Miten saan nuo tyttäret lopettamaan tappelemisen?
Minulla on 14 ja 2 vuotiaat tyttäret, jotka koko ajan tappelevat keskenään ja kiusaavat toisiaan. Eilenkin lastenhuoneesta alkoi kuulumaan nuoremman tytön itkua ja kun menin sinne, niin vanhempi tyttö kertoi minulle, että "Tuo penikka otti minun nukkeni, halasi sitä ja sanoi ymmymmymmyy joten minun oli lyötävä häntä että hän antaisi nuken pois". Miten saan heidän lopettamaan tappelemisen?
Kommentit (2)
juuri niin kauan kun annat kiusata ja tapella.
Ja jos tosissaan jossain perheessä 23v. tulee omasta kodistaan kylään ja alkaa kiusata pieniä siskoja/veljiä niin saisi kyllä saman tien lähteä sinne mistä tulikin ja takaisin voi tulla kun osaa käyttäytyä...voi pyhä yksinkertaisuus.
Meillä on 11v. ja 15v. jotka ei tappele tai ärsytä toisiaan koskaan.
Molemmilla on oma huone mihin ei mennä ilman lupaa ja osaavat sopia asioista! Olen päässyt helpolla :)
Mitä outoa siinä on, että 2v ja 14v tytöt tappelevat keskenään ja kiusaavat toisiaan? Meillä on sitäpaitsi 5v ja 23v pojatkin, jotka myöskin tappelevat keskenään ja kiusaavat toisiaan. Usein nämä kaikki 4 lasta tappelevat ja kiusaavat toisiaan nelistään, kun 23-vuotias poika on meillä käymässä, hän nimitäin asuu jo omassa kodissaan. Toissapäivänä kun tämä vanhin poika oli käymässä meillä, hän raahasi 14v siskonsa kanssa nämä 5v veljensä ja 2v siskonsa vessaan, laittoivat oven kiinni, eivät päästäneet näitä vessasta ulos, nauroivat kun pikkusisarukset itkivät pimeässä vessassa ja huusivat, että "Siitäs saitte senkin kakarat kun synnyitte vaikka me sanoimme isälle ja äidille, että meille ei enää lapsia huolita kun äiti ja isä teitä tekivät".