vapaapäivinä mies vaan itkee ja kiukkuaa
Haluaa olla yksin ja on kuin toinen ihminen, kun töihin lähtee reippaana ja innostuneena. Kieltämättä alkaa pinna kiristyä, kun on kaikki mun tehtävänä ja varsinkin kun olis vapaa niin alkaa tää itkeminen. On kiivastahtisessa ja vaativassa työssä. Onko kellään ymmärrystä? Ja kannustavia neuvoja? Masennusta hoidetaan terapialla.
Kommentit (5)
vaiko lapsesta? Itkee ja kiukkuaa aina vapaapäivisin? Ehkä mulla ei sitten olekaan niin paljon valitettavaa omassa miehessäni. Siis että mies itkee enemmän kuin nainen. Mä pidätän miehen kanssa sen oikeuden itselleni...
sulla on oikeus itkeä mutta ei miehellä?
sanoin väärin. Piti sanoa että pidätän miehen kanssa oikeuden olla sen enemmän itkevä. Siis tietenkin mies saa itkeä, mutta kyllä se nyt alkaisi tökkiä jos hän jatkuvasti nyyhkisi, jopa enemmän kuin minä. Olen vain rehellinen, näen asian näin.
2
Mies on yksinkertaisti töidsä liian kovilla. Siellä jaksaa vielä painaa, koska adreenaliini pitää puhtia ja menoa päällä. Heti kun adrenaliini loppuu kotona, tulee sen alta väsymys näkyviin.
Anna sen levätä kotona kunnolla. Nukkua. Kun ei nuku, ulkoilu tekisi hyvää, mielellään ihan metsässä, luonnossa, lenkkipolulla. Yritä viedä se sinne. Älä stessaa millään ongelma-asioilla tai kehityskeskusteluilla, ne menevät nyt kuitenkin pieleen. Tällä keinolla mies saattaa selvitä järjissään siihen asti, että töissä joko helpottaa tai sit itse tajuaa, että noin ei voi jatkua, vaan hommat on organisoitava toisin myös vaativissa töissä. Ja tällä keinolla säkin ehkä pysyt järjissäsi. Kunhan pysyt nahoissasi. Sä et kuitenkaan voi työpaikkatilanteelle mitään, se on miehen itse tajuttava ja ratkaistava. Älä siis puutu siihen.
Mun ex- mies sairastaa vaikeaa masennusta. Meille tuli avioero kaikesta siitä molemmin puolisesta väsymyksestä, joka tuli sairauden seurauksena. Yksi syy oli se, ettei älytty hakea apua tarpeeksi ajoissa. Mulle ei esim. tarjottu missään palaverissa apua eikä mun näkemyksiä edes kysytty sekä lasten näkökulmaa ei edes mietitty. Mä yksinkertaisesti väsyin kaikkeen. Apua kyllä sain, mutta liian myöhään. Ja vasta, kun itse aloin etsimään mistä sitä saisin, jotta jaksaisin pyörittää arkea lasten kanssa ja käydä töissä. Näin jälkikäteen ajatellen ero olisi voitu välttää, jos apua olisi saatu tarpeeksi ajoissa ja riittävän paljon, kaikille.
Siksi mä toivon, että sä haet apua itsellesi.On tärkeää, että saa puhua ulos sen kaiken p*skan. Se on todella raskasta elää masentuneen ihmisen kanssa. Masentunut vie kaiken energian myös muista ihmisistä. Tämä on vain omaisillle: http://www.omaisten.org/ Jaksamisia sulle!
vaiko lapsesta? Itkee ja kiukkuaa aina vapaapäivisin? Ehkä mulla ei sitten olekaan niin paljon valitettavaa omassa miehessäni. Siis että mies itkee enemmän kuin nainen. Mä pidätän miehen kanssa sen oikeuden itselleni...