Katsoin teiniäidit ekaa kertaa ja (OV)
kyllähän ne on selvästi valkoista roskaväkeä, jos sanonta sallitaan (suora käännös sanasta white trash). Ongelmia omien vanhempien kanssa, mielialan sairaalloista vaihtelua, ei koulutusta, ei työtä, kimpassa aggressiivisten alkoholisoituvien, työtä vieroksuvien nuorten miesten kanssa ym.
Toivon totisesti, että nuo teiniäitien lapset pystyvät aikanaan murtautumaan pois kierteestä.
Kommentit (31)
on juuri näitä samoja teinejä muutaman vuoden päästä. Nassikan kun saa teininä, niin koulutukset usein jää tai ei ollut oikein tarkoituskaan kouluttautua tai olla muussa kuin suorittavssa työssä.
Eräänlainen uravalinta siis äitiys voi olla mitenkään ottamatta kantaa ko. tapauksiin. Lapsia ei saada sellaisessa elämänvaiheessa jossa niitä on tarkoituskaan itse elättää. Ensin yksi ja sitten ehkä pari lisää ja tarkoituksella hankittuja/pidettyjä lapsia nämäkin.
Samaa mieltä olen siitä että he varmasti yrittävät parhaansa. Kyllä niitä "yhteiskunnan elättejä" on kuulkaas paljon enemmän vanhemmassa ikäluokassa. Teini on teini, ja on ihan turha odottaa heidän ajatusmaailmansa olevan sama kuin 3-kymppisellä äidillä. Koittakaas arvostelijat laskeutua sieltä korokkeelta ja miettikää vaikka millaisia itse olitte 16-vuotiaina.
...minua häiritsee eniten se tupakointi vaunuja työnnellessä! Olkoot sitten teini tai iäkkäämpi vanhempi niin jotenkin todella kuvottavaa! Miksei ihminen malta olla tupakoimatta sen aikaa, kun on vauvan/lasten kanssa liikenteessä?
No ne aikuiset on juuri näitä samoja teinejä muutaman vuoden päästä. Nassikan kun saa teininä, niin koulutukset usein jää tai ei ollut oikein tarkoituskaan kouluttautua tai olla muussa kuin suorittavssa työssä.
Eräänlainen uravalinta siis äitiys voi olla mitenkään ottamatta kantaa ko. tapauksiin. Lapsia ei saada sellaisessa elämänvaiheessa jossa niitä on tarkoituskaan itse elättää. Ensin yksi ja sitten ehkä pari lisää ja tarkoituksella hankittuja/pidettyjä lapsia nämäkin.
En tosiaankaan puolustele lapsen/lasten saamista liian nuorena, mutta itse olen sitä mieltä, ettei elämäänsä voi/kannata liiaksikaan suunnitella.
Eikä se automaattisesti tarkoita, että jos saa lapsen nuorempana, "vaatimattomimpiin oloihin", että tulisi elämään koko loppuelämänsä työttömänä ja tukien armoilla.
Itse olen 25-vuotias, vuoden ikäisen lapsen äiti. Tulin raskaaksi elämäntilanteessa, jossa olin juuri valmistunut ja saanut MÄÄRÄAIKAISEN työpaikan. Olimme seurustelleet mieheni kanssa pari vuotta, emme asuneet tuolloin vielä kirjoilla yhdessä, vaikka puhetta asiasta olikin ollut.
Raskaaksi tultuani muutimme yhteen edulliseen asuntoon VUOKRALLE. Itse olin sitten loppuraskauden ajan työttömänä, mutta mieheni sai ihmeen kaupalla itselleen vakituisen ja ihan hyväpalkkaisenkin työpaikan, jossa viihtyy.
Nyt meillä on haaveissa vielä tulevaisuudelle lapsi-parikin lasta (jos luoja suo), jonka jälkeen tarkoitukseni on VASTA palata työelämään, ja vasta sitten hankimme tilavamman, oman asunnon tai talon.
Ala jolle kouluttauduin aiemmin ei kiinnosta minua enää ollenkaan, työllistymistilannekin on huonoa, ja kadun suuresti opiskeluvalintaani.
Joudun siis todennäköisesti kouluttautumaan vielä lisää, tai yritän oppisopimuksella saada töitä. Helppoa se ei varmasti tule olemaan, mutta sen arvoista.
Tottakai mietin usein, että asiat voisivat olla nyt toisin ja paremmin, kadun monia nuoruuden päätöksiäni (esim koulun suhteen), mutta tällä hetkellä haluan vain keskittyä ihanaan lapseeni. Töitä kerkeän kuitenkin paiskia vielä ihan tarpeeksi tulevaisuudessa, eläkeikään saakka, eli reilut 30 vuotta.
tupakointi vaunuja työnnellessä, pakkoko se lapsen terveys on pilata samalla kun omansa? Itse kun poltin, niin en todellakaan polttanut lähelläkään lasta.
Tulin raskaaksi 18v, tällä hetkellä 21v. Meitä on kehuttu aikuismaisemmiksi, kuin monia muita meitä vanhempia. Ja tällä hetkellä odotan kaksosia. "teiniäiti":hän minäkin...
kyllähän ne on selvästi valkoista roskaväkeä, jos sanonta sallitaan (suora käännös sanasta white trash). Ongelmia omien vanhempien kanssa, mielialan sairaalloista vaihtelua, ei koulutusta, ei työtä, kimpassa aggressiivisten alkoholisoituvien, työtä vieroksuvien nuorten miesten kanssa ym.
Toivon totisesti, että nuo teiniäitien lapset pystyvät aikanaan murtautumaan pois kierteestä.
Täysin samaa mieltä. Katsoin eka jakson ja en katsonut edes loppuun. Asia oli silloin jo selvä.
mutta ei mun mielestä silti voi sanoa miten ne osaa lapsensa hoitaa ja kasvattaa. Mistä kukaan voi sen paremmin tietää kuin nämä äidit itse. Ja hienoa jos nuorilla on tukiverkostoa auttamassa, eikä se ole todellakaan pahitteeksi vanhemmillekaan äideille. Itse olin 18 kun tulin raskaaksi ihan suunnitellusti kihlatulleni ja täytin 19 pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Toisen lapsen sain 20 vuotiaana. Ollaan nykyään naimisissa. Kotiäiti olen ja mies tuo suurimman osan tuloista. Kouluttautua aijon sitten kun saan nuorimmaisen 3-vuotiaaksi. Itsekin kai teiniäiti olin ainakin yleisellä mittapuulla, mutta en todellakaan sellaiseksi itseäni kokenut. Paljon on yli kolmekymppisiä äitiystäviä ja ollaan heidän kanssa ihan samalla aallonpituudella. Eli ei voi yleistää millaisia nuoret tai vanhat äidit ovat. Yleisesti ottaen voi sanoa että ihmiset itsessään ovat jo erilaisia. Kyllä niitä huonoja äitejä löytyy vaikka kuinka paljon ihan niissä vanhemmissakin ikäluokissa.
mutta ei mun mielestä silti voi sanoa miten ne osaa lapsensa hoitaa ja kasvattaa. Mistä kukaan voi sen paremmin tietää kuin nämä äidit itse. Ja hienoa jos nuorilla on tukiverkostoa auttamassa, eikä se ole todellakaan pahitteeksi vanhemmillekaan äideille. Itse olin 18 kun tulin raskaaksi ihan suunnitellusti kihlatulleni ja täytin 19 pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Toisen lapsen sain 20 vuotiaana. Ollaan nykyään naimisissa. Kotiäiti olen ja mies tuo suurimman osan tuloista. Kouluttautua aijon sitten kun saan nuorimmaisen 3-vuotiaaksi. Itsekin kai teiniäiti olin ainakin yleisellä mittapuulla, mutta en todellakaan sellaiseksi itseäni kokenut. Paljon on yli kolmekymppisiä äitiystäviä ja ollaan heidän kanssa ihan samalla aallonpituudella. Eli ei voi yleistää millaisia nuoret tai vanhat äidit ovat. Yleisesti ottaen voi sanoa että ihmiset itsessään ovat jo erilaisia. Kyllä niitä huonoja äitejä löytyy vaikka kuinka paljon ihan niissä vanhemmissakin ikäluokissa.
Se synnytyshän oli kestänyt 25h joten saattoi silläkin olla osuutta asiaan. Mun mielestä ei ollut mitenkään kylmä olemus, kaikki eivät ole nyyhkyäitejä jotka huokuvat (muiden olohuoneeseen asti) heti synnytyksen jälkeen suunnatonta rakkautta vauvaa kohtaan.
Samaa mieltä olen siitä että he varmasti yrittävät parhaansa. Kyllä niitä "yhteiskunnan elättejä" on kuulkaas paljon enemmän vanhemmassa ikäluokassa. Teini on teini, ja on ihan turha odottaa heidän ajatusmaailmansa olevan sama kuin 3-kymppisellä äidillä. Koittakaas arvostelijat laskeutua sieltä korokkeelta ja miettikää vaikka millaisia itse olitte 16-vuotiaina.
enpä minäkään lapseni saadessa varmaan mitenkään euforiselta näyttänyt ja kaikki lapset olen hyvin hoitanut ja vuoden ikään imettänyt ja juu en ole teiniäiti.
tasapainoisin ja onnellisin lapsuus. Hän ja hänen sisaruksensa ovat myös kaikki korkeasti koulutettuja, vaikka vanhempansa eivät ole. Miehen äiti oli 16-vuotias hänet saadessaan. Tätä ei moni usko, ellei faktaksi tietäisi.
Anoppi on kyllä luonteeltaan sellainen, että uskon hänen olleen vastuullinen jo teini-iässä. Ihmiset ovat erilaisia.
tasapainoisin ja onnellisin lapsuus. Hän ja hänen sisaruksensa ovat myös kaikki korkeasti koulutettuja, vaikka vanhempansa eivät ole. Miehen äiti oli 16-vuotias hänet saadessaan. Tätä ei moni usko, ellei faktaksi tietäisi.
Anoppi on kyllä luonteeltaan sellainen, että uskon hänen olleen vastuullinen jo teini-iässä. Ihmiset ovat erilaisia.
nykyään sitä ei ole olemassa on vaan se "vapaakasvatus" Mun lastani kehuttiin, että osaa käyttäytyä koulussa on siis eskarissa ja niin sen kuulema pitää ollakin kotona saa päästellä höyryjä mutta koulussa ihmisiksi. Vähänkö oon ylpee.
Kyllä niitä "yhteiskunnan elättejä" on kuulkaas paljon enemmän vanhemmassa ikäluokassa.
No onhan 20-vuotiaita kaiken kaikkiaan enemmän kuin teinejä, joten toki heissä yhteiskunnan elättejäkin on enemmän! Mutta mistä nämä iäkkäämmät yhteiskunnan elätit ovat tulleet - tyhjästäkö?
ei voisi suoriutua heitä paremmin ottaen huomioon nuiden nuorten äitien lähtökohdat elämälle! Koittakaa itse parantua anoreksiasta, selvittää välejä OMIIN vanhempiin ja yrittää antaa vielä omalle lapselle lähtökohtia TEININÄ hyvään elämään. Kyllä minä ainakin luotan siihen että nuo tytöt lapsensa hoitaa. Sitä on kyllä nähty vaikka ja minkälaista vanhempaa ihan "aikuisissakin". Lapsi kasvattaa ihan kaikkia äidiksi ja isäksi tulleita, toiset vain joutuvat kokemaan sen aiemmin. Itse mielenkiinnosta olen katsonut nyt 2 ensimmäistä osaa yle areenalta ja en kyllä ymmärrä tuota tyttöjen haukkumista, vaikka tottakai sitä anonyyminä saa sano mitä sylki näppäimille tuo. Lukekaapa vaikka teyan blogia, ei se minusta kovin kylmältä äidiltä vaikuta. :)