Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä minuna tekisitte? Kysymys suuttuneesta miehestä ja risteilystä

Vierailija
16.10.2012 |

Piti lähteä risteilylle tänään perheen kanssa, mutta miehen kanssa tuli kinaa ja nyt se mököttää ja kiukkuaa mulle. Tuota kestää vanhan kokemuksen mukaan 2-3 päivää, joten lähteäkö risteilylle ja ottaako se riski, että kireä ilmapiiri vallitsee hytissä koko reissun - vai jäädäkö kotiin, jolloin matkan peruuntuminen risoo varmasti kaikkia, mutta miehen mökötystä ja tavaroiden paiskomista pääsee helpommin karkuun (ei se minua tai lapsia kohti heittele, en tarkoita sitä karkuun menolla!).

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta asiasta mököttää pidempään?! Onko sillä kaikki "kotona"? Jos noin pienestä ottaa pulttia niin mitenköhän mahtaa reagoida kun tulee oikeita ja vaikeita tilanteita elämässä? Miten ihmeessä sä jaksat katella tuollaista ukkoa? Mä en kestäis PÄIVÄÄKÄÄN!!!!! Lähe reissuun ilman ukkoa ja anna rahaa yhteisiin menoihin vähemmän seuraavan kuukauden aikana. Niin saat kulut katettua. Ja mieti tarkkaan että kaunko meinaat tuollaista touhua katsella? Ei meinaan anna kovin hyvää kuvaa lapsille...

liikkeelle pikkuasioista, samalla nousee pintaan pidempään hautuneita ärsytyksiä. Eli esim. tuossa meidän esimerkissä se, että miestä ärsyttää tapani argumentoida, helposti olen aina ekaksi eri mieltä ja luennoin (ainakin asioissa, jotka tunnen hyvin, tämäkin liittyy työhöni...)

En voi etukäteen kuluttaa ensi kuun rahojani, kun palkkapäivä on vasta viikon päästä.

Miehellä on taustalla masennusta ja taipumusta mököttämiseen, se on totta.

ap

Vierailija
22/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia suuttua tuosta moneksi päiväksi! Huhhuh. Onko mies muuten hyvä puoliso ja isä? Vaikea uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

risteilylle ja pitäisimme yhdessä hauskaa! Rahaa ei tarvitse tuhlata...

Vierailija
24/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa sitten se. Eiköhän ala molempia naurattaa.

Vierailija
25/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustelet tavaroita heittelevää miestä ja matelet. Eroa, jos lastesikin takia.

Eroaminen ei ole optio, käytännön syistä. ap

Siinäpä sitten itket, kun ensinmäinen esine osuus "vanhingossa" sinuun tai lapsiisi.

Vierailija
26/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suuttumus johdu siis puhtaasti tuosta amerikan pressavaalijutusta, mutta silti täytyy sanoa että oudolta kuulostaa! Ongelmissa olette. Ei ole tavallista mököttää päiviä ilman oikeaa isoa syytä.

Tilanteen voisit laukaista laukaisemalla miehen eli otat munan suuhun imet ukon vaahdot suuhun. Tulee parempi mieli molemmille ja kepeä mieli risteilylle.

Vierailija
27/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella tilanteen jossa nainen aina "oikaisee" miehen mielipiteitä, oli ne sitten politiikasta tai mistä vaan.

Jos tämä on aisanlaita, ei varmaan kannata lähteä ainakaan kannelle kuutamoa katsomaan.

Vierailija
28/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliluontoinen mies, mutta osaan käsitellä sitä. Ja riidat nyt ei noin pienistä tule..

Sanoisin äijälle, että "kuule, kun matka kerran on maksettu, niin mä lähden nyt lasten kanssa sinne satamaan ja reissuun, en rupea kattelemaan sun lapsellista käytöstäsi. Rahaa ei ole, niin että mun tarvitsee ottaa pikavippi, vaikka sun piti maksaa tämä kerta. Kiva on jos tulet, varsinkin lapsille, koska olisi tosi kurjaa jos lapsellisella käytöksellä pilaisit niiden odottaman reissun. Ja jos tulet, niin käyttäydyt sitten asiallisesti. Jos et tule, jää toki kotiin murjottamaan, mutta maksat sen pikavipin"

kakara-Ukko maksakoot, jos ei ilmesty!

Vierailija
29/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustelet tavaroita heittelevää miestä ja matelet. Eroa, jos lastesikin takia.

Eroaminen ei ole optio, käytännön syistä. ap

Siinäpä sitten itket, kun ensinmäinen esine osuus "vanhingossa" sinuun tai lapsiisi.

Tiedän, av-"viisauden" mukaan mikä tahansa miehen aggressiivisuus automaattisesti johtaa vaimon ja lasten pahoinpitelyyn, mutta ei ole ainakaan meillä eskaloitunut.

Ja mies ON hyvä isä lapsilleen suurimman osan aikaa ja ihan mukava kumppani minullekin. On vaan suuttumistavaltaan täysin vastakkainen minulle.

ap

Vierailija
30/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella tilanteen jossa nainen aina "oikaisee" miehen mielipiteitä, oli ne sitten politiikasta tai mistä vaan.

Jos tämä on aisanlaita, ei varmaan kannata lähteä ainakaan kannelle kuutamoa katsomaan.

Mieskin kyllä alvariinsa, mutta se on tietysti "eri asia". No joo, olen kyllä tietoinen siitä, että herkästi virittäydyn kinaamaan asioista, koska itse tykkään siitä (ja myönnän kyllä, jos joku osaa perustella päivävastaisen kantansa).

Olen paljon itseäni tuossa suhteessa kouluttanutkin, en vaan älynnyt tuossa pressanvaaliasiassa olla hillitympi, kun en oikein miellä jotain uutisen kommentointia eri mieltä oloksi.

ap

Vierailija
31/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysäse siltä josko se kerkeis kasvamaan aikuiseksi vai onko hällä liian kiire?

Vierailija
32/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysäse siltä josko se kerkeis kasvamaan aikuiseksi vai onko hällä liian kiire?

Minusta ei ole kamalan aikuista mitätöidä toista tuolla tavalla. Kun siellä pikkuseikasta lähteneen harmin takana on varmaan kumminkin aitojakin suuttumuksen syitä, mies ei vaan osaa niitä ilmaista.

Tottahan minustakin hänen tämänpäiväinen suutahduksensa oli kohtuuton ja lapsellinen, mutta en aio siitä hänelle leukaillakaan.

ap

Vierailija
33/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teen vastaavassa tilanteessa niin, että kun olen pyytänyt anteeksi tai pahoitellut riitaa, käyttäydyn sen jälkeen normaalisti. En teeskentele, etteikö mitään olisi tapahtunut, mutta annan miehen olla puhumatta ja höpöttelen sitten lapsille ja myöhemmin myös miehelle, niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa vastailemaan.

Lapset jo sen ikäisiä, että heille voi sanoa, että isä harmittaa ja hän mököttää, mutta mitään hätää ei ole. Minä tiedän olevani kärkäs sanomaan asioista ja mies tietää olevansa lapsellinen mököttäessään ja joskus on onnistunut sekin, että olen vain halannut pitkään ja sanonut etten jaksa nyt tätä riitelyä. Molemmat yritämme parhaamme tapojemme muuttamisessa.

Vierailija
34/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jääköön yksin ja maksakoon KAIKKI muut kulut sitten kun sä ja lapse humputtelette tilisi tyhjäksi. Niin se vaan menee. Syysloma on NYt ja ukkos pilaa sen teiltä kaikilta. Se EI ole oikein!

Olkoon syömättä jos ei maksa loppukuun menoja.

Ja teet asiasta julkisen jollei suostu. Siihen että matkaatte yksin ja siihen että joutuu maksamaan muut kulut. (Siis suvulle kerrot molemmin puolin miten riiteli itsensä kanssa noin lapsellisesti. )

Mies hoitoon, psykiatrille! Hulluparka se on. Näytä sille tämä ketju jollei tajua tilaansa. Tuo EI ole normaalia! Pitäis sullakin jo hälytyskellot soida.

Mutta kun hulluus etenee pikkuhiljaa, asteittain, et ole sitä ehkä vielä aiemmin edes tunnistanut... Pahaksi on nyt päässyt. Et voi yksin auttaa häntä. Masennus on jo pahempi kuin luulitkaan!

Joustamattomuus on yksi selkeä osoitus että jotain on vialla!

Terv. Psykiatriasta jotain tietävä

Vierailija
35/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ole besserwisseri. Naisen alinomainen besserwisseriys nöyryyttää miestä. Siitä hän suuttui.

Vierailija
36/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikooko lähteä mukaan. Jos ei lähde, sano, että ok, sä rupeet ny pakkaan laukun kuntoon, ja sitten lähdette lasten kanssa risteilemään. Ja ihan asiallisesti pyydät, että antaa teille mukaan sitten x euroa.

Ei tarvitse vinoilla, ei tarvitse tapella, ei tarvitse peruuttaa reissua.

Vierailija
37/37 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi?