Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten muka pystytte syömään taaperon kanssa samaan aikaan?

Vierailija
18.09.2012 |

kun aina sanotaan että olisi hyvä kun koko perhe söisi samaa ruokaa ja samaan aikaan. mutta meillä 2v syö esim lounaan klo 11 ja se on kyllä mun lounaalle vähän aikaisin. ja toinen on päivällinen jonka syö klo 15. kun me miehen kanssa syödään päivällinen joskus seitsemän kahdeksan aikaa ja silloin on taapero saanut jo iltapuuronkin ennen tätä. joskus koitetaan että syödään sen iltapuuron aikana mutta silloin ei lapselle puuro maistu kun haluaa mitä mekin syödään. mitet teillä tehdään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välipala 13-14 ja päivällinen 16-17. Kaikki ovat syöneet päivällisen samaan aikaan.

Vierailija
2/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä syödään yhtä aikaa.

Aamupala n. klo 7, itse juon kupin teetä, ei muuta.

Lounas 11, silloin on mullakin nälkä! Välipala 14.30, päivällinen 17-18 ja iltapala 20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten taaperolle vaikka hedelmä kello 11 ja kunnon ruoka 12:30. Kello 15:00 taapero syö välipalan (niin kuin muissakin perheissä) ja perheenä syödään illallista vaikka kello 18:00.

Ei mitään tähditiedettä. Miksi lapsen pitää syödä puuroa, kun muut syö hyvää ruokaa? Anna sille sitä mitä muutkin syö. Puuro on pahaa.

Vierailija
4/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä syödään yhtä aikaa.

Aamupala n. klo 7, itse juon kupin teetä, ei muuta.

Lounas 11, silloin on mullakin nälkä! Välipala 14.30, päivällinen 17-18 ja iltapala 20.

Syödään kaikki yhtäaikaa, suurinpiirtein noihin samoihin aikoihin. Syön kyllä pienen aamupalankin, aamupäivän touhujen jälkeen on nälkä klo11 ihan hyvin. Syön "kahden käden mallilla", eli toisessa kädessä oma lusikka ja toisessa vauvan, jolla syötän hänelle samalla kun syön itse.

Vierailija
5/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja samaa päivällistä myöhemmin teidän kanssa?

Tai se perinteinen malli: lounas - välipala - päivällinen?

Minkä ikäisenä (olet itse ajatellut, että) lapsi alkaisi syödä teidän kanssa samassa rytmissä?

Vierailija
6/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ruveta antamaan päivällisen sijasta välipala ja sitten syötäisiin kaikki yhdessä kun mies tulee töistä..ja sittenkö vielä iltapuuro! tuntuu että tuossa on niin paljon ruokaa ettei lapsi kyllä jaksa. ap

Vierailija
7/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas klo 12.30 ja päivällinen klo 20 meillä, ja siinä välissä lapset syövät pari välipalaa toisin kuin me aikuiset jotka pärjäämme pelkillä pääaterioilla.

Vierailija
8/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sillä olisi eri ruoka-ajat?

Aamupala kahdeksan maissa, lounas puoleltapäivin, välipala neljältä ja päivällinen seitsemältä. Jos nälkä on välillä, syödään hedelmää tai jotain muuta kevyttä välipalaa.

Mikä juttu se puuro on että sitä pitää syöttää? Meillä ei kukaan ole koskaan säännöllisesti syönyt puuroja, eihän niissä ole mitään välttämätöntä mitä ei muusta ruuasta saisi.

Vierailija
9/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas syödään 11.15-11.45.

Välipala syödään 14-14.30.

Päivällinen syödään 17-17.30 ja iltapala n. 20.

Tuo on ainakin meillä toiminut ja vaikka lähdin töihin niin päivällisestä ja iltapalasta ei luovuta. Ihanaa perheen yhteistä aikaa.

Jos mies on ylitöissä niin syö kun tulee ja isoimmat lapset saattavat syödä eriaikaan riippuen harrastuksista.

Vierailija
10/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee nukkumaan heti päivällisen jälkeen, en minä ainakaan heti syötyäni voi mennä nukkumaan. lapsen pitäisi olla sängyssä ennen kasia..ap

Vierailija
11/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi menee päivähoitoon.

Suomi pyörii niin että 8 aamupala, 11 lounas, 14 välipala, 17 päivällinen ja 20 iltapala.

Vierailija
12/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuosta ongelmaa tekemään, hyvänen aika. Lapsen kanssa syödään lounasta yleensä jo klo 11, aivan normaalia. Herätyskin on n. klo 7 tai aikaisemmin.

Vierailija
13/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys siinä mielessä että kyllä meillä äidin ruoka-aika on silloin kun taaperollakin. Mun on helpompi sopeutua siihen rytmiin kun taaperon mun rytmiin. Eli 11 aikoihin syödään jos mulla ei vielä ole yhtään nälkä nautin lounaan kun lapsi nukkuu,rauhassa.

Mies kun saapuu töistä syödään koko porukka samaan aikaan n.klo 16.30.

Vierailija
14/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki syövät samaan aikaan.

Vierailija
15/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ruoka-ajat eivät toimi tulevaisuudessa

jos lapsi menee päivähoitoon.

Suomi pyörii niin että 8 aamupala, 11 lounas, 14 välipala, 17 päivällinen ja 20 iltapala.

Meillä tuo rytmi, sillä erotuksella että harrastukset venyttävät joskus päivällistä. Taapero sopeutuu kyllä vaikka ajat joskus vähän venyvätkin.

Vierailija
16/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tullaan töistä viiden maissa, eikä todellakaan aleta takki päällä vääntää päivällistä. Silloin syödään pieni välipala ja kokataan rauhassa päivällistä, joka syödään noin seiskalta. Ei erillistä iltapalaa. Mitä eroa siinä on meneekö lapsi nukkumaan suoraan päivälliseltä vai iltapalalta?

Vierailija
17/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten minkäikäisiä lapsia tahansa pöydässä. Jos lounas oli klo 11-12 välipala 14.30 ja ruoka 17.00 kun kaikki olivat kotona.

Lautanen eteen jo 1v:lle ja lusikka kouraan, todella äkkiä oppi syömään itse muiden mukana. Sitä ennen jompikumpi vanhemmista syötti samalla kun söi itse. Ei olla taidettu koskaan syöttää/ruokkia lasta "alta pois" kun ollaan oltu esim kylässä tai ulkona syömässä.

Etelässä hyvin venyi illalliset tuonne 19-20 mutta kotona siis paljon aiemmin iltaruoka.

Ei mitään ongelmia

Vierailija
18/18 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2v kotihoidossa, ja kaikki ateriat paitsi välipala ja iltapala 99 % yhtä aikaa. Lapsi syönyt ite jo kuukausia. Herätään 9n aikaan, aamupala 9.30-10, lounas sit liukuvasti 12 ja yhen välillä, välipala päiväunien jälkeen n.klo 15, päivällinen 18 ja iltapala 20. Iltapalan koko riippuu siitä miten päivällinen maistunu. Nukkumaan 21. Miks ap:n lapsi syö päivällisen jo 15?? Syökö 5 ateriaa niinku pitäis?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme