Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajustettujen pesuaineiden käyttäjät ovat WT-sakkia.

Vierailija
14.10.2012 |

Perustelut:

1. Eivät piittaa muista ihmisistä. Jokainen tietää, että esim. astmaatikot kärsivät hajusteista ja esim. päiväkotiryhmässä ei hajupilveä välttää, jos jonkun lapset pesty hajustetulla pesuaineella.

2. Eivät seuraa maailmanmenoa ja keskustelua kemikalisoitumisesta. Fiksut ja tiedostavat ihmiset pyrkivät välttämään turhia kemikaaleja ja arvostavat luonnollisuutta.

3. Heillä on huono maku, kun pitävät jotain keinotekoista, halvoista aineista koostettua löyhkää "hyvänä".

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jollekin porkkanalle voikin olla hyvä altistua. Mutta surullista, että joillekin hajusteille, sen takia, että roskaväki voi hienostella keinotekoisilla "tuoksuilla" myrkyttäen ympäristönsä.

Että äläs yritä esittää sen parempaa :D :D

Ja villi veikkaus, kumpi on varmemmin oikeassa? Lastenlääkäri vai av-mamma? Itse en ainakaan ryhdy väittelemään lastenlääkärin sanomisia vastaan. Varsinkin kun ei ole tietoakaan vaikutuksista astmaan.

Hajuste allergiastakin kärsivän kannattaa vähän altistua. Että allergia mikä allergia.

Vierailija
42/61 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hajusteettomalla pesty ja ulkona kuivattu. Tuoksuu pelkästään puhtaalta, ei miltään muulta.

En tiedä oletko huomannut Mutta ulkona on olleet hiukan kosteat kelit pyykin kuivatteluun.

Mä laitan pienen lorauksen huuhteluainetta, jos aion kuivattaa pyykit kuivausrummussa. Siis ei todellakaan niin paljon kuin ohjeissa sanotaan, vaan alle puolet siitä. Rummussa pyykkeihin jää jotenkin tunkkainen haju muutoin.

ja toiseksi paras pyykin tuoksu on hajusteettomalla pesty ja sisällä kuivattu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku äärimmäisen pieni prosentti on niin herkkä että saa kohtauksen tuoksuista?

Kaikkien pitäisi varmaan hävittää lemmikkieläimetkin, koska joku astmaatikko saattaa saada eläinpölystä oireita?

HALOO, jos kaikki luopuisi tuoksuista ei kukaan kohta sietäisi niitä, ts. hajusteallergiat lisääntyisi kun kukaan ei altistu hajuille.

Minua myös huvittaa teidän "hajusteallergikkojen" kohtalo, mahtaa olla surkea tulevaisuus lapsillanne jos todella saavat kohtauksen siitä että jonkun vaatteet on pesty omolla. Jää varmaan matkustelut vähiin :( nimim. Intiassa vasta tuoksuikin

Vierailija
44/61 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku äärimmäisen pieni prosentti on niin herkkä että saa kohtauksen tuoksuista?

Kaikkien pitäisi varmaan hävittää lemmikkieläimetkin, koska joku astmaatikko saattaa saada eläinpölystä oireita?

HALOO, jos kaikki luopuisi tuoksuista ei kukaan kohta sietäisi niitä, ts. hajusteallergiat lisääntyisi kun kukaan ei altistu hajuille.

Minua myös huvittaa teidän "hajusteallergikkojen" kohtalo, mahtaa olla surkea tulevaisuus lapsillanne jos todella saavat kohtauksen siitä että jonkun vaatteet on pesty omolla. Jää varmaan matkustelut vähiin :( nimim. Intiassa vasta tuoksuikin

Vierailija
45/61 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä alentuneesti älyllisiä kuin ketjun ap ja ap:n vihainen ja alatyylisiä ilmaisuja viljelevä peesaaja (mikäli eri henkilö)?

Mikäs sen mukavampaa kuin ärsyttää tällaisia hysteerikkoja :DDDD

Vierailija
46/61 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Heillä on huono maku, kun pitävät jotain keinotekoista, halvoista aineista koostettua löyhkää "hyvänä".

Vierailija
47/61 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tuota mieltä?

Vierailija
48/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina joskus todella voimakkaasti huuhteluaineilta, etenkin jos niiden myyjä asuu jossain itäisessä Helsingissä. Käytettynä ostettu tunika on lemustanut koko lastenhuoneen vaikka se on jo pesty pariin otteeseen. Voimakkaat hajusteet voivat myös peittää sen, että vaatteet ovat pikkuisen päässeet homehtumaan jne. Sama jengi joka käyttää voimakkaasti hajustettuja huuhtelu- ja pesuaineita on sitä jengiä, joka ostaa Prismasta lapsen ristiäisiin valmiskermavaahtoa, valmiskakkupohjat ja valmishillot. Ja laittaa makaroniin sekä ketsuppia että majoneesia.

ja mä sanon että tuollainen ihminen on kyllä pahempi kuin kaikki WT:t yhteensä. siis kauheita te ootte. Mikä helvetin rikos se on jos joku käyttää jotain valmista?

muistan aina sen ketjun missä valmisruokia parjáttiin, ja lopulta juttu kääntyi siihen että oikea superäiti metsästää itse lihatkin...

sairasta sakkia täällä.

BTW itse olen martta, joka leipoo itse ja laittaa paljon alusta asti, mutta ei tule mieleenkään haukkua ketään siitä jos ei jaksa/ehdi/osaa/halua.

huh. nousi ihan niskavillat

Vierailija
49/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei myös ole tulemista näillä haisuleilla. Heitä tulee kyllä kaikista luokista, jos nyt Suomessa jotain yhteiskuntaluokkia on.

Mutta näiden lasten vaatteita (kuten tupakoitsijoidenkaan) ei voi ripustaa naulakkoon kun muut vaatteet haisee pari päivää sen jälkeen.

Viereen ei voi istua, koska ihminen haisee niin voimakkaasti tunkkaiselta. Se haju on todella pistävä ja oksettaa.

Muutamassa perheessä tiedän, että käytetään näitä hajusteita siksi, että siellä tupakoidaan ja osassa, että on rintsutalo, mikä haisee ummehtuneelle ja se tarttuu vaatteisiin

hajustetut pesuaineet haisevat niin vitun pahalle ja jos hajustettu ihminen on käynyt kylässä niin koko kämppä haisee kaiksi päivää. Ja jos joutuu tällaisen haisulin viereen jossain, niin se on yhtä kärsimystä.

Että tämäkin sitten on jäänyt vielä jollekin epäselväksi. Mutta johan tässä on tullut selväksi, että hajustettujen pesuaineiden käyttäjät ovat sitä älyllisesti heikointa luokkaa. Ehkä ne hajusteet jotenkin pehmentävät pään.

Vierailija
50/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras pyykin tuoksu on hajusteettomalla pesty ja ulkona kuivattu. Tuoksuu pelkästään puhtaalta, ei miltään muulta.

että hajusteeton ei ole sama kuin hajuton. Käytän hajusteettomia pesuaineita, mutta ymnmärrän kuitenkin, että jonkun nenään ne minun hajusteettomat vaatteeni voivat haista pahalta.

Vierailija
51/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kutsuisi Rasmuksen tai Jesperin meille useammin, mutta kun huonekin haisee sen jälkeen pahalle.

Yökylään eivät suostu enää ottamaan näitä haisuleita. En minäkään. Ei riitä, että heidän jäljiltään pesee lakanat, vaan pitää pestä tyynyt ja peitot. Se haju on todella kuin jossain kirpputorilla. Tiedättehän sen lemun.

Pahinta oli kun lapset oli pieniä ja pitivät toppapukuja. Sellainen toppapukuikäinen lapsi, joka tulee kylään kun ovat telmineet ulkona. Se märkä ja haiseva toppapuku....joskus tuntui, että oksentaa. Halutti pistää lapsikaverin toppapuku suoraan pannuhuoneen uuniin palamaan,kun haisi niin kamalalle.

Näitä lapsia kyllä käy sääliksi, koska kaverit puhuu niistä selän takana ja yökkii niiden vaatteiden hajulle. Eikä niitä kukaan oikein halua kylään juuri sen hajun takia. Paitsi ehkä toinen hajustekoti ja hajustelapset.

Vierailija
52/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte varmaan sen voimakkaan äitelän ja yhtäaikaa tappavan löyhkän, joka haiseen isojen ostoskeskusten vessoissa? Ovessa on lappu kuinka usein ja kuka on käynyt siistimässä tilan ja silti mikään ei toaalisesti poista sitä lämpimän kusen ja paskan lemahdusta mikä sen voimakkaan kemikaalin alta puskee.

Jengi joka käyttää liikaa lemuavia huuhteluaineita tuo koomisesti tismalleen saman mielikuvan mieleen.

Älkää ihmiset ihan oikeasti käyttäkö hajustettuja pesuaineita. Hajuvedet on tarkoitettu hajustekäyttöön eikä niitäkään nykyään kannattaisi käyttää, allergiat ovat niin yleisiä. Ihan oikeasti se Prisman yleisö-wc-efekti on todella tahattoman koominen ja vähän säälittäväkin.

Vierailija
53/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah :D

Äitipuoleni käyttää hajustettua pesuainetta. Ihan tavallinen suomalainen nainen, koiraharrastuksineen ja tavallisine ulkonäköineen sekä vaatteineen!

Ah ja joo, itsekin käytän sitä samaa pesuainetta! WT on minusta kaukana, olen korkeastikoulutettu graafikko, seuraan suomalaista muotoilua ja (hipsteri)trendejä ja pidän ulkonäköni asiallisena mutta neuraalina ;)

AP:n pitäisi kyllä katsoa WT:n määritelmä uusiksi jostain sanakirjasta...

Vierailija
54/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ihmisiä, jotka kulkevat massan mukana (mainostajien mainosten lumouttamina) ja eivät osaa ajatella itse asioita.

Eli ymmärrän varsin hyvin myös tässä hajusteasiassa tuon wt-käsitteen. Se ei riipu rahasta tai ammatista vaan ihmisen ajattelukyvystä. Kun mennään silmät soikeina ja tungetaan hajusteita vain siksi, että "kaikki hajusteallergikot on typeriä ja se on turhaa ja minä en ainakaan ja buahaaaaa, ja DDDDDDD"

Eli käsität varmaan, millaisia ihmisiä tällä tarkoitetaan. Jos on koulutusta ja rahaa, se ei todellakaan merkitse vielä sitä, että osaisi ajatella omilla aivoillaan.

Ennen minu nuoruudessa käytettiin näistä sanaa juntti. Eli juuri nämä juntit, jotka tuhlasi bensaa ja kävi keihäsmatkoilla kun siellä sai halpaa viinaa ja akut heitettiin luontoon, kun kaikki luonnonsuojelijat on turhia ja minä en ainakaan.

Nykyään teistä käytetään sanaa wt. Eli ihmiset, jotka kulkee laput silmillä ja hokee, että minä en ainakaan. Vaikka kuinka todistettaisiin kemikaalien vaarat ja hiilijalanjäljet yms. Wt-juntti hokee vain, että "minä en lopeta tupakanpolttoa, koska minun työkaveri tuntee papan, joka on polttanut ikänsä ja on terve vielä 96 vuotiaana. Ja minähän käytän hajusteellisia pesuaineita ihan tahallaan, koska hajusteallergikot on hysteerisiä. buahahahahaaaa:DDDDDDDDD"

Ne hajusteet ei ole kamalia allergisille ja astmaatikoille pelkästään. Ihan tavalliset ihmiset inhoavat niitä ja kauhistelevat, että kuinka taas haisi eteinen pahalle kun kävi sen ja tämän perheen lapsi kylässä.

Kun niitä hajustettuja toppapukuja ei haluta laittaa edes samaan eteiseen, koska se haju tarttuu omiin vaatteisiinkin.

Ja jos ei tajua, että omnat vaatteet lemuaa, niin sille ei voi mitään. Mutta luulisi jossain vaiheessa heräävän kun huomaa, että ihmiset vaihtavat paikkaa viereltänne. Haisette te sitten arielille tai tupakalle.

Hah hah :D

Äitipuoleni käyttää hajustettua pesuainetta. Ihan tavallinen suomalainen nainen, koiraharrastuksineen ja tavallisine ulkonäköineen sekä vaatteineen!

Ah ja joo, itsekin käytän sitä samaa pesuainetta! WT on minusta kaukana, olen korkeastikoulutettu graafikko, seuraan suomalaista muotoilua ja (hipsteri)trendejä ja pidän ulkonäköni asiallisena mutta neuraalina ;)

AP:n pitäisi kyllä katsoa WT:n määritelmä uusiksi jostain sanakirjasta...

Vierailija
55/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei se kellekkään kuulu miten ja millä vaatteeni pesen. Eikä mua kiinnosta jonkun randomin hajuste-allergia. Vaniljan tuoksu on paras.

Vierailija
56/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei se kellekkään kuulu miten ja millä vaatteeni pesen. Eikä mua kiinnosta jonkun randomin hajuste-allergia. Vaniljan tuoksu on paras.

Vierailija
57/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille, mutta toivon, että älkää tulko kovin lähelle ja ette pane lapsianne meille kylään, koska haisette niin pahalle.

Olen kuullut päiväkodin työntekijöidenkin joskus siunailevan niiden vaatteiden hajua kun koko nukkari haisee parin pennun vaatteille niin, että muilla oksettaa.

Ja kyse ei ole allergiasta, vaan ne vaan haisee niin pahalle, että muilla oksettaa. Toki tupakoijakin tottuu hajuunsa, ettei huomaa sitä. Samoin kun käyttää näitä hajusteellisia pesuaineita, niihin turtuu.

Vierailija
58/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelle lapselle huudettiin, ettei me leikitä sun kans, kun haiset niin pahalle.

Vierailija
59/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paras"! Vaniljan tuoksu onkin todella hyvä, mutta kun se keinotekoinen tuoksu on kaukana vaniljasta. Esim. vaniljan tuoksuisten kynttilöiden haju on tosi pistävä ja kemikaalinen. Ihmettelenkin, kuka niitä voi kotonaan polttaa.

Joidenkin pesuaineiden haju on niin voimakas, että sen haistaa metrien päästä ulkona naruilla olevasta pyykistä.

Ilmeisesti ihmisten hajuaistit ovat kovin erilaisia eli toisilla huonompi, toisilla parempi. Onhan näkö- ja kuuloaisteissakin suuria eroja!

Vierailija
60/61 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on junttia yleistää, arvostella ja haukkua. Asiallinen info on ok, mutta kun siihen lisätään ilkeitä kommentteja ihmisten sivistyksen tasosta, kääntyy homma kyllä kommentoijaa vastaan. Ihminen ei ole sivistynyt, jos on tarve haukkua toisin valinneita epäsivistyneillä sanavalinnoilla.

Olen ollut töissä allergiapäiväkodissa, jossa sitouduttiin käyttämään mm. hajusteettomia pesuaineita, shampoota ja deodoranttia. Kyllä aika pian tottui hajusteettomaan maailmaan ja haistoi selvästi, jos vaikka jonkun lapsen vaatteet oli pesty hajustetulla pesuaineella. Itse käytin huhteluainetta lakanoissa, kun laitoin ne kuivausrumpuun (jäi muuten todella tunkkainen haju). Meillä oli ryhmässä hoitajana tuoksuallerginen - siis sellainen, joka sai heti oireita, jos vähänkään tuoksui. Kerran jouduin pahoittelemaan, että olimme olleet viikonloppuna anopilla ja olin peseytynyt anopin shampoilla ja päälläni olevat vaatteetkin oli pesty anopin pesuaineilla, joissa arvelin olleen tuoksua (en ollut varma). Ei kuulemma haissut, kun osaa käyttää maltillisesti eikä käytä hajustettuja hiuslakkoja, meikkejä, deodorantteja yms. siihen päälle.

Eli sellaisessa perheessä, jossa oikeasti pesuaineen tuoksu lemuaa vaatteista, täytyy olla jotain muutakin pielessä tai sitten se herkkänenäinen puolittain kuvittelee sen lemun. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Joko sitä pesuainetta annostellaan täysin väärin (ja oikeasti, kuka pesee ulkovaatteita sellaisella määrällä?) tai kun tiedetään, että toiset käyttävät hajustettua pesuainetta, "haistetaan" jotain omaa, kun halutaan niin kovasti haistaa.

Olen muuten itse astmaatikko, ja kärsin ainoastaan tolkuttomasta määrästä hajuvettä eli olen aika onnekas. Kaikki astmaatikot eivät automaattisesti kärsi lievistä hajuista ja tosiaankin voivat siedättää itseään aika pitkälle. Meillä esim. poltetaan silloin tällöin hajustettuja kynttilöitäkin nykyään. Ja kyllä, nautin niistä tuoksuista.

Kyllä tästäkin keskustelusta huomaa, että sivistys jää aika kauaksi, kun päästään haukkumaan, juoruamaan ja kohtelemaan pahansuovasti esim.viattomia lapsia. Opetetaan myös kiusaamaan muita lapsia sellaisen asian takia, jolle nämä eivät voi mitään. Lapsuudenystäväni kodissa tupakoitiin, ja häntä kiusattiin hajusta. Minä en kiusannut ja pysyin ystävänä astmastani huolimatta. Meillä kun tärkeintä oli se, että kohdeltiin kavereita reilusti eikä etsitty heistä asioita, jotka muka oikeuttaisivat kiusaamisen.

Olkaapa aikuisia, te hajusteyliherkätkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän