Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaha. Minun 20-vuotias tyttöni on amfetamiinikoukussa

Vierailija
14.10.2012 |

Eikä hänellä ole aikomustakaan lopettaa. Mitäs nyt?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) soita heti aamulla a-klinikalle ja kerro tilanne

2)jos tunnet jonkun uskovaisen, vie heti rukouspyyntö, voit viedä myös helluntaisrk ja vapaasrk lapun, jossa tyttöäsi aletaan muistaan säännöllisesti

3)KERRO TYTÖLLESI ETTÄ RAKASTAT HÄNTÄ AINA JA IKUISESTI

Niin paljon entisiä ja nykyisiä huumeriippuvaisia sanoisin ,että vaihtoehtoja on tasan kaksi.Tulla uskoon tai mennä hautaan

Vierailija
42/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytätkö, ap, itse kovia huumeita, esim. alkoholia? Riippumattomien tutkimusten mukaan alkoholi on huumeista vaarallisin, ja amfetamiini on paljon sitä vaarattomampi, kuten täälläkin on hiljattain muistutettu.

Jos hän saa amfetamiinin käyttönsä pysymään jotenkin aisoissa, niin vaara on siis pienempi kuin että jos hän ryyppäisi. Koettakaamme nähdä asiat oikeassa suhteessa.

jaksa olla noin typerä! Mieti nyt vähän mitä sössötät: sillä miten vaarallisia huumeina tarkalleen ottaen alkoholi ja piri on ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaista jälkeä niiden käyttö ihmiseen jättää.

Mietipä itseksesi onko siinä jotain eroa, miten alkoholia tai piriä hankitaan? Millaisissa porukoissa niitä käytetään?

Mä tiedän, mä olen ollut niissä porukoissa.

Piri on todella vaarallista, vaikka onneksi siihen ei kehity samanlaista riippuvuutta kuin opiaatteihin. Alkoholilla ei tosiaan saa itseään yhtä tuhon partaalle niin sosiaalisesti, taloudellisesti kuin terveydellisestikään vain muutamassa kuukaudessa. Puhumattakana laillisuudesta.

Itse olin menettään mielenterveyden lisäksi terveyteni muutenkin pirin kanssa vain muutamassa kuukaudessa. Kun ei syö eikä nuku, on aika heikoilla. Niin laiha, että istumalla saa mustelmat takamukseensa. Asunnossa pääsee liikkumaan konttaamalla, kun seisomiseen ei riitä verenpaineita.

Minun vanhemmat vetäytyivät elämästäni täysin tuolloin. Ei niin, että olisivat aiemminkaan olleet kovin osallistuvia.

Jos omat lapseni yrittäisivät lähteä tuolle tielle, voivat olla varmoja, että irtisanoudun työstäni ja kuljetan väkipakolla pariksi kuukaudeksi johonkin jumalan selän taakse. Saatan toki lähteissä käyttää jossain alan ammattilaisten luukussa vähän opintomatkalla.

Pääsin lopulta irti mielisairaalan kautta häipyen ulkomaille joksikin aikaa. Siitä on jo 13 vuotta. Nykyään olen työssäkäyvä perheenäiti, joka elää ihanan tylsää taviselämää.

Neuvo: sano lapselle, ettet koskaan hylkää - kiellä silti tulemasta sekaisin kotiin. Älä anna rahaa. Tarjoudu ottamaan takaisin kotiin (siis eri kaupunkiin?) jos haluaa irti. Silloin ehtona, että on koko ajan kotona - ei mitään yöelämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon entisiä ja nykyisiä huumeriippuvaisia sanoisin ,että vaihtoehtoja on tasan kaksi.Tulla uskoon tai mennä hautaan

Vituttaa tuollainen yleistäminen. Meitä on paljon, jotka ovat kasvaneet vain aikuisiksi ja alkaneet vastuullisen elämän työelämässä ja vanhempina. Tässä mitään Jeesuksia tarvita.

Vierailija
44/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelit tytön kanssa ja hän kertoi sinulle itse tilanteestaan. --> Säilytä tämä yhteys tyttöön.

Hän kysyi sinulta hyväksytkö hänet vikoineen --> Kerro hänelle, että hyväksyt hänet, mutta et käyttöä, jotta tyttö voi luottaa sinuun.

Ei ota apua vastaan. --> Selvitä tytön asuinkunnan tukipalvelut. Myös useilla kouluilla on matalan kynnyksen tukipalveluja (kuraattori, psykologi), joista voi olla helppo aloittaa. Anna selvittämäsi yht. tiedot tytöllesi. Hän voi joskus kokea ne tarpeellisiksi. Kerro tytölle, että olet valmis olemaan tukena, mikäli tyttö hakee apua. Käyttöä sinun ei tarvitse tukea.

Suunnittelee käytön jatkamista suonensisäisesti. --> Etsi mahdollisimman paljon luotettavaa ja asiallista tietoa suonensis. käytöstä ja anna tytölle tiedoksi. Kerro seurauksista ja siitä miten lopettaminen tuolloin käy aina vaikeammaksi.

Kysy syitä käytölle. Kuinka kauan on käyttänyt. Pyydä miettimään mitä hän käytöllään hakee ja voisiko näitä "tavoitteita" saavuttaa jotenkin muuten ja voisitko auttaa häntä siinä. Kysy tytön haaveista, anna uskoa tulevaisuuteen.

Tytön on oltava tietoinen siitä, että olet hänen tukenaan ja valmis auttamaan, kun hän on valmis ottamaan apua vastaan. Älä anna elämäsi kuitenkaan pyöriä jokapäiväsesti tytön käytön ympärillä, sillä siinä palat loppuun ja tyttösi saa tarpeekseen ja ottaa etäisyyttä, jolloin avun antaminen on jälleen vaikeampaa.

Mikäli tyttö käyttäisi sinua esim. taloudellisesti hyväkseen, olisi väkivaltainen tai asettaisi sinut uhan alle, neuvoisin pitämään etäisyyttä ja suojaamaan itsesi. Mutta koska kuulostaa siltä, että tilanne ei ole se ja tyttö haluaa luottaa sinuun, on tärkeää, että hän luottaa sinuun jatkossakin.

Muista hakea myös itsellesi tukea tarpeen vaatiessa. Juttele paljon läheisille ja ystäville. Tilannetta ei tarvitse hävetä. Tämä on arkipäivää keskenään hyvin erilaisille perheille.

Vierailija
45/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytätkö, ap, itse kovia huumeita, esim. alkoholia? Riippumattomien tutkimusten mukaan alkoholi on huumeista vaarallisin, ja amfetamiini on paljon sitä vaarattomampi, kuten täälläkin on hiljattain muistutettu.

Jos hän saa amfetamiinin käyttönsä pysymään jotenkin aisoissa, niin vaara on siis pienempi kuin että jos hän ryyppäisi. Koettakaamme nähdä asiat oikeassa suhteessa.

Tosissasi?!!!!! Yhteiskunnallisesti alkoholi on pahin päihde, koska se aiheuttaa niin paljon ongelmia. Suurkulutus vaikuttaa elämään niin tuhoavasti, rikollisuutta, perheen menetys ja työn menetys..

Mutta huume on aina huume. Kannabiskin on huume, eikä enää mieto niinkuin joskus 60-luvulla. Sekin aiheuttaa pysyviä vaikutuksia aivoihin, jos sitä käyttää usein.

Tytär on jo harkinnut kokeilevansa amfetamiinia suonensisäisesti.....huumetta pitää saada koko ajan enemmän, ja se maksaa.

Ap, ota yhteyttä asiantuntijoihin. Onkohan Irti huumeista ry.llä jotain tietoa, mistä aloittaisit? Voisiko tytärtä tosiaan viedä jonkun entisen käyttäjän juttusille? Esim. Helluntailaisissa on ollut puhujia aiheesta, tosin ehkä se uskonnollinen puoli voi saada tyttären vastustuksen pystyyn..

Muutoshalun pitäisi lähteä huumeenkäyttäjästä itsestään, mutta varmasti vanhempien tuki merkkaisi paljon.

Itse varmaan vaihtaisin lukot jos alkaa olla merkkejä siitä että tytär käyttää enemmän ja tarvitsee siihen rahaa. Kotiin voi tulla aina kun vanhemmat ovat kotona, muttei muuten. Tukisin muulla tavoin, mutta rahaa ei tippuisi muuhun kuin katkaisuun.

Vierailija
46/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hae tietoa/apua/neuvoa muualta. Tältä palstalta et saa mitään apua, nämä ihmiset eivät vaan tajua. Itsellä narkomaanitausta, 12v käytin suonensisäisiä huumeita. Lähes järjestään jokainen saamasi vastaus on ollut huono.

Vierailija
47/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) soita heti aamulla a-klinikalle ja kerro tilanne

2)jos tunnet jonkun uskovaisen, vie heti rukouspyyntö, voit viedä myös helluntaisrk ja vapaasrk lapun, jossa tyttöäsi aletaan muistaan säännöllisesti

3)KERRO TYTÖLLESI ETTÄ RAKASTAT HÄNTÄ AINA JA IKUISESTI

Myyt omaa uskoasi epätoivoisessa tilanteessa olevalle.

Lähetä tyttö johonkin tiukkaan naisten oppilaitokseen jonnekin Persianlahden maahan tai vangitse kotiin. Nämä jotka täällä itkevät että pitää heittää ulos kodista ja antaa vapaasti käyttää ovat itse jotenkin tunnevammaisia.

Vierailija
48/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän näkee hyvääkin pohdintaa, vaikka monet toisiaan kritisoivat.

Hoidan tällaisia tapauksia siellä loppupäässä. Silloin kun vaikkapa juuri tuolla tavoin alkanut ura ei ole mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Kun siitä onkin tullut vuosien suonensisäinen sekakäyttö kaikkine seurauksineen ja ollaan pyrkimässä edes jonkinlaiseen tilanteen saamiseen hallintaan.

Ehdottomasti viimeistään tuossa vaiheessa olisi jotakin tehtävä, että paljon ikävyyksiä estettäisiin. Valitettavasti minulla ei ole ehdottaa mitään sen järkevämpiä keinoja kuin täällä on jo ehdotettu. En myöskään mistään esitetyistä suurempaa voimavarojensa panostusta vaativasta ehdotuksesta pysty sanomaan, kannattaako vai johtaako vain pahempaan äidin loppuun palamiseen myöhemmin.

Yhteyden, ihmisenä hyväksymisen ja mahdollisuuden säilyttäminen luultavasti on tytön kannalta tärkeintä. Itsensä, omaisuutensa ja perheensä suojeleminen ja vahvistaminen äidin kannalta.

Tytär kuitenkin on tuossa keskustelussanne myös luodannut suhtautumistasi käyttöön ja toisaalta häneen. Ja ne asiat on sinun itsellesi ja hänelle tehtävä selväksi ja seuraukset eri vaihtoehdoissa konkretisoitava. Mutta miten saada hänet näkemään yhteys tämänhetkisen ja tulevaisuudenkuviensa välillä?

Kun suonensisäisen käytön aloittamista mietitään vain siksi, että verta menee mekolle diskon vessassa, kun nokka alkaa vuotaa, ei todellakaan ole käsitystä, millaista askelta ollaan ottamassa. Eikä ilmeisimmin osata tai välitetä vielä ajatella sen hetkistä tilannetta pitemmälle, vaan toimitaan tässä ja nyt periaatteella. Tilanne ei olisi ollenkaan niin vakava, elleivät haittoja vähättelevät hyväksikäyttäjät olisi jo niin lähellä kuin tuollaisessa tilanteessa ovat.

Parikymppinenkin voi kuolla suonensisäiseen yliannokseen erityisesti kun ei aina tiedä mitä ainetta saa, parikymppinenkin voi kuolla tai vammautua pysyvästi suonensisäisestä käytöstä saamaansa tulehdukseen ja yleisinfektioon, parikymppinenkin voi halvaantua pysyvästi suonensisäisen käytön aiheuttaman aivoveritulpan seurauksena, parikymppinenkin voi pudota kuudennnesta kerroksesta jouduttuaan amfetamiinipsykoosiin käytön runsastuessa ja muuta mukavaa. Parikymppinenkin voi saada pysyvästi haittaavan ampumavamman tai tulla hakatuksi pesäpallomailalla velkojen perinnässä. Kaikille vain ei käy mitään näistä. Kaikkien tulevaisuus ei myöskään ole huumeluolan, seksuaallisen hyväksikäytön, itsensä myymisen ja varkaissa käymisen välillä tasapainoilemista. Suurin osa niistä, jotka yllä mainitsemiani ovat kokeneet ja käytön jatkamisen mielettömyyden nähneet, eivät pysty silloinkaan lopettamaan käyttöään.

Jokainen, joka edes ajattelee tyttäresi vaiheessa tulevaisuutta, ajattelee, että mikään noista ei osu minun kohdalleni. Lähes jokainen nelikymppisenä loppuun kulunut ja elämässä kaiken mahdollisen ja mahdottoman kokenut narkkari on aloittanut viattomasti ja luullut tilanteen olevan hallinnassaan.

Ap, tyttäresi on tekemisissä sellaisten voimien kanssa, joiden vaarallisuudesta hänellä ei ole mitään todellista käsitystä. Eikä sinullakaan kuin aavistus. Tutkikaa yhdessä asiaa, niin tiedätte.

Vierailija
49/54 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja mitä settiä =D kyllä taas huomaa mitä kasvattajia liikenteessä. Kannattaisko vaikka tyttäres kanssa avoimesti keskustella asiasta? sen sijaan että kiellät kaiken ja heität pihalle :D voit olla sata varma, et se ei tuu toimiin. Puhukaa vanhemmat lastenne kanssa älkääkä heti tyrmätkö, uskon että tyttärellä on omat mielipiteet eri päihteistä, miksi hän niitä haluaa käyttää, mitä hän kokee käytöllä ja mitä kokonaisuudessaan hän on mieltä päihteistä. Jos tyttösi on satunnaiskäyttäjä ja käyttää oikeasti harvoin ja hän pystyy todistamaan, että hänellä on järki päässä ja tekee asiaa esimerkiksi sen takia, että alkoholi ei sovi hänelle ja sekoittaa päätä liikaa.Fakta kuitenkin on se että ihmiset haluavat juhlia ja saada sitä päätä hiukan sekaisin. Jokainen tuntemani keiden tiedän että ovat kokeilleet kerran-100kertaa jtn muuta päihdettä kuin tätä erittäin turvallista ja mukavaa alkoholia, ovat sanoneet että "miten vitussa nää VAARALLISET HUUMEET on miedompia kuin alkoholi sekavuudellaan" avartakaa silmiänne tälle maailmalle, oikeesti. neuvokaa niitä lapsia kohtuukäytössä ja riskeissä älkääkä hylätkö sen takia että toinen tekee jtn mikä on laissa säädetty laittomaksi. Itse olen 20-vuotias tyttö ja olen kokeillut 8 kertaa joko mdma tai ekstaasia. Vanhempani eivät tiedä koska he eivät ymmärrä asiaa samalla tavalla kuin minä ennen kuin itse kokeilisivat, eivätkä pystyisi hyväksymään sitä kuinka teen jtn niin laitonta ja vaarallista.

Vierailija
50/54 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 18:04"]

Jaha. Minun 20-vuotias tyttöni on amfetamiinikoukussa

Eikä hänellä ole aikomustakaan lopettaa. Mitäs nyt?

[/quote]

Otsikon muotoilusta päätellen et ota asiaa kovinkaan raskaasti.  : (

Vierailija
51/54 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2012 klo 19:01"]

että jotkut aidoasti haluaa lapselle elämän?
Monia syitä miksi EI voi ja näin edetä asiassa, mutta miksei muka?
Miksei muka voisi teljetä tyttöä huoneeseen?

Kysytkö vakavissasi? Tsekkaapa piruuttasi mitä rikoslaki sanoo vapaudenriistosta.

Ei ainakaan käyttäisi enää huumeita, miksi ei muka voisi viedä suoraan vierotushoitoon?

Vieroitushoito ei ole pakkohoitoa, vaan vaatii hoidettavan suostumuksen. Pakkohoito vaatii omat kriteerinsä, jotka eivät täyty tavallisen huumeidenkäyttäjän tapauksessa. Todellinen ongelma on se, että vieroitushoitopaikkoja on paljon vähemmän kuin tosissaan huumeista irti haluavia.

Mitä väliä joillain tavaroilla on kun kyse on oman lapsen elämästä? Omaako elämäänne arvostatte enemmän?

Omavaltaiset laittomat pakkotoimet eivät johda haluttuun lopputulokseen, vaan entistä suurempiin ongelmiin. Sillä pilaa välit lapseen ja tekee itselleen turhia vaikeuksia ja stressiä. Luulisi sitä laatua olevan tuossa elämäntilanteessa tarjolla tarpeeksi muutenkin.

Vierailija
52/54 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat lukot, vaihdat kännykkänumeron ja laitat sen salaiseksi. Sitten lopetat sen narkkarin nimittämisen tytöksesi.

Vierailija
53/54 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja tätä ketjua. Sitä päivää odotellessa, että ihmiset oppivat ajattelemaan omilla aivoillaan, hakemaan tietoa muistakin kuin valtamediasta ym. huumepropagandalla kyllästetyistä lähteistä.

Tiedoksi kaikille hysteerisille typeryksille: ainakin 90 % huumeidenkäyttäjistä on niitä ihan tavallisia hiljaisia naapurintyttöjä, jotka käyvät töissä, opiskelevat, eivät huoraa/varastele/tms... Ihan älytöntä, että täälläkin suurin osa luulee ihan päinvastaista, tyyliin "joo-o, kerran kun huumeita kokeilee, niin se on sitten hauta tai uskoon tuleminen".

Vierailija
54/54 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin lyödä vetoa,että sun tytön nimi alkaa J:llä ja asutte pk-seudulla.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme