Puhukaa mulle järkeä (miessuhdeasiaa)
Tapailen miestä, ollaan tunnettu vasta lyhyen aikaa. Oloni on usein veitsenterällä, pelkään, että mies yhtäkkiä häipyy. Varsinkin jos on erimielisyyksiä, olen tosi huolissani suhteen jatkumisesta. Viime aikoina on ollut pari riitaa, minulta menee koko päivä pilalle, koska koen, että suhde on vaakalaudalla.
Aina kun eroamme, olen kuin lähtöruudussa, saatan pelätä, ettei miehestä kuulu mitään.
En näytä tästä mitään miehelle.
Taustana: minut on pari vuotta sitten hylätty yllättäen suhteen alussa, otin hyvin raskaasti.
Tiedostan, että en itse osaa suhtautua tähän suhteen alun epävarmuuteen eikä tässä ole mitään järkeä. Eihän mies voi periaatteessa vakuutella, että haluaa olla kanssani ikuisesti tai luvata mitään, se on realistista tässä vaiheessa. Tiedän siis, että tapailemme, silti, olen onneton. Jos olet itse selvinnyt tällaisesta, kertoisitko, miten.
Kommentit (3)
juuri sellaisen turvallisen perusjössikän kanssa. Tämä on jotenkin vähän kuin päin vastoin kuin se edellinen suhde. Hmm, mies ei vaan voi luvata minulle mitään tällä hetkellä ja se on oikeastaan se syy, miksi minusta tuntuu niin epävarmalta. Tuo miksi ei voi luvata taas liittyy miehen elämäntilanteeseen, hän ei itsekään ihan tiedä tulevaisuudensuunnitelmiaan. En näe miksi hän ei muuten voisi olla luotettava.
ap
Olet siis ottanut miehen, jolla ei ole suunnitelmia - miten sellainen voi sitoutua ja rakentaa elämää yhdessä, jos ei ole suunnitelmia?
Mieti, miksi kirjoitat jätetyksi tulemisen elämäsi käsikirjoitukseen, lähteekö jo kauempaa kuin parin vuoden takaa?
Ihminen valitsee usein asioita, jotka ovat tuttuja, vaikka ne olisivat sellaisia joista ei pidä tai joita ei itselleen toivoisi.
ole muuta keinoa kuin puuhastella omia juttujaan ja koittaa hukuttaa ahdistus touhuiluun, kun ette ole yhdessä. Toisaalta: onko tässä jotain samaa kuin edellisessä suhteessa? Onko mies sinulle oikea, jos et voi luottaa? Pitäisikö sulle olla kiltimpi mies, sellainen luotettava perusjössikkä. Niitäkin on.