MITEN PALJON LOHTA TARVITAAN KUN ON 3 AIKUISTA JA 3 PIENTÄ LASTA???
Ruoaksi on savustettua lohta uunista sekä perunoita, kermaviilikastiketta ja salaattia.
Paljon sitä lohta tarvitaan kolmelle aikuiselle (yksi mies) ja kolmelle alle kouluikäiselle lapselle?
Riittääkö kilo?
Kommentit (27)
tai se kalasta repäisty pala kalatiskistä, sellainen oikein pitkä ja melko leveä ja siinä on iho toisella puolella! Onko se filettä?
ap
pitäis riittää ellei lapset ole isoja jo ja syö tosi paljon. Perunaa kannattaa myös varata reilusti ja salaattia ja leipää..
tai se kalasta repäisty pala kalatiskistä, sellainen oikein pitkä ja melko leveä ja siinä on iho toisella puolella! Onko se filettä?
ap
En kyllä taitais tulla syömään...
tarvitse, joten ihan hyvin onnistuu ap:n ateria.
ja on se filettä. Meillä syö lapset paljon, mutta kyllä silti pitäisi kilon riittää
Ruoaksi on savustettua lohta uunista sekä perunoita, kermaviilikastiketta ja salaattia.
Paljon sitä lohta tarvitaan kolmelle aikuiselle (yksi mies) ja kolmelle alle kouluikäiselle lapselle?
Riittääkö kilo?
savustettua lohta uunista ???? meinaatko lämmittää sen savustetun lohen, eiköhän oo parempi tarjota se kylmänä kun taidot ei oo näköjään hanskassa.
Kiitos sinulle kiva asiallinen vastaaja!
Ja sinulle ilkeilijä, SINUA ei olekaan kutsuttu! ;) Minä en ole vielä kovin hyvä laittamaan kalaruokia mutta opettelen! Tämä on toinen kalaruoka jonka valmistan, jos kalapuikkoja ei lasketa! Ensimmäinen, paistettuja muikkuja, oli todella herkullista!
Minä laitan sen kalan tällä kertaa savustuspussiin ja uuniin! Helppoa eikä voi paljon epäonnistua!
Eli ostan kilon tuoretta lohifilettä :)
Olisko teillä vielä ideaa, mikä jälkiruoka voisi sopia tuohon ruokaan? :)
ap
varmuuden vuoksi vähän päälle kilon, ehkä 1200 tai jotain, mutta kilo olisi minimi.
Ensimmäisenä tuli mieleen joku hyvä rahka. (hedelmä, puolukka..)
varmuuden vuoksi vähän päälle kilon, ehkä 1200 tai jotain, mutta kilo olisi minimi.
Ensimmäisenä tuli mieleen joku hyvä rahka. (hedelmä, puolukka..)
vähän yli kilon. Jos nahallisena ostan, varaan n. 250g/aikuinen ja 150-200g/lapsi, riippuu vähän lapsen iästä ja ruokahalusta.
Sinulla on siis yksi kilon painoinen savustettu file?
Meillä ei riittäisi, pitäisi olla kaksi, mutta meillä pidetään kalasta ja lapsetkin syövät sitä.
Ei minulla ole vielä mitään kalaa mutta lähden huomenna kalaostoksille ja suunnittelen jo etukäteen. Eli olette sitä mieltä että yli kilo?
En tiedä mitä ne painavat, olisikohan yksi filee sitten kilon? Aika isoja ne olivat kun katsoin. Pitää pyytää myyjää punnitsemaan mitä yksi painaa! Sen verran voin ottaa että mahtuu vielä savustuspussiin.
ap
Ei minulla ole vielä mitään kalaa mutta lähden huomenna kalaostoksille ja suunnittelen jo etukäteen. Eli olette sitä mieltä että yli kilo?
En tiedä mitä ne painavat, olisikohan yksi filee sitten kilon? Aika isoja ne olivat kun katsoin. Pitää pyytää myyjää punnitsemaan mitä yksi painaa! Sen verran voin ottaa että mahtuu vielä savustuspussiin.
ap
niitä on, ainakin jostain 600 grammasta lähes 2-kiloisiin.
siis ehkä 1 200 - 1 300 grammaa.
Ihan siksi, kun en tiedä kuinka nälkäisiä/suuriruokaisia ovat syöjät. Ei sitten ainakaan loppuisi kesken.
Jos kalaa jää, sen voi hyvin käyttää leivänpäällisenä tai salaatissa.
Reilusti ota, jos on tulossa vieraita. Miksi savustat? Kuulostaa kummalliselta tuo savustuspussi, tosin en ole koskaan sellaista nähnyt eli en tiedä miten toimii.
Jos et halua savustaa niin hyvä vinkki: pistä lohifileen päälle smetana-muruauraseosta ja uuniin 180 asteeseen 45 minuutiksi. Tulee superhyvää :P
Vai onko parempi laittaa pelkästään uunipellille ja paistaa niin?
Meillä lapset eivät pidä homejuustoista ollenkaan eivätkä smetanasta, uskon kyllä että tuo olisi meille aikuisille tosi ihana herkku :)
ap
niin tuolta löytyy tietoa:
http://www.savu.fi/suomeksi
Sillä saa siis (hiukan) savun makua kalaan , lihaan yms.
Onnistuuko sinulta omenapiirakka tai vaikka joku marjakiisseli kera vispikerman? Mietin vain, että nyt on sadonkorjuu-aika ja omenasesonki jne. Raikas jälkkäri sopii rasvaisen ja täyteläisen savulohen kanssa mun mielestä paremmin kun tiivis rahka (mutta makuasia).
Aloititpa hyvästä päästä kalaruokien opettelun. Muikku on jalo herkku! Seuraavaksi suosittelen kuhaa ja siikaa. Bon appétit! :)
ap
Kiitos sinulle kiva asiallinen vastaaja!
Ja sinulle ilkeilijä, SINUA ei olekaan kutsuttu! ;) Minä en ole vielä kovin hyvä laittamaan kalaruokia mutta opettelen! Tämä on toinen kalaruoka jonka valmistan, jos kalapuikkoja ei lasketa! Ensimmäinen, paistettuja muikkuja, oli todella herkullista!Minä laitan sen kalan tällä kertaa savustuspussiin ja uuniin! Helppoa eikä voi paljon epäonnistua!
Eli ostan kilon tuoretta lohifilettä :)
Olisko teillä vielä ideaa, mikä jälkiruoka voisi sopia tuohon ruokaan? :)
ap
Kiloisen pitäisi mahtua vielä ihan hyvin, muistaakseni itsekin olen sen kokoista savustanut uunisavustuspussissa.
Ja vertailuksi voisin sanoa, että tässä kertaalleen tehtiin ruokaa kokoonpanolle 4 aikuista ja 5 alakoululaista (joista 3 vanhinta poikia), ostettiin 1500 g lohta ja sitä jäi yli vaikka pojat ihan kiitettävän määrän söivätkin.
perattua kalaa niin kilo riittää kyllä. Semmoinen 150-200 g on aikuiselle riittävä määrä ja lapsille 100-120 g.