Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita EI ärsytä eikä masenna pimeä ja sateinen keli???

Vierailija
17.10.2012 |

Ihan sama avaako lehden, netin vai radion, joka paikasta toitotetaan kuinka masentavaa ja kamalaa kun koko ajan sataa vettä ja on pimeää...ja mua kun ei haittaa yhtään tippaa! Tänäkin aamuna jäin oikein miettimään et onks muka joka päivä satanut (asun pk-seudulla)!Mua ei siis haitata yhtään, mutta oon sisäduunissa, lapsi on jo sen ikäinen et ei tarvii nököttää hiekkalaatikolla ja näillä keleillä en edes harkitse ulkoliikuntaa, ehkä siksi :)

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suorastaan rakastan pimeää ja sadetta! Syksy on mun lempivuodenaika: on ihanan kotoisen hämyistää, ei ole vielä kovin kylmä muttei kuumakaan, luonto on karulla tavalla kaunista...

Minua taas kammottaa ne monien ihailemat lumiset, kirpeät talvipäivät, en kestä pakkasta oikein yhtään. Ja keväällä ja kesällä valo on jotenkin liian räikeää minulle kirkkaina päivinä, syksyn hämärä sopii mielenmaisemaani.

Vierailija
2/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kun tarpeeks kauan jankataan, että on masentavan pimeetä ja märkää, niin masentuuhan sitä sit väkisinkin... :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty joskus voin olla jostain pahalla tuulella, mutta sekin menee nopeasti ohi. Tässä just yks päivä mietin, että olen aika peruspositiivinen ihminen, yleensä mulla on kaikki hyvin. En jaksa mankuvia ja valittavia ihmisiä, joilla on kaikki huonosti. Elämä on paljon helpompaa kun iloitsee joka päivästä!

Vierailija
4/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se toki mukavaa kun aurinko paistaa, mutta on se vesisadekin ihanaa. Saa hyvällä omatunnolla olla sisällä viltin alla kynttilöitä poltellen ja teetä tai punkkua juoden. Ihanin ääni on rankkasateen hakkaaminen pelteihin!

Tai vaihtoehtoisesti lähteä sinne sateeseen ulos, kun tietää että sisälle tullessa senkun vaan vaihtaa kuivat ylle. Ketään ei missään, vain minä ja koira...

Ei siis masenna yhtään enkä henkilökohtaisesti ymmärrä mikä syksyssä on niin synkkää. Siis se pimeyskö on se juttu, vai lähestyvä talvi? En käsitä.

Itsekään en pidä talvesta pahemmin, lunta ja kylmää ja paksuja vaatekerroksia... Enkä myöskään keskikesän helteistä. Lääh! Kevät on jees, mutta ei ole syksyn voittanutta. :)

Vierailija
5/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vituttaa jatkuva sade. Tulis kuivat pikkupakkaset niin olis kivaa. Lunta ja isoja pakkasia en kaipaa. Asun pohjoisempana.

Vierailija
6/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, "masennun" yleensä keväisin :D

Vierailija
7/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku hyvin kuvasikin, syksy sopii mielenmaisemaani. Vaikken suinkaan ole masentunut ja usein elämässä joku kriisi osunut juuri syksyyn (nytkin ero meneillään).

Syksyn hämäryys, kynttilät, lämmin koti ja ennen kaikkea raikkaus / tuoksut on mulle henkistä voimavaraa. Oikein ilo kuplii kun lähtee syysilmaan lenkille.

Vierailija
8/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa miinuspuoli on se, että meidän koirat on lenkkien jälkeen aina rapasia ja pitää sit suihkutella niitä, mutta muuten rakastan tätä ihanaa vuodenaikaa!

Vierailija
9/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kun tarpeeks kauan jankataan, että on masentavan pimeetä ja märkää, niin masentuuhan sitä sit väkisinkin... :P

Joskus tuntuu, että myöhäsyksyn synkistely on melkein kansalaisvelvollisuus. Samanlainen kuin että jouluna pitää olla hauskaa ja vappuna kuuluu olla kännissä.

Vierailija
10/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuva kova sade ei tee hyvää rakennuksille. Voi vaikka alkaa kasvamaan homeita, jos on jo entuudestaan huonoja rakenteita.

Vierailija
11/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on hiekkalaatikkoikäinen, muttei kiipeile seinille, vaikkei ulos mentäisikään...

Minusta syksy on mukavaa aikaa. Inhoan kevättä yli kaiken (kesä on ihana!). Kamala aika.

Kaamosmasennus on minulle vieras termi.

Vierailija
12/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain sen vuoksi, että sadeasuista huolimatta mun koirat kastuu liikaa ja se kuivaaminen on arseesta!

Vierailija
13/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on toiseksi paras vuodenaika. Voiton vie vain talvi.

Mua ei ärsytä, ei masenna. Vettä saa tulla vaikka taivaan täydeltä, rakastan sadetta. Pimeään saa tunnelmaa kun laittelee valoja ja lyhtyjä pihalle. Sisälle myös kynttilöitä. Lämpöisen peiton alle sohvalle löhöilemään hyvän kirjan tai telkkarin ääreen, mikäs sen mukavampaa.

Teen töitä osittain ulkona, mutta en oikeastaan noteeraa sadetta tai tuulta, se vaan kuuluu asiaan ja siihen on jo tottunut.

Vierailija
14/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadetta on ihan kiva katsella ja kuunnella ikkunasta. Ropina ikkunalautaan on rauhoittavaa kuunnella. Mutta kastuminen on ikävää kun liikun pyörällä. Pari viikkoa sitten pyöräilin tunnin matkan ja vettä satoi lähes kaatamalla. Vesi tuli jo alkumatkasta läpi vaikka päällä oli vettähylkivä tuulipuku huppuineen ja loppumatkasta takin alla ollut sisäverkka-asu oli etupuolelta aivan likomärkänä kastellen myös alusvaatteet.

Vierailija
15/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä osittain ulkona, mutta en oikeastaan noteeraa sadetta tai tuulta, se vaan kuuluu asiaan ja siihen on jo tottunut.

Ja miten pukeudut? Onko sinulla aikuisten "kuravaatteet"? Tuulen kanssa vihmova sade kastelee vaatteet tosi helposti läpimäriksi.

16/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa aikaa,niinkuin kaikki vuodenajat

Vierailija
17/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten kukaan harrasta esim. juoksua...? Hiukan ottaa päähän kun joka lenkillä sataa ja on tosi vaikeaa saada itsensä väännettyä sinne.

Vierailija
18/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadekaan ei muuten ärsyttäisi, paitsi että kengät likaantuvat kun joudun työmatkalla kävelemään mutaisilla teillä. Mutta ei tuo niin vaarallista ole.

Oikeastaan jokaisella vuodenajalla on puolensa, mutta ne kirpeät ja valoisat talvipäivät ovat ehkä minunkin inhokkejani. Jotenkin talvella kuuluu olla pimeää ja synkkää. :)

Vierailija
19/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten kukaan harrasta esim. juoksua...? Hiukan ottaa päähän kun joka lenkillä sataa ja on tosi vaikeaa saada itsensä väännettyä sinne.

Sade, jos ei nyt ihan vaakasuoraan ja kaatamalla sada, on vain plussaa lenkillä, viilentää mukavasti ja ihmisiä on vähemmän liikenteessä.

t. 19

Vierailija
20/32 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kolme kertaa päivässä siellä ulkoilen, 1,5-2 tuntia yhteensä, säässä kuin säässä. Tykkään ulkoilustakin sateella, mutta koiria lenkittäessä voi onneksi kulkea rauhassa saappaissa ja Rukan sadepuvussa, toisin kuin juostessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän