Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias haluaa kuolla

Vierailija
16.10.2012 |

Olen huolissani 5-vuotiaasta lapsestani, joka lähes joka ilta puhuu siitä, ettei hän haluaisi olla enää olemassa. Olen keskustellut hänen kanssaan asiasta paljon ja hän sanoo, että usko äiti minua, minä oikeasti ajattelen niin. Olen todella huolissani siitä, voiko tämä olla merkki masennuksesta / itsetuhoisuudesta ja mitä voisin tehdä auttaakseni lastani. Kysyin ohimennen asiasta yhdeltä tutulta psykologilta, hän sanoi vaan, että tuonikäiset pohtivat jo kuolema-asiaa ja tuo voi ihan siihenkin liittyä. Itse olisin jo psykiatria tilaamassa, mies toppuuttelee.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut lapselle, että hän on minulle tärkeä enkä kestäisi sitä, jos hän ei olisi olemassa. Sanoin, että jos asia vaivaa häntä, niin voin tilata ajan lääkärille että mennään yhdessä juttelemaan sinne ja saamaan apua siihen, että hän jälleen haluaisi olla olemassa. Uskon, että hän todella ajattelee niin, mutta onko se vain normaalia elämän ja kuoleman merkitysten pohdintaa vai esim. masennusta? Mitään erityistä meille ei ole sattunut.

Vierailija
22/22 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6-vuotiaan kanssa. Eskarissa oli vaikeaa, ja pojalla itsellään käytösvaikeuksia. Sitten pikkuhiljaa tilanne parani, ja nyt noita juttuja ei ole kuulunut pitkiin aikoihin onneksi. Kai se vaan on joku vaihe. Yritä olla kiinnittämättä juttuihin liikaa huomiota - halaa ja keksi jotain mukavaa tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan