Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä siitä että pieneen erikoisliikkeeseen pääsee ovikelloa soittamalla?

Vierailija
15.10.2012 |

Joudumme todennäköisesti siirtymään henkilökunnan turvallisuuden takaamiseksi tälläiseen järjestelyyn. Miten asiakas sen kokee?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän hyvin että pienessä erikoisliikkeessä yksikin varaslauma (kuten vähemmistökulttuurin edustajat isona ryhmänä pienessä erikoiskangaskaupassa) voi aiheuttaa sekä turvattomuutta että isoja taloudellisia tappioita.

Ovikello ei ole itseäni koskaan estänyt menemästä kauppaan asiakkaaksi. Aina mulle on ovi avattu. ;)

Vierailija
42/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ovi nyt saa lukossa olla. Ei minusta ollenkaan huono ajatus, kunhan on selvät ohjeet ovessa, siis "liike on auki 10-18, soita ovikelloa, niin pääset sisään".. ettei tule sellainen olo, että ehkä pulju onkin kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi itsestäni liiaksi siltä, että häiritsen ja olisihan se noin yleisestikin outoa. Varmasti tuo ainakin vähentäisi asiakkaita rutkasti.

Vierailija
44/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienessä liikkeessä asioimisen vähän ahdistavana, joten jos kyse olisi jonkinlaisesta shoppailusta, jäisi varmaan väliin, paitsi jos myynnissä on jotakin, mitä välttämättä haluan tai tarvitsen, eikä sitä saisi muualta ainakaan yhtä helposti.

Mutta esim. Handelsbankenilla oli aikanaan konttoreita, joihin piti mennä kelloa soittamalla, ja siinä ei ollut ongelmaa, kun oli selkeä asia hoidettavana.

Riippuu siis minullakin toimialasta.

Vierailija
45/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteena pidän sitä miten saada ensimmäistä kertaa "piipahtavat" uskaltautumaan soittamaan kelloa.

Ehkä nettisivuilla tai muussa mainonnassa voi tehdä selväksi sen että piipahtaa saa aivan kuin avoiminkien ovienkin paikkaan ja että tervetulleita ovat myös he jotka "vain katselevat" eivätkä ole 100% varmasti mitään ostamassa.

Vierailija
46/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan semmoinen muuten vaan shoppailu jäisi multakin helposti väliin. Laittakaa hintoja ja tuotteita (tai mitä nyt myyttekään) selvästi näkymään näyteikkunaan, niin ostamista voi pohtia jo kaupan ulkopuolella.

Vierailija
47/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuessa menimme naimisiin ja siellä oli pieni kultasepänliike ovikellon soiton takana. Eka kerralla käydessä se hämmästytti mutta ei myöhemmin. Minua se ei haitannut ja olen samaa mieltä edellä olevan kanssa että pysyy asiattomat poissa.

Vierailija
48/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ottamassa lävistykset tällaisessa paikassa.

Kiva vaan, kun sisään ei voi kuka tahansa pelmahtaa milloin tahansa.

Vierailija
49/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku sellainen erikoisliike, että sinne mennään ostamaan jotain tiettyä juttua - tulee nyt mieleen vaikka morsiuspukuliike tai joku voimistelu- ja tanssivarustekauppa tms. niin ei haittaisi yhtään, jos homma siis olisi selkeästi ohjeistettu.

Jos taas kyseessä joku sisustusputiikki tai ihan tavallinen vaatekauppa, jonne mennään katselemaan löytyisikö jotain kivaa, voisi jäädä menemättä.

Vierailija
50/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään turkkeja myyvän kaupan ,jossa on vain ovikello. Muuten ei sisään pääse.Tämä liike on kyllä ollut "kettutyttöjen "iskujen suosiossa.

Vierailija
51/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä käytäntöä on toisinaan noudatettukin...

Vierailija
52/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin ollut töissä paikassa johon pääsi pimeällä/ilta-aikaan vain ovikellolla. Ja ihmettelijätkin ymmärsivät kun kerroin etten enää toistamiseen halua asetta naamani eteen.. Eli siis kello tuli ryöstön jälkeen meidän työntekijöiden turvaksi.

Vierailija
53/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallista tavaraa ovat varkauksien ja ryöstöjen vuoksi usein lukkojen takana. Syy voi olla myös se, että henkilökunta työskentelee toisessa tilassa, josta tulee palvelemaan asiakkaita. Jos on rehellisesti liikkeellä, ei kellon soittaminen ole mikään ongelma. Sittenkin voi sanoa, että on alustavasti katselemassa "jotain". Ulkomailla arvoliikkeet pitävät useinkin ovet lukossa. Tiedät ainakin, että et ole missään tiimari-hm:ssä.

Vierailija
54/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas ei soita kelloa ei hänellä ole ostoaikeitakaan, ei ainakaan paljon rahaa.

Vierailija
55/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin oveen tulee aukiolo-ajat sekä ohjeistus asiaan. ap.

Vierailija
56/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nimittäin aika varma, että tuollainen vähentää rutkasti potentiaalisten asiakkaiden määrää. Toki sellaiset tulevat, jotka tietävät mitä haluavat. Varsinkin jos myyt jotakin sellaista, mitä ei muualta saa.

Sellaisten, joiden ajatuksena on käydä liikkeessä katselemassa, määrää lukittu ovi varmasti vähentää. Näin myös mahdollisesti heräteostoksien määrä vähenee. Toki riippuu ihan siitä, mitä myyt, eli onko tuotteet ylipäätään sellaisia, joita ostetaan heräteostoksina vai jotakin kalliimpaa.

Itseltäni jäisi melko varmasti käymättä tuollaisessa liikkeessä. Tuntuu, että saisin heti myyjän kimppuuni, kun olisin eka herättänyt hänen huomionsa soittamalla kelloa. Sitten olisi noloa olla ostamatta mitään. Muutenkin koen pienet liikkeet ahdistaviksi, koska niissä on helposti myyjä vahtimassa jokaista liikettäni.

Vierailija
57/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse pienessä erikoisliikkeessä usein. On parina päivänä viikossa auki, muina päivinä saa soittaa ja kysyä ollaanko paikalla. Välillä ovessa on lappu että olen varastossa (vieressä), soita numeroon....

Eipä ole minun ostohalujani vienyt, tärkeintä on hyvät tuotteet ja palvelu.

Vierailija
58/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et avaa esim. tummille miehille, asiasta voi nousta pian kohu. Ja silti juuri he tekevät tiettyjen liikkeiden ryöstöstä ison osan.

Voisiko myös ajatella, että jos myyjä joutuu yksin lukitun oven taakse ryöstäjän kanssa, tilanne voi muuttua todella inhottavaksi, kun ei ole vaaraa siitä että joku vain marssisi sisään?

Vierailija
59/65 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultasepänliikkeessä täysin on ja ymmärrettävää. Esim. morsiusliikkeistä sain aikoinaan sen kuvan, että ovikello liittyi muutenkin nuivaan palveluun. Näissä oli myyjä heti miltei kyljessä kiinni ja tenttaamassa mitä etsin, kun olisin halunnut ensin saada itse käsityksen onko liikkeen tyyli yhtään sinnepäinkään kuin omani, ennen kuin käytän kummankaan aikaa mahdollisesti turhiin selityksiin.

Vierailija
60/65 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän huoltoasemalla on illalla kanssa tuo systeemi,koska vain 1 työntekijä. Ymmärrän hyvin miksi tähän on ryhdytty.

Kyllä aikuinen kehtaa ovikelloa soittaa hei:D

uskalla soittaa ovikelloa että pääsevät liikeeseen sisään.

T. Nro 16, joka myöskin oli töissä huoltsikalla, jossa oli ovikello yksin työskentelevän myyjän turvana, aseellisen ryöstön jälkeen.. Miettikääpä te kaikki jotka ette menis, niin miten itse suhtautuisitte työhönne jos joku olisi tullut teitä aseella uhkaamaan työpaikallenne..