Jos pyydät miestäsi auttamaan sinua kotitöissä, mitä hän sanoo ensimmäiseksi?
Kommentit (34)
Ihan samalla tavalla ne kotityöt hänelle kuuluu kuin minullekin.
Vai onko kotitöiden tekeminen auttamista, noin niinkuin yleensäkin?
Jos pyydän tekemään kotitöitä niin vastaa ensimmäisenä 'ok'.
On...
Mutta ainakin meikätyttö osaa antaa hänelle arvoa, arvostusta ja kunnioitusta, koska on niin ihana kuin on.
Terveisin "tottakai"
Onks teillä miehet jotain saatanan apulaisia?
Meillä tekee ihan molemmat kotitöitä sen minkä ehtii ja jaksaa, eikä kumpikaan ole mikään autteleva osapuoli...
Minä kun olen siunattu kotiäiti hoitovapailemassa! :)
Teen kotitöitä ja mies auttaa jossain mitä iltasella on mutta pääosin siivous kuuluu minulle. Vaihdan muuten autosta renkaat, kolaan talvella pihasta lumet ja vaihdan hajulukkoa siivouksen yhteydessä. Mutta meillä on paljon iltaisin yhteistä aikaa!
Miksi miestä pitäisi pyytää auttamaan. Kotityöt kuulevat miehen velvollisuuksiin ja siksi hän ei ole missään auttajan asemassa.
vaan tekee ihan pyytelemättä ja kyselemättä jos/kun huomaa että jokin homma on tekemättä. ja laittaa lapset (jotka ovat muuten kaikki poikia) tekemään oman osuutensa myös. mies on 40v. ja ihan on oppinut jo lapsuudenkodissaan tekemään kaikenlaisia kotitöitä, vaikka oma äitinsä olikin ikänsä kotona.
Miksi miestä pitäisi pyytää auttamaan. Kotityöt kuulevat miehen velvollisuuksiin ja siksi hän ei ole missään auttajan asemassa.
meillä lähes 50. Onko se ikäkysymys?
meillä lähes 50. Onko se ikäkysymys?
Meillä 23, joten tuskin on ikäkysymys :)
meillä lähes 50. Onko se ikäkysymys?Meillä 23, joten tuskin on ikäkysymys :)
saattavat olla tasa-arvoisempia asenteiltaan? Onko näin. Laittakaapa muutkin vastaajat miestenne ikiä vastauksiin.
Ja se tekee kotitöitä itsenäisesti. Vaihtaa vaipan lapseltam vie lapsia ulos, laittaa tiskiä, ruokaa, imuroi, pesee pyykkiä mutta koska olen nyt hoitovapaalla niin ei tartte ukon paljoa tehdä kun teen kotona jo sen ollessa töissä.
Kun molemmat on työmaalla niin ei mun tartte mitenkään käskyttää tai pyytää.
Meillä on kännyköissä muuten kalenterit joihin molemmat lähetetään neuvola-aikoja, kokouksia jne omia menoja niin on aina tiedossa toisen menot. Ukko käy sitten vaikka kaupassa kun tietää että lähden pian hänen tultuaan jonnekin. :)
Taisin olla 31
"Siis tarkoitin juuri niin, että nuoremman polven miehet
saattavat olla tasa-arvoisempia asenteiltaan? Onko näin. Laittakaapa muutkin vastaajat miestenne ikiä vastauksiin."
Minä lisään vielä, että kahden muunkin nuoremman polven miehen (seurusteluaikana 23 & 25 v) kanssa seurustelleena veikkaan, että kyse on ehkä ennemmin luonteenlaadusta ja kotikasvatuksesta kuin iästä. Nämä kaksi mainittua nimittäin eivät tehneet mitään kotitöitä, mutta olivatkin hyvin laiskoja luonteeltaan ja sellaisten äitien kasvattamia, jotka eivät pojiltaan vaatineet koskaan mitään.
Sen sijaan tämä nykyinen on lapsesta saakka osallistunut (osallistettu) kotitöihin ja on muutenkin luonteeltaan toimelias eikä viihdy epäsiistissä kodissa.
T. "tottakai"
Mies täyttää ensi helmikuussa 50. Ja minä siis olen se, jolla ei ole tiskikonetta (tuolla aikaisemmassa kommentissa).
Ei ole ikäkysymys vaan luonnekysymys. Ja kasvatuksestakin vähän riippuu.
"joo kohta" tai "ihan just" :D
...ja nämä ovat siis hyvinkin suhteellisia aikakäsitteitä meidän perheessä, miehen käyttämänä siis... :P
Meillä se on toisinpäin, mies tekee kaiken ja mä sanon pyydettäessä että joo joo tai ihan kohta :D yleensä ärsyynnyn ja muutun hiljaiseksi