Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko 2-3v.lapsi niin paljon virikkeitä että tarvii viedä hoitoon?

Vierailija
16.10.2012 |

kun syntyy vauva?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävät tuon ikäiselle.

Vierailija
2/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri vaan aamupäivällä kerhossa kuuli parin äidin juttelevan kuinka tärkeää, että lapset 12pv kuussa hoidossa kun itse vauvan kanssa kotona. Lapset oli 2,5v ja olisko ollut vajaa 3v.

Kun itse ei ehdi niin mukava kun pk:ssa askarrellaan yms. Mietin vaan, että kuinka paljon sen lapsen kanssa sitten pitäisi tehdä ja askarrella ja touhuta kun ei kerta itse ehdi?

Mun mielestä virikkeitä on maailma tulvillaan, ei hyvän lapsuuden tarvitse olla toimintaa täynnä. Siksi ihmettelin tätä kun vielä noin pienistä lapsista kyse. ap

Vierailija
4/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri vaan aamupäivällä kerhossa kuuli parin äidin juttelevan kuinka tärkeää, että lapset 12pv kuussa hoidossa kun itse vauvan kanssa kotona. Lapset oli 2,5v ja olisko ollut vajaa 3v.

Kun itse ei ehdi niin mukava kun pk:ssa askarrellaan yms. Mietin vaan, että kuinka paljon sen lapsen kanssa sitten pitäisi tehdä ja askarrella ja touhuta kun ei kerta itse ehdi?

Mun mielestä virikkeitä on maailma tulvillaan, ei hyvän lapsuuden tarvitse olla toimintaa täynnä. Siksi ihmettelin tätä kun vielä noin pienistä lapsista kyse. ap

ei täällä saa tuollaista sanoa... ;-)

Vierailija
5/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee. Mitens jos ei ole kerhoja? Miten kerhossa käyminen eroaa pk:sta? Meillä tosi villi 2v lähtee ylihuomenna hoitoon 2krt viikossa 5h kerta. 4kk on nuorempi

Vierailija
6/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin alle 3v.kerhoissa. Ihmettelin vain kuinka paljon oikeasti tarvitsisi muka noin pienten kanssa tehdä ettei itse ehdi? Jos käy vaikka kerran päivässä ulkoilemassa, lukee iltasadun ja samalla kun laittaa ruokaa niin antaa lapsen piirrellä niin eikö perushoidon lisäksi tuo riitä + tavallinen oleminen kotona? Jos kerran viikossa käy kirjastossa ja vaikka kerran viikossa keskittyy siihen askarteluun lapsen kanssa? En oikeasti tajua jos sen takia viedään hoitoon. Mutta toki jos oma jaksaminen/halu tms.kyseessä niin eri asia

ap

Vierailija
7/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yhteiskunnan.

Vierailija
8/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lainattu tuosta linkistä ja siis Jari Sinkkosen sanomaa: –?Lasten tehtävä on säntäillä metsässä räkä poskella ja tehdä asioita, joissa ei ole päätä eikä häntää.

Voi kun me aikuiset muistettaisiin ,että lapsella on oikeus vanhempiin ja kotona oloon, enemmän kuin vanhemmilla oikeus omaan aikaan ja helppoon arkeen!

Vierailija
9/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan äiti saattaa kyllä tarvita lepohetkeä. Tällä palstalla on vaan sellainen mentaliteetti, että äidin pitää jaksaa kaikki, vaikka olisikin nukkunut viimeisen puolen vuoden aikana räkä poskella max tunnin pätkiä. Ennen oli kotiapua ja muita verkostoja, nyt monilla perheillä on se tilanne, että päiväkoti on ainoa paikka josta apua saa, vaikka perheille riittäisi vähän kevyempikin apu.

Odotan kivitystä.

Vierailija
10/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien uupumus on tietenkin yksi syy laittaa lapsi hoitoon, ja ihan hyvä syy. Mutta muitakin syitä on, mm.

- esikoinen alkaa suunnattomasti ärsyttää vauvan synnyttyä. Hän tuntuu vauvaan verrattuna isolta ja taitavalta, joka pelkkää v**suuttaan häslää ja hölöttää koko ajan. Ihanasta pallerosta on tulltut rasite josta tarvitsee vähän lomaa

- äiti ei jaksa tai osaa tai hänen on hankala hankkia lapselle leikkiseuraa. Voi olla että puistoissa ei paljoa lapsia ole, eikä äidillä ole rohkeutta aktiivisesti hankkia äitituttuja ja ehdotella leikkitreffejä. Koko ongelma ratkeaa kun lapsi pistetään hoitoon leikkimään.

- äitiä laiskottaa askarrella ja laulaa ja muuten touhuta isomman kanssa. Hän päättelee, että kaikki muut ovat luonnostaan tolkuttoman kiinnostuneita piipunrasseista ja massapalloista, kartonkisilpun siivoamisesta ja simppeleiden lorujen laulamisesta, ja siksi tekevät niitä lastensa kanssa. Kun häntä ei kiinnosta, hän "ei ole sellainen ihminen" ja niinpä niitä juttuja ei tehdä. Lapsi laitetaan hoitoon, koska lapsen kuuluu saada virikkeitä.

Ja syitä on paljon enemmäkin. Ei kaikki äidit, luojan kiitos, ole masentuneita tai väsymyksestä sekaisin.

Vierailija
11/11 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos otat isomman lapsesi vauvan hoitoon mukaan. Jos tyttö niin nukke vaan vauvaksi ja tekee samat jutut kuin sä. Myös siivotessa pikku rätti kouraan ja menox. Toki tarvii sitten myös paljon juttelua ja hellimistä itsekin. Äläkä vaan unohda niitä lukuhetkiä!

Olen kyllä sitä mieltä, että tarttee jo kerhoja. Ne vaan on niin kivoja vailla stressiä.

Terv. kotiäiti