Kuinka monta olutta juotte aamulla ennen töitä?
Sossun massithan eivät riitä yhtään mihinkään, eli se on pakko töissä käydä. Valitettavastihan vain nämä työt yleensä alkavat aamulla, ja aamuisinhan on tunnetusti krapula. Kysyisinkin teiltä, arvon kanssamammat, että kuinka monta olutta juotte aamulla ennen töitä?
Itse juon yleensä noin 6-8 olutta aamuisin, että saa itsensä kuntoon ja Paulin päivähoitoon. Sen jälkeen onkin mukava lähteä ajelemaan kohti duunipaikkaa.
Kommentit (69)
Joka aamu seitsemältä töihin hän menee
Hikipäässä hän kaljaa kittaa
Satoi taikka paistoi, töissä hänet juo
Kunnes koittaa viimein lauantai.... Eikö se niin laulu mennyt?
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:27"]
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu...
[/quote]
Todella...Mistä näitä sieniä tulee sateella?
Kalja takas alkoon ja viina kortille, niin loppuu se juominen. Raitis jo vuodesta 1998
Heti kun herään niin ennen sängystä nousemista yhden, sitten siinä kahen tunnin aikana ennen kun töihin pitää lähteä niin menee n. 3-5 pulloa, bussissa juon 1-2 (riippuen ruuhkasta). Viikonloppuisin jos on töitä niin en juo olutta vaan kossua. Sitä menee niin puol litraa. Kossu on juhlajuoma katsokaas.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:14"]Itse neljän lapsen äitinä ja hartaana kristittynä toivon sydämmeni pohjasta, että ketjun keskustelija eivät oikeasti juo aamuisin saatika lapsen nähden olutta. Taitaa taas äidin pikku mussukat olla täällä huijaamassa keskustelijoita. Onneksi viimeistään taivaan porteilla tulee tuomio sekä huijaajille ja oluen lipittejöille.
Minä lupaa ruokoilla teidän puolestanne!
[/quote]
Onneksi taivasta tai sen portteja ei ole olemassakaan. Mulkan alle kaikki mennään...
Kaksi keppanaa kun ottaa, niin ei jännitä ajella aamuruuhkassa.
Nyt loppu 6 bäx, joten pitää kipasta lähi Essolta ostamassa pari kaljaa lisää, et jaksaa loppupäivän
Minä vedän appelsiinimehusta pyöräytettyä kiljua, siinä saa kätevästi c-vitamiinit samassa!
Viiniä sen olla pitää. Mielellään illasta jäänyttä ja sopivan väljähtynyttä. Kyllä nostaa oloa!
Siis, ennen töihinmenoa juon illalta jääneet viinit, ja sitten kello onkin jo ainaskin yhdeksän. Sit lähen käveleen töihin ja matkalla poikkean juuri auenneeseen alkoon, josta nappaan firman kortilla pullon tai pari päivän varalle.
Hyvin teen puhelinmyyntiä eikä haistattelut paljoo ahista!
sit taas kävelen kotiin töistä ja käyn jälleen Alkossa, josta nappaan - firman kortilla - vodkaa ja viiniä, joista sitten aamulla....nautin....loput....ettei....darra...iske....
Kyllä sitä muutama on pakko aina ennen töitä korkata. Ei sitä muuten jaksa kaikenmaailman idiootteja palvella.
Itse olen kerran opiskeluaikoina - kun olin nuori ja vetreä, täynnä elämän iloa - tullut ihan rehellisesti kännissä töihin. Mitä sitä kieltämää. Edellisen illan sitsit (akteeemiset pöytä juhlat Huom!) olivat jatkoineen vähän venähtäneet. Siinä sitten aamulla siemailessa kuohuviiniä toivoen, että liskot menisivät auringonnoustessa takaisin koloonsa, mistä olivatkin tulleet, sitä tajuaa että minulla on tänään työvelvollisuuksia joihin olin viikolla epähuomiossa lupautunut.
Ei siinä muu auttanut kuin sanoa näkemiin heräilevällä opiskelija porukalle (osakuntalaisia) ja lähteä kohti työpaikkaa. Ensimmäinen järkytys tuli jo kun kävelin järjestömme tiloista ulos heräävään kaupunkiin ja raikkaaseen ilmaan ja kauniisti paistavaan auringonpaisteeseen. Iho meni kananlihalle, mutta liskot katosivat. Pari henkäysyä ja kohti työpaikkaa. Nyt ei auttanut muu kuin kohdata todellisuus pahempine liskoineen.
Siinä sitten työpaikalle päästessäni manasi työtoverille, että ilta pääsi venähtämään vähän pitkäksi. Johon työtoverini vastasi lakonisesti, että sitä itse kullakin juhlat jatkuivat auringonnousuun. Ei auttanut itku markkinoilla vaan liikkeen ovet auki, jossa jo aamun ensimäiset kalmot oliva jo - kansanomaisesti sanonuttunat- kädet pitkä ripaisessa kiinni.
Yritä nyt siinä olla vastuullinen myyjä, kun et ole varma kumpi haisee pahemmalle asiakas vai itse myyjä. Päätimme pahimmissa liskojen peloissa avata työkaverin kanssa pari ollutta aamun ruuhkan jälkeisenä hiljaisena hetkenä, jotta jaksaimme päivän.
Totuuden nimissä siinä aukes pullo jos toinenkin ja rasvaisen pizzan jälkeen jatkuivat juhlat. Mutta se tarina toinen se.
Loppu yhteenvetona: Olen ollut humallassa tössä, juonut kaljaa töissä mutta en missään nimessä ole ylpeä tästä asiasta. Nyttemmin vartuneemmalla iällä sitä ottaa saunakaljan silloin tällöin ja muistelee kultaistanuoruutta.
sitten pitääkin lähteä kaljakauppaan.
Tai ensin pienet aamulevot, mihinkäs työttömällä kiire.
Lapsi taksilla hoitoon, en sentään promilleissa ajele.
sitten pitääkin lähteä kaljakauppaan.
Tai ensin pienet aamulevot, mihinkäs työttömällä kiire.Lapsi taksilla hoitoon, en sentään promilleissa ajele.
Eihän nyt muutamasta kaljasta nyt sentään mitään promilleja tule vereen. Mutta joo, joskus, kun on ottanut vähän enemmän aamutärpättiä, niin se täytyy taksilla viedä Pauli päivähoitoon ja itse mennä töihin. Onneksi olen ajokunnossa suurimman osan aamuista, että ei tule niin kalliiksi.
töihin alkoon. siellä on alkoholin parissa aina
6-8 annosta alkoholia aamuisin että pääset liikkeelle kuulostaa aika vakavalta... juotko kuinka usein? Ja kuinka pitkään tälläistä juomista on jatkunut? Oletko yrittäny hankkia apua, eikö perheen toinen osapuoli auta lapsesi kanssa tai ole tajunnut tilanteen vakavuutta?
6-8 annosta alkoholia aamuisin että pääset liikkeelle kuulostaa aika vakavalta... juotko kuinka usein? Ja kuinka pitkään tälläistä juomista on jatkunut? Oletko yrittäny hankkia apua, eikö perheen toinen osapuoli auta lapsesi kanssa tai ole tajunnut tilanteen vakavuutta?
No päivittäin sitä tulee tissuteltua. En näe tilannettani niin vakavana, että olisi syytä huolestua. Arkiaskareet kyllä hoituvat, usein kyllä pienessä sievässä. Perheen toista osapuolta ei ole. Olen yh ja nätiksikin kehuttu "vink" "vink".
Minä en lapsen nähden tissuttelisi koskaan. Ikinä. Eipä ole muutenkaan ollut tarvetta kun mielekästä tekemistä löytyy muutenkin. Sellaista mihin ei alkoholia tarvita.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:06"]Vinkki perjantaille: Vältä krapula, pysy humalassa!
T:pahkasika
[/quote]
Anna lapselle raitis Joulu, juo itse viinat.
T. Unelma-isi