Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala tilanne hulluilla päivillä :/ Tosin äidin oma vika..

Vierailija
12.10.2012 |

Olimme tänään mieheni kanssa hulluilla päivillä ja satuimme paikalle kun äiti meni liukuportaisiin taaperon (n3v:n) kanssa rattailla.

Yhtäkkiä taapero lähtee kiipeämään itse ylös ja äiti päästää vaunuista irti (MIKSI???)

Vaunut tietenkin kaatuvat ja mieheni säntää nostamaan vaunuja.

Vaunujen alta rappusilta löytyy maakaamassa n6kk vauva :(

Mies nostaa vauvan syliin ja minä pysäytän portaat.

Myyjä ottaa vauvan ja mieheni kantaa vaunut alas ja äiti tulee itkevän taaperon kanssa.

Onneksi mitään vakavaa ei lapsille sattunut, mutta kyllä tilanne säikäytti!!

Kuka helvetin hullu menee liukuportaisiin pienen taaperon ja vauvan kanssa? Vaunuissa oli vielä sisaruslautakin. Tällä kertaa onneksi, sillä sen ansiosta vaunut ei kaatuneet kokonaan vauvan päälle.

Käyttäkää sitä hissiä kun rattailla kuljette!!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä typerämpää on perustella sitä "kun ei jaksa odottaa" tai "kun ei koskaan ole sattunut mitään". Oikeasti pelottaa kulkea liukuportaissa, jos joutuu seisomaan lastenvaunujen takana. Kyseiset ihmiset tuskin käyttävät turvavöitä, heijastimia, pyöräilykypäriä yms, koska mitään ei ole ikinä sattunut. Helevetin tyhmää!

Vierailija
22/52 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eurooppalaisessa suurkaupungissa, kun juna-asemallakin piti kulkea monet portaat yhdellä vaihdolla, hissejä ei juuri ollut. Kaikilla lasten kanssa liikkuvilla sellaiset pienet matkarattaat, jotka kantaa kätevästi portaissa ja saa metron portista läpi. Sellaisilla kävin minäkin eilen taaperon kanssa hulluilla päivillä ja kyllä mentiin rullaportaissakin, jos olisi toinen lapsi mukana niin mentäisiin tietysti aina hissillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet jo 18 vuoden ajan taaperoita lykkinyt?

Vierailija
24/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä isä työnsi vauvaa ja pienempi pyöräili appareilla. Pyöräilevä ei alamäessä osunutkaan jarruttaa ja alkoi kiihdyttää ja huutaa. Mitä tekee isä? Irrottaa otteen vaunuista ja juoksee fillarin perään, vaikka mitään kunnon hätää ei ole. Ja vaunut menee männikköön.

Osaa ne isätkin.

Vierailija
25/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei käynyt pahasti! Ei tulisi pieneen mieleenkään mennä liukuportaisiin vaunujen ja meidän vilkkaan 3v:n kanssa. Huh huh, ajatuskin kauhistuttaa!

Vierailija
26/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei millään aukea tuo tapahtumasarja. :D Siis menivätkö liukuportaat ylös vai alas, olivatko ne tasaiset vai porrasmalliset, olivatko vaunut äidin edessä vai takana, mikä ne vaunut kaatoi, minne ylös tämä 3-vuotias lähti kiipeämään itse, lähtikö vaunuista vai siis portaitako ylös? Eli jos lapsi kiipesi nimen omaan ylöspäin niitä portaita, niin oletan että vaunut olivat äidin ja 3-vuotiaan välissä. Miten ne voivat kaatua siinä? Vai....äääh!! No mutta hyvä että olitte niinkin pian auttamassa. :)

Vierailija
27/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki pääasia on että ap toimi oikein ja nyt voi hyvällä omalla tunnolla moittia väärin toiminutta äitiä.

Vierailija
28/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei käynyt pahemmin. Itsekin sorrun vauvan kanssa nuihin liukuportaisiin, mutta vain siksi että vauvalla menee hermot hissiä odotellessa kun laiskat ihmiset, jotka voisivat hyvin mennä liukuportaita, käyttävät hissiä !! Niiiin raivostuttavaa !

Vauvallasi menee hermot hissiä odotellessa ja sillä perusteella sinä menet sinne liukuportaisiin vaarantamaan muiden hengen? Voi helvata miten yksinkertaisia ihmisiä täällä on. Onko ihme jos ihmiset ottavat mieluummin hissin kuin tulevat sinne liukuportaisiin keiloiksi?

Seuraavalla kerralla kun joku mamma menee liukuportaisiin vaunujen kanssa, ajattelimme huutaa isoon ääneen mieheni kanssa että "MENE HELVETTIIN SIITÄ VAUNUINESI!" Sen verran monta läheltä-piti-tilannetta on tullut vastaan keskustan kaupoissa liikkuessa.

Jätä se kakara kotiin jos et kestä hermostuneen vauvan itkua kaupassa. Mun puolestani se saa huutaa vaikka koko matkan hississä, kunhan ette tule sinne liukuportaisiin säätämään. Kaksivuotiaani osaa jo kulkea liukuportaissa, mutta varmistan silti aina ylhäällä että pikkukaveri ei kaadu eikä jää jalkoihin. Tiukasti kädestä kiinni koko matka. Yleensä kyllä mennään lapsen kanssa rattailla ja HISSISSÄ!

Voi helvatan aivottomat älykääpiöt.... sitten tulee just tollasia tilanteita kuten ap kuvasi.

Vierailija
29/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portaat ilmeisesti kulkivat ylöspäin, sillä taapero lähti sanomasi mukaan kulkemaan ylöspäin. Kuulostaa tosi kummalta, että äiti joka rattaiden takana pitämässä rattaista kiinni, päästäisi rattaista irti ja kiertäisi rattaat päästäkseen niiden eteen ottamaan 3v:n kiinni. Ja että sillä hetkellä kun äiti päästää rattaista irti ja ne lähtee kaatumaan, äiti ei ota niistä kiinni vaan yhä kulkee kohti taaperoa?

Ja kun kertomuksessasi oli PORTAAT, joissa oltiin rattaiden kanssa - en tosiaan usko että kukaan äiti päästää rattaista irti portailla. Rattaat ovat etupyörien varassa rullaportailla joten kyllä tosi kummalta kuulostaa että joku ihan oikeasti jättäisi rattaat etupyörien varaan roikkumaan rullaportaisiin.

Taidat olla sama provo jonka äiti oli kätilönä 20 lapsen äidille. Painu ulos haukkaamaan happea.

Vierailija
30/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nuori äiti, eikä ole KOSKAAN ollut ongelmia kulkea ilman hissejä.

Vierailija
31/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti meni liukuportaisiin taaperon (n3v:n) kanssa rattailla. Yhtäkkiä taapero lähtee kiipeämään itse ylös ja äiti päästää vaunuista irti (MIKSI???) Vaunut tietenkin kaatuvat ja mieheni säntää nostamaan vaunuja. Vaunujen alta rappusilta löytyy maakaamassa n6kk vauva

rattaiden ja vaunujen kanssa? Uskomaton yritys!!

Vierailija
32/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hissillä. Mulla ei ole niin kiire etten voi odotella hissiä. Usein tilaan hissin sinne suuntaan, minne ei ole paljon menijöitä, esim kellarikerrokseenpäin, ajelen alas, ja jatkan uudelleen ylöspäin....näin ei tartte odotella täyttä hissiä alakerrasta.

Vierailija
33/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli liukuPORTAISSA vaunujen ja taaperon kanssa menossa ylöspäin.

Puolessavälissä portaita lapsi lähti sivusta juoksemaan ylöspäin ja äiti säntäsi perään jättäen vaunut siihen, josta vaunut sitten kippasivat.

Mies meni nostamaan vaunut ylös ja nosti vaunuista pudonneen vauvan ylös. Liukuportaat pysäytettiin ja vauva annettiin myyjän syliin, mies kantoi vaunut takaisin alas ja äiti tuli taaperon kanssa.

Ja hänelle sanottiin, että käyttäisi hissiä.

ap

Vierailija
34/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut hissejä siinä asematunnelin ja ja sen tasanteen välillä josta menee pitkät liukuportaat metroon? Muutin Helsinkiin 90-luvun puolessavälissä ja mulle on vasta nyt 2010-luvulla avautunut että siihen pääsee myös hissillä. Liukoportaita kuljettiin vaunuilla yleisemmin kuin nyt.

Vierailija
35/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet jo 18 vuoden ajan taaperoita lykkinyt?

kuin itse haluan ja saan, eiköhän jokainen meistä päätä lapsilukunsa ihan itse.

Vierailija
36/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla, toiset kulkee rullaportaissa reteesti ja toiset ei...

Vierailija
37/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä olen rullaportailla kulkenut aina. Ihan jo senkin takia kun aina ei löydy niitä hissejä niin on hyvä sitten osata se rullaportaissa kulkeminen ihan niiden pakollisten kertojenkin takia. Kun sen opettelee ensin taaperon kanssa kaksin, niin se sujuu sitten taaperon ja vaunujenkin kanssa moitteettomasti.

t. äiti jolla eileinkin vauva vaunuissa, taapero ja 4v rullaportaissa. Ihan hyvin on aina mennyt, mutta ohjeet on selvät lapsille miten rullaportaissa käyttäydytään. Jos lapseni ei tottelisi sääntöjä, niin sitten en varmaan uskaltaisi niihin liukuportaisiin mennä.

Vierailija
38/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä olen rullaportailla kulkenut aina. Ihan jo senkin takia kun aina ei löydy niitä hissejä niin on hyvä sitten osata se rullaportaissa kulkeminen ihan niiden pakollisten kertojenkin takia. Kun sen opettelee ensin taaperon kanssa kaksin, niin se sujuu sitten taaperon ja vaunujenkin kanssa moitteettomasti.

t. äiti jolla eileinkin vauva vaunuissa, taapero ja 4v rullaportaissa. Ihan hyvin on aina mennyt, mutta ohjeet on selvät lapsille miten rullaportaissa käyttäydytään. Jos lapseni ei tottelisi sääntöjä, niin sitten en varmaan uskaltaisi niihin liukuportaisiin mennä.

4v taaperolle niin lujaa ettei se uskalla kuuna päivänä tulla liukuportaisiin! Se sun nelivuotias saattaa tehdä jotakin arvaamatonta, vaikka kompastua kenkiinsä. Helkutan hullut! Pois sieltä rullaportaista!

Vierailija
39/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä liukuportaita pitkin, jos sen hallitsee. Itse en uskaltanut.

Tärkeämpää olisi pyytää apua, että joku aikuinen veisi sen taaperon ylös ja odottaisi äitiä vaunujen kanssa.

OPETELKAA PYYTÄMÄÄN APUA TOISILTA IHMISILTÄ.

Vierailija
40/52 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v taaperolle niin lujaa ettei se uskalla kuuna päivänä tulla liukuportaisiin! Se sun nelivuotias saattaa tehdä jotakin arvaamatonta, vaikka kompastua kenkiinsä. Helkutan hullut! Pois sieltä rullaportaista!

Meidän neljävuotias harastaa seinäkiipeilyä ja käy lähikaupassa yksin :) kyllä se yhdet rullaportaat osaa seistä. :)