Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaha. Minun 20-vuotias tyttöni on amfetamiinikoukussa

Vierailija
14.10.2012 |

Eikä hänellä ole aikomustakaan lopettaa. Mitäs nyt?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, nuorella on yksi elämä, 20v on nuoriaikuinen, hänellä on yksi elämä, joka muuten on vielä edessä, sinullakin on yksi elämä.

Ihmisiä kaikki joten ei todellakaan ole eriasia.

Ja niin kuin näkyy, kaikilla on kokemusta ja koulutusta niin kuin aina täällä, mutta kumma kun ei vaan auta... missä vika?

Muuttakaa toimintatapaa, voisi vaikka auttaakin.

Muuttuuko se jotenkin se asia, että kun oma lapsi täyttää 18-v häntä ei enää saa auttaa ja ei muka voi?

Omaa avuttomuutta sanon mitä ja laiskuutta.

20-v on vielä aika lapsi kuitenkin.

Tyttö EI aio lopettaa, hän EI halua vieroitukseen. Silloin häntä EI saa sinne. ja mikä vartija? Ei 20v ole holhouksen alainen ja mitä tämä vartija tekisi? Ei hän saa estää tyttöä liikkumasta vapaasti. MIten vartija estää huumeiden käytön? Lyö turpaan? Sitoo? vangitsee? Ja huumeiden käyttöhän ei ole rikos, mitä poliisi tekisi?

Vierailija
22/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 2kk päästä... ehkä.

Ruokaa saa ja potan.

Jos ei sillä tule järkeä niin vierailu vankilassa pariviikkoa voisi piristää tytön mieltä.

Ja vankilaanhan pääsee kun vain äiti pyytää, voi LOL näitä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vastaavassa tilanteessa tyttärenä 18-25 vuotiaana. Nyt olen 32 v kahden lapsen äiti ja rouva. Olin amfetamiinikoukussa, lisäksi lääkkeitä ja pilveä. Vanhempani sekaantuivat sitkeästi elämääni miltei päivittäin. Tukivat sitkeästi, tekivät monia monia asioita. Lopulta tapasin nykyisen mieheni ja tulin raskaaksi. Selviytyminen oli monen asian summa. Vanhempani minulle maailman tärkeimmät oman perheeni lisäksi.

Vierailija
24/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut aidoasti haluaa lapselle elämän?

Monia syitä miksi EI voi ja näin edetä asiassa, mutta miksei muka?

Miksei muka voisi teljetä tyttöä huoneeseen?

Ei ainakaan käyttäisi enää huumeita, miksi ei muka voisi viedä suoraan vierotushoitoon? rahaa se vaatii mutta miksi ei?? Oma lapsi yksi elämä.

Mitä väliä joillain tavaroilla on kun kyse on oman lapsen elämästä? Omaako elämäänne arvostatte enemmän?

Vierailija
25/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea tuota väittelyketjua, joten kohdistan sanani suoraan sinulle.

Valitettavasti nuoresi on yksi todella monista tänä päivänä. Amfetamiinin viihdekäyttö on lisääntynyt hurjasti viime aikoina. Itse työskentelen nuorten kanssa ja tiedän, että 'vauhtia' ei pidetä edes huumeena.

Amfetamiini on piriste kuten koka ja crack. Ei siis samassa mielessä kova huume kuin opiaatit (heroiini). Mutta riippuvuutta sekin aiheuttaa.

Monet saa tilanteen pysymään ihan hallussa vuosikausia. Käyvät töissä ja ovat jopa merkittävillä esimiespaikoilla työelämässä. Nämä tosin on kolmekymppisiä viikonloppujuhlijoita, ei kaksikymppisiä. Monet lopettavat, kun perustavat perheen ja rauhoittuvat.

Toisille käy sitten huonommin. Sinä et voi tietää etukäteen. Mitä voit tehdä - ota paljon selvää huumeista. Ole aina kaksi askelta edellä, TIEDÄ huumeistä enemmän kuin tyttösi. On olemassa paljon hyviä ryhmiä vanhemmille, mene mukaan niihin. Niistä saat paitsi vertaistukea, myös tietoa siitä, mitä itse voit tai et voi tehdä.

Osaan antaa vaan yhden konkreettisen neuvon: hoida itseäsi oikein huolella. Pidä huoli itsestäsi, muuten et tule jaksamaan.

Lisäisin vielä tähän yhden jutun. Ap, älä häpeä, puhu ihmisille, hae apua jos tuntuu että et kestä, et ole ainoa, meitä on tuhansia. Tuo ei ole sinun vikasi eli älä ikinä syytä itseäsi tai mieti mitä olisit voinut tehdä toisin. Et mitään, sinulla on vain paska tsägä :) Tsemppiä matkallesi.

Vierailija
26/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin tyttöni kanssa, ja näin sain tietää hänen käytöstään.

Toistaiseksi hän kertoi käyttävänsä vain viikonloppuisin, mutta kertoi että hän pelkää tilanteen karkaavan käsistä. Ei siltä halua lopettaa.

Ei käytä suonensisäisesti, mutta on miettinyt sen aloittamista (perjantaina oli erään yökerhon vessassa saanut nenänsä vuotamaan verta)

Hän käy koulua, ei asu enää kotona. Koulusta ei ole juuri poissaoloja, koko lukukaudelta 3pv.

Hän kysyi vain että hyväksynkö hänet kaikkine vikoineeen. En minä tiedä. Haluaisin viedä hänet vieroitukseen, tai edes hommata jotain apua, ei halua.

Kiitos sille, joka kohdensi sanansa suoraan minulle, vastauksesi herätti runsaasti ajatuksia.

Pelottaa.

Vierailija
27/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan käyttäisi enää huumeita, miksi ei muka voisi viedä suoraan vierotushoitoon? rahaa se vaatii mutta miksi ei?? Oma lapsi yksi elämä.

Mitä väliä joillain tavaroilla on kun kyse on oman lapsen elämästä? Omaako elämäänne arvostatte enemmän?

Tyttö kuuluu yhteisöön ja ensimmäiset asiat jotka siellä opitaan, ovat oikeudet ja seuraavaksi keinot jolla rahaa hankitaan. Yleensä jo kuukauden päästä ollaan velkaa jollekin ja sitten se onkin menoa.

Aikuista ei voi teljetä mihinkään, heti tulee joku yhteisöstä (yleensä velanperijä) kyselemään perään ja tekee rikosilmoituksen vanhemmista.

Vierailija
28/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette vierailemaan entisen huumeriippuvaisen luona, se pysäyttää.

ja muista, ÄLÄ HYLKÄÄ LASTASI!!

LASTA RAKASTETAAN MUTTA KÄYTÖSTÄ EI TARVISTE HYVÄKSYÄ EIKÄ RAKASTAA!

Vierailija
29/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutte niitä jotka ehottaa et heittäis muijan helvettiin ja huutelette capsilla että AUTA SITÄ AUTA!!!!111one Auta miten? Helppo sanoa että auta mutta ette kuitenkaan ehdota mitään miten voisi auttaa. En kestääää

Vierailija
30/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulje hänen kotinsa ovia.

Jos se on sinusta jotenkin outoa, niin otan osaa lastesi puolesta.

Apua saa jos sitä osaa ja viitsii hakea, yhteistyö poliisin kanssa ja koulun kanssa kannattaa.

Vierailija
31/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytätkö, ap, itse kovia huumeita, esim. alkoholia? Riippumattomien tutkimusten mukaan alkoholi on huumeista vaarallisin, ja amfetamiini on paljon sitä vaarattomampi, kuten täälläkin on hiljattain muistutettu.

Jos hän saa amfetamiinin käyttönsä pysymään jotenkin aisoissa, niin vaara on siis pienempi kuin että jos hän ryyppäisi. Koettakaamme nähdä asiat oikeassa suhteessa.

Vierailija
32/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini on aika paha aine.

Alkoholi esim. saunakalja on sun mielestä vieläkin pahempi??

Täytyy ihmisen olla harvinaisen tyhmä kun tuo tuollaista edes julki, kun kyse on huumeidenkäytöstä! ja te ihmettelee miksi huumeet on osa nuortemme elämää, ei kannata, täällähän mammat jopa kannustaa siihen.

Sairasta.

Vierailija
33/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulje hänen kotinsa ovia.

Jos se on sinusta jotenkin outoa, niin otan osaa lastesi puolesta.

Apua saa jos sitä osaa ja viitsii hakea, yhteistyö poliisin kanssa ja koulun kanssa kannattaa.

Mitä koulu voi tehdä?

Kerro?

Vierailija
34/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini on aika paha aine.

Alkoholi esim. saunakalja on sun mielestä vieläkin pahempi??

Täytyy ihmisen olla harvinaisen tyhmä kun tuo tuollaista edes julki, kun kyse on huumeidenkäytöstä!

Alkoholi on tutkimusten mukaan huumeista vahingollisin. Silloin on aivan sama, mikä sinun asenteesi on - amfetamiinin käyttö ei ole yhtä vaarallista kuin alkoholin, jos se pysyy aisoissa.

Yksi saunakalja viikossa tarkoittaa sitä, että alkoholin käyttö on "aisoissa". Jos tietää, mikä on samanlainen vähäinen määrä amfetamiinia eikä tosiaan käytä sen enempää, niin vaarat ovat pienemmät - tai korkeintaan samaa luokkaa.

En itse muuten käytä kumpaakaan.

Vierailija
35/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Aloitin 22 vuotiaana ja lopetin 28 vuotiaana. Olisin toivonut vanhempieni puuttuvan, näin jälkikäteen ajateltuna. Silloin olin iloinen ettei puututtu..se oli se virtahepo olhuoneessa..vanhempani tiesivät, mutta eivät uskaltaneet siitä puhua. Olisin silloin suuttunut silmittömästi, jos olisivat vaatineet hoitoon. Mutta ainakin olisin tuntenut että minua rakastetaan. Pääsin eroon huumeista lopullisesti saatuani lapsen ja ihan omalla päätökselläni. En tarvitse päihteitä enää mihinkään. Olen onnellinen. Mutta varmaa on, jos minun lapseni jonain päivänä joutuvat huumepiireihin, minä haen ne vaikka täysi-ikäisinä niistä luolista pois! Tekisin ihan mitä vain. Muulla ei olisi siinä hetkessä väliä.

Vierailija
36/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun hän saa psykoosin ja yrittää vaikka tappaa äitinsä, sitten pääsee pakkohoitoon. Sitä ennen tosin koko perhe on pirstaleina. Kun kotona asuu huumeaddikti, hänelle MIKÄÄN ei ole tärkeämpää kuin huumeiden saaminen. Yksi myi isänsä asunnon kun vanhemmat olivat lomamatkalla ja koko raha meni kahdessa viikossa.

Kenelläkään ei ole valtuuksia myydä toisen asuntoa, jos ei asunnon omistaja ole niitä antanut. Jos taas on narkkarille moiset antanut, niin oma moka.

Vierailija
37/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vastaavassa tilanteessa tyttärenä 18-25 vuotiaana. Nyt olen 32 v kahden lapsen äiti ja rouva. Olin amfetamiinikoukussa, lisäksi lääkkeitä ja pilveä. Vanhempani sekaantuivat sitkeästi elämääni miltei päivittäin. Tukivat sitkeästi, tekivät monia monia asioita. Lopulta tapasin nykyisen mieheni ja tulin raskaaksi. Selviytyminen oli monen asian summa. Vanhempani minulle maailman tärkeimmät oman perheeni lisäksi.

Tosin mieheni tarina on vielä paljon pahempi, heroiinia ja vuosia vankilassa. SIlti perhe, joka ei hylännyt, koskaan. PErheessä tehtiin periaatepäätös, että kenenkään asema perheessä ei horju, ketään ei hylätä, vaikka mitä tapahtuisi.

Minä se olin lopulta, joka miehen lopullisesti kuiville veti, ja yhteinen lapsemme, joka sai alkunsa miehen ollessa vielä puolitiessä. Mutta miehen vanhempien ansiota on ehdottomasti se, että mies on tänä päivänä johtavassa asemassa työelämässä, että sai aikanaan koulunsa käytyä, ja pysyi kuitenkin kiinni myös normaalielämässä.

Älkää hylätkö lapsianne, vaikka tekisivät mitä. Tosin täytyy sanoa, että mieheni myös aina kunnioitti vanhempiaan niin paljon, että ei koskaan varastanut näiltä mitään. Muilta sitten sitäkin enemmän.

Vierailija
38/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa häissään lähes 30-vuotta sitten..

Vierailija
39/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos telkeät lapsesi hiuoneeseensa, syyllistyt vapaudenriistoon, ja joudut itse vankilaan. Se, että lapsesi käyttää huumeita ei ole mikään syy.

Kaikilla ei ole rahaa viedä suoraan vieroitushoitoon, ja tuskin niitä paikkojakaan on , vaikka rahaa olisi.

Niin ja sillä lapsella voi myös olla sisaruksia, joita täytyy myös suojella.

Vierailija
40/54 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytätkö, ap, itse kovia huumeita, esim. alkoholia? Riippumattomien tutkimusten mukaan alkoholi on huumeista vaarallisin, ja amfetamiini on paljon sitä vaarattomampi, kuten täälläkin on hiljattain muistutettu.

Jos hän saa amfetamiinin käyttönsä pysymään jotenkin aisoissa, niin vaara on siis pienempi kuin että jos hän ryyppäisi. Koettakaamme nähdä asiat oikeassa suhteessa.

jaksa olla noin typerä! Mieti nyt vähän mitä sössötät: sillä miten vaarallisia huumeina tarkalleen ottaen alkoholi ja piri on ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaista jälkeä niiden käyttö ihmiseen jättää.

Mietipä itseksesi onko siinä jotain eroa, miten alkoholia tai piriä hankitaan? Millaisissa porukoissa niitä käytetään?

Mä tiedän, mä olen ollut niissä porukoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän