Kamala tilanne hulluilla päivillä :/ Tosin äidin oma vika..
Olimme tänään mieheni kanssa hulluilla päivillä ja satuimme paikalle kun äiti meni liukuportaisiin taaperon (n3v:n) kanssa rattailla.
Yhtäkkiä taapero lähtee kiipeämään itse ylös ja äiti päästää vaunuista irti (MIKSI???)
Vaunut tietenkin kaatuvat ja mieheni säntää nostamaan vaunuja.
Vaunujen alta rappusilta löytyy maakaamassa n6kk vauva :(
Mies nostaa vauvan syliin ja minä pysäytän portaat.
Myyjä ottaa vauvan ja mieheni kantaa vaunut alas ja äiti tulee itkevän taaperon kanssa.
Onneksi mitään vakavaa ei lapsille sattunut, mutta kyllä tilanne säikäytti!!
Kuka helvetin hullu menee liukuportaisiin pienen taaperon ja vauvan kanssa? Vaunuissa oli vielä sisaruslautakin. Tällä kertaa onneksi, sillä sen ansiosta vaunut ei kaatuneet kokonaan vauvan päälle.
Käyttäkää sitä hissiä kun rattailla kuljette!!
Kommentit (52)
mutta kyllä minä olen rullaportailla kulkenut aina. Ihan jo senkin takia kun aina ei löydy niitä hissejä niin on hyvä sitten osata se rullaportaissa kulkeminen ihan niiden pakollisten kertojenkin takia. Kun sen opettelee ensin taaperon kanssa kaksin, niin se sujuu sitten taaperon ja vaunujenkin kanssa moitteettomasti.
t. äiti jolla eileinkin vauva vaunuissa, taapero ja 4v rullaportaissa. Ihan hyvin on aina mennyt, mutta ohjeet on selvät lapsille miten rullaportaissa käyttäydytään. Jos lapseni ei tottelisi sääntöjä, niin sitten en varmaan uskaltaisi niihin liukuportaisiin mennä.
4v taaperolle niin lujaa ettei se uskalla kuuna päivänä tulla liukuportaisiin! Se sun nelivuotias saattaa tehdä jotakin arvaamatonta, vaikka kompastua kenkiinsä. Helkutan hullut! Pois sieltä rullaportaista!
Tämä oli päivän paras. Lapsi voi vaikka kompastua. :) jos sitä alkaa lapsen kompastumisia pelkäämään, niin on parempi pitää lapsi pehmustetussa huoneessa 18 vuotiaaksi asti! Tätä tämä nyky elämä on, pelätään, että lapselle käy jotain kun opettelee elämän perus asioita kuten rullaportaissa kulkemista! Ei herranjumala missä pumpulissa te mukuloitanne kasvatatte. Turha sitten ihmetellä kun ovat ihan kädettömiä ja pelkäävät kaikkea isonpana kun eivät ole mitään saaneet koskaan kokeilla. Ei edes rullaportaita 4 vuotiaana.
matkan (sitä tapahtuu aina silloin tällöin)? Miten se pääsee sen taaperon ja niiden vaunujen kanssa ylös tai alas?
Eli tästä lähtien kun näen vaunut rullaportaissa, vedän siitä punaisesta pysäytyskahvasta. Joka ikinen kerta.
aikuiset, täysin liikuntakykyiset ja terveet aikuiset jyräävät ja etuilevat aina vaunujen ohi hissiin. Ja tämä on vakiokäytäntö myös normaalisti, ilman Hulluja päiviä.
Miksei terve ja aikuinen ihminen voi käyttää portaita kysyn vaan!
Ehkä juuri tuo toivoton hissitilanne ajaa rullaportaisiin ne, jotka oikeasti hissiä tarvitsisivat.
ei tuottanut vaikeuksia, vaikka taloyhtiömme hissi oli paripäivää epäkunnossa. Sieltä mä kiikutin tokasta kerroksesta vaunut alas ja takasin ylös kauppakasseineen. Joten ei tuottaisi ongelmaa, vaikka portaat pysähtyisi.
Tosin en ole koskaan jotunut menemään rattaiden kanssa rullaportaisiin. Meilläpäin on paljon noita suoria rullaportaita ja hissejä.
mutta kyllä minä olen rullaportailla kulkenut aina. Ihan jo senkin takia kun aina ei löydy niitä hissejä niin on hyvä sitten osata se rullaportaissa kulkeminen ihan niiden pakollisten kertojenkin takia. Kun sen opettelee ensin taaperon kanssa kaksin, niin se sujuu sitten taaperon ja vaunujenkin kanssa moitteettomasti.
t. äiti jolla eileinkin vauva vaunuissa, taapero ja 4v rullaportaissa. Ihan hyvin on aina mennyt, mutta ohjeet on selvät lapsille miten rullaportaissa käyttäydytään. Jos lapseni ei tottelisi sääntöjä, niin sitten en varmaan uskaltaisi niihin liukuportaisiin mennä.
4v taaperolle niin lujaa ettei se uskalla kuuna päivänä tulla liukuportaisiin! Se sun nelivuotias saattaa tehdä jotakin arvaamatonta, vaikka kompastua kenkiinsä. Helkutan hullut! Pois sieltä rullaportaista!
Tämä oli päivän paras. Lapsi voi vaikka kompastua. :) jos sitä alkaa lapsen kompastumisia pelkäämään, niin on parempi pitää lapsi pehmustetussa huoneessa 18 vuotiaaksi asti! Tätä tämä nyky elämä on, pelätään, että lapselle käy jotain kun opettelee elämän perus asioita kuten rullaportaissa kulkemista! Ei herranjumala missä pumpulissa te mukuloitanne kasvatatte. Turha sitten ihmetellä kun ovat ihan kädettömiä ja pelkäävät kaikkea isonpana kun eivät ole mitään saaneet koskaan kokeilla. Ei edes rullaportaita 4 vuotiaana.
Rullaportaat 4v lapselle ok, mutta äiti+vaunut+4v EI HELVETISSÄ OLE OK! Jos tuo on sulle pumpulissa kasvattamista, niin syö se pumpulisi.
tän jälkeen tää äiti kiittämisen sijasta mulkas vihasesti ap:ta miehinään ja lähti muina naisina puskemaan sinne, missä Ticketin hullupäivätarjoustusinatuotehaalari maksaa vain 99.90.
matkan (sitä tapahtuu aina silloin tällöin)? Miten se pääsee sen taaperon ja niiden vaunujen kanssa ylös tai alas?
Eli tästä lähtien kun näen vaunut rullaportaissa, vedän siitä punaisesta pysäytyskahvasta. Joka ikinen kerta.
Mä alan tehdä samoin, just lähdössä Stokkalle, katsotaas kuinka pitkään jaksavat siellä pitää niitä vaunuja ja sitä 4v lasta. Kumpikohan alkaa huutaa ensin: se 4v pissahätäänsä vaiko vauva vaunuissa kun tulee stoppi. Vaiko äiti, joka ei jaksa pitää vaunuja paikallaan ja se 4v karkaa? Tajuaako nämä vaunureissaajat että ne portaat on pakko pysäyttää jos jollakin toisella tulee hätä, eikä siinä sitten itsellä itku auta jos on keskellä portaita tuon karavaaninsa kanssa?
mutta kyllä minä olen rullaportailla kulkenut aina. Ihan jo senkin takia kun aina ei löydy niitä hissejä niin on hyvä sitten osata se rullaportaissa kulkeminen ihan niiden pakollisten kertojenkin takia. Kun sen opettelee ensin taaperon kanssa kaksin, niin se sujuu sitten taaperon ja vaunujenkin kanssa moitteettomasti. t. äiti jolla eileinkin vauva vaunuissa, taapero ja 4v rullaportaissa. Ihan hyvin on aina mennyt, mutta ohjeet on selvät lapsille miten rullaportaissa käyttäydytään. Jos lapseni ei tottelisi sääntöjä, niin sitten en varmaan uskaltaisi niihin liukuportaisiin mennä.
joka takaa esteetömän kulun. Tarkoittaa sitä, että ainakaan julkisilla paikoilla ei voi tulla eteen tilannetta jossa pyörätuolilla ei pärjäisi. Pyörät ne vaunuissakin on.
Pitää vaaan löytää se ramppi tahi hissi.
Mut jos on kiire niin..
Kertaakaan en oo hissiä käyttänyt, enkä käytä kun en kerran sitä tarvitse. Mulla on kaksi tervettä jalkaa ja kaksi tervettä kättä, joilla pidän ne vaunut siinä rullaportaissa ihan niinkuin takana tuleva mummo pitää kauppakassiansa. Jos on elämää suurempi ongelma katsella rullaportaissa vaunujen kanssa liikkuvia vanhempia, niin ehkä on parempi jäädä kotiin katsomaan telkkaria ja antaa vanhempien hoitaa kylillä käyntinsä ihan rauhassa. :)
Itse olen yksinhuoltaja, synnyttänyt ja kasvattanut lapseni yksin, ja mulla ei todellakaan ole ollut lapsenvahtia käytettävissä sitä tahtia kun on pitänyt keskustasta käydä etsimässä lapselle sopivaa vaatetta ja ties mitä tarviketta milloinkin, joten lapsi on otettava mukaan.
Sen verran oon ajatellut kanssaeläjiä, että ei tarvitse jälkeenpäin kitistä miten siellä jonkun Jorma-Unelma huusi pallo punaisena kaupassa. En siis odottele hissiä niin että lapsi turhautuu ja huutaa koko loppureissun ajan kotiin saakka, vaan kuljen rullaportaissa.
no nyt mä ymmärrän miksi ne on hullut päivät..
on siis hullujen päivät.