Olen heikkolhjainen ja silti minulla on lapsi,haluatko kysyä jotain?
Kommentit (66)
Olit lähdössä koulun vanhempaintapaamiseen tms ja kyselit täällä neuvoja ja silloinkin monet epäilivät, oletko heikkolahjainen ollenkaan, kun kirjoitat niin hyvin. Oletko sama henkilö?
uskoman, ei heikkolahjaisella ole tuollaista todistusta.Elämänhallinta on varmaan hakusessa, etkä usko itseesi. Olet kirjoitellut täällä muistakin asioista, yhdistän sinut toiseen keskusteluun. Älä anna edelleenkään asioiden luisua käsistäsi, vaan tartu niihin.
niiden laittaa pyörätpyörimään. Sinulla on oikeus työhön!
Oletko aivan varma, että olet heikkolahjainen?
Ei kyllä mitenkään käy kirjoituksistasi ilmi tuo heikkolahjaisuus. Muutenkin tuo käsitteenä mielestäni on jotenkin ihan outo. Ymmärrän, että ihmisellä voi olla monenlaisia haasteita, esim. lukihäiriö tms., mutta että joku olisi noin vain luokiteltu jotenkin yleisesti heikkolahjaiseksi... Ei käy järkeeni.
Ne heikkolahjaiset joita olen tavannut eivät todellakaan osaa kirjoittaa noin hyvää kieltä.
Sorry, provo haisee. Eipä sillä, heikkolahjaiset lisääntyvät hyvin usein, mutta sinä et ole yksi heitä. Tunnut helposti ymmärtävän lukemasi, vastaat loogisesti ja perustellusti hyvällä kielellä. Vinkkejä vain seuraavaan provoon. ;)
Valtaosa työelämän töistä ei vaadi mitään älyä.
Ja usealla eri ammatinvalintapsykologilla,suosittelevat merkonomin ammattia mutta en pärjää niissä opinnoissa 3 kertaa olen yrittänyt.Fyysiseen työhön en kykene kun useita sairauksia.
psykiatrisi on varmaan erehtynyt. Onko sinulle tehty monta tuntia kestävät testit. Minä kävin testeissä ja niitä tehtiin monena päivänä pari tuntia kerrallaan.
Ihmettelen, että sinut arvioi psykiatri. Minut arvioi psykologi laajoine testeineen. Luulin olevani ihan pöhkö, mutta olinkin reilusti yli keskiarvon.
En usko, että olet heikkolahjainen. Peruskoulun keskiarvosikin on ihan ok. Mikä teillä mahtoi olla luokan keskiarvo? Ei varmaankaan juuri tuota parempi.
...tai sitten vaan laiska. keksitty hyvä tekosyy, niin ei tarvitse mennä töihin, tätähän tää elämä täällä palstalla tuntuu monella olevan.
Ammattitukinona voi suorittaa kaikkea kenkämyyjästä lähtien, ihan siistejä sisätöitä, missä pitää osaa olla ystävällinen ja käyttää kassakonetta ja nettiä. Älä nyt usko, että susta ei ole mihinkän!
useita kuukausia siellä tuo tehtiin.
niin kyllä se kertoo joistakin ongelmista. Alisuoriutuja hän ei voi olla, he pärjäävät kun tekevät töitä.
Jos ap tuntee itsensä heikkolahjaiseksi kun sijoittuu siihen normaalin äkykkyyden alarajalle.
useita kuukausia siellä tuo tehtiin.
Älä tuollaisiin usko. Sitä paitsi ihmiset kehittyy: minun lapsellani esim. oli kielellinen ymmärtäminen vielä kaksi vuotta sitten reilusti alle ikätason ja nykyään se on ikätason keskiarvossa.
Älä nyt hyvä ihminen jää tuleen makaamaan, me täysin vieraat ihmisetkin tajuamme, ettei älyssäsi ole minkään sortin vikaa.
Oletko osallistunut älykkyystestiin aikuisena? Suosittelen. Tosin ei sekään välttämättä oikeaa kuvaa anna, koska jotkut ihmiset saattavat alisuoriutua pahasti esim. koejännityksen, paniikkihäiriön tms. takia.
älykkyystestistä paljon paremmin kuin nuorena. Olit silloin nuorisopsykiatrian osastolla, jotan sulla oli muitakin huolia. Ne takuulla vaikeuttivat suoriutumistasi.
Mene uuteen testiin!
mitä iloa työnteosta on ap:lle?
Eihän kukaan täysijärkinen halua töihin, jos voi muutenkin olla ja elää.
ja töissä oon ollut koko "aikuisikäni", hyvin siellä pärjään.
mitä iloa työnteosta on ap:lle?
Eihän kukaan täysijärkinen halua töihin, jos voi muutenkin olla ja elää.
Ei ole oikein, että täysin normaali ihminen joutuu elämään elämänsä kuvitellen olevansa tyhmä.
pahimmillaan saada aikaiseksi. Mä uskon, että et ole yhtään tyhmempi kuin esim minä. Mulla on esim ihan helavaton huono yleistieto ja sillä alueella häpeän itseäni, mutta kouluja olen käynyt, vaikka lukiosta ei yhtään mitään tullutkaan. Usko itseesi, kirjoitustes perusteella sulla on ollut paljon vaikeuksia, mutta olisi aika kääntää sivua jo!
nykyään on paljon tosiaan eri mahdollisuuksia, ammattitutkintojen ja oppisopimuksen kautta, mutta ne vaatii myös omaa aktiivisuutta. Pitää kysellä suoraan työpaikoista!
jopa lääkäri.
Mutta ei. Hänet tuomittiin jo nuorena tyhmän rooliin. Ei ap:ta voi enää auttaa. Elämä on elänyt hänen ylitseen ja kaikki on mennyttä.
Minä alkaisin hänen sijassaan ryyppäämään ankarasti.
väliinputoaja. Hän kirjoittaa hyvin ja ilmaiseen itseään hienosti, tottahan toki hän pärjää työssä, kunhan sopiva ala keksitän. Mitä alaa olet kokeillut?
Meidän kunnassa "oikeita" heikkolahjaisia on työllistettynä päiväkodissa ja kaupoissa ja kaunpungin ruokahuollossa.
Oletko ollut ammatinvalinnan testeissä? Onko kokonaistilanteesi kartoitettu? Paljonko sinulla on ikää? Ei kukaan heikkolahjainen suorita noin hyvin peruskoulua!