Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pyydät miestäsi auttamaan sinua kotitöissä, mitä hän sanoo ensimmäiseksi?

Vierailija
15.10.2012 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
2/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se kyllä ihmettelisi varmaan että mä pyydän, se tekee muutenkin paljon enemmän kotitöitä kuin minä. En kerkeä paljon pyydellä kun se on jo tarttunut hommaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kohta

Vierailija
4/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta. Eli imuroin myöhään iltapäivällä tai imuroin yhden huoneen nyt ja pidän 5h kahvitauon.

Vierailija
5/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Tulee auttamaan jos ei ole jotain tärkeämpää.

Vierailija
6/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei "auta" minua kotitöissä, koska kotityöt eivät ole minun töitäni vaan koko perheen töitä.

Vierailija
7/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teillä miehet jotain saatanan apulaisia?

Meillä tekee ihan molemmat kotitöitä sen minkä ehtii ja jaksaa, eikä kumpikaan ole mikään autteleva osapuoli...

Vierailija
8/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Mulla on ihan hirveesti nyt hommia (eli makaa sohvalla katsomassa telkkaria, mutta häipyy vikkelästi koneelle rustaamaan jotain pöytäkirjoja)

b) Jos mä teen A:n tai B:n, niin voitko sä tehdä loput (tarkoittaen yleensä sitä, että A tai B on joko naurettavan mitättömiä töitä tai jo tehty)

Vierailija
9/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei "auta minua" kotitöissä vaan tekee oman osansa. Koti on meidän yhteinen. Esim siivoaminen on miehen hommaa, kokkailu mun.

Vierailija
10/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä imuroin ja pesen lattiat.

-se joka sanoo kohta

Vierailija
11/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tekee ihan molemmat kotitöitä sen minkä ehtii ja jaksaa, eikä kumpikaan ole mikään autteleva osapuoli...

Ei meillä ainakaan. Mies tekee ehkä jopa enemmän kuin minä.

Mutta esimerkkitilanne: tyhjennän lattiakaivoa hiuksista ja tajuan, että tarvitsen pesuaineen, joka on toisessa huoneessa. Silloin huikkaan miehelle, että voiko tuoda sen.

Se on kotitöissä auttamista.

Mutta onko sulla tamponi vinossa vai hiekkaa siellä? Vedä henkeä välillä.

Vierailija
12/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee niistä oman osansa, ihan pyytämättäkin. Kotityöt eivät ole mitään minun hommiani, joihin mies sitten pyydettäessä vaivautuu osallistumaan.

Vierailija
13/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Kun ei ole tiskikonetta, tiskataan vuorotellen (jos toisellä flunssa tms. sitten eri juttu), tehdään ruokaa usein yhdessä, siivotaan yhdessä jne. Ainoa juttu, minkä minä teen aina, on vessan siivoaminen - tosin mies putsaa viemärikaivot ja hajulukot - ja pyykinpesu, kun pesukoneen täyttö ja käyttö on miehelle ylivoimaisen vaikeaa. :D

Otin tämän asenteen heti, kun muutimme yhteen 22 vuotta sitten. Mies suostui mukisematta, piti sitä ihan luonnollisena.

Vierailija
14/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teillä miehet jotain saatanan apulaisia? Meillä tekee ihan molemmat kotitöitä sen minkä ehtii ja jaksaa, eikä kumpikaan ole mikään autteleva osapuoli...

Ei meillä ainakaan. Mies tekee ehkä jopa enemmän kuin minä. Mutta esimerkkitilanne: tyhjennän lattiakaivoa hiuksista ja tajuan, että tarvitsen pesuaineen, joka on toisessa huoneessa. Silloin huikkaan miehelle, että voiko tuoda sen. Se on kotitöissä auttamista. i]

Totta kai meilläkin tehdään kotityöt yhdessä ilman että minä naisena jakelisin tehtäviä apurille. Tämä oli ihan automaattinen oletus, joten en tajunnut edes pahastua tasa-arvoni puolesta, hui! =D

Ymmärsin tämän nimenomaan niin, että olen itse tekemässä jotain kotityötä juuri sillä hetkellä ja siihen juuri tarvitsen apua, jota pyydän. Mies tulee ilman muuta apuun, eikä paasaa mitään "kotityöt on yhteinen pesti, olen tehnyt jo niin paljon kotitöitä tänään että hoida sinä loput", vaan tulee avuksi eikä meillä kotitöistä pahemmin riidellä.

Vierailija
15/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teillä miehet jotain saatanan apulaisia? Meillä tekee ihan molemmat kotitöitä sen minkä ehtii ja jaksaa, eikä kumpikaan ole mikään autteleva osapuoli...

Ei meillä ainakaan. Mies tekee ehkä jopa enemmän kuin minä. Mutta esimerkkitilanne: tyhjennän lattiakaivoa hiuksista ja tajuan, että tarvitsen pesuaineen, joka on toisessa huoneessa. Silloin huikkaan miehelle, että voiko tuoda sen. Se on kotitöissä auttamista.

Näin mäkin tämän tulkitsin, ihan automaattisesti

Onks teillä miehet jotain saatanan apulaisia? Meillä tekee ihan molemmat kotitöitä sen minkä ehtii ja jaksaa, eikä kumpikaan ole mikään autteleva osapuoli... Ei meillä ainakaan. Mies tekee ehkä jopa enemmän kuin minä. Mutta esimerkkitilanne: tyhjennän lattiakaivoa hiuksista ja tajuan, että tarvitsen pesuaineen, joka on toisessa huoneessa. Silloin huikkaan miehelle, että voiko tuoda sen. Se on kotitöissä auttamista. i]

Totta kai meilläkin tehdään kotityöt yhdessä ilman että minä naisena jakelisin tehtäviä apurille. Tämä oli ihan automaattinen oletus, joten en tajunnut edes pahastua tasa-arvoni puolesta, hui! =D

Ymmärsin tämän nimenomaan niin, että olen itse tekemässä jotain kotityötä juuri sillä hetkellä ja siihen juuri tarvitsen apua, jota pyydän. Mies tulee ilman muuta apuun, eikä paasaa mitään "kotityöt on yhteinen pesti, olen tehnyt jo niin paljon kotitöitä tänään että hoida sinä loput", vaan tulee avuksi eikä meillä kotitöistä pahemmin riidellä.

Vierailija
16/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni sanoo heti, että En mä jaksa. tai En mä nyt. tai Katsotaan nyt.

Sitten mä hajoan näihin hommiin yksin.

Vierailija
17/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan. Mies tekee ehkä jopa enemmän kuin minä. Mutta esimerkkitilanne: tyhjennän lattiakaivoa hiuksista ja tajuan, että tarvitsen pesuaineen, joka on toisessa huoneessa. Silloin huikkaan miehelle, että voiko tuoda sen. Se on kotitöissä auttamista.

Näin mäkin tämän tulkitsin, ihan automaattisesti

Onks teillä miehet jotain saatanan apulaisia? Meillä tekee ihan molemmat kotitöitä sen minkä ehtii ja jaksaa, eikä kumpikaan ole mikään autteleva osapuoli... Ei meillä ainakaan. Mies tekee ehkä jopa enemmän kuin minä. Mutta esimerkkitilanne: tyhjennän lattiakaivoa hiuksista ja tajuan, että tarvitsen pesuaineen, joka on toisessa huoneessa. Silloin huikkaan miehelle, että voiko tuoda sen. Se on kotitöissä auttamista. i]

Kyllä minäkin diggaan tasa-arvosta ja olen sitä mieltä että hommat kuuluvat molemmille, mutta kun mies ei vain suostu tekemään. Koska en halua, että talomme törkyisyydestä tehdään mitään 4D-dokkaria, minun on pakko tehdä itse kaikki.

Vierailija
18/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän ongelmasta pääsee.

Vierailija
19/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin diggaan tasa-arvosta ja olen sitä mieltä että hommat kuuluvat molemmille, mutta kun mies ei vain suostu tekemään. Koska en halua, että talomme törkyisyydestä tehdään mitään 4D-dokkaria, minun on pakko tehdä itse kaikki.

Tuossa vaiheessa se on myöhäistä. Ensimmäisen yhdessä asutun vuoden aikana syntyvät roolit. Jos et pakottanut miestäsi siivoamaan silloin, et onnistu siinä enää nykyään.

Minun yksi eksäni alkoi tehdä kotitöitä sillä, etten pessyt hänen vaatteitaan vaan pelkästään omani ja tiskasin tasan ne astiat, mitä itse tarvitsin. Sotkin minkä kerkesin ja kun miestä alkoi vituttaa ja hän alkoi mussuttaa, että miks täällä on niin sotkuista, niin sanoin, että se jota häiritsee, siivoaa. Siitä se lähti. Siitä lähtien siivottiin yhdessä, täydessä yhteisymmärryksessä ilman riitoja ja pakottamista. Jonkin aikaa oli kamalaa asua paskan keskellä, mutta kun se meni sillä perille, niin sama se. Eläimiä tai lapsia ei ollut, vaan vain me kaksi aikuista kärsimässä siitä.

Nykyinen mies on saanut jo kotoa sen mallin, että kotityöt kuuluvat kaikille tasavertaisesti. Lähinnä se on sitä, että kumpi ehtii ensin tehdä.

Vierailija
20/34 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos kyse on vaikka verhoista niin kysyy, missä ne tikkaat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi