se vaan kuuluu asiaan ja siihen on jo tottunut.

Ja miten pukeudut? Onko sinulla aikuisten "kuravaatteet"? Tuulen kanssa vihmova sade kastelee vaatteet tosi helposti läpimäriksi.

Karjakkona työskentelen, ja välillä joutuu piipahtamaan pihalla eripituisia aikoja (1min-monta tuntia). Eilen purettiin viime kesän hieholaidun ja kastuttiin oikein kunnolla, mutta onneksi oli vaihtovaatteet.

On mulla myös ihan kuravaatteetkin, mutta ei niitä aina muista tai jaksa laittaa päälle. Siis sadetakki ja henkselikurahousut.

Vierailija
25/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse juokse kuin pari kertaa viikossa, mutta kyllähän tuolla ulkona tulee muuten liikuttua. Ei se sade joka päivä 24h kestä, aika kuuroluonteista oikeastaan ainakin täällä pk-seudulla. Eli paljon on niitä sateettomia tai tihkuisia aikojakin käydä lenkillä. Mutta tietysti ikävää jos tosiaan on ihan kaatamalla satanut melkein joka kerta, huonoa tuuria sulla!

mutta kun on kesän lomamatkalta palattua joutunut juoksemaan kaatosateessa kahta kertaa vaille joka kerta, niin ei kyllä enää "viilennä mukavasti". Minä kuitenkin juoksen 4 krt viikossa, että "pari" kertaa tässä on tultu kastuttua. Noh, 3 kuukatta enää ja sitten etelään treenaamaan.

Vierailija
26/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedenpitävissä kamppeissa liikun! Eli se "mukava viilennys" koskee vain kasvoja. Jos vaatteet kastuu, niin mukavuus kyllä vähenee.

En kyllä itse juokse kuin pari kertaa viikossa, mutta kyllähän tuolla ulkona tulee muuten liikuttua. Ei se sade joka päivä 24h kestä, aika kuuroluonteista oikeastaan ainakin täällä pk-seudulla. Eli paljon on niitä sateettomia tai tihkuisia aikojakin käydä lenkillä. Mutta tietysti ikävää jos tosiaan on ihan kaatamalla satanut melkein joka kerta, huonoa tuuria sulla!

Vierailija
27/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin pimenevistä illoista. Valon lisääntyessä keväällä on jatkuvasti huono omatunto, jos ei ole ulkona "nauttimassa" valosta. Kesällä on hirveät paineet suorittaa kesää, sillä kohta on syksy ja pimeä ja märkä ja kylmä... Aamulla tosin saisi olla aurinkoa, mutta kaikkea ei voi saada.

Kostea ilma on kuivaihoiselle allergikolle taivaallista.

Vierailija
28/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin, ja kirjoituksesi olisi voinut olla mun, ajattelin aivan samoin! Mä tykkään syksystä,e i haittaa pimeys, ei sateet, ei mikään. Mut myös minä kuulun niihin jotka inhoaa aurinkoisia talvipäiviä, ja kevät on ihan killeri, yäk! Mä nautin tästä vuodenajasta, ihqua :)

Vierailija
29/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten kukaan harrasta esim. juoksua...? Hiukan ottaa päähän kun joka lenkillä sataa ja on tosi vaikeaa saada itsensä väännettyä sinne.

Sade, jos ei nyt ihan vaakasuoraan ja kaatamalla sada, on vain plussaa lenkillä, viilentää mukavasti ja ihmisiä on vähemmän liikenteessä. t. 19

mutta kun on kesän lomamatkalta palattua joutunut juoksemaan kaatosateessa kahta kertaa vaille joka kerta, niin ei kyllä enää "viilennä mukavasti". Minä kuitenkin juoksen 4 krt viikossa, että "pari" kertaa tässä on tultu kastuttua. Noh, 3 kuukatta enää ja sitten etelään treenaamaan. Koirien kanssa en selviäisi ollenkaan...

Kyseissä lajissa mennään metsään, vaikka mitä sataisi. Kyseissä lajissa mennään märkään metsään, vaikka sade olisi lakannut. Märän metsän jälkeen, laitettiin vaatteet pyykkiin ja mentiin pesulle.

Ymmärrän, ettei juokseminen suju liukkailla keleillä, mutta juoksijan sadikitinää ei vanha suunnistaja voi ymmärtää...

Vierailija
30/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sateella voi juosta. En koskaan ole siksi jättänyt lenkkiä väliin. Helteen vuoksi kylläkin. Minä en pidä auringosta enkä kuumasta. Syksyssä ei haittaa muu kuin ihmisten jatkuva marina. Kostan sen kyllä heille aurinkoisina ja kuumina kesäpäivinä :D

Vierailija
31/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadetta 6-7kk vuodessa... minä en kestä. Mua ahdistaa jo lokakuun alussa ja ensimmäisen kerran tunnen taas eläväni maaliskuun valossa.... eli lähes 6kk menee ihan sumussa, kunhan sinnittelee. Toki vielä huhti-toukokuukin on sillä hilkulla, lämpimät ja aurinkoiset päivät on ok, ne pimeät kuraiset ja sateiset ei! En saa oikein mitään aikaiseksi, lysähdän vain tv:n eteen töiden jälkeen (no ruoka on tehtävä ja talo siivottava) - on hirveän vaikea aloittaa mitään. Mieluiten vain olisin yksin ja lukisin takkatulen ääressä mutta perheellisenä ei ole mahdollisuutta siihen. Syön vitamiinirikasta ruokaa (mielummin kuin purkista) ja harrastan liikuntaa joten nekin on huomioitu muttei auta!

Ei tähän auta liikunta eikä vitamiinit. Eikä muuten edes kirkasvalo. Nukunkin melkein 9 tuntia yössä. Olen ratkaissut tämän niin, että olen mahdollisimman paljon talvella ulkomailla, mutta sekään ei oikeastaan auta kuin siellä ollessa. Takaisin tullessa on taas niin paha shokki... En vaan ymmärrä, miten joitain ei haittaa yhtään.. - se valittava juoksija

Mekin yritämme viettää viikon pari talvisin ulkomailla valohoidossa mutta paluu joskus tammi-helmikuun pimeisiin on hurjaa! Vaikka päivisin on jo kuulaita pakkaspäiviä niin useinmiten kuitenkin räntää vaakatasossa. Nää pari tosi lumista talvea oli kohtalaisia...

Kateeksi käy etelä-eurooppaa - vielä viikko sitten yli 20 astetta!! Sinne on tarkoitus muuttaa kunhan tuo nuorinkin on omillaan.... Vielä kun muutaman vuoden jaksais...

22

Vierailija
32/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ärsyttäähän se, silloin kun pitäisi ajaa pyörällä. Toisaalta tällaiset säät antaa hyvän tekosyyn ottaa mukavasti ja istua röhnöttää vaan julkisissa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän